как да съживим кола с замръзнал антифриз или нафта

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
Отговори
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

как да съживим кола с замръзнал антифриз или нафта

Мнение от diesel1.6 » 26 яну 2006, 13:28

Когато нафтата запо4не да отделя кристали, трябва да дръпнеш колата до ОМВ и да си налееш по-студоустоичиво гориво. За да се намали или премахне кристализирането на замръзващите фракции се използва бензин до 10%, газ (не съм убеден в ползата срещу замръзване - тя само помага за възпламеняването), или добавки на Редекс и на Кастрол. Май последната е най ефективна, казва се Кастрол ДТА и се продава в Лукойл-ите. Струва 15 лева и е за 500 литра нафта. Добавките за нафта не позволяват да се образуват кристали, които да задръстят филтри и т.н.
След като оправиш горивото в резервоара, следва горивопроводите до помпата и филтъра.
Вади се някой маркуч или тръба, около филтъра, по-добре след него , и се продухва с уста или компресор кристализиралата нафта до резервоара. После, когато напомпиш от новата (с бензин, газ или добавки), няма да ти е запушен филтърът. След отпушването на гориворповода, в зависимост от замръзването на нафтата - ако се налага се полива с гореща вода помпата и филтъра за да са топли. В много голям студ и дюзите.
След тази цялата работа, с дърпане с друга кола или на стартер, ако върти достатъчно, се започва въртене докато се обезвъздуши ситемата. Естествено, ако имаш възможност е добре да го направиш предварително с незамръзващо гориво.
ако има проблем с възпламеняването на нафтата (бели облаци:) помага спрей с етер (КолдСтарт и подобни), но е опасен, следвай инструкциите за употреба или дезодорант, мухозозол и т.н. като трябва да е "фреон фри" или "озон сейфти" - за да е напълнено с бутан (газ - като пропан-бутана).
Може и с битова газ. Втори човек трябва да пуска по малко газ на двигателя, тя се запалва лесно и замества недостигащата заради кристалите нафта.
Последните неща бяха за палене на стартер.

За дърпането:
Приготвяш си колата, хубаво въже и се теглите бързо - поне с 30 км/ч.
Не трябва да се позволява на двигателя да тресе, да придърпва и спира рязко. Има опасност от да прескочи някой зъб на ангренажния ремък.
Като ще палиш, пали яко, а не колебливо и на ниска скорост.
Не трябва да се подава много газ, дори никак, докато не запали криво-ляво.

Да кажа за подкарването на кола с замръзнал антифриз.
Ако антифриза замръзне, колата не е загубена. Температурата трябва да спадне с 10 - 20 градуса под тази, при която са започнали да се появяват първите кристали лед, за да се спука някоя глава, блок и т.н.
Проблемите са три - помпата, радиатор, маркучите и парното.
Най-страшния е да не се счупи колелото на водната помпа. С туба гореща вода или маркуч с студена течаща вода се полива двигателя около водната помпа - целта е да развразим фрапето около колелото вътре. Допустимо е и да се превърти няколко пъти по други начини - на ръка, с инструмент или на стартер, но ако атифриза не е станал като камък вече.
Има една лоша опасност при тези неща - ако залеш ангренажа с вода, или трябва да не палиш, или да го дозалеш, докато обледяването падне. Внимателно с това, ако капака не е плътен, може да се натика лед под ремъка.
Когато решиш, че помпата е раздвижена, пали.
Никакви обороти! Работа само на най-ниските възможни. С вода се обливат всякакви съединения и маркучи, за да се раздвижи антифриза. МОже да се размачкват с ръка или продухват, помага.
Трябва да се махне капачката на разширителния съд и да се наблюдава двигателя да не заври. Може да се загрее малко, и да се остави да поистине и да се затоплят под капака маркучите.
Радиаторът се отпушва лесно - с тънко маркуче гореща вода или с дебел с чешмяна, се облива по ламелите, за да се стопли.
Не трябва да се бърза и е задължително да се наблюдава за загряване и завиране. ако от разширителния съд извира ледена каша, може би е време да угасите за малко, за охлаждане. не трябва да се натоварва двигателя, блока и главата не се охлаждат коректно, има близки топли/студени зони и се създават толиннйи напрежения в метала.
Добра идея е колата да се забие в снега или да се зарови отдолу и да се затвори капака, за да седи топлото около радиатора и парното. С някакво покривало се завиват отворите пред радиатора и по капака.
Уморих се да пиша.
Топли дрехи и спокойствие, заедно с около 2 часа, са останалите неспоменати работи.
А, да не забравя - в ОМВ нафтата замръзва при -10, алпина при - 20, нищо че и двете с по 5 градуса над нормите. Попитаите управителя.
Лукойла е за -15.
Евродизелът трябва да замръзва под -15р а в студено време се очаква да вземат мерки и за по-студоустойчиво гориво. Това е по закон :))))

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 26 яну 2006, 17:22

8) интересен житейски опит.........
покорно блгагодаря *00134* *00134* *00134*

monov
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от monov » 29 яну 2006, 14:44

доколкото знам "замръзналата" нафта става като боза - сгъстява се, но не замръзва в буквалния смисъл :?
какви са тия "кристали" освен ако не е имало предимно вода вместо нафта?
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА :D

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 29 яну 2006, 15:02

Вода има във всяка нафта, но важно е съотношението да не е много близко. За съжаление в нашите бензиностанции положението е такова! :evil:
Това е положението :!:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 31 яну 2006, 09:24

monov написа:доколкото знам "замръзналата" нафта става като боза - сгъстява се, но не замръзва в буквалния смисъл :?
какви са тия "кристали" освен ако не е имало предимно вода вместо нафта?
Нафтата не замръзва изведнъж, защото е разтвор от различни вещества. Обичайният проблем е с парафина (или или друго, но така е популярно да се нарича), който, ако има нещо общо с течния парафин, замръзва при +4 градуса и става на кристали. Така в нафтата за коли около 0 градуса се появяват първите малки кристали от парафин и сродните му съединения. Така се получава бозата. Постепенно горивният филтър се запушва и помпата започва да не работи коректно (разбутва се центровката - голям разход и не върви) и когато филтърът стане като топка от кристали двигателят спира.
Когато филтърът е леко запушен, колата върви, но гори повече - това е причината за повишен разход през зимата.
Вода в няфтата има рядко. Тя или е утаена на дъното на резервоара на капки, или на бучки лед, но никога не се смесва с горивото. Когато се разбълника, се засмуква към филтъра, а там има утайник за нея (а той пък се източва понякога:)).
По-голямата част от водата в резервоара се получава от конденз - ние сами си я "добиваме". Водните пари от въздуха в резервоара кондензират когато ламарината се охлади - примерно, ако завали дъжд. Кпаките се стичат на дъното, под нафтата, и от там няма как да се изпарят - целите са обвити с мазна нефта и нямат свободна повърхност за изпарение. Така се получава, че резервоарът сушилня за въздуха и капка по капка се събира чашка. По същия начин се появява вода и във всички цистерни и складове, откъдето би трябвало да се вади периодично.
За колите е опасно само голямо количество вода - от порядъка на литър. Тя може да стигне до помпата и там да задерат множество части.

Потребителски аватар
100jan
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 22 ное 2006, 19:52
Модел на автомобила: продаден форд ескорт 1.6 16v EFI
Местоположение: софия
Status: Извън линия

за нафтата

Мнение от 100jan » 20 дек 2006, 11:05

загледах се в темата и реших да споделя и моя опит с диз.автомобили. от 20 год.карам почти само на нафта.значи има зимна и летна нафта,затова е хубаво да се сменя горивния филтър,есен и пролет-ще си спестите много главоболия.от уроците по химия би трябвало да знаете че дизела/нафтата/е най тежката фракция при крек.процеса на нефта-затова водата в резервоара е най отгоре/а има вода,вмин.количество-но има.сега относно паленето на диз.двг-значи не е много препорачително да се пали на дърпане/ако се стигне до там,преди да се пусне съединитела , трябва да се помогне със стартера на двигателя/.при такива положения -замръзване на нафта,антифриз бих ви препоръчал да вкарате колата в топъл гараж,и да оставите времето да свърши своето.правил съм какво ли не,но 1път стомна за вода 2ри път-и нали се сещате че после части,майстори,и т.н.миналата година брах такива ядове с HDI с лоша нафта/2часа се прибирах от пазарджик/.после в сервиза смениха 4помпа дюза-4800лв.

Потребителски аватар
100jan
потребител
потребител
Мнения: 157
Регистриран: 22 ное 2006, 19:52
Модел на автомобила: продаден форд ескорт 1.6 16v EFI
Местоположение: софия
Status: Извън линия

за нафтата

Мнение от 100jan » 20 дек 2006, 11:06

загледах се в темата и реших да споделя и моя опит с диз.автомобили. от 20 год.карам почти само на нафта.значи има зимна и летна нафта,затова е хубаво да се сменя горивния филтър,есен и пролет-ще си спестите много главоболия.от уроците по химия би трябвало да знаете че дизела/нафтата/е най тежката фракция при крек.процеса на нефта-затова водата в резервоара е най отгоре/а има вода,вмин.количество-но има.сега относно паленето на диз.двг-значи не е много препорачително да се пали на дърпане/ако се стигне до там,преди да се пусне съединитела , трябва да се помогне със стартера на двигателя/.при такива положения -замръзване на нафта,антифриз бих ви препоръчал да вкарате колата в топъл гараж,и да оставите времето да свърши своето.правил съм какво ли не,но 1път стомна за вода 2ри път-и нали се сещате че после части,майстори,и т.н.миналата година брах такива ядове с HDI с лоша нафта/2часа се прибирах от пазарджик/.после в сервиза смениха 4помпа дюза-4800лв.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 20 дек 2006, 18:08

Според Физиката пък водата е по-тежка от нафтата и пада на дъното на резервоара.

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 21 дек 2006, 10:58

За размръзяване предлагом прост да я тикнете в подземен паркинг или топъл гараж.........

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 21 дек 2006, 12:48

HACKO написа:Според Физиката пък водата е по-тежка от нафтата и пада на дъното на резервоара.
Да ама сондата тегли горивото, т.е. водата от дъното на резервоара. :P

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 21 дек 2006, 14:04

Е чак пролет и есен да се сменя горивен филтър е прекалено! Аз също карам от доста време дизел (7 годинки вече) и смятам, че е напълно достатъчно на всеки 2 хил. км да се източва водата от горивния филтър и на всеки 12-15 000 да се сменя. Ако се спазва това златно правило дори в най-големия студ нафтата НЕ ЗАМРЪЗВА!

Най-лесния начин да се убедим коя нафта е най-добра в студовете и да си сипем по едно прозрачно шише гориво от различни бензиностанции. Изкарваме ги някъде на открито примерно на терасата и гледате коя първа ще се желира. Аз лично така разбрах, че не трябва да зареждам в Генимекс ;) Все пак ако искате наистина да сте сигурни в горивото си наистина Кастрол ТДА или добавката против замръзване на Лики Моли си заслужават.

За безпроблемното палене сутрин голяма роля играят подгряващите свещи. Дори една да не ви работи паленето става значително по-трудно! За 1.8д двигателя на форд една свещ е 25 лв и всеки сам може да си я смени и няма нищо сложно. Не забравяйте да си замерите и акумолатора ;)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 дек 2006, 15:55

[quote="nikolovvd"][quote="HACKO"]Според Физиката пък водата е по-тежка от нафтата и пада на дъното на резервоара.[/quote]

Да ама сондата тегли горивото, т.е. водата от дъното на резервоара. :P[/quote]


Така де, и като нивото стане достатъчно високо оттам в оттайника на филтъра(а той не е бездънен) и в ГНП и опсс кошмара на Дизел.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 03 яну 2007, 22:44

Svetlix написа:да се източва водата от горивния филтър и на всеки 12-15 000 да се сменя. Ако се спазва това златно правило дори в най-големия студ нафтата НЕ ЗАМРЪЗВА!
;)
не говорим за замръзването на вода в нафтата, а за замръзването на органични съединения, нормална съставка на горивото.
а водата, ако я има, не се смесва с нафтата по никакъв начин и винаги се вижда ясно утаена долу - като бистра или мътна капка или слой.

горивният филтър пък се сменя единствено когато се очаква да се запуши - според предписанията на колата. източването на утайките също трябва да се прави, както си му е редът. ако някъде има утайка и вода, то това е утайникът на филтъра - затова е направен.

естествено, че описаният от мен начин е труден и безмислен, ако колата не ви трябва точно в тези условия и веднага. може да се изчака и да напече слънце... :) . ползата от такова ужасно упражнение е, че ако вземе да застудява катастрофално и има опасност от спукване на блокове и глави и радиатори, не е нужно да се кършат ръце и да се ядосваме, ако няма отопляван гараж наблизо.

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта