Що ми дърпа колата? или Как да си оправя спирачния апарата?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Що ми дърпа колата? или Как да си оправя спирачния апарата?
Много често симтомите на един проблем ни се струват странни и отхвърляме с лека ръка очевидното или не до там.
На някой от нашите коли доста от нещата са на възраст, когато започват да създават проблеми. През последните няколко месеца имаше няколко теми с проблеми в ходовата част и по-точно с спирачките. В Събота използвах хубавото време и почовърках един такъв проблемен спирачен апарат на VW Passat, но принципа е същия.
Какви бяха оплакванията:
Странен звук - нещо като пукане при потегляте. Загряване на диска.
Свалих гумата и завъртях диска с доста усилие. Разглобих апарата и идвадих горния направляващ щифт. Намазах го с грес и го монтирах. Същата операция и с долния, но като го вкарах отказа да се върти. Явно се бе натрупала ръжда в отвора. След доста въртене и мъки успя да се раздвижи що годе добре.
Какви са изводите. Лесното вадене и слагане на горния щифт говори за луфт (нормално при смазване с грес наистина излиза трудно заради въкума, който се образува, но се върти свободно). Това нарушава нормалната работа на апарата, тъй като се губи сходимостта и накладките не са успоредни на диска, а го допират под ъгъл. В този случай долния край на накладките задържа и освобождава по-късно. Като резултат повърхността на диска вече не е равна, а вълнообразна.
Освен това при по-висока скорост може да доведе до дърпане на ляво или дясно (според случая).
В заключение бих добавил:
Преглеждайте си спирачните апарати поне веднъж на 2 години. Отнема 30 минути на колело и изисква 1 помощник без специални познания.
Когато при завъртане на ръка гумата се движи свободно и видимо леко, то може да очаквате намаляване на разхода на гориво, а от там и джобовете ви може да се окажат по пълни.
На някой от нашите коли доста от нещата са на възраст, когато започват да създават проблеми. През последните няколко месеца имаше няколко теми с проблеми в ходовата част и по-точно с спирачките. В Събота използвах хубавото време и почовърках един такъв проблемен спирачен апарат на VW Passat, но принципа е същия.
Какви бяха оплакванията:
Странен звук - нещо като пукане при потегляте. Загряване на диска.
Свалих гумата и завъртях диска с доста усилие. Разглобих апарата и идвадих горния направляващ щифт. Намазах го с грес и го монтирах. Същата операция и с долния, но като го вкарах отказа да се върти. Явно се бе натрупала ръжда в отвора. След доста въртене и мъки успя да се раздвижи що годе добре.
Какви са изводите. Лесното вадене и слагане на горния щифт говори за луфт (нормално при смазване с грес наистина излиза трудно заради въкума, който се образува, но се върти свободно). Това нарушава нормалната работа на апарата, тъй като се губи сходимостта и накладките не са успоредни на диска, а го допират под ъгъл. В този случай долния край на накладките задържа и освобождава по-късно. Като резултат повърхността на диска вече не е равна, а вълнообразна.
Освен това при по-висока скорост може да доведе до дърпане на ляво или дясно (според случая).
В заключение бих добавил:
Преглеждайте си спирачните апарати поне веднъж на 2 години. Отнема 30 минути на колело и изисква 1 помощник без специални познания.
Когато при завъртане на ръка гумата се движи свободно и видимо леко, то може да очаквате намаляване на разхода на гориво, а от там и джобовете ви може да се окажат по пълни.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост