проблем с охлаждането на Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

проблем с охлаждането на Мондео

Мнение от red » 22 ное 2005, 10:12

Не открих в кой раздел да го постна

проблемът е следния - перките на радиатора започват да въртят 4-5 сек. след стартиране на двигателя.... и нямат спирка. откачих датчика за температурата, който ги управлява (този НАД термостата) и те веднага дигнаха оборотите.
Да беше лято иди дойди ама при минусови температури :D

Някакви идеи?

Благодаря предварително за съдействието

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 10:27

имаш ли клима?

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 22 ное 2005, 10:34

да имам,
но не съм забелязал зависимост от това дали и вкл. или изкл.

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 10:42

при вкл климатик перката върти нон стоп, независимо от темп. на двигателя. така, че провири веригата на климатика.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 22 ное 2005, 11:03

е това е много тъпо! Нали през зимата не искам да ми охлажда!
освен това съм сигурен, че при мен въртят и пре изкл. климатик....
Това което пропуснах да кажа, че датчикът за темперетурат ми отчита едвам едвам в нормала (откакто стана студено) през лятото отиваше и в дясно

Имам аз едно подозрение - ходих при някъкъв много препоръчан "майстор" да сменя ангренаж и май от тогава се появи това нещо. По дозирам дали като е разкал разни неща не е сбъркал нещо....

Ако някой се сеща кой кабеляк да погледна (само да кажа, че с това животно Монди се запознавам съвсем отскор така, че ако меже по-подробно) .....

Така ме е яд, че е толкова сложна - гледам я като индианец пишеща машина :D

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 22 ное 2005, 11:07

за датчика - причините са или в него /повреден/ или в термостата /отваря-затваря не навреме/

а за кабелите - сори, не знам. аз съм с ескорт.най-лесно е да провериш всички букси и кабели за видими проблеми - откачени/протрити/скъсани кабели.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 22 ное 2005, 11:49

В тази връзка - някой да препоръча добър майстор - фордаджия в София?
Само не ме пращайте в МП!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 22 ное 2005, 13:20

Датчика не е ли този преди термостата на маркуча а не този на термостата :roll: поне на ескорта е така

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 22 ное 2005, 13:24

при Мондеото се казва под и над. аз гледам този над. Значи термостатът е в едни кожух. На него са монтиране двата датчика. отгоре и отдолу. между тях излиза маркучът към радиатора.

ако бъркам казавайте бързо! :D

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 22 ное 2005, 13:37

при Мондеото се казва под и над. аз гледам този над. Значи термостатът е в едни кожух. На него са монтиране двата датчика. отгоре и отдолу. между тях излиза маркучът към радиатора.

ако бъркам казавайте бързо! :D

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 22 ное 2005, 14:05

точно така е този отгоре е за перката .най лесния начин да си провериш термостата е да пипнеш дали е топъл маркуча преди стрелката да е в нормал ако е топъл значи е отворил или е блокирал отворен...

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 22 ное 2005, 14:15

Да уточня - ако термостатът е отворил, но двигателят е студен датчикът за температурата ще изпати какъв сигнал? Като за загряла охладителна течност ли?

и още идин въпрос - имаше два вида термостати на QH и на MOTORCRAFT единият отваряше на 88С, а другият към 100С аз бих си взел първия, но.... кажете вие!

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 22 ное 2005, 14:20

моят си го смених миналата седмица на QH 15 лева отваря на 87 градуса а този дето го свалих не пишеше какъв е но изглеждаше по луксозен и имаше щампа 88 градуса

а пък за датчика ще си изпрати каквото е т.е студена течност .и в този смисъл няма връзка с пускането на перката . :roll:

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 22 ное 2005, 14:30

абсолютно резонно, greek, и аз така си мислех ...
в тази връзка - датчикът за температура на колко следва да включва?

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 22 ное 2005, 14:34

пише го на датчика на колко градуса сработва

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 22 ное 2005, 14:36

да не е дал накъсо

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 23 ное 2005, 09:58

Снощи пробвах - наистина като пусна климатика и перките веднага почват да се въртят!?
Хубаво де, но това не е ли недомислица!
Защо го прави? Аз го пускам за топли в крайна сметка!

Термостатът май обаче е за смяна, като че ли е заклинил отворен.
В същност няма да се очудя и да го няма. Все пак като знам, че я купувам трета ръка :(

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 ное 2005, 10:03

red написа:Снощи пробвах - наистина като пусна климатика и перките веднага почват да се въртят!?
Хубаво де, но това не е ли недомислица!
Защо го прави? Аз го пускам за топли в крайна сметка!
Ако си с климатик, а не с климатроник - няма как, като го пуснеш и да ти топли. Ако е климатроник, тогава ще топли, но и перката ще върти - виж как са нормалните климатици /домашните/ - независимо дали е пуснат да топли или студи, перката върти - иначе ефект няма - закони на физиката - к`во да го правиш :wink:

:twisted:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 23 ное 2005, 10:03

red написа:Снощи пробвах - наистина като пусна климатика и перките веднага почват да се въртят!?
Хубаво де, но това не е ли недомислица!
Защо го прави? Аз го пускам за топли в крайна сметка!

Термостатът май обаче е за смяна, като че ли е заклинил отворен.
В същност няма да се очудя и да го няма. Все пак като знам, че я купувам трета ръка :(
еми смени си термостата - тези 20-30 лв, които ще дадеш ще ги спестиш за максимум месец от гориво. пък и ще ти е по-топло :D

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 23 ное 2005, 11:13

Brock тава с климатика и климатроника /да топли/ сигурно ли е :shock: , аз си мисля, че разликата е в управлението.

"Климатроник (ACC) – Автоматичен контрол на климата. За разлика от климатика, климатроника позволява да се указва точна температура, която да се поддържа в колата. При двузоновите климатроници температурата може да бъде различна за предните и за задните места на пасажерите."
Небойте се роби Спартак е с вас!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта