Дали биалетки?
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Дали биалетки?
Колеги,изчетох вчера инфото за биалетки и тампони и снощи вдигнах колата за ремонт.
При мен има потропване отпред(а от скоро и отзад) когато минавам по крив терен,паваж и неравна настилка.Това потропване отпред е от доста време.бях ходил в МП на преглед и там ми казах че са за смяна биалетки.По мои наблюдения това са едни малки шарнирчета закрепени от двете страни на една тънка щангичка.
Обаче снощи като вдигнах колата и наръка разклатих колелото няямаше никакъв луфт(видим).Прочетох във форума че съществуват някакви гумени тампони на носача които се слагали със свинска мас и т.н(не съм виждал такива),сега се чудя обаче кое от двете ми е за смяна.Тези болтове(биалетки) или гумените тампони.Амортисьорите не са свършили защото са качвани на стенд,а и видимо нямат изпускане на масло.
Дайте моля съвет.
При мен има потропване отпред(а от скоро и отзад) когато минавам по крив терен,паваж и неравна настилка.Това потропване отпред е от доста време.бях ходил в МП на преглед и там ми казах че са за смяна биалетки.По мои наблюдения това са едни малки шарнирчета закрепени от двете страни на една тънка щангичка.
Обаче снощи като вдигнах колата и наръка разклатих колелото няямаше никакъв луфт(видим).Прочетох във форума че съществуват някакви гумени тампони на носача които се слагали със свинска мас и т.н(не съм виждал такива),сега се чудя обаче кое от двете ми е за смяна.Тези болтове(биалетки) или гумените тампони.Амортисьорите не са свършили защото са качвани на стенд,а и видимо нямат изпускане на масло.
Дайте моля съвет.
- apock
- потребител
- Мнения: 374
- Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
- Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Най-вероятно и двете. Тоест и биалетите и тампоните. Ако тампоните са ти сменяни вече и има луфт, ще трябва носач, но ако се стигне до носач по-добре и двата да се сменят
.
Биалетите са ти по 24 лв. (колко са оригинални нямам идея, все пак сме в БГ, но кутията и биалетата са щамповани с логото на Форд), тампоните са 10лв.
Биалета се сменя за 10 мин. тампона за малко повече и работата за 2-те предни биалети и двата тампона би трябвало да е около 30-тина лева.

Биалетите са ти по 24 лв. (колко са оригинални нямам идея, все пак сме в БГ, но кутията и биалетата са щамповани с логото на Форд), тампоните са 10лв.
Биалета се сменя за 10 мин. тампона за малко повече и работата за 2-те предни биалети и двата тампона би трябвало да е около 30-тина лева.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тампона видимо може да се познае дали е заминал - ако има изскочил ръб или е закъсан. Другото е обикновено по това време(затопляне) започва едно скърцане като на каручка
Биалетите също видимо могат да се разпознаят, но най-вече се проверяват за луфт - при силно разклащане не би трябвало да подават. Свързват стабилизиращата щанга с окачването. Обикновено от него идва потропването (усеща се по павета)...

Биалетите също видимо могат да се разпознаят, но най-вече се проверяват за луфт - при силно разклащане не би трябвало да подават. Свързват стабилизиращата щанга с окачването. Обикновено от него идва потропването (усеща се по павета)...
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
аз ще си ги сменям сам.Но тампона къде се намира?Където носача е хванат за купето някъде там може би?А биалетите са тези шарнирчета нали?
А има и една стабилизираща щанга която минава от едното до другото колело и е извита някак си.Тя "лагерува" в едни гумени цилиндрични тампони.Виждат ми се износени и те.
Ще ме светнеш ли кои тампони къде се намират,моля те.
А има и една стабилизираща щанга която минава от едното до другото колело и е извита някак си.Тя "лагерува" в едни гумени цилиндрични тампони.Виждат ми се износени и те.
Ще ме светнеш ли кои тампони къде се намират,моля те.
- apock
- потребител
- Мнения: 374
- Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
- Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3141" onclick="window.open(this.href);return false;
Всичко ми го взе майстора, ако не ги намериш на същата цена кажи, ще отида да го питам от къде ги е купувал.
Не ме излъгал, зашото е познат и ми носи и фактурите и бележките. Той ми взе и горивния филтър - 5лв.
Всичко ми го взе майстора, ако не ги намериш на същата цена кажи, ще отида да го питам от къде ги е купувал.
Не ме излъгал, зашото е познат и ми носи и фактурите и бележките. Той ми взе и горивния филтър - 5лв.
- dgg_g
- потребител
- Мнения: 155
- Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
- Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега "mrdds" как ще ги сменяш сам като незнаеш къде се намират дори тампомите
. Всеки носач има по два тампона - един малък и един голям.Малките са по 5-6лв. а големите 8-10(ориентировъчно). Скоро питах в един магазин за биалетки и цените бяха от 24лв до 45 зависимост от производителя за комплект. Най-хубаво е според мен да си смениш направо и четирите тампона + биалетки + малките танпончета на стабилизиращата щанга(3-4 лв. парчето). Те потракват неприятно на неравности когато са износени и е малко играчка докато ги сменяш. А пък за тампоните на носачите ще ти трябват малко втулки за избиване и набиване и терен за работа и си готов! 
P.S. Големите номера "камъни" от гидорито стават идеално за избиване и набиване, но ще ти трябва и една по-голяма втулка за подлагане и някой помагач!


P.S. Големите номера "камъни" от гидорито стават идеално за избиване и набиване, но ще ти трябва и една по-голяма втулка за подлагане и някой помагач!
-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 01 мар 2006, 09:57
- Модел на автомобила: Мондео 1,8 16V 1993
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да споделя и моя опит:
Биалетките "Лемфьодер" или каквото е там са м/у 10 и 25 лв за брой. В ДиН ми искаха 45 за "немски", а в МП - 112лв/бр.
Е аз реших да си турна тия от ~20лв и да си ги сменям всяка година.
И при мен има тропане отзад (в колата) и имам съмнения за тампони на амортесьорите. Правих си опити, изолирах и разграничих всички паразитни шумове (капак, кора, номер, инструменти и т.н.), возих се в багажника и тропкането си идва от към горния край на макферсона.
Ако някой има идея или е правил подобно нещо да каже, защото тампоните са ми 2* 40-55 лв + работа......
Биалетките "Лемфьодер" или каквото е там са м/у 10 и 25 лв за брой. В ДиН ми искаха 45 за "немски", а в МП - 112лв/бр.
Е аз реших да си турна тия от ~20лв и да си ги сменям всяка година.
И при мен има тропане отзад (в колата) и имам съмнения за тампони на амортесьорите. Правих си опити, изолирах и разграничих всички паразитни шумове (капак, кора, номер, инструменти и т.н.), возих се в багажника и тропкането си идва от към горния край на макферсона.
Ако някой има идея или е правил подобно нещо да каже, защото тампоните са ми 2* 40-55 лв + работа......
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта