проблем след смяна на ангренажен ремък и ролки на Escort

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

проблем след смяна на ангренажен ремък и ролки на Escort

Мнение от trayan » 01 дек 2007, 19:16

Здравейте колеги,
От скоро съм луд фен на този форум!!!
Искам да споделя с вас това, което се случи с колата ми и съответно бих се радвал ако получа някякъв съвет.
Та значи колата ми е Ескорт 97 г., двигателят е 1,6 16 v Zetec. Купих я скоро и вчера я закарах на сервиз да и сменят маслото и ангернажния ремък. Майстора каза, че обезателно трябва да се сменят и ролките на ангренажния ремък и така и направихме. След като си взех калата от сервиза забелязах, че като я запаля се чува някакво странно "виене", което преди смяната на консумативите го нямаше. Най-ясно се чува при вдигане на над 2000 оборота.
Ще съм благодарен ако някой може да ми обясни на какво се дължи това.
Поздрави

Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от b2d » 01 дек 2007, 19:33

Няколко причини...
1-Първо важно е да се знае, че проблема е в ремъка свири.
2-Може да не е наместен, хлабав, а дано не е пренатегнат да се скъса, че...
3-Има и други вариянти ходи при майстора да си я види...

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от trayan » 01 дек 2007, 19:52

Благодаря,
още в понеделник ще отида да я види отново...ебаси майсторите...способни са да потрошат здрава кола...

Потребителски аватар
vaskoneti
потребител
потребител
Мнения: 499
Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г.
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Re: проблем след смяна на ангренажен ремък и ролки на Escort

Мнение от vaskoneti » 01 дек 2007, 19:54

trayan написа:Здравейте колеги,
От скоро съм луд фен на този форум!!!
Искам да споделя с вас това, което се случи с колата ми и съответно бих се радвал ако получа някякъв съвет.
Та значи колата ми е Ескорт 97 г., двигателят е 1,6 16 v Zetec. Купих я скоро и вчера я закарах на сервиз да и сменят маслото и ангернажния ремък. Майстора каза, че обезателно трябва да се сменят и ролките на ангренажния ремък и така и направихме. След като си взех калата от сервиза забелязах, че като я запаля се чува някакво странно "виене", което преди смяната на консумативите го нямаше. Най-ясно се чува при вдигане на над 2000 оборота.
Ще съм благодарен ако някой може да ми обясни на какво се дължи това.
Поздрави

Здравей и добре дошъл, въобще не рискувай да продължаваш да я караш така а я върни да я оправят, аз минах по същия път, след смяната не би трябвало да има никакви нови звуци, камо ли виене и свирене ОПАСНОСТА е да скапеш мотора !!! :!: :!: :!:
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от trayan » 01 дек 2007, 19:57

наплашихте ме бе хора...а възможно ли е да е от смяната на маслото примерно, наляха ми Ajip 10W40 полусентетично

Потребителски аватар
vaskoneti
потребител
потребител
Мнения: 499
Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г.
Местоположение: Разград
Status: Извън линия

Мнение от vaskoneti » 01 дек 2007, 20:25

Странно виене, нямаше го преди, това ми звучи като нещо не добре наместено или недозатегнато ! Гледах и помагах на майстора дето ми ги сменя, и мога да кажа смело че не е шега работа да знаеш !!! При проблеми питай ще помагаме !!!
With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 02 дек 2007, 07:47

Виенето ще да е от пренатегнат ангренажен ремък. Не е хубаво да се кара така, защото заминават лагерите на разпределителните валове. С една дума трябва да се отпусне ангренажният ремък да не е толкова натегнат. Макар че има една пружина дето трябва да го обтегне, аз го правя на усет и проблеми е нямало. В най-дългата част ремъка трябва да може да се усуче на почти 90 градуса. После първите 5000 или 10000км след смяната трябва да се провери дали не се е разтегнал ремъка и пак да се натегне ако трябва. Ако е много хлабав започва да се чува едно похлопване.

fordman
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 16 сеп 2005, 11:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 combi 96.; MK1
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от fordman » 02 дек 2007, 15:42

Да,освен всичко описано тук има и още една причина,възможное да вие някоя ролка. По принцип ако са износени се получава така , но какво пречи и на нова да се случи.Ти си знаеш какви ролки си сложил но не го изключвай като вариант.като се завърти наръка ролката не трябва да се усещат никакви шумове 'съвсем мазно трябва да се движат.Дори видях моя майстор да слуша откъде идва подобно виене с докторски слушалки.
Изображение

Потребителски аватар
trayan
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 21 ное 2007, 10:56
Модел на автомобила: Escort 1.6i Zetec 16V '97 Hatch Back
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от trayan » 03 дек 2007, 21:58

Здравейте,
проблема с "виенето" е отстранен, оказа се една от ролките на пистовия ремък - единствената стара която бяхме оставили.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 04 дек 2007, 06:43

То за това се сменят всички..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 04 дек 2007, 07:00

Странно как е започнала да вие изведнъж само от една смяна на ремък. До колкото разбрах преди смяната не е виело нищо. На ролките на пистовият ремък може да се сменят само лагерите. Излиза много по-евтино и могат да се сложат по-качествени лагери.

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от fordfen » 04 яну 2008, 01:55

Е, случи се и при мен. След като сложих нови ремък Гейтс, 3 бр. ролки ИНА и нова водна помпа (италианска- 70лв), при мен вече се чува също виене, само че до 2000 оборота и то само при палене след дълъг престой (на студен мотор). Интересното е, че след 2 минути работа шумът изчезва. Обадих се на маистора и той ми каза че всичко е проверил, ролките на пистовия са добре и т.н. да карам спокойно :evil: Е , има ли място за притеснение, или да го юркам да разглобява отново?
п.с. Преди смяната нямаше никакви шумове, а сега колата като че ли има повече мощност.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 04 яну 2008, 08:25

trayan написа:Здравейте,
проблема с "виенето" е отстранен, оказа се една от ролките на пистовия ремък - единствената стара която бяхме оставили.
Малко двойна и на половина работа сте направили, хората са казали така сменят се ролки+ремък за знаеш следващите 150000км че нямаш проблеми на него място.
Дядо ми кара едно Пежо без да е сменял нищо откакто я взел 4години но и неговото време ще дойде

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 04 яну 2008, 09:07

Аз мойта ролка не я смених.. Тя си е Форд.. прегледах я преди това няма никакви луфтове и се върти идеално.. Имам още една оригинална Форд.. от един познат която е във същото състояние.. Ремъка ми е 16 лева на Бош или 18 лева на гейтс.. единственото неудобство при късането е ,че ще ми се развали центровката на делкото а не и знам белег дали има на самото паразитно колело... Но повечето мотори не са като моя и си удрят клапаните във буталата.. Така ,че не си прави и не си правете експерименти със ангренажния ремък или верига при някой мотори..

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 04 яну 2008, 21:27

Смениха ми ангр ремък и ролка в сервиза до сервиз "Тексако" на околовръстното във варна - до бензиностанция Петрол над кв Левски. Това преди 3000 км...
Ремъкът леко скърцаше. След два дена видях, че е хлабав и отидох да ми го натегнат. Е хлабав беше, не се бях заблудил. Бях поискал най-хубавите, поне гейтс. Не бяха такива, вярно и по-малко пари ми взеха. Настоях да ми ги сменят с хубави, с доплащане от мене за разликата в цената, естествено отказаха.
Е днес се скъса ремъкът. Аз бях намислил да го сменя на 20000 км, за вс случай, но той изкара 3000! Ролката леко има луфт, между другото. По телефонът казаха че ще отворят в понеделник. Сега се чудя какво да правя - имам крив иликриви клапани, деформирани водачи на клапаните... 1,3 CVH.
Мислех да си купя мондео... как да го взема? Нали при същите педали ще отида за смяна на каквото и да е?
Сега се чудя как да реагирам. Намерих си кола назаем, но ремонта ще струва от 100 до 300 лева...понеВ понеделник отивам със свидетели да се разправям. И с камера.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 04 яну 2008, 23:25

Да не са ти сложили ремък със трапецовидни зъби. CVH са с полуобли. Като взех Ориона беше със такъв, скъса се на 18000, но не удари нищо (карах със 90 и ускорявах),1.3 CVH.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 05 яну 2008, 10:58

HACKO написа:Да не са ти сложили ремък със трапецовидни зъби. CVH са с полуобли. Като взех Ориона беше със такъв, скъса се на 18000, но не удари нищо (карах със 90 и ускорявах),1.3 CVH.
Лелелеел!
Само за това, че ми вдъхна тази надежда, съм ти благодарен! Итовам да гледам, и ако е така... лелеле каква разправия ще стане!
Ще ми трябва жива сила, за свидетели.
Моите мнения не дават директен отговор на темата по-горе , но пиша тук - виждате, че ситуацията е същата. Да знае всеки какво го чака от калпави майстори и сервизи.

p.s.:
с кръгли зъби си е, освен ако се бъркам от това, че е работил малко. Сервизът не чак толкова идиотски, просто е бил с ниско качество. Още отначало ми се стори хлабав и го натягаха.

Колегата с несменеата ролка, да е доволен - само с двойна работа се е отървал. Понякога е десеторна след такива проблеми.
Май ще търся части, че не искам да си изхвърля колата. Как вървеше в снега само... :)
Последна промяна от diesel1.6 на 05 яну 2008, 14:32, променено общо 1 път.

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от fordfen » 05 яну 2008, 11:25

Явно пак ще се връщам при майстора, докато не е станало късно. Не мога да си обясня само, защо след смяната колата ми работи по добре, т.е. по пъргава е, има повече мощност, а забиването на муцуната и замислянето на мотора при ускоряване на студено са вече история. Имате ли идея защо е така?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 05 яну 2008, 14:34

fordfen написа:Явно пак ще се връщам при майстора, докато не е станало късно. Не мога да си обясня само, защо след смяната колата ми работи по добре, т.е. по пъргава е, има повече мощност, а забиването на муцуната и замислянето на мотора при ускоряване на студено са вече история. Имате ли идея защо е така?
Имал си грешна центровка. Може старият ремък да е бил разтеглен вече и да измества центровката.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта