Мнения за горене на масло.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнения за горене на масло.

Мнение от nicko » 02 авг 2007, 14:00

Здравейте колеги. Вчера минах 450 км. и днес гледам маслото на щеката показва съвсем малко в началото.долях 1л. и 200 гр. Карах с около 140 до 160 км. От ауспуха не излиза никакъв дим като форсирам. Преди имаше теч, но го оправиха и сега не се вижда да капе някъде. За основен ремонт ли съм. Може ли да са само гумичките за смяна.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 02 авг 2007, 14:18

Какво е маслото? Мерил ли си компресия?

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 02 авг 2007, 14:25

Q8 обикновено колата е на 232000 не съм мерил компресията. Ако гори масло задължително ли трябва да излиза черен пушек.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 02 авг 2007, 14:47

Не е черен, а един такъв сивкав, като вартбург. Но е много въможно като форсираш да не пуши, а само когато двигателя е натоварен - примерно изкачваш наклон с газ до дупка

Потребителски аватар
Fulkrum
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 09 апр 2007, 15:37
Модел на автомобила: Escort Ghia 1.4 i `88
Местоположение: Силистра
Status: Извън линия

Мнение от Fulkrum » 02 авг 2007, 15:39

Сутрин като палиш, изпушва ли? Ако да най-вероятно гумичките ти са за смяна

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 02 авг 2007, 15:41

nicko написа:Q8 обикновено колата е на 232000 не съм мерил компресията. Ако гори масло задължително ли трябва да излиза черен пушек.
Q8, ама какво? Ако е много тънко заминава бързо, дори и двигателя да не е станал още за основен ремонт.
Така и не разбрахме колко масло гори (казваш не тече)... 1.2 л. за 450 km ли изгори :shock:

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 02 авг 2007, 15:46

1 литър за 450 км ауспуха е черен карам на газ. Маслото е минерално. Като отворя капачката за маслото на празен ход хвърля масло не много 2-3 капки ама мисля, че е нормално.На бензин върви много. На газ е по скопена.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 02 авг 2007, 15:58

nicko написа:1 литър за 450 км ауспуха е черен карам на газ. Маслото е минерално. Като отворя капачката за маслото на празен ход хвърля масло не много 2-3 капки ама мисля, че е нормално.На бензин върви много. На газ е по скопена.
Колега, 1 литър масло на 450 км. гори Трабант :shock:
Според мен добре си се насочил към гумичките на клапаните, или поне звучи по-безболезнено от основен ремонт. Но при всички случаи трябва да направиш нещо, това е много над нормалния разход.
П.П. Ако тече 100% ще ти прави видими локвички по паркингите.

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 02 авг 2007, 16:14

Значи мисълта ми е дали трябва да сменям и сигменти защото ходих при един майстор и ми каза, че ще ми излезе 450-500 лв. смяна на гумички, смяна на сигменти гарнитура на главата, гарнитура на капака и труд.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 02 авг 2007, 19:21

Ако изведнъж е започнала да гори така зверски масло, надали ще е за сегменти, ако толкова държиш - сменяй всичко, ние не можем да гадаем дали двигателя е за основен ремонт или не. Аз на твое място бих сменил първо само гумичките. Не е фатално ако я покараш после още малко да видиш дали пак гори много масло. Добра идея е да отидеш да ти измият хубаво двигателя, ако тече от някъде да се види по-лесно.
Между другото защо слагаш минерално масло?

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

горене на масло

Мнение от tata1971 » 02 авг 2007, 19:51

Моето мнение е да тръгнеш от по-евтиния вариант т.е. да смениш гумичките на клапаните.Ако може да се сменят без да се сваля главата е супер/при мен задължително се сваля/.А ако е нужно да се сваля главата то е добре да се погледнат сегментите за износване счупвания и т.н.Не избирай евтини и некачествени материали ако искаш да се радваш на звяра.Поискай от майстора гаранция като му кажеш че държиш на качествени резервни части.Ако се отваря целия двигател задължително се сменят мотовилковите лагери а основните се преглеждат.Успех
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 02 авг 2007, 21:16

Незнам за кой път се пише това и дали в твоя случай има значение, но все пак за твоя двигател Zetec правилното масло е 5W30 синтетика. С минерално масло залепват клапаните особено на първите поколения Zetec (с надпис DOHC). От Мото-Пфое една туба 5л. Ford Formula-E 5W30 струва около 60лв. някъде.
Може да смениш първо само гумичките. Една промивка на мотора с добавка в маслото и да смениш с това масло което ти препоръчвам.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 03 авг 2007, 09:46

Извинявам се на колегата, за наместа му в темата, но ако непречи да дадете мнение за следното:
Аз за разлика от него съм другата крайност, сложих на моят пълна синтетика 5W30 на форд, досега е каран с полусинтетика 10w40 на ликимоли.
За 3000 км. съм долял 150 гр., но странното че на края на ауспуха има отделено масло както на трабантите и варбурзите, сигурно гори масло, но дали защото му е рядко или задруго, колата уж е на 170 000 х. км.
Това го направи на 2000 км и и после избели ауспуха и сега след 1000 пак и май и попушва, но не на място. Гумичките са сменяни да кажем преди 20 000км.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 03 авг 2007, 10:42

vladdko написа:Извинявам се на колегата, за наместа му в темата, но ако непречи да дадете мнение за следното:
Аз за разлика от него съм другата крайност, сложих на моят пълна синтетика 5W30 на форд, досега е каран с полусинтетика 10w40 на ликимоли.
За 3000 км. съм долял 150 гр., но странното че на края на ауспуха има отделено масло както на трабантите и варбурзите, сигурно гори масло, но дали защото му е рядко или задруго, колата уж е на 170 000 х. км.
Това го направи на 2000 км и и после избели ауспуха и сега след 1000 пак и май и попушва, но не на място. Гумичките са сменяни да кажем преди 20 000км.
При трабантите това се получава от непълното изгаряне на горивната смес, което си е заложено в двутактовия двигател. При четиритактовия двигател не е нормално да се омазнява ауспуха, а това става от масло. И то от неизгорено масло. Изгореното масло прави сажди.
Колкото до проблема на nicko, виждам колегите споделят мнението ми за гумичките. За щастие аз не съм правил досега основен ремонт на никоя от колите, които съм имал. Но съм чувал от хора, които са правили, че е много важно основния ремонт да го направи опитен майстор, защото работата е пипкава. При добра работа двигателя става почти като нов и се кара внимателно първите 10-20к километра, за да се разработи. Едва ли казах нещо ново за някой от читателите, но все пак... :roll:

Потребителски аватар
nicko
потребител
потребител
Мнения: 285
Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
Местоположение: Майна
Status: Извън линия

Мнение от nicko » 03 авг 2007, 19:57

Мерси за мненията. Ще направя един пробег от 400-500 км. със скорост 120 км/ч и тогава ще видя пак маслото. Ако пак го е изгорило ще сменя 1-во гумичките и маслото. Ще пиша какво е положението. А относно маслото сложил съм такова защото ми казаха като е на 230000 км. трябва да е минерално.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 авг 2007, 20:14

nicko написа:защото ми казаха като е на 230000 км. трябва да е минерално.
Пита ли що ?
Чудя се много около този въпрос и съм писал не веднъж.
Стигнах до логиката, че така и така гори масло ще ти е по ефтино да го компенсираш от финансова гледна точка, защото минералното е по-ефтино.

Потребителски аватар
la4o
потребител
потребител
Мнения: 2269
Регистриран: 19 яну 2005, 10:59
Модел на автомобила: Mondeo '07 2.0 TDCi
Местоположение: София, център
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от la4o » 03 авг 2007, 20:29

моята е на 280 000 и пак карам със синтетика... или може би полу?... ще те излъжа... изхвърлих тубата преди 1 месец след като успешно се разля в багажника и по задните седалки... Купувам масло само от МП

по повод харченето... моята харчи не повече от 1 л. за смяна (10 000) но на ауспуха има сажди и приятели са ми казвали, че на качване към Боровец, като върна 3-та припушва... хора които са гледали двигателя са казвали, че съм за смяна на гарнитура на капака + гумички на клапани...

Написах целия пост защото въпреки, че нищо не разбирам ми се струва ужасно голям разхода на масло и приведено до примерите с моя двигател, смятам че е нещо по-ериозно. Силно се надявам да греша и ти желая лесно и безболезнено отстраняване на проблема.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 03 авг 2007, 21:27

paci написа:Пита ли що ?
Чудя се много около този въпрос и съм писал не веднъж.
Стигнах до логиката, че така и така гори масло ще ти е по ефтино да го компенсираш от финансова гледна точка, защото минералното е по-ефтино.
И на мен ми е интересно защо???
След 300000 какво да слагаме? М10Д?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 авг 2007, 21:33

AX!S написа:След 300000 какво да слагаме? М10Д?
Тцъ, не става! Карал съм с такова Ладата :) Абе ставаше си :)
След 300 000 според такива учени трябва да слагаме графитна грес за високо оборотни ... бормашини или там незнам кви уреди някой светнат знае :)
Такава подобна съм виждал в комплект с маншоните на каретата на полуоските като ги сменявах на стария Ескорт.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 03 авг 2007, 21:39

AX!S написа:
paci написа:Пита ли що ?
Чудя се много около този въпрос и съм писал не веднъж.
Стигнах до логиката, че така и така гори масло ще ти е по ефтино да го компенсираш от финансова гледна точка, защото минералното е по-ефтино.
И на мен ми е интересно защо???
След 300000 какво да слагаме? М10Д?
На мен пък, не ми е интересно да се заменя синтетика или полу синтетика с минерално, само и само да се дават по-малко пари защото го горяла. Аз на Фиатчето,където го имах преди и на 500К км пак полусинтека му слагах, въпрос на личен избор и отношение към техниката.
Смяната на маслото с такова от друго естество не е решение на проблема, а само увеличаване на агонията както се казва, запичат хидравличните повдигачи, увеличава се износването и т.н.
Говорим за сериозен разход, литър на 1000-2000 км. за повече няма да споменавам -> незабавен ремонт.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 68 госта