Фабрична аларма Mondeo - как да разбера дали има?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
LZ0
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 13 авг 2007, 13:59
Модел на автомобила: Mondeo II GLX Hatchback 1.8i 16V (115 hp)
Status: Извън линия

Фабрична аларма Mondeo - как да разбера дали има?

Мнение от LZ0 » 29 окт 2007, 14:51

Здравейте,

от скоро имаме Mondeo в семейството и сме очаровани от колата. :) Тя е МК2 '97, хечбек, 1.8 безин. Внесена от Германия.

Имам колебания дали колата има монтирана фабрична аларма. :?: Изчетох доста материали по темите във форума, също и на сайта http://www.mirez.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; , но така и не ми стана ясно?
Под жабката има кутия с надпис Siemens "Alarm System...", но пък няма монтирани обемни датчици на средните греди и датчик за отворен преден капак. Не успях да активирам двойно централно заключване, но явно тази функция липсва. При заключване и отключване с дистанционното, колата не издава никаква звукова или светлинна сигнализация. Червеният диод до часовника на таблото свети както е описано при вкарване на ключ, запалване и т.н.
Също така опитах да вкарам предполагаемата алармена система в тестов режим, но не успях.

Та въпроса ми е, как да разбера със сигурност, че има аларма? Възможно ли е да има управляващ модул, а да няма датчици и за това да не сработва?

Последния вариант е да закарам колата в Мото-Пфое, но все още не ми се стига чак до там. :)

Благодаря предварително за отговорите! :)

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 29 окт 2007, 15:18

Със сигурност не мога да ти кажа, но предполагам, че алармата (фабричната) е била обезкостена (ако си купувал колата от тук). Предполагам и имобилайзера е шунтиран. Може да провериш отзад в багажника под лява странична кора дали имаш сирена и свързана ли е? Същото важи и за блока, който цитираш - свързан ли е?
В МП не поправят аларми, дори не слагат нови (има и изключения). Освен това са и скъпички...

LZ0
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 13 авг 2007, 13:59
Модел на автомобила: Mondeo II GLX Hatchback 1.8i 16V (115 hp)
Status: Извън линия

Мнение от LZ0 » 29 окт 2007, 15:54

Колата е купена директно от собственик в Германия и не би трябвало да е с обезкостена аларма. Иначе по спомени няма сирена под кората в багажника. Блока под жабката е свързан с доста кабели - два реда по три конектора :shock:

Как да разбера дали е шунтиран имобилайзера, освен по миганията на индикацията на таблото до часовника? При запалване диода свети в продължение на няколко секунди. След това спира. При заключена кола или изваден ключ мига на равни интервали.

Без работеща аларма не мога да направя каско, за да имам спокоен сън.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 29 окт 2007, 21:26

...май най-лесно ще е да си сложиш нова. А и обикновено малко жичкаджии се навиват да ремонтират/оборудват аларма, която не са я монтирали.
Но ще е добре да се консултираш с компетентно лице. За съжаление, аз не съм!

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

И аз се опитвам да разбера

Мнение от Edinuser » 29 окт 2007, 21:38

И аз се опитвам да разбера - на моята бачка или не бачка ?
със сигурност ми работят - централното заключване , двойното заключване и дистационното ...
И в момента се опитвам да разбера к'ви ги върши алармата.
Ако имам някакъв резултат ще ти пиша какво съм открил и какво съм разбрал.Доколкото съм чел тук там май имобилайзера се намира в централната конзола някъде пред скоростния лост.
Иначе на мен като ми сработи двойното заключване и пюука 3 пъти.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 30 окт 2007, 07:55

Омай год бих казал....

отвори единият прозорец, закючи си я с ключа "активирай я в режим на готовност" когато е в режим на охрана, отвори вратата, даже и да изпищи не се плаши така трябва.
Скачаш вътре в колата докато пищи, и без да я спираш с кюча въртиш да палиш даката алармата свирка....

Ако запали, е близко до акъла, че активирана в режим на охрана, не осигорява имобилизиране на автомобила.

Ако неще да запали, значи всичко е окей..

и някой път алармите блокирват, нарочно при насилственно влизане във автомобила, и дори със дистанционното не тръгват "хайджак защита" излючваш акомулатора в такъв случай, и тя се нулира....
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

алармата

Мнение от didon80 » 05 дек 2007, 23:05

здрасти колега,
видях ти темата за алармата на мондеото. от 10 дена и аз имам мондео мк2 и имам подобен проблем! първо - имам 2 бутона на ключа и светодиод, но не мога да задействам централното с дистанционното! като го взех имаше само 1 батерия вътре и тя беше изтощена. сложих нови батерии и опитах процедурата за програмиране, която е описана тука във форума, но нищо не се получи. Ходих на алармаджия да види дали имам аларма, той гледа и казва че нямам. само че днес съвсем случайно открих наличието на такава! опитах се да отключа багажника и нещо не завъртях както трябва и колата се разпищя! :roll:
приятно изненадан се питам какво да правя сега!?
ти разреши ли си проблема и как?

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

за алармата на мондеото

Мнение от to6kooo » 15 дек 2007, 23:30

ако ключът е с бутони-единия с две стрелки,а другия с една,има обемни датчици на конзолите м/у предна и задна врата,на дръжките на предните врати трябва да има по едно малко тъмно прозорче-инфрачервен приемник,тромба в лявата част на багажника,фабр. бутон на предния капак-значи има!!!пробваш да я заключиш с ключа-2пъти даваш заключване и трябва да изпищи 3пъти,а при отключване се дезактивира.Ако дист.не работи виж батерии,ако има и свети провери дали излъчва инфрачервени лъчи,ако да то се програмира,ако и тогава не иска алармата не работи - няма да може да се ремонтира-вярвай аз съм алармаджия :D ,слагаш си нормална и това е.Моята има фабрик и тя си работи но аз още като я взех си и сложих друга-радио контролирана.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 16 дек 2007, 13:42

Има такива неща, за които пишеш, само че незнам как да я програмирам, понеже е била дълго време без батерии! Пробвах с цифрова камера за проверка на инфрачервените лъчи но не се вижда никаква светлина, пробвах и на дистанционното на един колега който има аларма, но интересно че и при него не се вижда! Да не би да излъчват в друг диапазон? Вчера пак неволно си задействах алармата - активирах както винаги с ключа двойната блокировка на вратите ( аварийните светлини премигват 2 пъти), тръгнах и след малко алармата се разпищя, докато се върна звука беше спрял и мигаха само аварийните. като отключих вратата спряха! Дадох на контакт за да видя дали има отворена врата, понеже от студа и падналия сняг предния ден не можах да отворя задните врати. Показа ми че задната лява врата е отворена, и като проверих тя се оказа отключена. Така че явно имам аларма и тя работи, но не мога да я упрявлявам от дистанционното. Някакви идеи :idea: :?: :roll:

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 16 дек 2007, 18:55

Значи батерииките май бяха 2 с една пластина м/у тях.
и дистанционното със сигурност трябва да се програмира виж някъде из форума имаше описана точната процедура - аз съм го правил - по същата причина изтощени батерии на дистанционното !

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 16 дек 2007, 20:10

Като взех колата, ключа беше залепен с изолирбант, като го махнах видях и причината - капачето за батериите има счупено краче и не може да се затвори, имаше само една батерия и пластинка вътре! Смених я понеже беше изтощена, сега съм с 2 нови батерии от същия тип и пластинка между тях. Пробвах тая процедура за програмирането, но няма никакъв ефект. Не виждам да има такива сензори по ключалките на вратите :!: :shock:
Как точно се отключва и заключва с дистанционното ( как се активира и деактивира алармата) - кое копче за какво е и колко пъти се натиска :?:

Ето тук http://www.mirez.co.uk/Keys.htm" onclick="window.open(this.href);return false; намерих много полезна информация за обучението на ключа и разбрах че има 2 типа излъчване: с инфрачервени лъчи и радио вълни! Понеже моят ключ няма оченце явно е с радиовълни, а обучението на тези ключове става по друг начин от описания във форума начин( това е само за ключовете с инфрачервени лъчи)! Утре ще пробвам обучението и ще пиша какво се е получило 8)

iavorjj
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 13 яну 2008, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo 98"2.0 131кс
Местоположение: Sоfia
Status: Извън линия

Мнение от iavorjj » 14 яну 2008, 22:26

didon80 написа:Ето тук http://www.mirez.co.uk/Keys.htm" onclick="window.open(this.href);return false; намерих много полезна информация за обучението на ключа и разбрах че има 2 типа излъчване: с инфрачервени лъчи и радио вълни! Понеже моят ключ няма оченце явно е с радиовълни, а обучението на тези ключове става по друг начин от описания във форума начин( това е само за ключовете с инфрачервени лъчи)! Утре ще пробвам обучението и ще пиша какво се е получило 8)
Колега какво стана?

LZ0
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 13 авг 2007, 13:59
Модел на автомобила: Mondeo II GLX Hatchback 1.8i 16V (115 hp)
Status: Извън линия

Мнение от LZ0 » 15 яну 2008, 10:51

Извинявам се не съм писал за развитието на нещата!
Така и не успях да активирам алармата :( Опитах какво ли не, но не се получи.
Оказа се, че евентуално поправяне на фабричната аларма (със съмнителен резултат) би излязло по-скъпо от монтиране на нова. Сложиха българска аларма за 110 лв. с монтажа и 2 години гаранция.
Доволен съм от изпълнението. Алармата е вързана с централното. Има доста режими на работа. С новата аларма направих каско и се надявам шоковия датчик да осуети нови посегателства върху колата!

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 15 яну 2008, 10:55

Знам, че е малко късно вече, но виж все пак и това:
if you look under the dash on the passenger side there is a box with a cable plugged into it.
Unplug this cable wait a couple of seconds then plug it back in.
Now try to set the key again
It worked for me
Programming The Mondeo's Remote Central Locking (Both Key Fob Types)

If you need to re-program the ford remote control for any reason here are the instructions for both the early style Mk1 Infra-Red Locking and the later Radio-Frequency type. You can identify your type by looking at the remote key, where the key shaft joins the plastic key housing. If there is a little "glass eye" looking out at the key then you have Infrared locking, if not then it's radio frequency. Further key details are available here

If you are programming a new key for a car which contains a PATS immobiliser then you may need to have a new immobiliser transmitter programmed by Ford. If however you have a damaged/worn key with a removable PATS transmitter then you can carefully remove the glass tube from the old key and swap with the new key. Without a PATS transmitter embedded in your key the new key will unlock and lock the car but will be unable to start it.

Infrared Programming Instructions:

Put your key into the ignition and turn to position 1 (Radio). After approximately 10 seconds the red alarm control LED (next to the clock) should illuminate. As soon as it comes on remove the key from the ignition - the LED should remain lit.
Point the remote's "eye" at one of the front door sensors and press the rear button until the light on the transmitter illuminates (Keep the button pressed)
With the rear button held in press the front button 4 times then release both at the same time. The control lights in both clock and fob will flash 4 times to indicate programming complete.
Turn the ignition back on to exit programming mode



Radio Frequency Programming Instructions:

Insert the ignition key and turn from position II (Ignition) to position 0 (All off) and back four times within three seconds.
Remove the ignition key. The locking control system is now in "learn mode" for the next 20 seconds and the red warning system LED (By the clock) stays on continuously to indicate this.
During the 20 seconds press one of the transmitter buttons. The remotes signal and code number is learned by the locking module and is indicated by flashing the warning system LED.
Wait until learn mode times out (20 seconds) or switch the ignition back to ON.



Mk2 Key Upgrading:

If you have a 2 button remote key you may be able to upgrade to a 3 button key quite easily. If you can hear a motor operating when you press the release button on the boot then all you need to do is buy a new 3 button key. This additional button allows remote opening of the boot. The key sender part number is: 1132448 and is around £30.63 from Ford - you also need to key shaft and cutting which should be about £3 on top. They will try and charge you another £30 for programming - don't take it and follow the instructions listed here to save that money!



PATS Programming:

Again depending on the year of your car you may or may not need to have PATS programmed to your module. PATS is the immobiliser system used by Ford to safeguard your car from being started with a fake key. It's wiring and operation is kept a close secret for obvious reasons however should you need to program a key here are the instructions.

PATS System I:
This system uses a solid RED master key KEY NUMBER SEVEN IN THE GUIDE without this key the system can not accept new keys and will need to be taken to ford. To program a new key:

First insert your red master key in the ignition and turn to position II. When the control light (in clock/trip) illuminates turn the ignition off and remove the key.
After approximately 2 seconds the control light illuminates again for a short period.
When the control light goes out you have 10 seconds to program your new key.
Insert the new key in the ignition and turn it to position II. The control light illuminates to indicate a successful programming operation.
Remove the key.


PATS System II:

This system hasn't got a red key, instead it needs already programmed keys to access programming mode.

Insert the first already programmed key into the ignition and turn to position II
Turn back to 0 and remove the key
Insert the second already programmed key into the ignition and turn to position II
Turn back to 0 and remove the key
Key programming mode is now activated and you have ten seconds to:
Insert the unprogrammed new key into the ignition and turn to position II
Turn back to 0 and remove the key
Allow 10 seconds to pass for the system to exit programming mode.
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 15 яну 2008, 22:54

cenzor написа: ...
Точно това четах в посочения от мен сайт и изпробвах процедурата за програмиране на дистанционно с радио вълни но без никакъв резултат! Значи слагам ключа в положение 2 и го връщам в положение 0 четири пъти в рамките на три секунди, след което вадя ключа - през това време светодиода до часовника мига, а след тая процедура изгасва за 20 секунди през които дистанционното с води в режим на обучение и натискам един от бутоните след което пак вкарвам ключа на контакт, но така или инъче след това дистанционното не проработи - нито активира централното заключване, нито алармата........ :evil:

редактирано от Paci: за малко да ти замине целия пост след като си цитирал на 100% предходния и едвам видях, че си писал нещо

iavorjj
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 13 яну 2008, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo 98"2.0 131кс
Местоположение: Sоfia
Status: Извън линия

Мнение от iavorjj » 12 фев 2008, 21:05

Установих,че моята аларма работи.Тя е с радио управление http://www.mirez.co.uk/Keys.htm
Аз има два ключа(Type 1 и Type 4).Значи когато се натисне един път долния бутон(Type 4 това с двете стрелки)колата се заключва,когато се натисне втори път и задържи се около 2секунди се активира алармата със светлинен и звуков сигнал.Диода до часовника мига няколко секунди и изгасва.Диода,който е на стъклото също започва да мига интензивно,след около 1мин.си променя честотата и именно тогава вече алармата е в режим охрана.Ако се отвори багажника,предния капак или се задействат обемните датчици започва да пищи и се активира имобилайзера.Спира се с горния бутон.Като се натисне веднъш се отключва само шофиорската врата,при двойно натискане се отключват всички врати.
Дано е плезно :D

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 12 фев 2008, 21:35

Полезно е колега, не знаех как стоят нещата с управлението понеже моя ключ все още не работи.Само ако може да ми кажеш за кой светодиод до стъклото става дума? Аз виждам само 2 един до часовника и един под панела на фабричния касетофон! Имам една пластмаса залепена в десния долен ъгъл на предното стъкло - да не би там някъде да е и диода? :roll:
При мен светодиода до часовника мига на равни интервали когато заключа колата - не изгасва!

iavorjj
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 13 яну 2008, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo 98"2.0 131кс
Местоположение: Sоfia
Status: Извън линия

Мнение от iavorjj » 13 фев 2008, 08:32

Ами светодиода на предното сталко е като на всички аларми дето ги слагат алармаджийте-сигнален да се вижда отдалече,че има аларма.
Последна промяна от iavorjj на 14 фев 2008, 21:55, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от didon80 » 13 фев 2008, 21:04

Ясно, но така както го казваш излиза че алармата за която говориш може би е слагана допълнително! Ще направя снимка на тая пластмаса и ще я кача във форума за да я видиш или ако някой има идея какво е да каже :idea:

iavorjj
потребител
потребител
Мнения: 49
Регистриран: 13 яну 2008, 12:54
Модел на автомобила: Mondeo 98"2.0 131кс
Местоположение: Sоfia
Status: Извън линия

Мнение от iavorjj » 17 фев 2008, 19:14

Фабрична е.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта