Вентилация на картера

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 авг 2007, 12:10

В допълнение на писаното от мен, изминати 950 км. за събота и неделя, не изгорил видимо масло на щеката не се променило количеството което е в картера, ауспуха не е омаслен.
Единственото което направих е да махна гумената тръба на картерните газове влизаща във въздушния филтър, но това да има значение ?

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 07 авг 2007, 13:22

Има, защото барабар с топлия въздух по маркуча тръгва и масло. На старата преди да я направя тая операция редовно ми се пълнеше карбуратора с масло.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 авг 2007, 14:05

AX!S написа:Има, защото барабар с топлия въздух по маркуча тръгва и масло.
Е значи трябва да е запушено нещо, преди не е правило така, а и това са изпарения от капака на главата и някви бензинови пари от колектора.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 авг 2007, 14:26

vladdko написа:Е значи трябва да е запушено нещо,
Или мотора е почнал да мета повече компресия в картера което ще рече, че отива за ремонт или има нещо отпушено по маркуча за вентилация на картера и увлича повече пари.

На предишния ми форд (Ескорт 1,3 '87) капачката беше една голяма и вътре имаше едно като тел за миене на чини и клапан.
Горе във въздушния филтър там където влиза това маркуче имаше гнездо за дунапренче което се продава с хубавите въздушни филтри в комплект и се сменява заедно с филтъра. Аз си изрязах от тел за миене на чинии парче с подходяща форма за това място и нямаше ядове.

Не ги махайте! Щом така е направено значи някой по-умен от вас някога си е блъскал главата и така го направил.
Що си слагате вентилатори да изтеглят въздуха от стаята ами не просто да оставите един отвор и да чакате да се проветри?

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 авг 2007, 14:54

paci написа: Не ги махайте! Щом така е направено значи някой по-умен от вас някога си е блъскал главата и така го направил.
Е знам че е така, бях го махнал преди и реших да го сложа, в жегата от там мирише на бензин (малко), но със слагането и стана това нещо, досега не го е правил, е ако тече от там масло няма ли да намалява на пръчката :lol: . Последните километри са ходене до морето, вярно не карам като разни мл, а6, а8 и др. но на магистралата съм карал 120-130 км., искам да кажа в обороти не градско.
А и мисля, че е писано за този маркуч във форума, но не той ме интересува, а защо след махането му от въздушния филтър, вече не хвърля масло в изпускателната с-ма, явно има налягане което не е нормално.

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 07 авг 2007, 16:19

Тече, тече, колко да тече... то да не чешма :lol:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 07 авг 2007, 21:53

vladdko написа: Единственото което направих е да махна гумената тръба на картерните газове влизаща във въздушния филтър, но това да има значение ?
Запушено ти е или кутията на филтъра там където влиза маркуча или има един конусен отражател преди кутията. От това се вдига налягането в картера и маслото излиза откъдето намери, фактически не го гори а го изхвърля, тъй като става по време на движение не го виждаш като петно при паркиране.
П.П. Случвало ми се е на жигулата от прегънат маркуч Царево- Бургас 1,5л, оттам до Хасково а и до следващата смяна без доливане.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 08 авг 2007, 09:19

HACKO написа: Запушено ти е или кутията на филтъра там където влиза маркуча или има един конусен отражател преди кутията.
Сигурно има нещо запушено, кутията на филтъра лесно се проверява, но ме съмнява един маркуч, на снимката е с жълтото, той от горе се дърпа лесно, но от долу е точно до масления фитър и много трудно се вади и трябва при смяна на маслото да се направи.
А за отражателя това със зеленото ли имаш в предвид.
Прикачени файлове
markucha.JPG

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 08 авг 2007, 15:05

Точно това имам предвид, обаче тука кутията на филтъра не участва(говорех за моноиндж.). В конкретната ситуация провери всичко от капака на клапаните до всмукателния колектор, става въпрос за вентилацията на картера, това което си оградил със зелено, там трябва да има задръстване.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 авг 2007, 16:56

vladdko написа:... защо след махането му от въздушния филтър, вече не хвърля масло в изпускателната с-ма ...
Говорите за запушване а това как да го разбирам ?

Отделих тези мнения от другата тема, защото от на Владко допълнението темата отиде в друга насока.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 08 авг 2007, 17:16

Ограденото със зелено не е запушено, това е филтър (или нещо друго обикновено се образува една гадна смес от изпаренията на маслото и конденза) може да се свали, аз съм го продухвал и от там си минава въздух.
С жълтото е обикновен маркуч които от капака отива в картера, може би да връща маслото което се качило в повече горе, малко тъпо обяснено, може и за нещо друго да служи, лошото че се опитвах да го издърпам от долу но не можах, пречеше ми масления фитър, трябва да го развия, за друга вентилация незнам, да не се здухал двигателя, макар че си върви и за последните километри не е горил масло (както писах около 1000).

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 10 авг 2007, 11:32

Този мъркуч на картера има скоба стисни я с маки клещи и тогава го издърпай.Има стрянни свивки и там може да се е затлачело с батаци.
Успех

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 13 авг 2007, 16:34

buhap написа: Успех
Махнах скобата (издърпах я нагоре), но не можах да го издърпам гадния маркуч, та реших да го продухам с помпа като преди това ръчках с кожуха на жило за спирачка от велосипед, незнам да ли е било запушено, но при чистенето на горния край махнах доста мизерия.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта