Facebook

 
Гласувайте за нас в .: BGtop.net :.

Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Правила на форума
===============
Неспазването на ПРАВИЛАТА във форума може да доведе до заключване и/или изтриване на теми и мнения. Полезно е да прочетете и КАК ДА ЗАДАВАМЕ ВЪПРОСИ, ТАКА ЧЕ ДА ПОЛУЧИМ ОТГОВОР

Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот tobian на Пет 18 Дек, 2009 0:50

Теч на гориво от ел.клапан на гнп(доколкото разбрах, наричан още клапан-авансатор)е тема, която е разисквана преди време във форума, но преди три дни се сблъсках с проблема. Мондеото е '97 1.8TD, помпа Лукас. От мненията във форума, а след това и в сервиза разбрах, че не подлежи на ремонт, а се заменя директно. Цената, която ми съобщиха от магазина(с отстъпката за сервиз) е 185лв. Този разход преди Коледа ми се стори доста неприятен. И понеже си спомних, че преди доста години, когато започвах работа като "млад специалист" в СО МАТ (по Татово време) много силно впечатление ми беше направил един лозунг на стената на сервиза(може би от вътрешен майстор на соцагитацията) - "Всяка възстановена резервна част - трън в задника на империалистите!", реших и аз да не се давам на тези, които се мъчат да вземат последните ми с труд спечелени парички и да оставят невръстното ми детенце без коледен подарък. Това в кръга на шегата, но сериозно, успях да ремонтирам въпросния клапан и то срещу сумата от 0.65лв(за о-пръстенчета)!!! Демонтажа и монтажа върху помпата са детска работа-за 15 мин., а ремонта на самия клапан ми отне 1 ден. Най-интересното е, че след ремонта изчезна припушването при подаване на газ и при при ускоряване. Може би от почистването на самия клапан и цедките вътре. Така че, ако има интерес към тази тема, мога да споделя опита си относно този проблем, който разбрах, че се появява често като минат годинките на Мондеото.


tobian
потребител
потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 27 Авг, 2008 15:42
Модел на автомобила: MONDEO 1.8 TD 1997

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот maxpoint на Пет 18 Дек, 2009 9:37

Евала колега _friends_ аз бих постъпил като теб ,най вече заради тръпката от постигнатия ефект,дори да е бил неефективен резултата щях да съм доволен ,че поне съм опитал.
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/


Аватар
maxpoint
потребител
потребител
 
Мнения: 1268
Регистриран на: Пон 30 Юли, 2007 14:11
Местоположение: София
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот diesel1.6 на Пет 18 Дек, 2009 9:46

А и новите не винаго работят. Това клапанът за пускане на горивото ли е или електрическият регулатор на ъгъла на предварение? Май става дума за второто. Направи ни няколко снимки. Съществената инфирмация от този вид е много търсена тук. За да се разберем има ли или няма електрически клапан и електронен блок към тази помпа, употребихме една година в съответната тема. За съжаление тези помпи вече излизат от употреба и докато се научим как работят, няма да има останали коли от този вид.
Затова ако може снимай.


diesel1.6
потребител
потребител
 
Мнения: 4120
Регистриран на: Сря 11 Яну, 2006 15:37
Местоположение: Варна
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот tobian на Пет 18 Дек, 2009 17:42

Ще направя снимки, но преди малко се върнах от работа и съм премръзнал, така че няма да е сега. Това е клапана, който се намира странично на помпата, откъм радиатора, в него влиза двйно кабелче, черно. Като дадеш на контакт се чува цъкане със сравнително висока честота, както преди време във форума, друг колега го беше оприличил на звука, който издава гърмящата змия. Това цъкане се чува и по време на работа, значи нещо действа и тогава. Но пък когато му прекъснах жичките не можа изобщо да запали.Така че може би изпълнява двойна функция.


tobian
потребител
потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 27 Авг, 2008 15:42
Модел на автомобила: MONDEO 1.8 TD 1997

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот kazama1 на Пет 18 Дек, 2009 21:13

Давай снимки и описание , че съм му вдигнал мерника и аз.Поздрави.
Говедото е по хитро от лисицата ,защото всички го мислят за говедо...

Изображение


Аватар
kazama1
потребител
потребител
 
Мнения: 177
Регистриран на: Вто 22 Сеп, 2009 17:41
Местоположение: София
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 tdi 1998г.комби

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот tobian на Чет 24 Дек, 2009 23:12

Извинявам се,че забавих отговора, но отсъствах и се прибрах едва сега за Коледа. Ремонта на клапана не е нещо сложно, по-специфично е затварянето, т.к. е капсулован. Обикновено теча е през отвора,откъдето излиза кабелчето (това е и май единственото място,откъдето може да протече). В горната си част има метално капаче, върху което е развалцован корпуса. Внимателно изпилих развалцованата част с пила, може и с флекс, но много внимателно. След това с изчукване с върха на тънка отверка навън се изважда капачето, което се оказа, че притиска бобината надолу в корпуса, освен това херметизира пространството на буталцето(котвата) откъм горната страна. Проблемът се видя, когато извадих бобината. Отдолу има един о-пръстен, който беше достатъчно препечен и сплескан. Когато го извадих, той почти се счупи в ръцете ми. Та оттам е извирало горивото. Отидох в магазина за лагери и семеринги и на място намерихме о-пръстенчетата като размери. За всеки случай смених всички. Мисля, че проблемното беше 11 вътрешен на 1.5 мм. За затварянето смятах да използвам просто решение - след като внимателно набих капачето с чукче го пристегнах в менгеме и смятах да му капна две капки с електрожена, с тънък електрод. Корпуса и капачето са достатъчно дебели за да издържат на процедурата, и са стоманени. И това е правилното решение. Аз обаче се опасявах да не би да не съм улучил уплътненията и за да мога евентуално да го отворя пак минах на едно по-сложно решение с фланци, които се сглобяват, след като клапана се завие в помпата. Доста си усложних живота и то напразно, защото след това не капна и капка. Както и да е, сега си карам с ремонтирания клапан и смятам със спестените пари да си монтирам парктроник. Апропо, преди да сглобя клапана му направих една хубава промивка със спирт, тъй като има няколко отворчета, най малкото като косъм и ги продухах. Освен това има една челна пластмасова цедка и една цилиндрична метална, които също добре почистих. А кабелчетата просто ги отрязах и след това запоих и изолирах с термошлаух.
Дано да съм полезен на някого с гореописаната процедура. Не е никак сложна и си заслужава. Успех!


tobian
потребител
потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 27 Авг, 2008 15:42
Модел на автомобила: MONDEO 1.8 TD 1997

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот gazetto на Съб 26 Дек, 2009 11:09

_friends_ _friends_ _friends_
Дано да има повече такива колеги...Това със сигурност ще е полезно за всички ни с такива двигатели.....
Изображение


Аватар
gazetto
потребител
потребител
 
Мнения: 697
Регистриран на: Сря 20 Фев, 2008 20:38
Местоположение: с.Опанец - Плевен
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1997 TDI Endura de 90hp
ЕН7077АН......и разни временни бегачки :)
Местоположение: с.Опанец - Плевен

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот venevenev на Чет 14 Яну, 2010 12:07

теча от ел. клапан го оправих като измих където влиза кабелчето с кореселин много добре.Също и цялата глава отгоре. след това залепих с капчица отвора където влиза кабела.Изчакваш 20 мин. и след това заливаш цялата глава с поксипол хубаво и изчакваш 12 часа за да стегне.Завърташ внимателно клапана и тестваш!


venevenev
потребител
потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 13 Яну, 2010 22:45
Модел на автомобила: mondeo

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот escorttd1 на Чет 14 Яну, 2010 13:29

:lol: :lol: :lol: :lol: =)): =)): =)): =)):
колега осъзнаваш ли каква глупост си направил?
Причината за проблема е повреден "о"-пръстен в клапана и течът от кабелчето е само симптом за неработещ клапан.
Бих бил по-снизходителен към грешката, която си направил, ако я нямаше темата на tobian, за която много му благодаря защото ми даде кураж да се заема с клапана и напълно да го рециклирам. Но след като си чел тази тема да запушваш дупката от която тече е равносилно на това да подложиш едно канче и като тече да капе в него. Нулев ефект!
М/у другото се оказа че това не е клапан, а цяла помпа! Има вътре цилиндър с бутало и работи при подаване на импулси от ECU-то.
Хайде със здраве и умната!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!


Аватар
escorttd1
потребител
потребител
 
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 06 Юни, 2009 13:04
Местоположение: Под капака
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот venevenev на Чет 14 Яну, 2010 14:06

факт,че нямам теч и колата работи добре.Направих го без пари!!!


venevenev
потребител
потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 13 Яну, 2010 22:45
Модел на автомобила: mondeo

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот escorttd1 на Чет 14 Яну, 2010 21:47

В 12:07 пишеш как гениално си решил проблема си. 41минути по-късно пишеш в друга тема следното:

от venevenev на Чет 14 Яну, 2010 12:48
venevenev написа:Проблема ми е следния. Мондео 1.8тди. Пали много лесно и след малко работа почва да мени оборотите и пуши.Миризмата е на неизгоряла нафта. Ходих в супер дизел и ми казаха че всичко е наред.Филтрите са нови.Смехям ги на 10000 заедно с маслото???


И час и нещо по-късно пишеш,че колата ти е наред.
Ти или страдаш от раздвоение на личността и не знаеш какво пише другото ти АЗ по форумите или си най обикновен лъжец. Не знам кое от двете е и ми е все тая, ама може да подведеш някой колега да си осере със смола клапана за 170лв, който може да се ремонтира.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!


Аватар
escorttd1
потребител
потребител
 
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 06 Юни, 2009 13:04
Местоположение: Под капака
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот diesel1.6 на Чет 14 Яну, 2010 23:47

escorttd1 написа:М/у другото се оказа че това не е клапан, а цяла помпа! Има вътре цилиндър с бутало и работи при подаване на импулси от ECU-то.
Хайде със здраве и умната!

Колега, а знаеш ли нещо повече за това, което го няма из темите за Лукас и клапани във форума?


diesel1.6
потребител
потребител
 
Мнения: 4120
Регистриран на: Сря 11 Яну, 2006 15:37
Местоположение: Варна
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот venevenev на Съб 16 Яну, 2010 11:19

Колеги,дължа ви обяснение! лепенето на клапана го правих 06.2009г. Регистрирах се във форума преди няколко дена и реших да го напиша. Ако бях прочел решението на tobian нямяше да го направя по този начин.Всепак изминах така 25000 км. Проблема с неравномерната работа на студено ми се появи преди около 20 дена.Извинявам се на escorttd1,че не уточних времето


venevenev
потребител
потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 13 Яну, 2010 22:45
Модел на автомобила: mondeo

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот escorttd1 на Нед 17 Яну, 2010 0:42

Така кажи да се изясни картината. На доктор всичко се казва!
Симптомите ти са точно като на заминал авансатор, но за да си 100% сигурен сутринта преди да запалиш извади маркучето на турбокомпенсацията от помпата и ако изтече нафта диагнозата е потвърдена.
После имаш 4 опции:
1. На магазина със 170лв и после вкъщи с нов клапан.
2. Сваляш клапана, отваряш го ,вижда се в какво състояние е и каквото трябва се сменя (О-пръстени, бутало, припасване...), затваряш и монтаж.
3. Слагаш обратен клапан на маркучето на турбокомпенсацията, за да не пуска нафта към турбото.
4. Теглиш една майна на форума и всичките маймуни в него и продължаваш да си обикаляш по супер дизели, супер майстори и супер алчни некадърници.
Свободен си да избираш!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!


Аватар
escorttd1
потребител
потребител
 
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 06 Юни, 2009 13:04
Местоположение: Под капака
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот lyub4o777 на Нед 17 Яну, 2010 1:08

Колега eskorttd 1 и аз имам проблими които ми се струва че са от авансатора но няка.ой колеги пишат че ак като дадеш контакт щом чука значи работи при мен чука на контакт но колата пали бавно и като и дам газ първо леко забие за 1 секунда и след това тръгва
Ако знаеш друг начин да проверя дали работи казвай незнам какъв е този маркуч закойто говориш ето и темата която съм пуснал по проблема ???
viewtopic.php?f=9&t=33895


lyub4o777
потребител
потребител
 
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 08 Ное, 2009 23:09
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8td 98g

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот venevenev на Нед 17 Яну, 2010 9:43

Благодаря колега! По точка 1- в магазин на моторкрафт ми искаха 480 лв. по точка 2- ризковано е всеки да разглоби
клапана, защото после може да не го пасне правилно.Явно г-н tobian си е майстор!!! по точка 3- от маркуча, който отива към турбото, направо ми протече а не капе нафта и беше неизбежно да не отида на доктор.Той го излекува срещу 400 лв.
сменяват се всички семеринги в ГНП-то. По точка 4- не мога да тегля майна на форума, защото е много полезен,развлекателен и др.



Колега lyub4o777 ,ако помпата ти е лукас виж отпред/към радиатора/ има лостче което се задвижва от жило което отива под левия фар.Като подаваш газ,ако не се движи значи има проблем.Машинката която е под фара можеш да я почистиш!! успех


venevenev
потребител
потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 13 Яну, 2010 22:45
Модел на автомобила: mondeo

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот escorttd1 на Нед 17 Яну, 2010 20:12

venevenev написа:Благодаря колега! По точка 1- в магазин на моторкрафт ми искаха 480 лв. по точка 2- ризковано е всеки да разглоби
клапана, защото после може да не го пасне правилно.Явно г-н tobian си е майстор!!! по точка 3- от маркуча, който отива към турбото, направо ми протече а не капе нафта и беше неизбежно да не отида на доктор.Той го излекува срещу 400 лв.
сменяват се всички семеринги в ГНП-то.


По т.1 - в магазин Косер клапана струва 170лв.
По т.2 - наистина трябва да имаш необходимите знания + чисто работно помещение + универсален струг + добър стругар ако се наложи да се прави бутало и да се напасва, после всичко се промива и продухва със сгъстен въздух защото даже една безобидна на вид прашинка може да създаде проблем. Прав си че е тънка работа и не е за всеки.
По т.3 течът е предизвикан именно от въпросния клапан и най-вероятно го е сменил майстора. Тези 400лв само за работата ли са или и за частите? 170 за клапан и 230 за 1 час работа много ми се вижда? Ти си знаеш. Семерини дълбоко се съмнявам да е сменял, то и не е необходимо...
Стоя ли му над главата да го гледаш какво ремонтира или ти каза какво е направил?
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!


Аватар
escorttd1
потребител
потребител
 
Мнения: 227
Регистриран на: Съб 06 Юни, 2009 13:04
Местоположение: Под капака
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот venevenev на Нед 17 Яну, 2010 20:41

100 лв. сваляне и слагане ма гнп. 200 лв.ремонт на гнп. 98 лв.семеринги. Пропуснах да напиша, че като мине нафтата към турбото се вкарва под налягане в цилиндрите и нерегулируемо се форсира до неузнаваеми обороти.Това не се получава от елм.клапан,а в ГНП-то има вътре семеринги които пропускат нафта във маркуча към турбото,който е вакуумен


venevenev
потребител
потребител
 
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 13 Яну, 2010 22:45
Модел на автомобила: mondeo

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот FordMondeoRuse на Пон 12 Апр, 2010 19:01

и от мен много благодарности за подробното указание за ремонт.
не е толкова сложно колкото изглежда и наистина се променя работата на двигателя.


FordMondeoRuse
потребител
потребител
 
Мнения: 26
Регистриран на: Пет 11 Дек, 2009 22:20
Модел на автомобила: Ford Mondeo MKII 1.8TDi 97

Re: Ремонт на електромагнитния клапан на ГНП Лукас на Мондео 1.8

Мнениеот diesel1.6 на Вто 13 Апр, 2010 0:44

Вчера видях мои стари бележки за Лукас помпи - в сервиза в София на улица Житница, който е за Лукас, имали клапаните по 147 лв. Това от кога е, не знам.


diesel1.6
потребител
потребител
 
Мнения: 4120
Регистриран на: Сря 11 Яну, 2006 15:37
Местоположение: Варна
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти

Следваща

Назад към ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Forester и 1 госта

 
cron