Клапаните ми тракат

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Mr.Scorpion
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 05 фев 2006, 23:13
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 Ghia
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Клапаните ми тракат

Мнение от Mr.Scorpion » 21 дек 2007, 02:29

Здравейте колеги
От една седмица насам звука на мотора на Скорпиона ми хич не ми харесва :? .Чува се и то доста силно чукане на клапаните някой има ли представа как мога да го премахна.Преди пак ми се е случвло но като капна малко масло и спираха :?
Ако някои може да ми помогне ще съм ви много благодарен
Изображение Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 21 дек 2007, 09:51

Здравей .. защо не напишеш с какъв двигател е скорпиона и коя година? Защото за да ти тракат предполагам си със хидравлични повдигачи което значи DOHC .. а за да ти тракат повдигачите или са заминали или ти е много рядко маслото.. Ако си ОНС обаче работата е друга.. Има една тръбичка над разпределителния вал която като се затлачи и не смазва гърбиците на вала и кобилиците тракат.. трябва да я свалиш и със една игла да прочистиш дупките .... Успех дано съм бил полезен..

Потребителски аватар
tata1971
потребител
потребител
Мнения: 243
Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

тракащи повдигачи

Мнение от tata1971 » 21 дек 2007, 10:35

пробвай с това ``HYDRAULIC LIFTER ADDITIVE``на лики моли е.
и е в Сливен http://avtomivkasonax.hit.bg/lm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Наесен с песен в К1.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Клапаните ми тракат

Мнение от schrack » 21 дек 2007, 10:44

Mr.Scorpion написа:Здравейте колеги
От една седмица насам звука на мотора на Скорпиона ми хич не ми харесва :? .Чува се и то доста силно чукане на клапаните някой има ли представа как мога да го премахна.Преди пак ми се е случвло но като капна малко масло и спираха :?
Ако някои може да ми помогне ще съм ви много благодарен
Може и маслито ти да е за смяна....аз сложих чисто нови на форделата и цъкат та си еб.........май......... и сега не сега а напролет ще сложа старите .
Ако ти падне вискозитета на маслото също цъкат :wink:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 21 дек 2007, 11:37

venom4o написа:Здравей .. защо не напишеш с какъв двигател е скорпиона и коя година? Защото за да ти тракат предполагам си със хидравлични повдигачи което значи DOHC .. а за да ти тракат повдигачите или са заминали или ти е много рядко маслото.. Ако си ОНС обаче работата е друга.. Има една тръбичка над разпределителния вал която като се затлачи и не смазва гърбиците на вала и кобилиците тракат.. трябва да я свалиш и със една игла да прочистиш дупките .... Успех дано съм бил полезен..
моторите с хидравлични повдигачи са CVH 8)

Потребителски аватар
Mr.Scorpion
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 05 фев 2006, 23:13
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 Ghia
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от Mr.Scorpion » 21 дек 2007, 17:27

Сетих че точно това не съм написал :oops:
един от тези двата и аз не занм точно много е странен моя OHC е
2.0 LC->NRC->OHC->10/85-4/89г.->100к.с.->EFI
2.0 HC EFI->NRA->OHC->4/85-4/89г.->115к.с.->EFI
Мисля че този който е 115 к.с. но не съм сигурен
Изображение Изображение

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 21 дек 2007, 17:35

Mr.Scorpion написа:Сетих че точно това не съм написал :oops:
един от тези двата и аз не занм точно много е странен моя OHC е
2.0 LC->NRC->OHC->10/85-4/89г.->100к.с.->EFI
2.0 HC EFI->NRA->OHC->4/85-4/89г.->115к.с.->EFI
Мисля че този който е 115 к.с. но не съм сигурен
трябва да погледнеш кода на мотора за да си сигурен :wink: ако е като на сиера, значи се намира на едно ухо от задната страна на двигателя, от лявата страна като си с лице към мотора

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 21 дек 2007, 17:59

не го карай така... Ще прецакаш вала.. Прав си за CVH ,но и DOHC са със хидравлични повдигачи ако не се лъжа.. А Иначе махай капака на клапаните и продухай тая тръбичка ,че вала мамата ше му е...еш

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 21 дек 2007, 21:15

и асз имам такъв проблем,чука и на бензин не ще да пали ,днес даже преди 3 часа сменях гарнитура на капака на дв и после долях над 2л масло и се май се оправи,но не мога да кажа защото само я палнах за 5 мин на бн и събрах инструментите и не съм се занимавал повече.
venom4o ако може ще ми дадеш ли повече инфо за(...Има една тръбичка над разпределителния вал която като се затлачи и не смазва гърбиците на вала и кобилиците тракат.. ),че да не би и аз да съм с такъв проблем,че сутринта на пръчката нямаше грам масло,може ли да е от това.




колега съжелявам,че и аз се възползвам от тема ти,но предполаагам ще ме разбереш :D
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
Mr.Scorpion
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 05 фев 2006, 23:13
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 Ghia
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от Mr.Scorpion » 22 дек 2007, 19:13

Няма проблем за темата така или ина4е сме с подобни проблеми :)
Аз утре или в понеделник ще махна капака ще почисте тази тръбичка ще си сменя маслото и ще сложа една добавка за наслояване дано това да помогне
Изображение Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 дек 2007, 09:36

такааа нямате ядове... Маслото неможе да ти пада нивото от тръбичката.. ако ти тропат клапаните то се познава по звука дали са всичките или са 2-3 примерно... Защото при мене няма поломин мм от гърбиците на разпределителния вал заради тая тръбичка... снимки ето държи се на 3 болта 6мм


Изображение


Изображение

Изображение


надявам се да съм бил полезен...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 23 дек 2007, 11:37

да мерси,оня ден сменях гарнитура точно там ,но явно на поглед не може да се разбере,и с какво казваш,че е най-добре да се работи
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 дек 2007, 14:41

значи със карфица ги пробиваш ,но внимаваш да не ги разшириш и го продухваш или на компресор или на помпа във краен случай на уста ,но няма да ти е много вкусно :P .След като го сложиш,забърши вала от маслото и сложи капака отгоре и го притегни със 2 болта.Запали колата да работи 2-3 секунди и я изгаси махни пак капака и вид дали всички гърбици са смазани..А ако така и така ще я отваряте.. направо ги регулирайте тия клапани може просто да са за реглаж.. изпускателните са на 0.25мм всмукателните на 0.20мм.. Ще останете доста доволни според мен! Успех в начинанието и ако има въпроси питайте...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 23 дек 2007, 15:18

мерси,но при мен проблемите накланят към друга страна към ел. исталация ,а не ми трака вече или поне за сега след смяната на маслото,ама днес по обед сложих на едим комши неговия нов 80 амперов акомулатор и даже покарах малко,и не мах ядове.възможно от това да ми се получава прекъсването и колата запали от втория път явно се е задавила,но докато въртеше нищо не тракна,а преди намаляше тока и почваше едно тракане. въобще луда работа
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
Mr.Scorpion
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 05 фев 2006, 23:13
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 Ghia
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от Mr.Scorpion » 23 дек 2007, 21:38

Мерси много на колегата venom4o двигателя ми е едно към едно с твоя :)
И доста ме улесни утре ще отворя капака и ще го направя но дано да не ми се е прецакал разпределителния вал че тогава незнам какво ще правя :?
Отново мерси много на колегата :wink:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 24 дек 2007, 00:35

ядове няма.. ако се е поизял не го мисли.. не е страшно стига да няма 1мм и повече вече де..Кажи дали е от това..

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Peet » 24 дек 2007, 12:48

Здравейте! Да попитам и аз за подобен проблем-сутрин, при първо палене, клапаните тракат за около 2-3сек., след което затихват напълно, без да подавам допълнително газ-двигателя работи на 1000об./мин. Забелязах,че при по-студено време тракат по-силно.Ако е топло времето-притракват за много кратко. Двигателя е DOCH, маслото-10W40-Тексако.

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 24 дек 2007, 13:34

Е ама как да не тракат сутрин особенно за 2-3 секунди както казваш?Ами нали трябва двигателя да подкачи масло до горе! :idea: Ако тракането е за 2-3 секунди само пак било то и силно мисля че не е проблем!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Mr.Scorpion
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 05 фев 2006, 23:13
Модел на автомобила: Ford Scorpio 2.0 Ghia
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от Mr.Scorpion » 29 дек 2007, 19:20

На 2 ще отварям двигателя и ще напиша от какво дано са се размина само с регулиране на клапаните и почистване на въпросната тръбичка
Изображение Изображение

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 01 яну 2008, 14:08

ами дано да нямаш проблеми... Мотора е исключително прост като модел защото е и изключително ста .. И не е нищо трудно един такъв ремонт

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта