Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
daKillah
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 мар 2006, 02:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1994, 1.8i, 115 HP
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от daKillah » 18 мар 2006, 02:36

Здравейте на всички. Карам мондео от близо 3 години. 1.8инжекцион 1994 год. 115 коня. В началото всичко беше ок, докато колата започна да се държи странно - понякога гаснеше(първо по-рядко, после по-често) почнах да ходя аз по сервизи... и нищо ... всичко е наред(уж). После колата започна и да губи мощност. Имам чувството, че половината коне са на паша... МАФ-а е наред, чистих го, смених клапана за празен ход... и един накрайник сменях пак за празния ход беше.... и все тая... колата не върви както трябва и това е ... Гасненето е много странно, ще се опитам да го опиша така - понякога оборотите при освобождаване падат до 400-500 и после се вдигат на 900, но понякога колата не може да "смогне" да си ги вдигне и гасне. Другия начин на гаснене е при даване на свободна, при достигане на 900 оборота давам за момент на 2-3(зависи с колко км/ч съм) и като стигне на 1200-1300 оборото давам пак на свободна и оборотите рязко падат и гасне..... Много мизерии ми прави това мондео, аз съм му свикнал но .... все пак.... А и забравих да кажа разхода на гориво е също много покачен - градско ми гори 13-14 на 100. Ако някой може да помогне ще съм му много благодарен. :D
Revenge Is A Dish Best Served Cold

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от T punchev » 18 мар 2006, 11:29

Ламбда сондата дали ти е наред?Ако не е,възможно е тя да създава ядове.Също така ако катализатора е запушен са възможни проблеми.Някои колега да препоръча сигурен сервиз за диагностика,ако маисторите разбират,и имат необходимата техника,то би трябеало да покаже какъв е проблема!

daKillah
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 18 мар 2006, 02:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1994, 1.8i, 115 HP
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Мнение от daKillah » 18 мар 2006, 13:15

Ходих на 2-3 места на диагностика, последно ходих в мото пфое, само ламбда сондата дава някакво отклонение, но ми казаха, че рядко се сменя, а четох на други места че не 40000 км. се сменя.... явно е от нея. Забелязвам, че и на свободна като я изфорсирам колата първо се чува "псст" и след това вдига оборотите. Това става и при потегляне и е малко трудно смаото потегляне.....
Revenge Is A Dish Best Served Cold

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 18 мар 2006, 20:24

А провери ли трасетата на трите важни неща - гориво, въздух, ток?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 18 мар 2006, 21:40

На мен ми мязи на запушен катализатор или гърнета... :roll:
Изображение

nikji
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Местоположение: Перник/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от nikji » 01 дек 2011, 15:54

Здравейте,
виждам че темата е доста стара.
Ако може създателя да сподели как точно си е оправил проблема ще съм му много благодарен.
В момента моето Мондео МК1 Zetec 1.8 16v (93г) бензин се държи по същия начин.
И аз му свикнах, но не е много приятно като цяло.

Изчетох доста теми във форума и имаше доста неща за преглеждане.
Мисля да направя една диагностика идните дни и да почвам едно по едно да проверявам и ако се налага да сменям чаркуляци, че така никак не ме радва поведението.


Поздрави,
Ники

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от HACKO » 01 дек 2011, 19:53

Човека не се е сещал за форума от 1 Април 2009г, няма голяма вероятност да отговори.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

nikji
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Местоположение: Перник/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от nikji » 02 дек 2011, 10:26

Вероятно си е продал Форда (може и на мен :?)
Като разреша проблема ще постна в тази тема, за да остане като следа ако някой се сблъска в бъдеще с подобно нещо.

Поздрави,
Ники

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от opex » 02 дек 2011, 13:25

При дефектирал или тръгнал да заминава VSS сензор стават такива неща с падането на обороти и тресе докато ги качи при освобождаване. (ест. не изключвам друго, но при мен ставаше заради него).
Може би не виждаш проблема, защото си със старите километражи, които са с жило вместо да взимат сигнал от VSS-a и няма аномалии при него.
И се стига до гаснене ако останалата част от горивоподаването и запалването не работи оптимално, като свещи, искра, подаване на хубава гориво-въздушна смес, бавно отварящ/затварящ клаан за празен ход и т.н. и т.н.

А принципа е, че компютъра се ориентира по сигналите от него кога колата се движи, с каква скорост и с какви обороти и ако е при намаляване на скорост без газ (компютъра 'усеща' затворен TPS) над 1500 оборота компютъра изключва инжекторите да не подават гориво, под 1500 ги включва за да има гориво и да е готов за превключване на предавка или евентуално спиране без да изгасне.


По отношение на липса на тяга, МАФ и разход...
Разхода най-много се вдига от ламбда сондата.. лесно се мери с аналогов волтметър, писах в някоя тема.
МАФ-а може да е чистен, но това не означава, че е здрав, също съм писал как се мери там, където съм писал и за ламбда сондата. Има и един момент обаче, че при определени условия дори да е здрав МАФ-а може да се вкара някаква грешка в компютъра и докато не се изчисти да го смята за прецакан и от там да липсва тяга.
Последна промяна от opex на 02 дек 2011, 13:44, променено общо 1 път.

nikji
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Местоположение: Перник/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от nikji » 02 дек 2011, 13:43

Ами ще видим какво ще покаже диагностиката идните дни :)
То до колкото разбирам проблемите най-вероятно са няколко и ще трябва да се отстраняват.

Благодаря за информацията :)

Относно това, което казваш за километража. Какви точно са симптомите?
Моята кола е 93-та година и най-вероятно е с жило както казваш ти.
Въпроса е, че има някакво странно поведение на километража, което не ми е ясно от какво се получава.
Ако се сещате на старите коли (спомените са ми от предимно съветски такива) километража не показва примерно 60 стоейки стабилно на 60, докато караш с 60,
а мърда леко нагоре надолу (+ - 5 км/ч) т.е. показва от 55 до 65 изменяйки ги в рамките на една секунда.
Странното е, че това не е непрекъснато с мърдането нагоре надолу, а само в някакви диапазони (трябва да го наблюдавам по щателно за момента не му обръщам внимание).
От друга страна - нямам понятие как точно се прави, но предполагам,че са и върнали 100-тина хиляди километра назад километража. Сигурно е възможно и от това нещо да са наместили не както трябва и затова да мърда напред назад. Чува се и леко тракане от това мърдане нагоре надолу, което пък ме навежда на мисълта, че може да има някаква механика, която да са счупили при подобна операция.

Поздрави,
Ники

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от opex » 02 дек 2011, 13:51

Да, а някой път като загрее колата или скоростите по-точно го няма това играене..
Жилото на километража се върти от същата зъбна предавка в скоростите, от която се върти и VSS сензора, което е допълнително насочване към него.
Може пък и жилото да се е закъсало и да закача някъде, но е малко вероятно. Може да пробваш да го поразместиш да не се огъва много и да 'взима завоите' по-плавно.

Диагностиката при теб се прави със светодиод, буксата трябва да е една триъгълна с червена капачка над ботуша на десния амортисьор. Потърси за диагностика във форума има тема и много обяснения със снимки на между коя дупка и + на акумулатора се слага светодиода и останалите 2 букси се окъсяват с мост, след което има режими за четене на грешките при работещ двигател и само на контакт.. и т.н.

nikji
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Местоположение: Перник/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от nikji » 02 дек 2011, 14:08

Знам я буксата и поразгледах доста за диагностиката.
Казано по този начин от теб обаче изглежда още по-лесно. Благодаря !

Относно появата на играенето на километража е възможно да си прав.
Ще го наблюдавам по обстойно идните дни.

Поздрави,
Ники

nikji
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 07 ное 2011, 23:56
Модел на автомобила: Mondeo MK1
Местоположение: Перник/София
Status: Извън линия

Re: Проблем с мондео... няма тяга... гасне...

Мнение от nikji » 24 юли 2012, 10:38

Знам, че темата е стара, но нека знанията се натрупват от опита на хората :)

Това, което автора описва с псст (свистене), когато настъпи газта според мен проблем с вакумите. Измъкнат е някой маркуч от вакумните (някъде под въздушния колектор отдолу зад двигателя беше при мен). На мен ми се извади един от вакумните маркучи - при палене колата вдига 1600+ оборота после падат и угасва ако не подаваш газ. Чува се свистене защото излиза/влиза (не знам точно) въздух, съответно се губи и тяга. При наместване (мушване) на маркуча на мястото му проблема изчезва и оборотите стоят като заковани (въпреки че преди с диагностиката, която ми препоръчаха тук имах и някакви грешки на компютъра EGR, MAF, ACT). Лошото при мен, е че заради газта тези маркучи нямат (а не знам дали и трябва да имат) пристягащи щипки и от време на време някой маркуч се изважда и се налага да го понаместя (мушна).

Странно е понякога (сутрин когато е по-хладно - дори през лятото) оборотите играят леко ( + - 100-200 оборота), но като позагрее колата няма проблеми (или като я понапече слънцето след обяд). След наместване на маркучите няколко дни (дори седмици) го няма този проблем, но изглежда с времето пак се изважда леко (сигурно трябва да имат някаква пристягаща щипка) и се появяват танците на оборотомера. Както и преди се е случвало предполагам, че сега малко по малко ще се изважда маркуча докато не излезе напълно и пак ще се стигне до началото на поста ми.

Поздрави
Ники

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 98 госта