2.0 DOHC 8V

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

2.0 DOHC 8V

Мнение от cossie » 22 юли 2007, 14:51

Да попитам някой разглобявал ли е такъв двигател :?:
Изображение

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 23 юли 2007, 11:20

Какъв е тоя мотор 2.0 DOHC пък с 8 клапана? Знам, че има такъв на Ланчия, Фордовете и те ли го имат :shock: ?
Какво те интересува от разглобяването му?

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 23 юли 2007, 13:02

DTM написа:Какъв е тоя мотор 2.0 DOHC пък с 8 клапана? Знам, че има такъв на Ланчия, Фордовете и те ли го имат :shock: ?
Какво те интересува от разглобяването му?
:shock: момчета, сиерата двувалка е 8 клапана, единствената 16v сиера е cosworth
ewgeny написа:Ооооооо, ДА! Разглобявал съм, ама само в съня си.
:lol: Ей, от де го намери това нещо бе? Да няма да си го слагаш?
неговата сиера е с такъв 8)

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 2.0 DOHC 8V

Мнение от tomny » 23 юли 2007, 17:04

cossie написа:Да попитам някой разглобявал ли е такъв двигател :?:
Аз съм разглобявал, какво те интересува?

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cossie » 23 юли 2007, 20:33

Питам защото сега разглобявам моя, и откривам интересни неща :shock: Като например че буталата са ми подрязани за защита на клапаните, обаче са направени за 16 клапанова глава а мойта е с 8 клапана :!:
Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 юли 2007, 22:14

това ,че са подрязане не винаги означава ,че имаш защита! Единственият мотор на сиера който не удря клапани е ОНС! За CVH не знам.. Rick може да каже той се подвизаваше с такава :P

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cossie » 23 юли 2007, 22:33

Аз си знаех че тази защита няма да върши работа, но просте се чудех дали това са фабричните бутала :!:



Изображение
Изображение

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tomny » 24 юли 2007, 09:14

И моите са същите. Не се бях замислял че това са подрязвания за клапани, предположих че придават някаква специфична форма на горивната камера. Доста плитки ми се виждат.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 24 юли 2007, 09:57

Не става само с ядене, трябва и четене.......


Горивната камера е намалена за да се вдигне степента на сгъстяване...


Така ако си направите труда да видите диаграмите на четиритактовите двигатели, в един момент когато буталото е в ГМТ и двата клапана са отворени, и за да не се засекът при нормалната работа са тези лещообразни изрази, а не както се твърди ако се скъса ремъка да не удари буталата, скъсали го, ще удари.!!!
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tomny » 24 юли 2007, 10:45

traqn_savov написа:Не става само с ядене, трябва и четене.......


Горивната камера е намалена за да се вдигне степента на сгъстяване...


Така ако си направите труда да видите диаграмите на четиритактовите двигатели, в един момент когато буталото е в ГМТ и двата клапана са отворени, и за да не се засекът при нормалната работа са тези лещообразни изрази, а не както се твърди ако се скъса ремъка да не удари буталата, скъсали го, ще удари.!!!
Ама то май и ти не си дочел :). Става въпрос за 8-клапанов двигател, а прорезите са по четири на бутало. Иначе съм съгласен с това, което казваш, няма защита от скъсване на ремък, просто понякога горивната камера е такава, че не удря клапани. Още повече че този мотор е с верига.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 24 юли 2007, 11:40

venom4o написа:това ,че са подрязане не винаги означава ,че имаш защита! Единственият мотор на сиера който не удря клапани е ОНС! За CVH не знам.. Rick може да каже той се подвизаваше с такава :P
Аз не съм чувал за кола, която къса ремък, и всичко е здраво след това.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 24 юли 2007, 13:00

Eхо-о-о! 2.0i DOHC е с верига. Поне моя е такъв.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 24 юли 2007, 13:28

Да ДОНС е с верига със сигурност. А ОНС мисля че е с ремък.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 25 юли 2007, 14:19

cossie написа:Аз си знаех че тази защита няма да върши работа, но просте се чудех дали това са фабричните бутала :!:



Изображение
тава не е защита, еми си е работен допуск..

ewgeny написа:Да ДОНС е с верига със сигурност. А ОНС мисля че е с ремък.
да косуарда сасъс ремък

енжин код N5C 220 коня ..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 25 юли 2007, 15:48

какво искаш да кажеш с това "работен допуск"? много странна форма на допуск...

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 25 юли 2007, 15:55

Края на четвърти и началото на първи такт, клапаните минават бая близо..

Тези лещообразни отвори са защото иначе могат да допрът в буталата, дори и при нормална работа, просто са се застраховали..

Изображение

Клапанът, смукателния се отваря 12 преди буталото да стигне ГМТ, и се затвяря 40 градуса след ДМТ, тоест, буталото и клапана в един момент вървят един срещо друг, но не се засичат, защото всичко е центровано, пълно отваряне пулучава, към 30 градуса след ГМТ..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 25 юли 2007, 16:02

мерси за инфото 8)

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 25 юли 2007, 18:09

ewgeny написа:
venom4o написа:това ,че са подрязане не винаги означава ,че имаш защита! Единственият мотор на сиера който не удря клапани е ОНС! За CVH не знам.. Rick може да каже той се подвизаваше с такава :P
Аз не съм чувал за кола, която къса ремък, и всичко е здраво след това.
Ами когато сменявах ремъка , заваля дъжд и го оставих за утре откачен.. Баща ми решил да го връдне форда ,че му пречел и превъртял 20 пъти на стартера.. След това правих друг ремонт.. нито клапаните нито буталата имаха драскотинка.Други колеги са казвали ,че са късали ангренажа на ОНС и пак са минали само с ремък..
едит: Забравих да кажа ,че разпределителния ми вал беше на белег тогава и имаше напълно отворени клапани.. пък и мойте бутала са плоски а един напълно отворен клапан не излиза от равнитата на главата..



Изображение


Изображение

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cossie » 27 юли 2007, 22:02

Значи сега събирам мотора и някаде бях чел че има тънкост при слагането на хидравличният обтегач на веригата :!: Нека някой по запознат да сподели малко опит :oops:
Изображение

Потребителски аватар
СЕВА
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 04 мар 2005, 18:26
Модел на автомобила: FORD model T 1914
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от СЕВА » 28 юли 2007, 17:37

Няма никаква особеност при монтажа на обтегача,слага се нов винаги.на обтегача има два нареза като пръстени ако се виждат и двата, обтегача се изхвърля.Аз като правя такъв мотор винаги слагам нова верига,обтегач и успокоители.Буталата са с четири изреза защото са еднакви за 8V и 16V на Сиера не се монтира мотор 16V освен Cosvort но на Скорпио, Галакси и на брониран Транзит семонтира монтира мотор като този на Сиерата но с 16V глава има такъв мотор и 2.3 но той има две вериги защото има балансиращ вал. :) :)
ФОРД КАЧИ СВЕТА НА КОЛЕЛА

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 56 госта