От двигателя духа яко....

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

От двигателя духа яко....

Мнение от CyberFiend » 18 мар 2006, 11:28

Добрееее, значи някъде из форумите четох следния съвет: "Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!! Това е много важно!!!!! Ако духа бягайте далеч от такъв двигател. "

Така, ами тази сутрин реших да видя как е моя двигател, и се оказа че духа, по мое мнение доста, на талази. Е, въпроса ми е това на какво се дължи и респективно как се оправя.

10х предварително.

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 18 мар 2006, 11:36

Това говори за изновсване не двигателя.И се оправя донякъде със смяна на сегменти и хонинг на блока.Защото варианта с шлайф и нови бутала е доста скъпичък.
Добре е да кажеш колко духа?
Доближи си ръкато до отвора за наливане на масло на окло 0.5-1см и я задръж известно време,ако има пръски масло по нея значи си за ремонт.Ако няма може да пробваш с по гъсто масло на първо време.
Абе ако си доволен от работата на мотора карай така :wink:

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 18 мар 2006, 13:55

От всеки двигател на повече от 200 000км. без ремонт духа леко, но ако духа яко, както си написал и както каза bilder ти омаже ръката я вкарвай в бокса.

Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от CyberFiend » 18 мар 2006, 16:58

дааа, значи ще се прави ремонт. духа доста, а и наистина като си сложа ръката дори за 10 секунди и доста маслени пръски има после по ръката.

благодаря отново за коментарите :!:

arabiata
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 яну 2006, 17:40
Модел на автомобила: Фиеста
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от arabiata » 18 мар 2006, 18:13

Колега,не се мятай веднага да разглобяваш!
Провери отдушниците.Всеки двигател духа,но колко.Ако е запушен отдушника също духа повече от нормалното.
Ако пали,малко харчи масло-карай смело!

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 18 мар 2006, 18:25

Колега иди да ти замерят компресията някъде за да спиш спокойно.
Нормално е при дизела да духа малко повече.Щом пали зимата в студа значи компресията още е в нормата.

Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от CyberFiend » 18 мар 2006, 18:28

arabiata написа:Колега,не се мятай веднага да разглобяваш!
Провери отдушниците.Всеки двигател духа,но колко.Ако е запушен отдушника също духа повече от нормалното.
Ако пали,малко харчи масло-карай смело!
ха, добра идеа. ама понеже не съм голям разбирател (и няма аз да разглобявам :wink: ) да попитам какви са тия отдушници и къде да ги търся?
Иначе колата пали малко трудно (дори сега при положителни темп.) - от 3-4 превъртане и то като помпам газта. За маслото - литър на 5000. Разни майстори ме убеждават че понеже колата била с турбо, било нормално да гори повече масло. Незнам, мен ми се вижда множко. Другото което ме навежда на идеята за ремонт е, че като запаля на студен двигател, около 30-60 секунди отзад пуши сив пушек.

Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от CyberFiend » 18 мар 2006, 18:30

bilder написа:Колега иди да ти замерят компресията някъде за да спиш спокойно.
Нормално е при дизела да духа малко повече.Щом пали зимата в студа значи компресията още е в нормата.
то хубаво, и аз искам да ми замерят компресия, ама вече на 4 сервиза ми отказват (Д&Н, СуперДизел, РеалТурбо, МотоЕксперт-Фулда) :? :? :(

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 18 мар 2006, 22:13

...Ела виж аз как доливам по 2 кила масло на 1000 км. и тогава ще спиш спокоино...ама пък мотора ми не духа от никъде и пали перфектно..
...дрън-дрън...мноо важно...

vasilev
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 07 фев 2006, 17:58
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 tdi-94
Местоположение: русе
Status: Извън линия

Мнение от vasilev » 18 мар 2006, 23:06

Здравейте! Днес се бях замислил по този проблем и даже мислех да пусна тема по форума, да видим кой какво мисли. :oops: Изказвам лично мнение, а това не може ли да е причина и от лошо регулирани клапани и от там и лоша компресия- следствие маслени пръски и трудно палене? Наистина къде се намират тия отдушници, ако някой знае или пък снимка за визуализиране за по неграмотни. По какво се познава / външните признаци / че клапаните са добре регулирани? В книгите пише, че трябва да се регулират на 40 000 км. А някой знае ли колко струва регулирането /разбира се говорим за дизел/?Много въпроси -много отговори :shock:

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 19 мар 2006, 11:39

Доколкото знам се прави и следното: повдигаш капачката (там от дет си доливаш масло) и си слагаш ръката отгоре, е на 3-4-5 см де не да го запушваш с ръка. Подаваш газ. Проблема е по- сериозен ако започнат голееемите маслени пръски да те цапат. Иначе всеки двигател старичък си пръска, но е малко и няма промени във въздуха и яко капки масло.
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
yassimoto
потребител
потребител
Мнения: 445
Регистриран: 30 авг 2005, 19:58
Модел на автомобила: Ford Capri 3, Fiesta , SIERRA GT
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от yassimoto » 19 мар 2006, 13:23

Колеги , това че пръска масло от капачката за наливане на масло показва само че двигателя си качва нормално масло в главата и смазва добре разпределителният вал . Така нареченото "духане" се нарича подкартерно налягане и го има при всички двигатели с вътрешно горене и затова ги има тези отдушници които влизат в кутията на въздушния филтър и т.н. Та мисълта ми е , че това не могат да бъдат показатели за състоянито на двигателя . *00106*
КОНЕТЕ УМИРАТ , КУБИЦИТЕ ОСТАВАТ !!!

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 19 мар 2006, 13:24

CyberFiend написа:Иначе колата пали малко трудно (дори сега при положителни темп.) - от 3-4 превъртане и то като помпам газта.
Спри да помпаш газта, разказваш играта на турбото.
Маслото гори ли го или го изхвърля от някъде и ако е така от къде?

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 19 мар 2006, 14:05

CyberFiend,
Има присадки или добавки
http://emk-33.com/viewforum.php?f=68&si ... e5ea6f2fc5" onclick="window.open(this.href);return false;
прочети за тях сипи и ако не се оправи :arrow: Ремонт
Приятно четене и не се отчайвай
*00133*

Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от CyberFiend » 19 мар 2006, 14:34

apock написа:
CyberFiend написа:Иначе колата пали малко трудно (дори сега при положителни темп.) - от 3-4 превъртане и то като помпам газта.
Спри да помпаш газта, разказваш играта на турбото.
Маслото гори ли го или го изхвърля от някъде и ако е така от къде?
Ами по принцип двигателя е доста омазан, но не ми се ще да го мия... Принципно мисля че от някъде изхвърля по малко (някъде под турбото, поне там е доста омазано). Иначе както казах, като запаля на студен двигател, около минута пуши сив пушек отзад. Иначе като загрее, няма никакъв пушек, единствено като я изрежа на 3500-4000 оборота, но е черен дима тогава.

Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от CyberFiend » 19 мар 2006, 14:38

jordj написа:CyberFiend,
Има присадки или добавки
http://emk-33.com/viewforum.php?f=68&si ... e5ea6f2fc5" onclick="window.open(this.href);return false;
прочети за тях сипи и ако не се оправи :arrow: Ремонт
Приятно четене и не се отчайвай
Мерси за съвета, но още преди 15000 км сложих РЕСУРС. Явно вече двигателя си е за ремонт...

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 20 мар 2006, 10:41

yassimoto написа:Колеги , това че пръска масло от капачката за наливане на масло показва само че двигателя си качва нормално масло в главата и смазва добре разпределителният вал . Така нареченото "духане" се нарича подкартерно налягане и го има при всички двигатели с вътрешно горене и затова ги има тези отдушници които влизат в кутията на въздушния филтър и т.н. Та мисълта ми е , че това не могат да бъдат показатели за състоянито на двигателя . *00106*
КОлега,виждам че ти са ясни работите за маслото и ще те питам нещо:Вчера си свалях възд.филтър и забелязах,че на дъното на кутията има масло.В единия ъгъл на кутията има отвор с едно кече(дунапренче)отвън излиза една тръбичка която отива в капака на двигателя.Мислиш ли че е нормално да има там масло.Това е отдушника за който ти казваш.Имам и някакъв клапан който може би трябва да не пуска масло а само въздух.Как мислиш ти дали е повреден или всичко е в границите на нормалното.Маслото нее повече от 1мм и е позасъхнало.

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 20 мар 2006, 10:51

Добре де, нали имаше цяла тема за добавките и общото мнение беше, че на двигател с турбо не трябва да се слага!
Ако сега се окаже, че няма проблем ще взема да издрънкам 3 пакета Хадо по описание.

Потребителски аватар
CyberFiend
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 08 ное 2005, 23:50
Модел на автомобила: Ford Sierra 1.8 TD
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от CyberFiend » 20 мар 2006, 12:04

apock написа:Добре де, нали имаше цяла тема за добавките и общото мнение беше, че на двигател с турбо не трябва да се слага!
Ако сега се окаже, че няма проблем ще взема да издрънкам 3 пакета Хадо по описание.
Аз РУСУРС-а го сложих преди около година, когато още не бях чел такива теми, нямах никва идея дали е вредно или полезно за турбото. Ефекта при мен не мога да определя какъв е (нито положителен, нито отрицателен), но истината е че проблем с турбото нямам (след 15000 км.)... или поне аз така ще си мисля докато някой "майстор" не ме обори :lol: . Честно казано мисля че съм си дал парите на вятъра за тези добавки... не съм забелязал никаква разлика в работата на ДВГ-то...

But that's just my 2 cents only... :wink:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта