ТУРБО

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Rud
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 ное 2005, 16:51
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rud » 07 мар 2006, 20:12

Аз скоро изгърмях турбото по същия начин и си сложих ново,цената му е 1300 лв с монтажа и 1год.гаранция,ако някой се интересува,мога да кажа къде ми го смениха
Който си има късмет,като се ожени още на втория ден му се ражда дете!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 07 мар 2006, 20:22

Кажи къде, това е много полезна информация.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 07 мар 2006, 22:27

Ново турбо - от МП ?, ... ще е полезна информация

Интересува ме имаше ли някакви симптоми за проблема: Вибрации, шум, нестабилни обороти ?

Потребителски аватар
Rud
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 ное 2005, 16:51
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rud » 08 мар 2006, 14:38

Ми сервиза се намира точно на ъгъла на окловръстното,посока от Драгалевци към Г.баня,преди да завиеш към бул.България,срещу OMV,има и магазин за авточасти,пича се казва Пламен и ми го смени за 1 ден,а иначе можех да се размина с много по-малко,но понеже турбото взе да свири и колата изгуби мощност,а аз до сега не бях карал с турбо и около мен разни разбирачи ми казаха ,че няма проблем,да карам така,само дето маркуча на турбото бил спукан,а то не било така,ама кой да ти знае.??Та карам си аз една сутрин към работа така,със спукан маркуч и си свиркам(нали все няма пари за тия пусти ремонти и все отлагаме) и изведнъж двигателя се изфорсита на пълни обороти и си остана така! Аз изключих от контакт,ама дръжки,не спира да работи като луд и отзаде през ауспуха излизаше такъв дим,че зад мен целия път стана като все едно бях пуснал 5 димки И тогава се сетих,че ако включа на скорост и натисна спирачка преди това ,колата ще спре след като започна да отпускам съединителя и я огасих по този начин.Това се случи с 2 думи.После колесар и в сервиза! Ха да ми е честито новото турбо! :D
Който си има късмет,като се ожени още на втория ден му се ражда дете!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 08 мар 2006, 15:15

Колега, коя година ти е Ескорта?
Не бях чувал за Ескорт с интерколер до сега.

А колкото то турбото, благодаря за информацията, и моите съболезнования, и аз правих турбо преди 2 месеца и знам колко ненужно похарчени пари са :-)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 08 мар 2006, 15:46

Че то има ли ТД без интеркулер, бая гореш ще е въздуха който вкарва в цилиндрите, ама знае ли се.
TD и TDi/TDI са различни неща и разликата не е в итенкулера, няко бе бисал по този въпрос някъде.
На фордовете пише TD а не TDI.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 08 мар 2006, 16:03

Ами има и коли с турбо без интеркулер - и то доста :wink:

:twisted:

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 08 мар 2006, 18:45

aaleks написа:Че то има ли ТД без интеркулер, бая гореш ще е въздуха който вкарва в цилиндрите, ама знае ли се.
TD и TDi/TDI са различни неща и разликата не е в итенкулера, няко бе бисал по този въпрос някъде.
На фордовете пише TD а не TDI.
Именно TD пише, не TDI (щом I е за интерколер не знам каква е разликата щом не е това :-) ), а и няколко пъти е ставало въпрос, че няма Ескорт до 98-ма с интерколер. В тая връзка в неделя обиколих Горубляне и там нямаше Ескорт без надпис TDI на стъклото (от продавача), та ми стана интересно, спекулират ли хората, не са наясно ли, или аз не знам някоя подробност. :D

Потребителски аватар
Rud
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 09 ное 2005, 16:51
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rud » 08 мар 2006, 21:28

Ами аз не разбирам от двигатели,но всички които са го виждали ,вкл. и майстори,така казват,че е TDI,a и аз съм чувал,че има Ескорти TD и TDI,90 коня е иначе,ако това може помогне като информация :)
Който си има късмет,като се ожени още на втория ден му се ражда дете!

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 08 мар 2006, 21:48

Колеги не се излагайте
Разбира се, че има Ескорти с интеркулер. Мотора е същият като на Мондео 90 коня96 (66 kW) с турбо и кулер. Кулера се намира най - отгоре на мотора и би го забелязал и слепец.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 09 мар 2006, 12:20

  • "За теб разликата между TD и TDI в интеркулера ли е?
    Като оставим на страна, че има и турбодизели (TD) с интеркулер, има една доста по-съществена разлика. А тя е, че TDI (Turbodiesel Direct Injection) e с директно впръскване на горивото. Само от това следва по-висока ефективност на двигателя, по-голяма икономичност и по-висока мощност.
    От друга страна обикновения TD е по-евтин и лесен за поддръжка."
Изплагиатсвано 1:1 от Смок™

Мисля, че надписа TDI е запазена марка на VW, но гаранция Франция.
За TD и интеркулера Brock е прав, но имам предвит за написането от apock, че Ескотите нямали интеркулер!

А това е интеркулера при мен!
Прикачени файлове
img_7003.jpg
Не е парно, не е и климатик, а е итеркулер!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 09 мар 2006, 12:35

Явно не съм събрал достатъчно информация, или не съм виждал.
Моят няма, и всичко които съм виждал нямат такова нещо. Приятел майстор твърдеше, че нямало Ескорт до 98-ма с интеркулер и ако това не е така (гледам, че твоето е Mondeo)..... очевидно не е бил прав.
Както съм написал и в предния си пост - явно не съм наясно с тази подробност.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 09 мар 2006, 14:40

Извинявам се, ама имам питане до "aaleks" (щото не е по темата): Това снимка на твоето двг ли е ? ако да - какво е това маркирано с зелено на снимката (вкл. след възд. филтър и мафа) ?

Честно казано ме домързя да сляза да погледна моята - ама почти съм сигурен че тая "екстра" и липсва (а ако я има ше е голям :oops: )!

Потребителски аватар
Warren-G
потребител
потребител
Мнения: 266
Регистриран: 11 фев 2005, 00:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6i 16V MK6 '94, бивш собственик на Форд Фиеста '89 1.3 карб.
Местоположение: В.Търново/ София- Студ.град
Status: Извън линия

Мнение от Warren-G » 09 мар 2006, 22:16

TDI е запазена марка на 'VW group' , TDCI на Форд, dci на Рено , HDI на Пежо-Ситроен, това са за дизелите с помпа дюза или Common Rail, а за по старите атмсферни май си бяха само ТД и Д ;)

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 10 мар 2006, 09:47

Mondeo18TDI96 написа:..............................quote]

Снимката е от моя двигател, имам и по големи. Това "нещо" вътре е кухо, сигурно играе роля на компенсатор за въздух /когато се развихри турбото/ и е свързано след МАФ сензора може и на него да влияе, т.е незнам със сигурност за какво точно служи.
Warren-G написа:.......................... а за по старите атмсферни май си бяха само ТД и Д ;)
С атмосферно пълнене са Д , нямат турбо.
А ТД не са атмосферно а с принудително пълнене. ;):
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 10 мар 2006, 09:51

Моят има интеркулер. Като тоя от снимката на мондеото е.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 10 мар 2006, 13:01

това е снимка на моето двг. наистина онази кутия (в зелено) я няма
(мойто е от последните VI.96 а от VII.96 почват МК2, така че може да им е свършила пластмасата (икономии ...)... :D )

Някъде май четох че кутията е всъщност резонаторно гърне (!?)
( сигурно дава "бас" на турбината :D )

Потребителски аватар
kujo
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kujo » 10 мар 2006, 16:38

Резонатор се казва!
Има го и на моята кола, но е с друга форма.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 мар 2006, 16:54

По скоро е разширител....резонатора е за малко по-други цели :wink:

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 мар 2006, 17:03

Според мен изравнява пулсaцията на потока преди турбото
*00147*

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 84 госта