Зимна проверка
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Зимна проверка
Добре че зимата все още закъснява, та такива като мен да имат време да направят това което не са направили от изброеното по-долу за да карат колата си спокойно.
1. Антифриз - има охлаждащо, антикорозионно и смазващо действие. Биват спиртни, солени, етилгликолови /сини/, гликолови /зелени/ и карбоксилатови /червени/. Сменят се на 2-3 години, а червения на 4-5 години. Минимална температура на замръзване се получава при състав 65% антифриз /концентрат/ и 35% дистилирана вода. Ако някой е карал лятото без такъв е време да налее. Сега е момента да проверим и как работи парното на колата. Едва ли някой предпочита да мръзне зимата. Сипването на спирт или специална течност за чистачките против замръзване е задължително.
2. Масла - ако остават 1000 - 2000 километра до смяната и карате колата си добре е преди да е започнала зимата да смените и маслото заедно с филтрите. ”Зимните” масла трябва да запазват качествата си при по-нисите температури, т.е. не трябва да се сгъстяват така че да пречат да се развърти мотора. Вискозитетните класи на тези масла са в границите от 5W до 15W.
3. Гуми - преди години всички карахме с един комплект гуми през цялата година. Сега нещата са различни. Най напред имаме информацията, а след това и предлагането на зимни модели гуми. Факт е че при температури под 7 градуса зимните превъзхождат летните по всички показатели. Лично за мен понятието всесезонни гуми не съществува. При всички положения ще има компромис в поведението на гумата при температури -15 и +35 градуса. Всеки обаче решава сам. Наличието на комплект вериги в багажника е само плюс.
4. Купе - ключалките на вратите и багажника е желателно да се пръснат със спрей против замръзване. Гумените уплътнения на вратите може да намажете с глицерин или да пръснете със силиконов спрей. Ако имате възможност и не сте го направили през лятото е добре да огледате колата от долу и ако се налага да я обмажете с антикор. Метла и стъргалка за лед са задължителни в багажника.
5. Акумулатор - най-добре минете да ви проверят нивото и състоянието на електролита, напрежението което подава релето за зареждане и ако се налага заредете акумулатора. Комплекта силови кабели в багажника не е излишен.
6. Други - състояние на чистачките, фаровете, ремък на алтернатора и други ако има, спирачната система, маншони.
Това се сетих до тук предполагам че и други ще се включат в темата за да я допълним.
1. Антифриз - има охлаждащо, антикорозионно и смазващо действие. Биват спиртни, солени, етилгликолови /сини/, гликолови /зелени/ и карбоксилатови /червени/. Сменят се на 2-3 години, а червения на 4-5 години. Минимална температура на замръзване се получава при състав 65% антифриз /концентрат/ и 35% дистилирана вода. Ако някой е карал лятото без такъв е време да налее. Сега е момента да проверим и как работи парното на колата. Едва ли някой предпочита да мръзне зимата. Сипването на спирт или специална течност за чистачките против замръзване е задължително.
2. Масла - ако остават 1000 - 2000 километра до смяната и карате колата си добре е преди да е започнала зимата да смените и маслото заедно с филтрите. ”Зимните” масла трябва да запазват качествата си при по-нисите температури, т.е. не трябва да се сгъстяват така че да пречат да се развърти мотора. Вискозитетните класи на тези масла са в границите от 5W до 15W.
3. Гуми - преди години всички карахме с един комплект гуми през цялата година. Сега нещата са различни. Най напред имаме информацията, а след това и предлагането на зимни модели гуми. Факт е че при температури под 7 градуса зимните превъзхождат летните по всички показатели. Лично за мен понятието всесезонни гуми не съществува. При всички положения ще има компромис в поведението на гумата при температури -15 и +35 градуса. Всеки обаче решава сам. Наличието на комплект вериги в багажника е само плюс.
4. Купе - ключалките на вратите и багажника е желателно да се пръснат със спрей против замръзване. Гумените уплътнения на вратите може да намажете с глицерин или да пръснете със силиконов спрей. Ако имате възможност и не сте го направили през лятото е добре да огледате колата от долу и ако се налага да я обмажете с антикор. Метла и стъргалка за лед са задължителни в багажника.
5. Акумулатор - най-добре минете да ви проверят нивото и състоянието на електролита, напрежението което подава релето за зареждане и ако се налага заредете акумулатора. Комплекта силови кабели в багажника не е излишен.
6. Други - състояние на чистачките, фаровете, ремък на алтернатора и други ако има, спирачната система, маншони.
Това се сетих до тук предполагам че и други ще се включат в темата за да я допълним.
Състояние на чистачки
Добре, а как се разбира състоянието на чистачките?
Моите не чистят съвсем добре, т.е. остава малко мокро след тях, но не знам дали не е от стъклото - ако е било замърсено с нещо мазно, което дори и на автомивката да не са успели да изчистят...
Моите не чистят съвсем добре, т.е. остава малко мокро след тях, но не знам дали не е от стъклото - ако е било замърсено с нещо мазно, което дори и на автомивката да не са успели да изчистят...
-
- Status: Извън линия
-
- Status: Извън линия
-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Това е ..............
общо-взето.Само не прави грешката да пробваш да сменяш ператаerjitka написа:Мдаа...
Като за три лева, наистина
Ами като реша да си купувам нови (аз гледах и на ОМВ имаше някакви), по какво да разбера дали стават за моята кола - по дължината им ли?


- Warren-G
- потребител
- Мнения: 266
- Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
- Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
- Status: Извън линия
и аз да си кажа макар и 'малко' късно... мисля че говорите за чистачки 'Auto Practic'. от същата марка има и гумени стелки и т.н. един приятел си беше взел от метро преди2 год някъде за 2-ри път и каза че бил мн доволен- за ок3.50, поръчах му да ми вземе и на мен. само че вече бяха с 1лв по-скъпи.баба Шкода кара я карах 1 и 1/2година с тях докато я продадох и още бяха в добро състояние като се има преджид че не е гаражна.аз скоро гледах за в търновското ОМВ, ама нямаше такива. на туньо( на бензиност на трифон иванов) бяха по 7лв.
като цяло са си далавера, бош и шампион са по 20 лв
като цяло са си далавера, бош и шампион са по 20 лв

- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Абе кажи каде са тези китайци?S@sel@ написа:Сега съм с Шампионкир взех ги от вносителя с отстъпка за към 10-12 лв и трите (+задна)
Миналата зима си взех от китайците за 1 лв- 2 чистачки.....
Вече ще си купувам от китайците! Чак такава разлика няма, да не кажа че НИКАКВА няма...
Че на мен вече за трети път ми ги крадат пред блока.
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Магазинчета
Тези "Всичко по лев" ли имаш предвид?
Ами аз си взех едни от подобен в Ст. Град по малък размер че нямаше голям избор и като ги сложих какво да ти кажа-парцала върши същата работа.Не са сполучливи ама като ги откраднат ще ми е кеф, а няма да ме яд
Ами аз си взех едни от подобен в Ст. Град по малък размер че нямаше голям избор и като ги сложих какво да ти кажа-парцала върши същата работа.Не са сполучливи ама като ги откраднат ще ми е кеф, а няма да ме яд

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост