ТУРБО

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pepino
потребител
потребител
Мнения: 75
Регистриран: 01 мар 2006, 23:13
Модел на автомобила: MONDEO1.8TDI
Status: Извън линия

ТУРБО

Мнение от pepino » 01 мар 2006, 23:28

както си карах и ми се исфорсира мотора до 5000 оборота.казаха ми 4е е от турбото.как мога да разбера като копувам турбо втора ръка дали е читаво?и вузможно ли е от това да ми скъса шпонка на коляновия вал?

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 02 мар 2006, 08:03

Сигурен ли си, че е от турбото? А вие ли?
Хич не ти трябва турбо втора ръка.
Много е рисковано да направиш такава покупка, без да го отвориш.
Защо не рециклираш твоето? По-евтино ще ти излезе и ще му знаеш състоянието. Ако не вие, може да ти излезе и много по-евтино от рециклиране.
Не се вижда от къде си, ако си от София звънни ще ти обясня къде аз оправих моето - 0877 140065

arabiata
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 яну 2006, 17:40
Модел на автомобила: Фиеста
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от arabiata » 02 мар 2006, 08:24

Колега,според твоето описание и аз мисля че може да е турбото.
Но преди да демонтираш и рециклираш обеди се напълно че е то!

Потребителски аватар
viper
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 20 фев 2006, 16:19
Модел на автомобила: '99 Fiesta Courier 1.8D
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от viper » 02 мар 2006, 09:08

Мисля, че е абсолютно безмислено да пипаш турбото. По-добре погледни управлението на мотора.... :idea:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 02 мар 2006, 09:15

Как може турбото да вдигне оборотите !?

Нали за да се върти, на турбото му трябва изгоряла нафта (изгорели газове), само с въздух няма да стане - с две думи без подаване на нафта как ще стане !?!?

По скоро проблема е в горивната помпа !

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 02 мар 2006, 18:00

pepino през другота време колата държили се нормално. Усещаш ли кога се включва тубото, здраво ускорява след 2200-2500 оборота.
Небойте се роби Спартак е с вас!

arabiata
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 яну 2006, 17:40
Модел на автомобила: Фиеста
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от arabiata » 02 мар 2006, 20:57

Колеги,турбото вдига оборотите като му изпуснат уплътненията и качи масло във всмукателния колектор!!!!!!!

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 02 мар 2006, 21:24

Искаш да кажеш, че маслото (влязло с въздуха през турбото) е допълнителното гориво което изгаря в цилиндрите и вдига оборотите - (дизелов вартбург :D ) - така вече ми изглежда логично!

Обаче на колегата проблема явно е сериозен :(

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 03 мар 2006, 08:21

pepino
Я кажи за шпонката на коляновия вал .ТДИ-тата се управляват от еку
.Да не прави то мизерии

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 03 мар 2006, 08:39

НЯМА 1.8TDI (преди 2001, то и след това няма щото не ги правят), което да има ECU !

Всичко се у-ва от помпата (механично)!

единственния компютър е за контрол на изгорелите газове...

arabiata
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 яну 2006, 17:40
Модел на автомобила: Фиеста
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от arabiata » 03 мар 2006, 19:38

За жалост често се случва маслото да вдигне оборотите,понякога и със сериозни последици/изскочила биела през блока,смачкани ламарини/.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 03 мар 2006, 20:36

Нищо чудно и в тази ситуация двг-то да не ще и да гасне (да я кара само на масло). То и нищо не може да му ограничи оборотите, доколкото знам турбината стига до 120K rpm... Помпата поне има макс. дебит, а турбото може да вкара колко си масло иска (то и масло има - 4.5л горещо). ... двигателя може да вдига обороти и до саморазрушаване ...
а ако вкара и повечко масло в цилиндрите, работата отива в съвсем в канала...

В руските сайтове бях чел че ново турбо струвало около 1500 USD !?
Никой не препоръчва купуване на старо, защото не се знае колко живот му е останал - освен ако цената му е съвсем символична.

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от fiestaracing » 04 мар 2006, 11:06

:D Преди 2 дни на мой познат се случи същата мизерия,само че кара PEUGEOT 205-1.9d-95г.(тип курник)!!!Мототра самопроизволно се форсира до обороти при които започва даже да трещи!!!Оказа се ГНП!!!Подава циклова порция гориво много над необходимата!!!Не пали на стартер,само на дърпане-обаче АКО запали за секунда-две оборотите стават катастрофални!!!Гаси се само на скорост+спирачки!!!Но варианта със "самозахранващото" се турбо с масло е също много вероятен!!!Виждал съм FIAT TEMPRA с пръснат блок поради тази причина-красива гледка!!!Счупена и зверски нацепена глава,пръснат блок(със стърчащи от него мотовилки-2бр.) и скъсан колянов вал-ЕДНОВРЕМЕННО!!!
Кофти работа!И моето мнение е рециклаж!!!Поне след това хората дават известен пробег гаранция през който можеш да си караш спокойно!!!
Моите съболезнования колега!!! :?
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 04 мар 2006, 13:47

За гаранция, не знам, но със сигурност в зависимост от това какво са правили и за колко пари казват колко км ще издържи. И 100 000 да кажат е добре.
След това идва момента със спазването на правилата по препоръки на Форд, да работи няколко минути преди тръгване докато качи масло и да се гаси изключена от скорост, докато оборотите се нормализират за работа на празен ход и в НИКОЙ случай да не се форсира (както мнооого "разбирачи" правят) и да се гаси двигателя - направо му се разказва играта на турбото - още е в инерция а маслото спада :?

Успех и от мен и ако имаш нужда от проверен майстор пиши.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 04 мар 2006, 21:58

в руския форим бях гледал идея за слагане на "турбо таймер".
Идеята е проста: след като се извади контактния ключ - двг-то да се остане да работи 2-3мин (вижда ми се много !?) и тогава да се изгаси само (едно просто реле и вземезадържаща верига). Целта е да има време турбото да се охлади и да му паднат оборотите ... Щото човек дори и да внимава може да забрави ама "Турбо таймера" НЕ :D

Потребителски аватар
Rud
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 ное 2005, 16:51
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rud » 07 мар 2006, 20:12

Аз скоро изгърмях турбото по същия начин и си сложих ново,цената му е 1300 лв с монтажа и 1год.гаранция,ако някой се интересува,мога да кажа къде ми го смениха
Който си има късмет,като се ожени още на втория ден му се ражда дете!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 07 мар 2006, 20:22

Кажи къде, това е много полезна информация.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 мар 2006, 22:27

Ново турбо - от МП ?, ... ще е полезна информация

Интересува ме имаше ли някакви симптоми за проблема: Вибрации, шум, нестабилни обороти ?

Потребителски аватар
Rud
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 ное 2005, 16:51
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rud » 08 мар 2006, 14:38

Ми сервиза се намира точно на ъгъла на окловръстното,посока от Драгалевци към Г.баня,преди да завиеш към бул.България,срещу OMV,има и магазин за авточасти,пича се казва Пламен и ми го смени за 1 ден,а иначе можех да се размина с много по-малко,но понеже турбото взе да свири и колата изгуби мощност,а аз до сега не бях карал с турбо и около мен разни разбирачи ми казаха ,че няма проблем,да карам така,само дето маркуча на турбото бил спукан,а то не било така,ама кой да ти знае.??Та карам си аз една сутрин към работа така,със спукан маркуч и си свиркам(нали все няма пари за тия пусти ремонти и все отлагаме) и изведнъж двигателя се изфорсита на пълни обороти и си остана така! Аз изключих от контакт,ама дръжки,не спира да работи като луд и отзаде през ауспуха излизаше такъв дим,че зад мен целия път стана като все едно бях пуснал 5 димки И тогава се сетих,че ако включа на скорост и натисна спирачка преди това ,колата ще спре след като започна да отпускам съединителя и я огасих по този начин.Това се случи с 2 думи.После колесар и в сервиза! Ха да ми е честито новото турбо! :D
Който си има късмет,като се ожени още на втория ден му се ражда дете!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 08 мар 2006, 15:15

Колега, коя година ти е Ескорта?
Не бях чувал за Ескорт с интерколер до сега.

А колкото то турбото, благодаря за информацията, и моите съболезнования, и аз правих турбо преди 2 месеца и знам колко ненужно похарчени пари са :-)

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта