КОМБИНИРАН ПРОБЛЕМ! ПОМОГНЕТЕ!
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
КОМБИНИРАН ПРОБЛЕМ! ПОМОГНЕТЕ!
Колата ми е Ескорт 1,6 Зетек-мотор(16клапана) 93г.
Гадното на проблема е , че не се появява постоянно , а в произволни моменти - например след изфорсирване за преминаване от първа на втора предавка - след преминаване и подаване на газ - ЗАБИВА, не иска да поеме, иска да освободя от скорост , да изфорсирам и чак тогава се отпушва и поема. Освен това се наблюдава и нещо друго - например чакам на светофар и изведъж ниските обороти пропадат почти до нула , двигатея се разтиса и след това всичко се оправя. Пробвах и почистих със спрей за контакти спиралките на датчика на въздуха , но няма ефект. Ще бъда много благодарен ако някой помогне !!!
Гадното на проблема е , че не се появява постоянно , а в произволни моменти - например след изфорсирване за преминаване от първа на втора предавка - след преминаване и подаване на газ - ЗАБИВА, не иска да поеме, иска да освободя от скорост , да изфорсирам и чак тогава се отпушва и поема. Освен това се наблюдава и нещо друго - например чакам на светофар и изведъж ниските обороти пропадат почти до нула , двигатея се разтиса и след това всичко се оправя. Пробвах и почистих със спрей за контакти спиралките на датчика на въздуха , но няма ефект. Ще бъда много благодарен ако някой помогне !!!
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Братле бих те посъветвал да сипеш добавка за почистване на дюзите.В бензиностанциите ОМВ има от 4лв и от12-13 наSTP -FUEL INJECTOR.По добрите са по скъпите но сам решаваш.
Друго ако не си сменял филтъра на горивото смениго,от него може да тие проблема..
Откачи акумулатора за известно време от колата(около 30 минути) и после пробвай дали не се е оправил този проблем.
Пиши какво си направил и резултата.
Друго ако не си сменял филтъра на горивото смениго,от него може да тие проблема..
Откачи акумулатора за известно време от колата(около 30 минути) и после пробвай дали не се е оправил този проблем.
Пиши какво си направил и резултата.
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
По темата
Благодаря за съвета за помпата. В тази връзка се сетих нещо - нормално ли е да имам налягане в резервоара, като отворя капачката на банзиностанция и духа навън като че ли отварям бутилка газирана вода само че по-силно.Така си е отначало още. Продухваха ми някакъв клапан там до гърловината на някаква магистрала която води напред към въгленовия филтър, но така си остана . Някой има ли мнение по въпроса.
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
.:: Форум "ФОРД Портал - България" ::. .:: Forum "FORD Portal - Bulgaria" ::. -> ЕСКОРТ/ОРИОН
МНОГО важна тема! - разход
http://212.36.24.100/forum/viewtopic.php?t=462" onclick="window.open(this.href);return false;
Прочети там дано съм ти бил полезен.
МНОГО важна тема! - разход
http://212.36.24.100/forum/viewtopic.php?t=462" onclick="window.open(this.href);return false;
Прочети там дано съм ти бил полезен.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: По темата
Да! Точно така трябва да е. Притеснявай се ако не го прави. Горивната система разботи под налягане.веден написа:Благодаря за съвета за помпата. В тази връзка се сетих нещо - нормално ли е да имам налягане в резервоара, като отворя капачката на банзиностанция и духа навън като че ли отварям бутилка газирана вода само че по-силно..
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
ако в резервоара има налягане или вакум това говори само за едно - запушени отдушници. Темата за отдушника бе моя и е за дизела, но предполагам, че при бензиновия вариант отдушника на резер. е същия. При мен бе запушена с кал и вода тръбичката излизаща от самия резервоар ( нямам идея от къде се е взела калта, но си беше песъчлива кал). При мен клапана на отдушника пропуска и в двете посоки ( незнам дали е добре или е повреден), но откакто прочистих и промих тези тръби с гориво всичко стана ОК! Все пак според мен в резерв. няма начин да има налягане ( освен от разширението на горивото, но то е много малко и не би го усетил при отваряне на капачката ), затова провери дали не е вакум - звукът е същия, но капачката е като леко залепнала - повтарям "леко". Относно налягането помпата смуче гориво и след това връща излишното пак в резерв. , но винаги върнатото гориво е по - малко от изтегленото - двигателя е консуматор а не производител
- съгласно това няма какво да напомпа резервоара, но има какво да създаде вакум.
Дано да съм ясен защото май се отплеснах с писането

Дано да съм ясен защото май се отплеснах с писането
-
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
- Status: Извън линия
По темата
Благодаря за отговорите. Определено съм наблюдавал - налягане е , а не вакуум (защото и други ми бяха заострили вниманието върху тази разлика). Къде огбаче са тези отдушници - ако може малко повече информация. Клапана го продухваха но нищо не се промени. Ще чакам да се обаите отново.
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Отдушника започва от резервоара. Това е една от тръбичките върху него. Можеш да го видиш като свалиш резерв. на канал - за да не сваляш маркучите се подготви да го подпреш с нещо отдолу. Аз не го свалях целия, а само го охлабих от предните болтове и отвих задните, като също го подпрях и при полученото провисване имах възможност да сваля пластмасовия маркуч на отдушника и да установя, че запушването не е в него а в металната тръба излизаща от резерв. Та на всичкото отгоре е и изкривена с форма на полуокръжност и тогава е заварена и телта с която прочиствах се затрудняваше както от калта намираша се вътре така и от този гаден завой. За промиване на всички труби след "проръчкването" използвах спринцовка с гориво ( в моя случай нафта - аз съм дизел). Прочисти всичко вкл. и клапана вкарваики му гориво и от двете страни.
Ами това е в общи линии. Ако го закъсаш и имаш въпроси повреме на самия ремонт 0888 94 81 87 Ники.
Ами това е в общи линии. Ако го закъсаш и имаш въпроси повреме на самия ремонт 0888 94 81 87 Ники.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: По темата
Аз пак ти казвам - нормално е. Хич не си играй да гониш михаля. Бензина дори при нормална температура се изпарява, да не говорим след загряване и връщане обратно под налягане. Тия съвети да си ръчкаш тръбичките...забрави. Ако не ми вярваш - погледни поне хайнесите за колата ти, разположени удобно и в сайта към форума. Системата работи под налягане, само дето забравих колко точно бара!веден написа:Благодаря за отговорите. Определено съм наблюдавал - налягане е , а не вакуум (защото и други ми бяха заострили вниманието върху тази разлика). Къде огбаче са тези отдушници - ако може малко повече информация. Клапана го продухваха но нищо не се промени. Ще чакам да се обаите отново.
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Ако си прав много ми е интересно що ли се е занимавала фирмата производител да прави тия отдушници
А и не само от ФОРД ги слагат.
На всяка кола има отдушник в резарв. за да изравнява налягането в него с това на околната среда. За разширението на бензина си прав. При по-топло време се разширява доста и ако не е отдушника при определено количество бензин и по-топло време резерв. ще се сцепи по шевовете. Когато е пък студено се свива също доста и пак ако няма отдушник в един момент вакума от свиването и от изконсумираното гориво ще е толкова голям, че колата започва да невърви вообще и гасне от недостиг на гориво. При дизелите помпата е достатъчно мощна и се е случвало да хлътват резервоари навътре.
Ти явно разбираш повече от тия неща но ако земеш да се замислиш токовиш съм излязал прав



А и не само от ФОРД ги слагат.
На всяка кола има отдушник в резарв. за да изравнява налягането в него с това на околната среда. За разширението на бензина си прав. При по-топло време се разширява доста и ако не е отдушника при определено количество бензин и по-топло време резерв. ще се сцепи по шевовете. Когато е пък студено се свива също доста и пак ако няма отдушник в един момент вакума от свиването и от изконсумираното гориво ще е толкова голям, че колата започва да невърви вообще и гасне от недостиг на гориво. При дизелите помпата е достатъчно мощна и се е случвало да хлътват резервоари навътре.
Ти явно разбираш повече от тия неща но ако земеш да се замислиш токовиш съм излязал прав

-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
И само да добавя
Прочети пак къде е налягането в системата??????
Не е в резерв. а е след горивната помпа. Варира между 2.5 и 6 бара в зависимост от вида на инжекционните системи. Помпата създава налягане обикновенно с 2-3 бара по - високо от нужното за нормална работа на мотора, но има един клапан - регулатор на налягане, който при превишаване на налягането в тръбопровода на дюзите отваря и връща от горивото там в резерв. По този начин сваля и регулира налягането.
Прочети пак къде е налягането в системата??????
Не е в резерв. а е след горивната помпа. Варира между 2.5 и 6 бара в зависимост от вида на инжекционните системи. Помпата създава налягане обикновенно с 2-3 бара по - високо от нужното за нормална работа на мотора, но има един клапан - регулатор на налягане, който при превишаване на налягането в тръбопровода на дюзите отваря и връща от горивото там в резерв. По този начин сваля и регулира налягането.
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Е ти си първият от който чувам за полезно налягане в резерв. Но замисле се
1 ти неможеш да го контролираш - може дая започне да вреди, ако стане по-голямо от това на горивото което се връща в резерв. колата ще се задеви и огасне, а за разхода преди това да стане няма да говорим.
2 то е много непостоянно - неможе да се разчита на него за помощ. Що се отнася до консумацията на помпата - тя върти с постоянни обороти и създава едно и също налягане през цялото време(поне така трябва да е ако е читава) следва че консумира един и същи ток без значение дали ще и "помагаш" с някакво налягане от резерв. или не.
1 ти неможеш да го контролираш - може дая започне да вреди, ако стане по-голямо от това на горивото което се връща в резерв. колата ще се задеви и огасне, а за разхода преди това да стане няма да говорим.
2 то е много непостоянно - неможе да се разчита на него за помощ. Що се отнася до консумацията на помпата - тя върти с постоянни обороти и създава едно и също налягане през цялото време(поне така трябва да е ако е читава) следва че консумира един и същи ток без значение дали ще и "помагаш" с някакво налягане от резерв. или не.
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Какво налягане???
Колеги, какво налягане в резервоара създадено от бензиновата помпа!!!.
Замослете се - тя е ПОТОПЕНА В БЕНЗИНА, образува се затворен кръг с връщаното неизразходвано през инжекторите гориво.
Ако се създава някакво налягане то е следствие на температурни разширения и едва ли конструкторите биха го допуснали (че и 3 бара!!!)
Та с него мога да си помпам гумите.
Замослете се - тя е ПОТОПЕНА В БЕНЗИНА, образува се затворен кръг с връщаното неизразходвано през инжекторите гориво.
Ако се създава някакво налягане то е следствие на температурни разширения и едва ли конструкторите биха го допуснали (че и 3 бара!!!)
Та с него мога да си помпам гумите.
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
Re: Какво налягане???
kujo написа:Колеги, какво налягане в резервоара създадено от бензиновата помпа!!!.
Замослете се - тя е ПОТОПЕНА В БЕНЗИНА, образува се затворен кръг с връщаното неизразходвано през инжекторите гориво.
Ако се създава някакво налягане то е следствие на температурни разширения и едва ли конструкторите биха го допуснали (че и 3 бара!!!)
Та с него мога да си помпам гумите.
Е това е и моята идея. Помпата само консумира от резерв. и върнатото количество е по-малко от взетото, което е предпоставка за вакум а не за налягане. Няма такова разширение на горивото, което да предизвика 3 бара налягане, пък и да има затова са отдушниците. Обратното налягане на върнатото гориво според мен е с по - ниско от 3 бара. То ще спре да се връща.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво налягане???
Ами като Ви е това идеята - осъществете си я! Ходете по майстори, сменяйте, ръчкайте та да си направите резервоарите да не съскатJINXY написа: ...Е това е и моята идея...




------ автоцензура --------
Последна промяна от kEFi на 01 сеп 2005, 15:00, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта