Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ
Преди час изпълзях из под колата
, причина: все по трудно вклучвах 1 и задна, педала в "кечето" .
Решението бе, че под лосчето на скоросната кутия има гумичка и пласмасова втулка която е излязла нагоре, махнах лосчето и гумичката и я набих/втулката/ надолу да си легне на мястото и мили деца о чудо скоростите взеха да влизат сами
!
Успех ако имате същия проблем.

Решението бе, че под лосчето на скоросната кутия има гумичка и пласмасова втулка която е излязла нагоре, махнах лосчето и гумичката и я набих/втулката/ надолу да си легне на мястото и мили деца о чудо скоростите взеха да влизат сами

Успех ако имате същия проблем.
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
Я събери сили и обясни по-подробно- къде е това лостче, втулка гумичка...
става дума за самата ск. кутия или механизма за превключване или самия скоростен лост (в купето)????
Моля дай инфо щото и мен ме мъчи тоя проблем и лошото е че е от време на време без никаква зависимост и ми пречи да открия и отстраня проблема - нямам нищо против да споделя чужд опит
става дума за самата ск. кутия или механизма за превключване или самия скоростен лост (в купето)????
Моля дай инфо щото и мен ме мъчи тоя проблем и лошото е че е от време на време без никаква зависимост и ми пречи да открия и отстраня проблема - нямам нищо против да споделя чужд опит

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Трудно включване на 1 и R предавки, РЕШЕНИЕ
aaleks написа:Преди час изпълзях из под колата, причина: все по трудно вклучвах 1 и задна, педала в "кечето" .
Решението бе, че под лосчето на скоросната кутия има гумичка и пласмасова втулка която е излязла нагоре, махнах лосчето и гумичката и я набих/втулката/ надолу да си легне на мястото и мили деца о чудо скоростите взеха да влизат сами!
Успех ако имате същия проблем.

Да, на скоростната кутия.
И така мили деца, на това лосче единият му край е закачен за жилото на съединителя, а другия е захванат за назъбена ос която влиза към съединителя/скоростна кутия/. Като махнете това лосче/законтрено е с болче и гайка/ от оста, на нея/оста/ има нанизана прахо-водозащитна гумичка/калпаче и под него се намира "лошия вълк" тази втулка. В горния й край има ръб/2-3мм/ трябва да опре в кожуха на скоростната кутия, ако пък е опрял без да го набивате, проверете да ли оста не се клати много т.е. вътрешния отвор на втулката се е разбила и оста се разхожда свободно/3-5мм/ във всичките 4 посоки на света. Тогава я сменяте с нова или ви остъргват от "гитинакс"/защо не и бронз/, абе по-добре нова ама до 5-6 лв.
И аз бях там и аз си я правих!
УСПЕХ!
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
пак не можах да те разбера добре
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?

"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Човека пише " Преди час изпълзях из под колата " това не ти ли говори нещоivboje написа:пак не можах да те разбера добре![]()
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?

- ivo9180
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
- Местоположение: Пирдоп
- Status: Извън линия
трудно включване
калпачето пази от прах.вода и др. Под него има семеринг Ако има петно под колата семеринга плаче за нов Ако е само омаслено калпачето-няма проблем
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да, за това рамо става на въпрос /може би рамо е по-точно казано/. Отдолу /да не легнеш по очи, че няма да видиш нищоivboje написа:пак не можах да те разбера добре![]()
"единият му край е закачен за жилото на съединителя"- доколкото познавам устройството на автомобила си(а твоя е същия) жилото на съединителя не е закачено за никакво лостче, а свързва педала и рамото задействащо притискащия лагер(вижда се отгоре).Лостчета съм виждал отдолу от скоростния лост до ск. кутия - за тях ли говориш или да си поразгледам по добре колата. Ако ще разглеждам кажи ми поне откъде да застана - под или над Форда?

Незнам дали няма да стане с без да се сваля "рамото", но може да се нарани гумичката.
Да, няма проблем, но ще е по-късно днесfrantic написа:И аз търсих това лосче , но не го намерих Можеш ли да го снимаш и да го сложиш във форума?

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
ТОЕСТ, искаш да кажеш, че скоростите се превключват (по точно включват-1 и R)лошо заради проблемна работа на съединителя?
И аз се съмнявах, че има нещо със съединителя - натягах го отпусках го - нищо, понеже се натиска леко не съм си и помислил за втулки.
Ти как го намери проблема? или някой те светна?
И аз се съмнявах, че има нещо със съединителя - натягах го отпусках го - нищо, понеже се натиска леко не съм си и помислил за втулки.
Ти как го намери проблема? или някой те светна?
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Снимки днес май няма да има, ще опитам но нещо батерията ми се прее*а
.
И аз първо регулирах съединителя защото много надолу отделяше и го понавих. Понадигна се, но пак си бе тежичек реших, че тоя модел са така. Ама след около някой месец взе да става още по-тежък и пак да отделя по-надолу. Като откачих жилото забелязах, че "рамото" се клати а оста по-малко, и реших че шлиците са се прецакали и предприех действия да смъкна рамото и да го затегна на на ново място където шлиците са по-здрави.
След демонтиранито му забелязах ръжда и реших да смажа оста, махнах гумичката и видях че втулката стърчи тъпо и безполезно, набих я без особени усилия значи там й е мястото.
Та така се самосветнах по въпроса, ама бая време ме мъчаше и накрая неволята, а и по принцип от малък мразя да ми се ровят из колите некадърници, че и да се чудят какви пари да ми поискат без да ги намамя.

И аз първо регулирах съединителя защото много надолу отделяше и го понавих. Понадигна се, но пак си бе тежичек реших, че тоя модел са така. Ама след около някой месец взе да става още по-тежък и пак да отделя по-надолу. Като откачих жилото забелязах, че "рамото" се клати а оста по-малко, и реших че шлиците са се прецакали и предприех действия да смъкна рамото и да го затегна на на ново място където шлиците са по-здрави.
След демонтиранито му забелязах ръжда и реших да смажа оста, махнах гумичката и видях че втулката стърчи тъпо и безполезно, набих я без особени усилия значи там й е мястото.
Та така се самосветнах по въпроса, ама бая време ме мъчаше и накрая неволята, а и по принцип от малък мразя да ми се ровят из колите некадърници, че и да се чудят какви пари да ми поискат без да ги намамя.
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 103
- Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
- Модел на автомобила: Mondeo TD
- Status: Извън линия
Голяма работа си aaleks!!!
И аз стигнах до там да си купя ново жило щото си мислех че се разтяга(имах един Варбург на който му се "къса" в продължение на 5000км), хвърлих продавача в джаза като му казах предположението си
, но не стигнах дотам да го сменя....
Като намеря малко време че го "погледна" и ако се оправи смятам д апочерпя
И аз стигнах до там да си купя ново жило щото си мислех че се разтяга(имах един Варбург на който му се "къса" в продължение на 5000км), хвърлих продавача в джаза като му казах предположението си

Като намеря малко време че го "погледна" и ако се оправи смятам д апочерпя

-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
aaleks, голямо благодарско за ценното ноу-хау!
Решението ти даде резултат и при мене
И аз трудно включвах първа от почти всякакво положение, а напоследък и задната взе да влиза с малко зор. Та по празниците закарах Монито за сняма на предни дискове и накладки и между другото обясних на майстора къде да търси въпросната втулка.
На другия ден като взех колата майстора ми каза че втулката наистина е била не на мястото си. Набил я обратно, смазал там нещо и сега превключвам на 1 и R нормално
А тая втулка си мисля да я сменя направо при следващото посещение в бокса, щото веднъж изскочила, ще . Проверявах цената в сайта на МП и беше лев или два, нещо подобно, а за такъв проблем това си е без пари!!!!
Още веднъж - Thanks!!!

Решението ти даде резултат и при мене

И аз трудно включвах първа от почти всякакво положение, а напоследък и задната взе да влиза с малко зор. Та по празниците закарах Монито за сняма на предни дискове и накладки и между другото обясних на майстора къде да търси въпросната втулка.
На другия ден като взех колата майстора ми каза че втулката наистина е била не на мястото си. Набил я обратно, смазал там нещо и сега превключвам на 1 и R нормално

А тая втулка си мисля да я сменя направо при следващото посещение в бокса, щото веднъж изскочила, ще . Проверявах цената в сайта на МП и беше лев или два, нещо подобно, а за такъв проблем това си е без пари!!!!
Още веднъж - Thanks!!!


Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта