Мондео МК2 2.0 1997г.

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Ремонт на окачването

Мнениеот didon80 » 01 апр 2012, 20:51

http://dyan.snimka.bg/automobiles/okach ... 776805.big
Малко снимки на старите и новите части, които съм сменил по предното и задното окачване: селенови втулки на предните носачи, предни биалетки, тампони на предна стабилизираща щанга, кормилни накрайници, задни биалетки и гумички за съединителя и спирачката!
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Ел.отключване на багажника от купето

Мнениеот didon80 » 21 окт 2012, 22:57

След доста дълго отлагане на тази доработка и не по-малко обмисляне как да стане все пак реализирах тази екстра по следния начин: взимам + от батерията, който се подава чрез бутон монтиран под таблото към проводника оранжев/черен намиращ се на най-близкото разстояние на втори пин от ляво на дясно на горния ред на зелената(средната) букса на алармения модул под жапката и над ЕКУ-то, както може да се види на снимките. Резултата: багажника вече се отключва и от купето при това при всяка едно положение(без да работи или при работещ двигател), като освен това се получи и много полезна добавка към "Зимния пакет" от екстри, тъй като външния бутон на багажника зимата в много случаи замръзва и няма как да се отвори багажника докато не се размрази.........
http://dyan.snimka.bg/automobiles/el-ot ... 804091.big
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Гарнитура на капака на двигателя

Мнениеот didon80 » 23 окт 2012, 20:41

От доста време сълзеше масло под капака на двигателя и се наложи да сменя гарнитурата с нова. Последва хубава баня с обезмаслител и сега двигателния отсек е съвсем чист и сух: http://dyan.snimka.bg/automobiles/garni ... 826834.big
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Термо и шумо изолация на двигателя

Мнениеот didon80 » 24 окт 2012, 20:24

Целта е да се намали разхода на гориво и нивата на шума от двигателя. Материала който съм ползвал е 3мм фолирана подложка за ламинат, която съм залипил с лепило "Прома" и много старание. Ето и резултата: http://dyan.snimka.bg/automobiles/termo ... 833181.big
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 7739
Регистриран на: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
FORD PUMA, 1.4 cc., Zetec- S, 90 hp., 16 v. 1998 year.http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА.О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 1997г.

Мнениеот ЯЛТА » 24 окт 2012, 20:35

Добре е станало.
=D>: =D>: =D>:
Изображение
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

varby
потребител
потребител
Мнения: 392
Регистриран на: 15 фев 2010, 17:36
Модел на автомобила: Форд Мондео SW МК2 1.8 16V GLX 1999г. Stardust Silver Metallic
Местоположение: гр.Силистра
Статус: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 1997г.

Мнениеот varby » 24 окт 2012, 20:46

Получило се е отлично.Очакваме да споделиш отзиви за ефективността.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Смяна на двигателно масло и маслен филтър

Мнениеот didon80 » 05 мар 2013, 18:47

Вчера смених двигателното масло и масления филтър с това: http://dyan.snimka.bg/automobiles/maslo ... 842641.big
За първи път ми се случва да направя 16000 км от последната смяна, но проблема е че са изминати за почти 2 години основно в града......
Изображение

Потребителски аватар
PavelMinchev
потребител
потребител
Мнения: 340
Регистриран на: 15 апр 2008, 10:04
Модел на автомобила: Mondeo 2.2TDCI 175 hp Titanium S
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 1997г.

Мнениеот PavelMinchev » 05 мар 2013, 21:44

Бравос.Следващия път се обади преди да го смениш. :D:
Пак си направил правилен избор.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Смяна на съединител и ангренаж

Мнениеот didon80 » 02 ное 2013, 23:16

Дойде време за смяна и на тези консумативи: http://dyan.snimka.bg/automobiles/s-edi ... 907626.big
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Промивка на охладителната система и смяна на антифриза

Мнениеот didon80 » 26 дек 2013, 22:03

Минаха 3 години от последната смяна на антифриза и реших да направя една промивка на системата преди да сложа новия антифриз. След като загрях двигателя източих от пробката на радиатора стария и се оказа че е ръждива боза. Налях топла вода и я завъртях за няколко минути на място до към 3000 оборота. Източих и водата - същата боза като първия път. Сложих нова вода и добавка за промиване на Холц и отново няколко минути на място, след което източване - пак боза. Последно пълнене с топла вода и по същия начин и източване - малко по-добре но има какво да се желае. Нямах време за повече промивки че щях да замръкна. Сложих новия антифриз и обезвъздуших. За колегите с такова мондео ще добавя, че след източване системата събира точно 5 литра, а по принцип я дават 6.6 литра, колкото и да се опитвате няма начин да се източи всичко от пробката, а тя е най-ниската точка в системата! Лично аз налях само концентрат (на Мотокс) и не се наложи да доливам дейонизирана вода. Преди години имаш теч от водната помпа и преди да я сменя бях сложил добавка за запушване на теч и от тогава въпреки че при смяната на помпата сменихме антифриза в системата останаха по-ситните примеси и може би за това цвета на антифриза стана кафяв........
Изображение

dizela
потребител
потребител
Мнения: 216
Регистриран на: 23 яну 2009, 10:43
Модел на автомобила: Eskort CL 1.8 Дизел 60 конски сили
Местоположение: гр. Благоевград, гр. Перник
Статус: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 1997г.

Мнениеот dizela » 27 дек 2013, 15:33

Здравей колега, явно фолираната подложка от ламинат не прогаря щом не си се оплакал. Споменаваш за намаляване на разхода на гориво - за по-бързо загряване ли ти е идеята? Аз бих си сложил такава и пред радиатора за зимата, идеята ти много ми хареса. Поздрави

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 1997г.

Мнениеот didon80 » 27 дек 2013, 16:13

Идеята беше точно за по-бързо загряване и в последствие по-бавно изтиване на двигателя. В интерес на истината всичко е направено на принципа проба-грешка. Сега мога да кажа че фолираната подложка не е най-удачното решение, тъй като изгаря в областта под тръбата за изгорелите газове от високата температура. На всякъде другаде няма проблем, но пък се къса много лесно и тази на капака вече има доста повреди от допира с детайлите в коша. От няколко месеца термостата ми е за смяна и временно съм сложил такава преграда зад маската между фаровете и има известен ефект.
Изображение

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 884
Регистриран на: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 1997г.

Мнениеот red » 29 дек 2013, 23:04

Колега, браво! Много приятна кола и ти правиш чудесни неща за нея. Имаш и страхотни рашения като това с багажника. пак бих си взел такава.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Re: Мондео МК2 2.0 1997г.

Мнениеот didon80 » 31 дек 2013, 10:14

Благодаря, опитвам се колкото мога да подобрявам нещо по нея, макар че с напредване на възрастта и започват все повече неща да излизат от строя и да се налага да се подменят.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Смяна на термостат и спирачни маркучи

Мнениеот didon80 » 31 яну 2014, 13:04

Смених термостата и задните спирачни маркучи понеже външната им обвивка беше нацепена:
http://dyan.snimka.bg/automobiles/termo ... 1855.0.big
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Смяна на запалителни свещи

Мнениеот didon80 » 31 яну 2014, 14:14

След повече от 6 години и над 60000 км пробег бе крайно време да сменя и свещите с нови. Ефекта се усети моментално - вече не забива носа на бензин след студен старт!
http://dyan.snimka.bg/automobiles/zapal ... 516271.big
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1794
Регистриран на: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo Flexifuel: Turnier - Ghia, Zetec-E, 2.0L, NGA,
Max Power: 130hp/5700rpm, Max Torque: 176Nm/3700rpm, Wheels: Summer - Alloy 7 spoke 7.5Jx17 RS, Winter - Alloy 5 spoke 6Jx15 RS, Tires: Summer - 215/45/17, Winter - 195/60/15, Weight: 1380 kg, Year: 1997
Местоположение: Сливен
Местоположение: Сливен
Статус: Извън линия

Смяна на кабели за свещи

Мнениеот didon80 » 29 юли 2014, 08:42

През пролетта смених и кабелите, че старите леко светеха.......
http://dyan.snimka.bg/automobiles/zapal ... 726209.big
В крайна сметка се оказа, че основния проблем идва от дебитомера, така че смених и него и нещата се оправиха!
Изображение


Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост