Масло на MONDEO

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Масло на MONDEO

Мнение от mtel11 » 13 мар 2006, 20:07

Колеги имам следния проблем. Всяка сутрин си проверявам маслото на студен двигател (както трябва). Обаче като го провера при студен двигател щеката показва че маското е на минимум.След това тръгвам и обикалям 10-15 км. Като спра ниакаде чакам 10 мин. и пак си замервам маслото, вече при загрял двигател (на оптимална температура ) и щеката показва че маското е "на средата". Сподед мен това е странно би трябвало да е обратното (на студен двигател да е на средата ,а на топъл на минимум.Ниакой да е забелязал и при неговата кола такова нещо?
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 14 мар 2006, 08:48

Ай стига бе, ама верно ли *00124* !
Май са ти дошли в повечко нулите :wink: .

В масления филтър има гумен клапан който тържи двиг. маслото да не се връща /бързо/ в картера при угасен двигател.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

Мнение от ivo9180 » 14 мар 2006, 20:18

Когато оставиш колата вечерта достигнала ли е оптималната си температура? Ако я гасиш студена е нормално нивото на маслото да е малко по-ниско Моето обяснение е,че гъстото масло по-трудно и по-бавно се стича в картера

mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от mtel11 » 15 мар 2006, 01:38

Ми кво да ти кажа на оптимална температута е гася и цяла нощ тъпото масло се стича в картера. И като го провера на сутринта е на минимум.АА като го провера на оптимална е на средата.Моето обяснение е че топлото масло нещо се разширява и аз незнам. Един приятел кара Astra 99 г 1.8 16V и при него се получава същото.
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: Масло на MONDEO

Мнение от snaiperisto » 31 мар 2006, 07:10

mtel11 написа:Колеги имам следния проблем. Всяка сутрин си проверявам маслото на студен двигател (както трябва). Обаче като го провера при студен двигател щеката показва че маското е на минимум.След това тръгвам и обикалям 10-15 км. Като спра ниакаде чакам 10 мин. и пак си замервам маслото, вече при загрял двигател (на оптимална температура ) и щеката показва че маското е "на средата". Сподед мен това е странно би трябвало да е обратното (на студен двигател да е на средата ,а на топъл на минимум.Ниакой да е забелязал и при неговата кола такова нещо?
И при мене маи се получи нещо такова: от както смених маслото го проверявам често , като го налях беше над максимума (логично:налях 5л. , а в мотора е останало около 0.5л. ) , след 2 дена беше между мин. и макс. , сега е пак над макс. , сега беше престояла (колата ) около 4 часа. Не знам какво да мисля , не го харчи (поне така изглежда до момента) а пуши яко и харчи много ?

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 31 мар 2006, 10:02

Ми аз пък винаги съм смятал, че е нормално преди да се ползва автомобила маслото на щеката да показва по-малко, отколкото след каране. Нали като е в покой всичко се успокоява и тогава реално може да се види колко масло има. Затова и масло се мери сутрин преди палене, след като колата е постояла доста часове. Ако е на минимум, значи трябва да се долее.

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 31 мар 2006, 15:37

Ми аз пък винаги съм смятал, че е нормално преди да се ползва автомобила маслото на щеката да показва по-малко, отколкото след каране. Нали като е в покой всичко се успокоява и тогава реално може да се види колко масло има. Затова и масло се мери сутрин преди палене, след като колата е постояла доста часове. Ако е на минимум, значи трябва да се долее. Прав си ама май не ни разбра: на нас при студен двигател маслото е повече .

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта