Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
neich
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран на: 23 юли 2008, 08:43
Модел на автомобила: Escort 1.4i, Skoda Superb 2.8 V6
Местоположение: Пловдив
Местоположение: Пловдив
Статус: Извън линия

Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот neich » 27 авг 2009, 00:59

Добър вечер на всички.Извинявам се , че пиша по това време но реших първо да прочета всички теми преди да пиша за моя проблем!Ще се опитам да бъда подробен за проблема , за да ме разберете :P . Той е следния:Преди 2г. докарах на жена ми от Германия Форд Ескорт 1.4i 94г. (с 8 клапана).Фордчето си вървеше прекрасно та даже се чудих защо повечето хора не харесват марката.Като е купих веднага и смених маслото още в Германия (15W40 - кастрол).Преди около 4 месеца , жената вече навъртя 7000км и реших да сменя маслото с масления филтяр.Не се минаха 200км и лампата на маслото започна да свети при загрят двигател на свободен ход , предполагах че е датчик , след още 20-30км. лампата започна да премигва когато си поиска (сякаш кабелната обувка на датчика е разхлабена), вдигнах щеката и какво да вида - маслото беше само една капчица на върха и а си бише малко под max. До този момент изобщо не е "пушело" от аспуха та да се усетя че го гори.Взех масло М10Д щот е по евтино за да вида какво ще се случи с него.Ами какво да ви кажа , за 100-на км. градско маслото отиде до min. и видимо си пушеше през аспуха. Реших че са гумички на клапаните - смених ги като първия път от магазина ми дадоха гумички за 8мм клапани вместо за 7мм. Естествено с моя акъл :oops: ги сложих и тая кола вэе да пуши като парен локомутив.Купих гумички от магазин эа Форд вече 7мм , пак разглабяй ....... сложих и тях.Горенето на масло понамаля в сравнение с 8мм-те :D гумички но все пак е доста повече от това дето беше преди смяната изобщо.В момента гори масло 300 - 400g за 200км.Най осезаемо се забелязва дим от аспуха на загрят двигател или пък ако е работела 1-2 минути на място и след това се изфорсира (чак ме е срам да спра на светофар). Различни майстори казват различно - трябвало сегменти , основен ремонт ....... Как така се получи тоя проблем за по - малко от 300км. Изчетох вашия форум и виждам че има доста компетентни сред вас.Ескорта е на 160000км. Моля за съвет - да се доверявам ли на майстори или ако има нещо дето пропускам да си го оправя.Забравих да кажа , всички маркучи които са свързани с капака(за маслените пари) на клапаните бяха доста задръстени и почти неможах да ги почистя - дали проблема не е това.Капака на клапаните от вътрешната му страна беше покрит с доста "лайна" - почистих го. Ще съм ви много благодарен ако ми помогните с мнения а на теэи дето съм ги отегчил с дългото си писание изкренно им се иэвинявам.Предварително ви благодаря и Поздрави!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 10014
Регистриран на: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: ESCORT 92г/1.4i/CVH/комби/ RIP
FIESTA 89г/1.1/ OHV/ X6164AB
FIESTA 97г/1.25/ ZETEC S/ X3493KA
FOCUS 00г/1.6/ZETEC/КОМБИ/ Х7003КА
Местоположение: ХАСКОВО
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот HACKO » 27 авг 2009, 08:37

Като го описваш, прогнозите не са никак добри, с този разход на масло работата е за основен ремонт. За всеки случай провери компресията, ако е що годе добра може и да минеш само със смяна на сегменти. Километрите може да бъдат 260000 а може и да са 360000 няма как да разбереш на пет цифрения километраж. Може да е имало някакъв уплътнител и сега вече се е измил и затова така изведнъж се е "сринал". всичко това обаче е теория, от какво е ще стане ясно след като се разглоби двигателя.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

neich
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран на: 23 юли 2008, 08:43
Модел на автомобила: Escort 1.4i, Skoda Superb 2.8 V6
Местоположение: Пловдив
Местоположение: Пловдив
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот neich » 27 авг 2009, 12:53

Благодаря за бързия ви отговор , това дето го предполагате за някакъв уплътнител сигурно имате в предвид да е слагана добавка в маслото - смея да твърда че такова нещо няма защото лично направих смяната в Германия 2 часа след като купех Форда.Хората го смениха пред очите ми - ьз си седях в колата а те си работеха като ми показаха какво масло слагат и какъв филтър. Всичко се срина след като смених маслото тук след 7000км. До този момент проблем нямаше.Предполагах че са ми дали тука някакво менте , ама то сякаш тече в цилиндрите като от чешма :lol: С какво масло е най добре да се кара тази машина.Ако е менте , възможно ли е като загрее да си загубва свойствата ................ и ефекта да е този??

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 10014
Регистриран на: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: ESCORT 92г/1.4i/CVH/комби/ RIP
FIESTA 89г/1.1/ OHV/ X6164AB
FIESTA 97г/1.25/ ZETEC S/ X3493KA
FOCUS 00г/1.6/ZETEC/КОМБИ/ Х7003КА
Местоположение: ХАСКОВО
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот HACKO » 27 авг 2009, 13:35

Някои реметализиращи добавки издържат до 100000км пробег и после се срива отведнъж, така че добавката може да е сложена от предишния собственик още преди да реши да продаде колата. От фалшиво масло (М10Д) може да задереш лагерите на коляновия вал, но не и да износиш цилиндрите. От това че е Фиеста и говориш за 7мм клапани приемам че д-ля е OHV а не CVH, въпреки че не съм сигурен дали тази модификация има 1.4, маслото за него е минерално от типа 15W40, каквото си сложил а може и 15W50 все пак това е мотор конструиран през седемдесетте със механични повдигачи и не е капризен към маслата а и тогава синтетичните не са били толкова разпространени
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 1925
Регистриран на: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот peterdi_bg » 27 авг 2009, 14:06

neich написа:Преди 2г. докарах на жена ми от Германия Форд Ескорт 1.4i 94г. (с 8 клапана)...


По-скоро е CVH според мен? Колегата вярно че си е писал в профила "фиеста", но Ескорт 1994 с 1,4 OHV има ли изобщо?
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
Изображение

neich
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран на: 23 юли 2008, 08:43
Модел на автомобила: Escort 1.4i, Skoda Superb 2.8 V6
Местоположение: Пловдив
Местоположение: Пловдив
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот neich » 27 авг 2009, 14:09

В питането си говоря за Форд Ескорт 94г. 1.4i пълна инжекция с хидравлични повдигачи 8 клапана. Препоръчайте ми тогава такава добавка , да е слагам и на пазара :( . Благодаря.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 10014
Регистриран на: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: ESCORT 92г/1.4i/CVH/комби/ RIP
FIESTA 89г/1.1/ OHV/ X6164AB
FIESTA 97г/1.25/ ZETEC S/ X3493KA
FOCUS 00г/1.6/ZETEC/КОМБИ/ Х7003КА
Местоположение: ХАСКОВО
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот HACKO » 27 авг 2009, 14:53

:oops: Леле, който не чете задълбочено, пише глупости. :oops:
Въпреки това, написаното важи и за него. Едно допълнение, CVH страда от износване водачите на клапаните и тогава гумичките не помагат (имам мотор със този проблем и след основния ремонт гори масло). Учудва ме че и на двата CVH мотора които имам + една сменена глава клапаните са със 8мм стебла *00147* . В момента карам със масло 15W50 и противно на всички мнения че не е подходящо за хидравлични повдигачи, работят перфектно вече 8000км. Колата е на 240 или 340хил а може и повече и разхода на масло е в нормите (не е със проблемния мотор той беше на старата).
За добавка, може и най-евтиния (STOP) да помогне ако искаш само да я разкараш, но сложи и масло 15W50. Ако ще я караш ремонтирай я.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

neich
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран на: 23 юли 2008, 08:43
Модел на автомобила: Escort 1.4i, Skoda Superb 2.8 V6
Местоположение: Пловдив
Местоположение: Пловдив
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот neich » 27 авг 2009, 15:37

Мерси за отговорите , тези дни ще и смена всичките маркучи които връщат маслените пари в картера + този кадето ходи до инжекциятя щото е почти невъзможно да се отпушат ("лайната" в тях така са се спекли че все едно са затапени с бакелит) , ако няма ефект ще преценим със жена ми какво ще е правим.Тя много си харесва колицата.Ще пиша за резултата , може на някой друг колега да помогне тази тема!

Потребителски аватар
aniaeg
потребител
потребител
Мнения: 293
Регистриран на: 18 юни 2009, 11:26
Модел на автомобила: vw passat-b3 1.8
Местоположение: ловеч
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот aniaeg » 03 сеп 2009, 23:27

neich написа:Мерси за отговорите , тези дни ще и смена всичките маркучи които връщат маслените пари в картера + този кадето ходи до инжекциятя щото е почти невъзможно да се отпушат ("лайната" в тях така са се спекли че все едно са затапени с бакелит) , ако няма ефект ще преценим със жена ми какво ще е правим.Тя много си харесва колицата.Ще пиша за резултата , може на някой друг колега да помогне тази тема!


какво става с форда,колега.
Бъди себе си,има достатъчно други

Focuswrc
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран на: 09 юли 2009, 22:16
Модел на автомобила: focus
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот Focuswrc » 05 сеп 2009, 22:42

това за маслото ми харесва хахах колегата клубния член :)) аз пък да те питам жигула 1300 куб коя година е конструиран и за какво масло е, че го карам мотора с 5/30 защото такова се намира без пари и нищо и няма вече да не пиша километри който няма да повярваш.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4213
Регистриран на: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот diesel1.6 » 05 сеп 2009, 23:01

Как е форда от темата? Аз не разбрах какво е новото масло.
Май човека сам си е чупил колата. Тези запушени маркучи...сменяне на гумичките сам? При тази реакция на "и лампата на маслото започна да свети при загрят двигател на свободен ход , предполагах че е датчик , след още 20-30км. лампата започна да премигва когато си поиска" си мсиля, че домашният монтьор трябва да мине още малко обучение за да може да поддържа колата на жената :)

paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7272
Регистриран на: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот paci » 05 сеп 2009, 23:59

Focuswrc написа:това за маслото ми харесва хахах колегата клубния член :)) аз пък да те питам жигула 1300 куб коя година е конструиран и за какво масло е, че го карам мотора с 5/30 защото такова се намира без пари и нищо и няма вече да не пиша километри който няма да повярваш.

Карай с каквото искаш.
Ако нещата опират до разход на масло и доливане и се налага да го купуваш това масло, ще караш ли с масло от 100 лв. за 4л. туба при доходи които едвам ти покриват разходите за месеца?
Пак се върни и прочети какво е написал - "не е капризен"

С това което караш ти ако е качествено не мисля, че ще ти се оплаче жигулата :)

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1211
Регистриран на: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот bateto_toshko » 06 сеп 2009, 23:35

Focuswrc написа:това за маслото ми харесва хахах колегата клубния член :)) аз пък да те питам жигула 1300 куб коя година е конструиран и за какво масло е, че го карам мотора с 5/30 защото такова се намира без пари и нищо и няма вече да не пиша километри който няма да повярваш.

На жигула 1300 нищо да и няма не го вярваме. :D .С каквото и масло да я караш на жигула или москвич все ще им има нещо :D: .Иначе ако е след основен ремонт що да не я караш с 5/30.....пък и да не е тя цялата кола е 100-200 лева
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4213
Регистриран на: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот diesel1.6 » 06 сеп 2009, 23:39

Aз пък ще ви светна, че половината жигули в последните 20 години са карани с SAE30 - или популярното М10Д, тъй че няма нищо за коментиране, че човека е сложил някакво 30 вместо популярното 40.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1211
Регистриран на: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот bateto_toshko » 07 сеп 2009, 11:49

diesel1.6 написа:Aз пък ще ви светна, че половината жигули в последните 20 години са карани с SAE30 - или популярното М10Д, тъй че няма нищо за коментиране, че човека е сложил някакво 30 вместо популярното 40.

и затова всички са в "перфектно състояние" :P
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

neich
потребител
потребител
Мнения: 5
Регистриран на: 23 юли 2008, 08:43
Модел на автомобила: Escort 1.4i, Skoda Superb 2.8 V6
Местоположение: Пловдив
Местоположение: Пловдив
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот neich » 20 дек 2009, 14:05

diesel1.6 написа:Как е форда от темата? Аз не разбрах какво е новото масло.
Май човека сам си е чупил колата. Тези запушени маркучи...сменяне на гумичките сам? При тази реакция на "и лампата на маслото започна да свети при загрят двигател на свободен ход , предполагах че е датчик , след още 20-30км. лампата започна да премигва когато си поиска" си мсиля, че домашният монтьор трябва да мине още малко обучение за да може да поддържа колата на жената :)


Тъйкато не получих никакъв смислен и компетентен отговор (освен 1-2 мнения) по темата си спрях да и обръщам внимание.Ще спомена само , че домашния майстор е със висше техническо образование , занимаващ се от 11г. със ремонт на всякакви ел. уреди (ТВ , и др.)!!! В същото време , когато този домашен майстор е правил основен ремонт и всичко по ДВГ , повечето от вас са се возили на задната седалка на семейната си Лада (изключвам наистина компетентните колеги)! За статистиката ще спомена , че проблема се оправи след прочистване на маркуча за вентилация на картера , така се беше задръстил , че го бих със чука :D: . Запушването беше в края му към картера и затова неможах да го хвана от първия път и се наложи да потърса съвет от вас , но никой не каза "вероятно е запушен , пробвай ..." или нещо от рода. За качеството на колата си съм сигурен 100 процента , на реални километри е , добре е подържана , няма удари по нея и тям подобни неща случващи се на коли от мобиле.бг или БГ автокъщи от където повечето отворковци пазаруват щото "има и по евтини" или обиколят цяла България и от 100 кинефа си изберат най големия. !!! И дума неможеше да става за слагана добавка от предишен собственик , износен двигател и др. такива глупости , причината можеше да се крие в някакво недоглеждане от моя страна (очаквах вие да ме насочите) или нещо друго по конкретно ! Както и да е , Извинявам се за грубия език , но като прочетох за домашния майстор , напрово се вбесих!!! X(: Тово писание не се отнася за колегата НАСКО - клубен член !!!!!!!!!! , единствения дал някакъв смислен отговор.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4213
Регистриран на: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Статус: Извън линия

Re: Ескорт 1.4i - съвет отностно разход на масло

Мнениеот diesel1.6 » 20 дек 2009, 14:18

Ами никой съвестен техник, че и обикновен шофьор няма да продължи да кара като му присветне лампата без да види дали маслото не е свършило. Тази лампа казва да спреш и погледнеш веднага.


Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта