Впечетления от Фокус първа генерация

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Впечетления от Фокус първа генерация

Мнение от racer11 » 24 мар 2005, 10:42

Карам такъв 1.6 100 к.с. от около година и половина и 50000 км. Впечетленията са ми МНОГО положителни.

1. ДИНАМИКА - колата е доста пъргава за 1.6, има добро ускорение и макс. скорост - над 190 до 215 на спускане
2. КОМФОРТ - не е особено широка, но окачването е №1 в компактния клас - това не е само мое мнение, а и на всички специалисти. ВОзи стегнато, но не твърдо а в завоите е много стабилна в сравнение с други нови коли от същия клас. Аз лично съм я сравнявал с пежо 307, астра и голф 4. В сравнение с ескорта обаче е по-нестабилна, колкото и странно да звучи. Причините са две - Много по-висок център на тежестта, и конкретно в моя случай по-тесни гуми - 185 срещу 195 на ескорта
3. РАЗХОД НА ГОРИВО - при умерено каране много добър - под 5.7 извънградско и около 9 градско в центъра на софия. При бързо каране икономията отива по дяволите, както при всички бензинови коли - 12-13 извънградско при над 170 и 12-13 градско в софия.Климатика също вдига разхода с около литър но почти не се отразява на динамиката.
4. НАДЕЖНОСТ - перфектна с 1 изключение - изпускателната система, за която подозирам, че идва от заводите на форд в турция, въпреки, че познатите ми от Мото Пфое го отричат. За 20 000 км. смених последно и средно гърне. Утехата е че беше безплатно заради гаранцията.

ТОва е от мен. споделете и вашия опит.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 24 мар 2005, 10:53

само да се поправя, че не беше средно гърне, а някаква свръзка/скоба

Потребителски аватар
iv4oto76
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 29 юни 2007, 00:46
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Местоположение: Pleven
Status: Извън линия

Focus

Мнение от iv4oto76 » 01 юли 2007, 23:14

Преди два дена се сдобих с Ford Focus 1.6 101hp комби и мойто мнение е същото, преди това съм карал и Астра и Голф и съм се убедил че не са толкова хубави. Но за съжаление и аз имам подобен проблем с последното Гърне и дразнещ проблем на километража - не винаги работи и при палене всички стрелки отиват на МАХ. Това нормално ли е ?. Моля някой които кара Focus да сподели.

Потребителски аватар
libra
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Focus

Мнение от libra » 02 юли 2007, 00:34

iv4oto76 написа:Преди два дена се сдобих с Ford Focus 1.6 101hp комби и мойто мнение е същото, преди това съм карал и Астра и Голф и съм се убедил че не са толкова хубави. Но за съжаление и аз имам подобен проблем с последното Гърне и дразнещ проблем на километража - не винаги работи и при палене всички стрелки отиват на МАХ. Това нормално ли е ?. Моля някой които кара Focus да сподели.
Здравей колега! "Проблемът" със стрелките според мен е от слаб акумулатор... Миналата седмица се появи и при мен, след което една сутрин не успя да завърти въобще стартера... Но понеже нямаше с какво да го заредя си купих нов :o .
А един съвет ако взимаш нов акумулатор: измери височината на оригиналния, понеже предпазителната кутия не пасва с по-високи!
Аз взех БОШ Силвър 62 Аh за 137 лв. и се оказа по-висок. В Мотопфое Моторкрафт 43 Аh е 155 лв., но трябва да им закараш колата да го монтират, иначе не важи гаранцията.
В сервизната книжка пише, че трябва да се слага само Моторкрафт литиево-калциев, някой по-запознат да разясни каква ще е разликата ако се монтира такъв на друга основа *00147*

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 02 юли 2007, 02:34

Карах 1,6 Zetec SE към 90000км., пет врати хечбек. Разход - градско под 10 не можах да го сваля, засичал съм го многократно при зареждане от пълно до пълно. Извънградския е ~7,6 при нормално каране - нямам предвид твърдо 90 без натискане. Може и да ми е по-тежък крака, де да знам. При каране със 170-180 разходът може и да бъде 13 ако си на равно и не мърдаш от тая скорост, но може и да бъде и 18/100 - моя личен рекорд по юркане Пловдив-София :lol:
Относно климатика - налагаше ми се да го изключа, за да тръгне както трябва колата когато изпреварвах. Усеща се много, което е нормално за мотор 1600 см.
Гърнетата какво да ги коментирам - разпадат се максимум до третата година. Здраве да е - продават се и спортни неръждавейка :twisted:
Относно надеждността - замина ми биелен лагер :arrow: колянов вал :arrow: нов блок в крайна сметка. Причината - колата гореше масло и в един момент я изпуснах да падне много ниско, а нямаше от къде да купя.
Слабо място и на двата ми Фокуса са предните стъкла, които много дразнещо дрънчат. Проблемът е отстранен при колите след 2001 година - ревизиран механизъм доколкото знам.
Ръжди до сега - т.е. до осмата година на колата - няма абсолютно никъде.
НО Фокусът те пристрастява с много доброто поведение на пътя, което е причината да забравя проблемите и пак да карам такъв.

-За акумулаторът - моя съвет е да си купувате български, и без това тия дето струват двойно не изкарват два пъти по-дълго :wink:.

-Арматурното табло може да се рестартира и при лош контакт отзад на буксата - като са го връщали най-вероятно не са го свързали за света :wink:. Пробвай да го свалиш и да разкачиш и закачиш на ново буксата (само една е).
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
pan_m
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 30 авг 2006, 13:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99 г.
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pan_m » 02 юли 2007, 07:46

Колеги, аз също съм с посочения Focus, и имам следния проблем. При преминаване на различни напречени препяствия по пътя - бабуни, дупки, се чува едно характерно клопане от страна на гърнето. Предполагам, че е някоя скоба, връзка или нещо подобно, защото на място след побутване не клопа, а на канал не личи от никъде. Та въпроса, ми е към колега, който е сменял скобата - къде се намира, какъв е бил симптома ?.

Благодаря предварително.
HWBG Forum member
АвтомобилЪ

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 02 юли 2007, 11:05

Най-вероятно проблемът не е от гърнето. По принцип преди фейслифта задното окачване е по-шумно именно при преминаване през неравности, което е описано в техническите бюлетини. Не е проблем, просто дразни. Същото го правеше първия ми Фокус, и аз мислех за гърне, но не се оправи след смяната му.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
pan_m
потребител
потребител
Мнения: 152
Регистриран: 30 авг 2006, 13:45
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99 г.
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pan_m » 02 юли 2007, 14:35

Сигурен ли си, понеже клопа така, сякаш нещо е разкачено ? Възможно ли е това да е от гъвкавата връзка, понеже на едно място ми е леко скъсана ?
HWBG Forum member
АвтомобилЪ

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 юли 2007, 15:01

напълно възможно.
Ако нее от задни тампони/биалетки е от тази гумената връзка на ауспуха.Не я вързвай с тел,защото ще започне повече да чука.Затова да направени от гума за да са подвижни.Продават се такива гумени тампони и мисля че са универсални.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 04 юли 2007, 00:03

Абе с една дума най-лесно става като огледаш колата отдолу - то си се вижда дали тампоните са здрави, дали гумичките на гърнето са скъсани и прочие. Мисълта ми беше, че е напълно да възможно да се чуват резки силни звуци при преминаване на неравности, които да са причинени от окачването и които са причината то да се ревизира при фейслифта на модела. Т.е. не е задължително да е от това, но е възможно, ако всичко друго е наред. В моя случай не беше от гърнето.
Плюс това ако гърнето ти е оригинално може би е цяло от меката връзка до отзад - при мен е така, не помня на 1,6 как беше. Тогава просто нямаш скоби за затягане.
Ето ти схема, тук дават и местата на свързване при подмяна на част от системата - реже се и се снадва (твърде фордовско, спестили са точно 1,56 долара от фланци и гарнитури :evil:)

Изображение
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
camaro
потребител
потребител
Мнения: 230
Регистриран: 09 апр 2005, 23:41
Модел на автомобила: focus1.6 16V-99г, fiesta1.3-95г, fiesta1.8д-99г
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

z

Мнение от camaro » 04 юли 2007, 23:34

racer11
под 5.7 извънградско и около




ауууууу колега какъв е тоя разход :shock: ако е истина браво на теб и фокуса :lol: аз моя под 8 немога да го докарам :roll: ама и аз го настъпвам здраво :idea: иначе за фокуса моя е 1.6 хечбек вече 20000км без никакви проблеми досега сам сменил само предни накладки :idea: като цяло оказа се доста корава кола :D

jorkata_30
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 05 юли 2007, 20:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0i 16V / 99г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jorkata_30 » 06 юли 2007, 16:01

Колеги ами какво ще кажете за Мондео 2,0 16V двигател Zatek 99 година началото на годината ,нямам много мнение още до сега не сам имал Форд знам ли за сега е добре с изк. 4е трябва някаква ролка или лагерче да се смени , та какво мислите имам чуството понякога че сам се прекарал а пак ина4е ми харесва и как вози кажете си мненията :roll:

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 06 юли 2007, 17:15

Jorkata, стига си спамил чуждите теми! *00200* *00141* Къде в заглавието пише Мондео? :evil:

За сведение:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... sc&start=0
Темата за колата на pantata

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ght=#86386
Темата за колата на clermont
Изображение

Изображение

jorkata_30
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 05 юли 2007, 20:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0i 16V / 99г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jorkata_30 » 06 юли 2007, 17:41

debug написа:Jorkata, стига си спамил чуждите теми! *00200* *00141* Къде в заглавието пише Мондео? :evil:

За сведение:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... sc&start=0
Темата за колата на pantata

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ght=#86386
Темата за колата на clermont

сажалявам не сам го направил нарочно , нов съм и докато се ориантирам
ще 4ета повече

Потребителски аватар
andy_a
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 04 апр 2006, 11:18
Модел на автомобила: 2001 Focus 1.6i Zetec SE
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от andy_a » 06 юли 2007, 18:44

Карам Фокус 1.6 Zetec SE, седан от март 2006 година. Когато я купих колата беше на 88 000 км, сега е към 103 000. Карам основно в града, през учебната година абсолютно всеки ден, през лятото 2-3 пъти седмично. Предишния собственик се беше грижил добре за колата, аз се старая да правя същото.

Колата върви добре за моите представи и покрива очакванията и нуждите ми откъм мощност и ускорение, рядко се движа с 3-ма пътника. Климатика обаче много спъва колата и се налага на моменти да го изключвам, усеща се и в града и на магистрала. Може би е нормално.
Минималния ми разход на дълъг път е 6/100 при нормално каране, засичал съм го неколкократно. В града е около 9, през зимата обикновено 10. Аз по принцип карам леко, не развъртам много мотора, превключвам рано и не се оплаквам.
Това, което ме дразни при пътуване са относително силните шумове, както от колелата, така и от вятъра при по-висока скорост. Летните ми гуми са Good Year Hydra Grip и по принцип са си шумни, но на дълъг път това виене уморява. Иначе на ниски обороти мотора е приятно тих.
Имам леки забележки към качеството на изпълнение - на места софт-лака се люпи, има скърцания и похлопвания, но това е компактен клас все пак. Купето като обем и багажник е много добро, нямам никакви проблеми да превозвам жената и децата с багажа.
По отношение на ремонти - смених меката връзка на ауспуфа, както и помпата на педала на съединителя, защото беше прокапала. За голяма моя изненада няколко седмици по-късно се счупи щока, който свързва педала на съединителя със същата помпа, заради което останах на улицата. В МотоПфое ми казаха, че се бил счупил самия педал и го заваряваха нещо, но като цяло случката ми е съмнителна. След това съм сменил бобина и спирачен цилиндър на едното задно колело. Останалото са консумативи.

Като цяло съм доволен, колата е добра, а не е скъпа. Според мен е по-добър избор от Астра, Голфа може и по-качествено да е изработен, но е безобразно скъп, а се чупи пак толкова.

iztreshtql
потребител
потребител
Мнения: 532
Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от iztreshtql » 27 юли 2007, 23:55

Хора возя се във Focus 1.8i 16v 115hp, какви са тези разходи аз под 12,5 грaдцко не съм слизал :)... с климатика отива нагоре. Извънгрaдцко под 9 и то при 150-170km/h.

Потребителски аватар
iv4oto76
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 29 юни 2007, 00:46
Модел на автомобила: Focus 1.6 16V SW 100 hp
Местоположение: Pleven
Status: Извън линия

Re: Focus

Мнение от iv4oto76 » 08 авг 2007, 22:05

libra написа:
iv4oto76 написа:Преди два дена се сдобих с Ford Focus 1.6 101hp комби и мойто мнение е същото, преди това съм карал и Астра и Голф и съм се убедил че не са толкова хубави. Но за съжаление и аз имам подобен проблем с последното Гърне и дразнещ проблем на километража - не винаги работи и при палене всички стрелки отиват на МАХ. Това нормално ли е ?. Моля някой които кара Focus да сподели.
Здравей колега! "Проблемът" със стрелките според мен е от слаб акумулатор... Миналата седмица се появи и при мен, след което една сутрин не успя да завърти въобще стартера... Но понеже нямаше с какво да го заредя си купих нов :o .
А един съвет ако взимаш нов акумулатор: измери височината на оригиналния, понеже предпазителната кутия не пасва с по-високи!
Аз взех БОШ Силвър 62 Аh за 137 лв. и се оказа по-висок. В Мотопфое Моторкрафт 43 Аh е 155 лв., но трябва да им закараш колата да го монтират, иначе не важи гаранцията.
В сервизната книжка пише, че трябва да се слага само Моторкрафт литиево-калциев, някой по-запознат да разясни каква ще е разликата ако се монтира такъв на друга основа *00147*
днес смених акумулатора с Монбат 55ампер/часа и проблема " при палене всички стрелки отиват на МАХ." изчезна даже върнах за малко пак стария акумулатор и пак се появи за да съм сигурен че това е проблема. Явно Фокусника е много претенциозен към акумулатори :P Смених и последното гърне (полско за 65лв.+10 монтаж)

Потребителски аватар
vesi_sd
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 19 окт 2007, 18:06
Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 i, 1999 г., хеджбек
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Впечетления от Фокус първа генерация

Мнение от vesi_sd » 27 мар 2013, 10:42

Здравейте!
Да споделя и аз моите впечатления за автомобила с навъртяни до сега 40 000 км.
Много съм доволен от тази кола 1,6 Zetec SE 100 к.с. 99 г., пет врати хечбек и мога да споделя, че проблем с гърнето като тракане по неравности нямам, но съм забелязал, че се чува специфичен шум при спускане без подоване на газ т.е. имам чувството, че тогава изгорелите газове, които преминават създават този специфичен шум. Забелязал съм, че скърцания по купето и стъклата нямам, но при мен шума идва от сцеплението на гумите и при каране със зимни гуми на чист път е доста шумно при летни гуми шума е нисък и много зависи от пътната настилка при преминаване през определени участъци на пътя този шум се промения.
Друго при мен има леко омазняване на задното дясно колело т.е. явно изпуска спирачна течност през цилиндърчето, но за 7 години едва сега долях малко понеже светна лампата през зимата, при годишен преглед не се установява проблема със спирачната ситема.
Нямам други забележки по автомобила и смело мога да кажа, че е много надежден и го препоръчвам за тези, които искат да имат малко проблемен автомобил, с нормално ценово обслужване, досега не ме е предавал в никакви ситуации, и това за проблеми през зимата незная, относно комфорт и други глезотийки е далече, но е все пак компактен клас и е идеален.
Форд Фокус 1,6 i, 1999 г.

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Впечетления от Фокус първа генерация

Мнение от Lancer » 27 мар 2013, 12:09

vesi_sd написа:Здравейте!
Да споделя и аз моите впечатления за автомобила с навъртяни до сега 40 000 км.

... но за 7 години едва сега долях малко понеже светна лампата през зимата, при годишен преглед не се установява проблема със спирачната ситема.
Не сте от тия, които правят много километри, колега, 40000 за 7 години ми се виждат малко, но колата ви със сигурност ще е много запазена.
От октомври досега, за 6 месеца направих 10 000 км с фокус 1.4, никакви забележки, е, предно ляво стъкло явно не носи на чук, защото ми го счупиха заради СД- то вътре.
Сокол скитник

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Впечетления от Фокус първа генерация

Мнение от pepy1 » 07 апр 2013, 12:03

5 стр. отнемат около 10 мин. четене,има малко отклонение от основната тема както и много фордаджии във WV форума
темата е от 2011 ,но има раздвижване тази година
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=87&t=286656
времето е като парите-никога не стига

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта