Може ли ... да го вдигна...??? - Мондео комби

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Може ли ... да го вдигна...??? - Мондео комби

Мнение от snaiperisto » 20 мар 2006, 01:27

Мондеото де...много е ниско.
Въпроса ми е : може ли да му сложа подложки на задните пружини (правил съм го много пъти на Опел , Реисър , Голф ,Хюндаи и т.н. )?
Пружините ли са омекнали или такава си е колата (не видях едно Мондео комби - високо) ?
Предполагам че отзад е МАКФЕСЪН ?

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 20 мар 2006, 01:40

Абе колега всичко може мерак да имаш :wink:

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

абе..

Мнение от snaiperisto » 20 мар 2006, 01:45

..зависи коя година е произведен...моя е 73 , и да бъдеме честни , справяме се горе долу , ама ФОРДО е 95 и е клекнал вече , абе кво да ти разправям...това новото поколение е така..ха ха
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 20 мар 2006, 16:45

Отзад не е на макферсони, а е на отделни пружини и амортесьори, а също така окачването е независимо с носачи. Това, че колата е комби, означава, че може да е товарена зверски и от това да са отишли пружините, а ако има и теглич - работата е ясна.

Мойто също е ниско, но като си сложа летните 15` джантис гуми 185/65/15 и става като джипка :wink:

:twisted:

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 20 мар 2006, 22:09

Мдаа , това че не е Макферсън е добре , по лесно се сменяват пружините...маи ще ходя до бул. Европа , до моргата...дааа.
Няма теглич но факта че е комби е достатъчен.
Ще направя нещо тези дни по въпроса...
...дрън-дрън...мноо важно...

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 22 мар 2006, 14:48

А колко трябва да е височината на Мондеото? Мисълта ми е как да разбера, че пружините са ми за смяна?

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 22 мар 2006, 22:39

Ако питаш мене - не знам , ама ако е много ниско...значи са за смяна.
...дрън-дрън...мноо важно...

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 04 апр 2006, 11:19

а дали може да се сложат гуми от пикап или ван напр:195R14C 8PR 106/104Q щото ако влезнат доста ще се повдигне .за стабилноста няма да коментираме...

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 04 апр 2006, 11:33

Предполагам че може да се сложат такива гуми, но ще падне мощността и респективвно ще се вдигне разхода. Но пък ще се вдигне скоростта и километража няма да отчита вярно. Някъде в сайта имаше калкулатор за гуми, където можеш да сравниш какво ще ти е отклонението, в скоростомера и в километража, при различните размери гуми.

Според мен най-ефективното повдигане на автомобила става като се завари втора пружина успуредно навита в първата. недостатъка е, че возията става много твърда (докато не се натовари с поне 50 кг) и се губи комфорта, но пък от друга страна колата се вдига доста (може би 10-ина cm) и става като джип.

Потребителски аватар
greek
потребител
потребител
Мнения: 267
Регистриран: 30 юли 2005, 19:05
Модел на автомобила: Mondeo 1993 2.0 combi 136HP-АГУ
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от greek » 04 апр 2006, 11:50

да ама така се вдига само купето а отпред важните неща дет трябва да се пазят си остават ниско

а и винаги съм се чудил защо ще се вдига разхода като за един оборот на полуоската голямата гума тъй като има по голяма обиколка ще изминава и по -голям път....... :?: :idea: :roll:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 04 апр 2006, 12:07

Според мен, защото по-голямата гума е по-тежка и трябва повече мощ, за да се завърти.

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 05 апр 2006, 17:18

Любо написа:Предполагам че може да се сложат такива гуми, но ще падне мощността и респективвно ще се вдигне разхода. Но пък ще се вдигне скоростта и километража няма да отчита вярно. Някъде в сайта имаше калкулатор за гуми, където можеш да сравниш какво ще ти е отклонението, в скоростомера и в километража, при различните размери гуми.

Според мен най-ефективното повдигане на автомобила става като се завари втора пружина успуредно навита в първата. недостатъка е, че возията става много твърда (докато не се натовари с поне 50 кг) и се губи комфорта, но пък от друга страна колата се вдига доста (може би 10-ина cm) и става като джип.
Извинявай , ама това е много тъпо. По принцип пружина не се заварява , пружина в пружина се навива за да стане колата по стабилна (говориме за задни , правихме го когато карахме лади и жигули). Кпла се повдига като : 1. Се сменят пружините(естествено) . 2. С гумени подложки ЗА ПРУЖИНИ (от лада в повечето случай,или изрезани от транспортна лента) . Това е.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 05 апр 2006, 17:42

За лада де...
Ама като нестава защо тогава (на ладата) гумата ми излезе с цял юмрук от калника?
Самата дебелина на телта н автората пружина ти вдига задницата, отделно се повдига, защото става по яка пружината (двойно) и тъй като по-пренцип една пружина е изчислена за определена тежест, то логично като сложиш две пружини на същата тежест, тя (тежестта, в случай колата) ще се повдигне.

П.П. Като ми дойде времето да я повдигам точно така ще я направя

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 05 апр 2006, 18:22

Колега , не ми се спори с тебе , аз искам да повдигна колата , не да я трансформирам от ЛИМУЗИНА в КАРУЦА .

Потребителски аватар
Паци
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 20 мар 2006, 18:49
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 16V Zetec S 90Hp
Status: Извън линия

Мнение от Паци » 06 апр 2006, 00:23

snaiperisto написа: аз искам да повдигна колата
Виж заводския клиренс какъв е ако твоя е по-малък тогава мисли за повдигане, но не вдигай над него, защото когато е празна линейката се сещаш какво става със стабилноста :wink: .
Начи смяна на пружините с НОВИ и евентуално газови амортесьори би трябвало да ти дадат малко по-голяма височина в предвид, че гаранция са омекнали пружините но с газови амортесьори пък возията е по-твърда.
В едно предаване по Дискавери гледах как оценяват щетите на една кола в предвид, че ако не била с остаряло окачване (пружини и амортесьори)при спиране не би забола така муцуна и щетите да не са толкова големи (беше се мушнала предницата под камион ли ...не помня)

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 06 апр 2006, 02:09

Ниска ми се вижда поне от зад , а и аз живея на КЪНТРИ място и редовно опира отдолу , малко ще я вдигна отзад(ако не съм я продал)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта