Почистване на карбуратор
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Почистване на карбуратор
Колеги кой е най -добрия начин за почистване на карба-накисване в кореселин,варене във вода ,накисване в ацетон или с нещо друго!От познати чух тези различни методи но изкам да знам кой е най добрият -хем да се почисти идеално хем да не повреди нещо!Днеска излизам с колата и след 2 км колата спира сякаш няма бензин,отивам да пълня с тубата ,карам 500м и пак спира ,през разтоянието което успея да мина двигателя бръмчи страшно и зеха да чукат ми се струва биелните лагери !Като поседи малко запалва ама понеча ли да потегля и угася и край повечене пали!Бензин влиза в карба значи е от него и трябва да се почисти!Обаче от звука на мотора тръпки ме побиват като го чуя-дали е станало нещо и с него
Издърпаха ме до нас и сега мисля да го почистя ама не знам с какво е най-добре -купих пак и ремонтен комплект така и така го отварям да му сменя пак квото трябва

Форд е колата на шампионите!!!
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Това лято ми се наложи да чистя карбуратора на Маздата. Най-добре става с кореселин с четка за рисуване, спринцовка, клечки за зъби и памуци - за различните дупки. Съветът ми е да си намериш схема на карбуратора и да го разглобиш внимателно като внимаваш да не объркаш местата на жигльорите. От ремонтния комплект аз използвах гарнитурите, алуминиевите дифтунги и иглата с леглото и. Оставих оригиналните жигльори, тъй като нямах вяра на тези от рем. комплект. Като цяло ми отне към два дни и литър кореселин, лъсна се идеално, и колата страшно се "отпуши". Просто металните резервоари ръждясват и плюс боклука от бензина се получава една много финна кафеникава утайка, която минава през всякакви горивни филтри.
Може би ще се получи добре и почистване в ултразвукова вана с кореселин.
Може би ще се получи добре и почистване в ултразвукова вана с кореселин.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ехо, Добрич!borko 30 написа:Той Наско от форума беше ми пратил подробно упътване и схема на карба и още я пазя -по нея ще се водя!Значи в кореселин е по-добре от колкото в ацетон?
Чукането на "биелите" според мене е пак от бензин в маслото. Ако не - от прегряване на маслото и двигателя (не прегряване на охладителната система, ами локално, от лоша работа).
тези биели може да са повдигачите, ама ти си знаеш, нали си слушал.
И моя карбуратор е в това състояние - карам само на газ. Проблемите ни са или в платното на ускорителната помпа - малката мембрана, или ме съмняват едни метални тапи с по 20-30 мм диаметър на долната част на карбуратора и нещата зад тях. Съмнявам се проблемът да е от замърсяване, но е възможно все пак. Да не е центровката? Да се е пробил вакуумрегулатора? Да е паднало маркуче за вакуума? Вчера открих, че вътре в делкото ми се е раздрънкала плочката на центробежния регулатор, което даваше отклонение над 20 градуса!
Прегледай всичко едно по едно. И ми прати и на мене схемата за ремонт на карбуратора, моля, че пак забравих къде е

- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
borko 30,
Ацетон е по чист Кореселин.Или казано от ацетона се прави кореселин.
И двара разяждат гумите и гумените уплътнения.
Спирта не прецаква гумите.
а погледнал ли си как са ти свещите защото както пишеш на място работи а като се опиташ да потеглиш и Нема мощност.
Миналата или по миналата седмица бях на този хал.Оказасе че една свещ е за боклука на ниски работи а на високи не,керамиката се клатеше.Смених я и всичко стана ОК>
Ако искаш първо виж СВЕЩИТЕ и Кабелитеда няма някой хлабав или пооткачил се и тогава отивай да разглабяш и чистиш Карбуратора.
Ацетон е по чист Кореселин.Или казано от ацетона се прави кореселин.
И двара разяждат гумите и гумените уплътнения.
Спирта не прецаква гумите.
а погледнал ли си как са ти свещите защото както пишеш на място работи а като се опиташ да потеглиш и Нема мощност.
Миналата или по миналата седмица бях на този хал.Оказасе че една свещ е за боклука на ниски работи а на високи не,керамиката се клатеше.Смених я и всичко стана ОК>
Ако искаш първо виж СВЕЩИТЕ и Кабелитеда няма някой хлабав или пооткачил се и тогава отивай да разглабяш и чистиш Карбуратора.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ацетона е чистото, а коресилина е ацетон с разтворен хлороводород в него. Това има значение за боите. Има и други добавки, за да е по-ефтин. Това няма значение за тази тема, но и двете според мене са опасни за вакуумния карбуратор с няколко скрити и несменяеми гумички вътре и с двете скъпи мембрани.jordj написа:borko 30,
Ацетон е по чист Кореселин.Или казано от ацетона се прави кореселин.
И двара разяждат гумите и гумените уплътнения.
Аз имам точно същата кола, той борко знае, та от там черпя опит

Борко, слагай газ - ела да пробваш моята кола, ако имаш двоумения, виж ми и маслото - такова бистро не си виждал и в шишетата.
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Момчета не напразно написах Спирт в по горния си пост.Има и карбуратор Клинери флакони които правят карбуратора чист като нов.
Спирта разлага доста от мърсотиите.
А Карбураторите се правят от сплави на Алуминия при досег със Солна киселина се окисляват или казано корозират и то доста гадно и трайно.Губят си гладкоста.
Затова ползвай чист спирт после можеш спокойно да го излееш в резервоара без да му се замисляш.
borko 30,
Същите признаци на твоя проблем са и при вода в резервоара.На Място водата се е утаила ,но като размърдаш колата и се смесва с бензина.Помпата я издърпва и Почва ту работи ту не.
Спирта му е решението при този проблем или източване на резервоара и пълнене с ново гориво.
Затова почни от Свещи,кабели,гориво и тогава Преебвай Карбуратора.Казвам ти го от опит а не да трупам точки или да се правя на Устроумен.Искам да помогна,Бензинова кола спокойно може да работи и наСпирт (Етилов или Метилов ) но изисква по малко Кислород за работа отколкото със Бензина.
Спирта разлага доста от мърсотиите.
А Карбураторите се правят от сплави на Алуминия при досег със Солна киселина се окисляват или казано корозират и то доста гадно и трайно.Губят си гладкоста.
Затова ползвай чист спирт после можеш спокойно да го излееш в резервоара без да му се замисляш.
borko 30,
Същите признаци на твоя проблем са и при вода в резервоара.На Място водата се е утаила ,но като размърдаш колата и се смесва с бензина.Помпата я издърпва и Почва ту работи ту не.
Спирта му е решението при този проблем или източване на резервоара и пълнене с ново гориво.
Затова почни от Свещи,кабели,гориво и тогава Преебвай Карбуратора.Казвам ти го от опит а не да трупам точки или да се правя на Устроумен.Искам да помогна,Бензинова кола спокойно може да работи и наСпирт (Етилов или Метилов ) но изисква по малко Кислород за работа отколкото със Бензина.
Последна промяна от jordj на 10 дек 2007, 22:49, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
То ако е вярна моята теория, че карбуратора му фърля много бензин, и отива такъв и чак в маслото, ще припушва черно. Борко, пуши ли черно?
Тракане като твоето, но на моя двигател се появява след 10-15 минути работа с повреден карбуратор. Тъй като имам монтиран такъв, пробвал съм няколо пъти. Поне е обратимо - само маслото ми се обензинва и след малко каране на газ се оправя.
Извън темата: За коресилина някъде намерих, че е смес от различни органични разтворители. Може на времето да съм прочел, че има хлороформ и евентуално от него да излиза нещо още хлорно...?!
Алуминиевите сплави на крабуратора се повреждат и от основи (сапун, например), тъй че внимавай с препаратите.
Тракане като твоето, но на моя двигател се появява след 10-15 минути работа с повреден карбуратор. Тъй като имам монтиран такъв, пробвал съм няколо пъти. Поне е обратимо - само маслото ми се обензинва и след малко каране на газ се оправя.
Извън темата: За коресилина някъде намерих, че е смес от различни органични разтворители. Може на времето да съм прочел, че има хлороформ и евентуално от него да излиза нещо още хлорно...?!
Алуминиевите сплави на крабуратора се повреждат и от основи (сапун, например), тъй че внимавай с препаратите.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Не познавам карбуратора на ескорта, но на Маздата го разглобих изцяло и го почистих с кореселин без никакъв проблем. Нищо не се окисли от алуминиевите детайли, нито пък се е окислявало на старото Москве преди години. За гумички и гарнитури не знам, аз ги смених всички.
Един приятел кисна в кореселин карбуратор от лада 4 дни - е ми не се окисли или разяде.
Един приятел кисна в кореселин карбуратор от лада 4 дни - е ми не се окисли или разяде.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Я разгледайте съставките на петрола, пък после се чудете.diesel1.6 написа:..................
Извън темата: За коресилина някъде намерих, че е смес от различни органични разтворители. Може на времето да съм прочел, че има хлороформ и евентуално от него да излиза нещо още хлорно...?!

Относно карбуратора, първо може да се накисне в нафта.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- jojo
- потребител
- Мнения: 610
- Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
- Модел на автомобила: sierra
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
напълно съм съгласен с Jordi понеже и аз съм със същите проблеми и други също ми казаха да сипя спирт в резервоара и ще го направя защото смених бензиновия филтър и след 3седмици нямаше разлика със стария,а за чистенето на карбуратора съм чул че е добре в ултразвукова вана (но нигога не съм виждал какво представлява)
Последна промяна от jojo на 11 дек 2007, 21:50, променено общо 1 път.
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Айдее, ново 20
Сега пък ултравиолетова вана... Между ултразвуковата вана за почистване(на инжектори, карбуратори, ченета, очила, бижута и пр.) и ултравиолетовата светлина, единственото общо нещо е само представката "ултра"
Ултравиолетовите лъчи стават за добиване на тен(в солариумите), за ускоряване полимеризацията на разни смоли, лепила и пластмаси(фотополимерните пломби), при бактерицидните лампи-за убиване на микроби(синкавата светлина в болниците нощно време). 




Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта