За MAF сензора
- adis_78
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 23 фев 2005, 11:34
- Модел на автомобила: лачен фокусник mk1.5
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
За MAF сензора
Здравейте,
искам да споделя с вас една случка от преди малко (с предистория).
Откакто имам Ескорта (със Зетек 1.6) при думичките MAF сензор и покупка - косата ми настръхваше. Както се знае това нещо е доста прецизен уред от който тръгват много проблеми - липса на мощност, нестабилни ниски, липса на високи, разход ... и все едни такива лоши работи.
Та в моят случай, колата откакто си я имам все си е 'куц кон' а комп-а не дава грешки. Преди седмица дойде и по-лошо - насред път каза "не" и това си е : има ниски, натискаш газта заглъхва и няма потегляне. Е изтръгнах въздушния филтър (тип спортен - гад мръсна!) и кабелчето на МАФ-а - колата стана съвсем друга - няма забележки.
Та тогава Ганьо реши че така си е екстра. Да ама не. Нещо много често взехме да ходиме за зареждане (разход поне 12-13+).
Порапитах за цена на МАФ - почна се от 900-1200, на други места около 300 минимум, на старо - 100 (буквално изваден от калта).
Е реших, така и така е отсвирил датчика - я да погледна какво има вътре - ми то като крушка без стъкло. Само дето беше адски мръсен. Допитах се до бате Гугъл дали неможе да се възстанови и отговорът беше повече от положителен. На няколко места пишеше стъпка по стъпка (даже със снимки) какво да се направи за да се почисти.
Послушно изпълних всички инструкции и със спрей за контакти (на цената на 3-4 лв) датчика стана като нов. Последва монтаж и тест ...
... хммм защо тези GTI-и взеха така да изостават;-)
Та това което искам да кажа е че профилактиката на това уредче е много проста и може да се извърши дори на кухненската маса. Не изисква никакви особени умения както и инструменти. Тук ще цитирам само един линк, но има много други по-подробни.
http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm
Основни причини за зацапване на МАФ-а хората смятат че са: спортни филтри, нискокачествени, зацапани или липсващи нормални филтри.
Това е от мен. Надявам се безкрайните ми излеяния да влязат в работа на някой;-)
PS (18/11/2005): Обнових линк-а
искам да споделя с вас една случка от преди малко (с предистория).
Откакто имам Ескорта (със Зетек 1.6) при думичките MAF сензор и покупка - косата ми настръхваше. Както се знае това нещо е доста прецизен уред от който тръгват много проблеми - липса на мощност, нестабилни ниски, липса на високи, разход ... и все едни такива лоши работи.
Та в моят случай, колата откакто си я имам все си е 'куц кон' а комп-а не дава грешки. Преди седмица дойде и по-лошо - насред път каза "не" и това си е : има ниски, натискаш газта заглъхва и няма потегляне. Е изтръгнах въздушния филтър (тип спортен - гад мръсна!) и кабелчето на МАФ-а - колата стана съвсем друга - няма забележки.
Та тогава Ганьо реши че така си е екстра. Да ама не. Нещо много често взехме да ходиме за зареждане (разход поне 12-13+).
Порапитах за цена на МАФ - почна се от 900-1200, на други места около 300 минимум, на старо - 100 (буквално изваден от калта).
Е реших, така и така е отсвирил датчика - я да погледна какво има вътре - ми то като крушка без стъкло. Само дето беше адски мръсен. Допитах се до бате Гугъл дали неможе да се възстанови и отговорът беше повече от положителен. На няколко места пишеше стъпка по стъпка (даже със снимки) какво да се направи за да се почисти.
Послушно изпълних всички инструкции и със спрей за контакти (на цената на 3-4 лв) датчика стана като нов. Последва монтаж и тест ...
... хммм защо тези GTI-и взеха така да изостават;-)
Та това което искам да кажа е че профилактиката на това уредче е много проста и може да се извърши дори на кухненската маса. Не изисква никакви особени умения както и инструменти. Тук ще цитирам само един линк, но има много други по-подробни.
http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm
Основни причини за зацапване на МАФ-а хората смятат че са: спортни филтри, нискокачествени, зацапани или липсващи нормални филтри.
Това е от мен. Надявам се безкрайните ми излеяния да влязат в работа на някой;-)
PS (18/11/2005): Обнових линк-а

Последна промяна от adis_78 на 18 ное 2005, 15:09, променено общо 1 път.
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Mного полезна информация
Брафос и затова ще я сложим като важна, защото е важна де
!
п.п. Слагам снимки на моето мафче след като го изчистих.


п.п. Слагам снимки на моето мафче след като го изчистих.
Последна промяна от cossy на 14 фев 2006, 14:12, променено общо 1 път.

- adis_78
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 23 фев 2005, 11:34
- Модел на автомобила: лачен фокусник mk1.5
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
На външен вид е същият, но отвътре не е. Това обаче според мен не е от значение. Това което се чисти върви с пластмасовата кутийка, а останалото е просто една алуминиева отливка, която отговаря на спецификата на двигателя. Няма да се очудя ако самият сензор е универсален:)
Ето тук, последната снимка:
http://www.muscularmustangs.com/maf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Според мен трябва да се разглоби и тогава да се изчисти, а не да се пръска през отворите (така прави един мастер преди време и нямаше ефект).
При почистване, платинените нишки НЕ ТРЯБВА да се докосват с нищо а само да се пръскат докато станат сиво-бели. Зацапаните са черни от едната страна (посока входящия въздух).
Аз изразходвах почти цял спрей докато успея да ги почистя (мърсотията бавно се разгражда).
Друго важно нещо е спреят да не остава нищо след изпаряването си - спрей от типа WD40, ABRO-30, както и спрей за карбуратори не става.
Лично аз тествах няколко спрея върху стъкло и взех този които остави най-малко следи и не остави масло.
Ето тук, последната снимка:
http://www.muscularmustangs.com/maf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Според мен трябва да се разглоби и тогава да се изчисти, а не да се пръска през отворите (така прави един мастер преди време и нямаше ефект).
При почистване, платинените нишки НЕ ТРЯБВА да се докосват с нищо а само да се пръскат докато станат сиво-бели. Зацапаните са черни от едната страна (посока входящия въздух).
Аз изразходвах почти цял спрей докато успея да ги почистя (мърсотията бавно се разгражда).
Друго важно нещо е спреят да не остава нищо след изпаряването си - спрей от типа WD40, ABRO-30, както и спрей за карбуратори не става.
Лично аз тествах няколко спрея върху стъкло и взех този които остави най-малко следи и не остави масло.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
за съжаление при мен сензорът не е MAF. Моят мери температурата на засмуквания въздух, за разлика от MAF който мери масата на засмуквания въздух. Лошото е че конструкцията му е съвсем различна и не подлежи на почистване/според мен/. По тази причина го смених - 70 лв от МП
Но при MAF има система за самопочистване - след изгасяне на колата към датчика се подава напрежение още известно време за да се изгорят нечистотиите. мисълта ми е, че щом се зацапва освен изброените по-горе причини може и тази система да не функционира. само че не знам как това може да се провери

Но при MAF има система за самопочистване - след изгасяне на колата към датчика се подава напрежение още известно време за да се изгорят нечистотиите. мисълта ми е, че щом се зацапва освен изброените по-горе причини може и тази система да не функционира. само че не знам как това може да се провери

- achkob
- модератор
- Мнения: 484
- Регистриран: 25 май 2005, 22:44
- Модел на автомобила: focus 1.8TDDi ambiente wagon
- Местоположение: софия
- Контакти:
- Status: Извън линия
из4истих моя и освен едно голямо благодаря на 4овека пуснал темата мога да кажа,4е определено има смисал от леката профилактика!!!като го свалих и гледам 4ерно и си викам то сигурно си е така...ама не!!!!!!!!!след 1 мин със контактния спреи стана сиво бяло!!!работа за 10 мин,ама си има смисул...сигурно и разхода пада...така 4е не се 4удете,а деистваите!!! adis_78 евала за темата!!!
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Твоят също е мерел масата на засмукания въздух, но по други начин. Според охлаждането на сензора, много засмукан въздух /силно обдухване на сензора/ - голяма охлаждане и промяна на съпротивлението но сензора "датчика"!racer11 написа:за съжаление при мен сензорът не е MAF. Моят мери температурата на засмуквания въздух, за разлика от MAF който мери масата на засмуквания въздух. Лошото е че конструкцията му е съвсем различна и не подлежи на почистване/според мен/. По тази причина го смених - 70 лв от МП![]()
При други марки коли тази сензор/датчик представлява нагревател който е загрят до някяква температура и според охлаждането му се отчита обема засмукан въздух, незнам дали и при теб е било така.

Небойте се роби Спартак е с вас!
- vk8
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 06 апр 2005, 09:32
- Модел на автомобила: escort
- Местоположение: 4960
- Status: Извън линия
за MAF-a
Здр на всички. Темата наистина е интересна и четейки се сещам за следното: колата ми понякога държи много високи обороти на празен ход. Като се "поразходя" с контактния спрей тук там проблема се решава, но временно
Мислите ли че ако детайлно почистя MAF-а проблема 6те се реши
10х


Последна промяна от vk8 на 27 апр 2005, 09:49, променено общо 1 път.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз използвах контактен спрей - такъв за почистване на ел. клеми и контакти - марката не си спомням
Свалих само сензора, от двете винтчета отгоре, без да откачам тръбите. Винтчетата са еврейска звезда №20 /ако не се лъжа/ с щифт по средата /значи ти трябва ключе с дупка в средата/

Свалих само сензора, от двете винтчета отгоре, без да откачам тръбите. Винтчетата са еврейска звезда №20 /ако не се лъжа/ с щифт по средата /значи ти трябва ключе с дупка в средата/

Последна промяна от Brock на 30 мар 2006, 13:02, променено общо 1 път.
- kalin_kalinov
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 09 окт 2005, 11:29
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v EFI 1995
- Местоположение: Dobrich
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте фенове
Да благодаря първо на този който е сложил тази тема.Изчистих си онзи ден МАФ контрол датчика.Конкретно с лакочистител-Форте който проверих преди това дали се изпарява бързо.Изчистих го добре и накрая за по-сигурно го обдухах със сешоара на жена ми
.После го монтирах и колата стана като нова.Преди ми дигаше обороти след като изключа от скорост.А сега я пробвах след каране на 5-та пускам и оборотомера залепва на 950-1000 оборота.
Ако някой реши да пробва нека не бърза и хубаво да изчака да се изпари почиставащата смес.
Да благодаря първо на този който е сложил тази тема.Изчистих си онзи ден МАФ контрол датчика.Конкретно с лакочистител-Форте който проверих преди това дали се изпарява бързо.Изчистих го добре и накрая за по-сигурно го обдухах със сешоара на жена ми

Ако някой реши да пробва нека не бърза и хубаво да изчака да се изпари почиставащата смес.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта