Strut Brace- направи си сам

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Strut Brace- направи си сам

Мнение от camaro » 12 юли 2007, 01:13

Та понеже гледам има интерес относно тия джаджи :wink: ще покажа какво си направих аз :idea: работата е общо взета елементарна трябва ви тръба и някакав заварачен апарат електрожен или телоподаващо :idea: другото е кит и боя :wink:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Fjut
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 10 юли 2007, 17:08
Модел на автомобила: FORD Fiesta, 1.3 моно, '95 :)
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Fjut » 12 юли 2007, 22:25

Добре изглежда, но за какво служи?
Хайде просветли незнаещите:)
Благодаря.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 12 юли 2007, 23:27

това е предна стабилизираща щанга :wink: допълнителна, за рейсъри :D

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 12 юли 2007, 23:50

doctordre написа:това е предна стабилизираща щанга :wink: допълнителна, за рейсъри :D
екстра го обясни :) направо ме събори от стола :D

P.S Mоля за малко по-компетентно обяснение... това горе е несериозно...

P.S... който търси намира... http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6921" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

z

Мнение от camaro » 17 юли 2007, 20:05

Значи това е предна долна стабилизираща щанга :idea: наи общо служи за допалнително окрепване на купето :wink: когато окачването ти е ниско и твърдо купето поема много по сериозни удари :wink: пречинени от неравностите по пътя особено при по екстремно шофиране :lol: затова се налага допалнително окрепване на роговете
магарето и бомбетата за да може колата да запази геометрията си по дълго време :wink:

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: Strut Brace- направи си сам

Мнение от petkoff_pl » 17 юли 2007, 21:28

camaro написа:Та понеже гледам има интерес относно тия джаджи :wink: ще покажа какво си направих аз :idea: работата е общо взета елементарна трябва ви тръба и някакав заварачен апарат електрожен или телоподаващо :idea: другото е кит и боя :wink:
Хубаво си направил ама дай да изясним какво точно си направил сега ти си направил так наречената LOVER BRACE (долна стабилизараща щанга). В предишни твой постове се вижда че найстина си си направил и Strut Brace ( Горна стабилизараща щанга) това се вижда от този линк http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;. във този пост колегата gmivanko дава свой линк за направеното от него (Ето от мен едно прoектче за Lower & Upper strut brace) в него се вижда разликата от долна и горна стабилизираща щанга. :wink:


абе в общи линии е станало мазало за някой който не е в час съвсем ще му се объркат понятията

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Мнение от camaro » 17 юли 2007, 22:20

нямах напредстава че така се казва LOVER BRACE :roll: копирах е от саит на ОМР а там е водат STRUT BRACE :wink:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 17 юли 2007, 22:40

LOVER (любовна) или LOWER (долна)? :P :lol:

Хубави сте ги направили на външен вид, ама аз се чудя дали са станали достатъчно здрави? Никой не казва от каква тръба ги е правил, каква стомана и каква дебелина на стената? Щото от водопроводна тръба няма да е много здраво като че ли...
Ето още една идея как може да се направи
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

z

Мнение от camaro » 17 юли 2007, 23:02

ами аз мерих оргинална спарко на фиат пунто беше Ф35мм а стената беше дебела 3мм :idea: при мен горната нямаше как да е 35 защото минава между кутията на филтъра и бушоните затова я правих от черна тръба Ф30 и 3мм дебелина на стената :idea: колко е здрава нямам си и на представа *072* а то на тоя етап маи седи повече за пениз отколкото да върши някаква работа :lol:

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 17 юли 2007, 23:51

debug, защо мислиш, че от водопродовна тръба няма да е здраво, тя си е 3мм. дебела (даже и поцинкована :wink: ) и особено ако си набарал тръба 1" външния диам. е 34-5мм. тогава колата може да се разкости, ама не и тръбата за се изкриви *00120* .
Иначе моята горната е от тръба 24мм. дебела 2мм. а фланците ги правих от рифелова ламарина дебела 5мм. А долната е пак от същата тръба, но кусите трбички са 30-34мм. дебели пак 2мм. А ми стана много чудно колко е дебела фабричната Lower Brace на Пежо 306 ма OMP е може би дебела 1мм. което ми се струва дооста тънко, ама си е такава. Иначе горната пак е някъде към 2мм. дебела фабрично.
А пък задната си я направих тъничка де, ама не ми се преправя, тя е с тръба 21мм. и дебела 3мм. а фланците пак са 4-5 мм. дебели от рифелова ламарина. Ама при вас няма да е на пода ми ще си е между задните горове, защото сте с пружини и има каде да се сложи а при нем няма пружини и съм я захванал да "крепи" самия мост

П.П. Не мислиш ли, че кита ще се напука и ще падне :roll: .
И също, самата тръба си я срезал и заварил а не си я огъвал... нали :)
П.П.П.
camaro написа:нямах напредстава че така се казва LOVER BRACE :roll: копирах е от саит на ОМР а там е водат STRUT BRACE :wink:
значи казват се: Lower strut brace & Upper strut brace , съответно долна и горна разпънка, а в сайта им явно е общото име и не е пояснено кое кое е :)
Изображение Изображение

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

w

Мнение от camaro » 18 юли 2007, 23:55

така и в краина сметка се оказа чe STRUT BRACE си е STRUT BRACE :lol: Lower-lover ,Uper-muper горен -долен важното е тръба да има *00120*

пп . да тръбата е рязана и заварявана по лесен начин за огъване без да я деформираш няма а моите бяха 3мм дебели
за кита едва ли ще се напука някога защото е доста фино сложен колкото да се загладат заварките и деругите от шмиргела :wink: а пак и разпънките са си доста масивни детаили при които по4ти няма тресене огъване раздуване и тем подобни зада влиаят на кита негативно :idea:

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 18 юли 2007, 23:59

Виждал съм как се разцепи водопроводна тръба при огъване, затова изразих съмнения в здравината и. Дебелината е едно на ръка, якостта на стоманата - друго. То затова има стотици марки стомани.
Маркова разпънка, която последно гледах, беше от солидна алуминиева сплав с овален профил.
Не ме разбирайте погрешно - питам, за да се образовам и да чуя личните ви впечатления, а не за да се заяждам. Аз ако разбирах от марки стомани, щях да ида да си купя дебелостенна тръба каквато ми трябва, ама като не разбирам - питам.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 19 юли 2007, 00:17

Ами аз не мисля, че са слаби, в нас имаме такива, както поцинковани (водопроводна демек :twisted: ) така и не поцинковани (стандартна "черна" тръба) и са напълно еднакви, Че на една свалях подцинковано и от доло си е същото като обикновенната. А мисля, че и обикновенните също може да се разцъфтят, но това е вече според зависи как се огъват и и може просто да сте попаднали на кофти метал :? .
Иначе от както сложих разните тръби по предницата и задницата усещам намаляване в скърцането на купето когато слизам или се качвам на бордюр :wink:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 19 юли 2007, 00:51

Осукването на купето на Пежо им е нерешен проблем от 100г.като карам 2 пежа(205,405) и като слизам някъде от бордюр всеки път се чудя ква е тая работа,да е натоварен автомобил хубаво,ама той си е празен,като цяло предполагам идва от торсионите и хубавата ламарина(много тънка,ама няма ръждясване).Та 2005 година карам едно чисто ново 206 и какво същата работа,ще дам пример ,че на 5 от колите от усукването буквално се сцепваха предните прозорци!Но като погледнах от долу кво да видя...торсиони-никъв технологичен напредък!Предполагам ,че на Пежото доста благопрятно ще се отрази такава екстра :wink:

И аз не мисля,че водопроводна тръба е подходяща за подобни операции,просто не правена с такива якостни свойства,шансът да се сцепи е минимален ама :roll:

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

з

Мнение от camaro » 19 юли 2007, 01:17

debug

относно тръбата бих те посаветвал да търсиш безшевна с дебелина на стената около 3мм :idea: както казах преди мерих оргинална спарко и тя беше точно толкова вече за фито всеки сам си преценява :wink: при мен нямаше място за по голямо от 30 предполагам и при теб е така :wink:

п.п пфф.. забравих да се похвала в4ера ми пристигнаха пружините днеска ги монтирах :roll: е няма такъва стоика :P колата седи залепена на пътя завива като луда с минимален крен на купето :shock:

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 19 юли 2007, 01:36

Gate написа:...Но като погледнах от долу кво да видя...торсиони-никъв технологичен напредък...
Ще дойде малко Офф. ама да си кажа :)
Ми аз лично смятам, че торсиона е доста добре измислена технология, акто и возията е много по-добра от пружините. Само недостатъка е,ч е им се сменявал глагерите на осите на всеки 60-80.000км.на цена 150-200лв. ама пък яма нищо друго да се раднънква за рзалика от пружините, особено на някои модели със биалетки и подобни щурутии на зания мост :P .
Сори за спама :oops:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 19 юли 2007, 02:41

gmivanko написа:
Gate написа:...Но като погледнах от долу кво да видя...торсиони-никъв технологичен напредък...
Ще дойде малко Офф. ама да си кажа :)
Ми аз лично смятам, че торсиона е доста добре измислена технология, акто и возията е много по-добра от пружините. Само недостатъка е,ч е им се сменявал глагерите на осите на всеки 60-80.000км.на цена 150-200лв. ама пък яма нищо друго да се раднънква за рзалика от пружините, особено на някои модели със биалетки и подобни щурутии на зания мост :P .
Сори за спама :oops:
И аз сори :D ако ти изкарат лагерите 60-80х.км. след смяната им в БГ. ше черпиш :wink:

А и ти пожелавам да не виждаш Пежо със скъсан торсион в движение на завой, щот не е хубава гледка :( Виждах едно като твоито бая мантинели беше събрало!

А твойто е много "лачо" 2-3 пъти те засичам и ти желая да не береш подобни ядове :wink:

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта