Дали биалетки?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Дали биалетки?

Мнение от mrdds » 22 мар 2006, 10:42

Колеги,изчетох вчера инфото за биалетки и тампони и снощи вдигнах колата за ремонт.
При мен има потропване отпред(а от скоро и отзад) когато минавам по крив терен,паваж и неравна настилка.Това потропване отпред е от доста време.бях ходил в МП на преглед и там ми казах че са за смяна биалетки.По мои наблюдения това са едни малки шарнирчета закрепени от двете страни на една тънка щангичка.
Обаче снощи като вдигнах колата и наръка разклатих колелото няямаше никакъв луфт(видим).Прочетох във форума че съществуват някакви гумени тампони на носача които се слагали със свинска мас и т.н(не съм виждал такива),сега се чудя обаче кое от двете ми е за смяна.Тези болтове(биалетки) или гумените тампони.Амортисьорите не са свършили защото са качвани на стенд,а и видимо нямат изпускане на масло.
Дайте моля съвет.

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 22 мар 2006, 10:59

Най-вероятно и двете. Тоест и биалетите и тампоните. Ако тампоните са ти сменяни вече и има луфт, ще трябва носач, но ако се стигне до носач по-добре и двата да се сменят :-).
Биалетите са ти по 24 лв. (колко са оригинални нямам идея, все пак сме в БГ, но кутията и биалетата са щамповани с логото на Форд), тампоните са 10лв.
Биалета се сменя за 10 мин. тампона за малко повече и работата за 2-те предни биалети и двата тампона би трябвало да е около 30-тина лева.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 22 мар 2006, 11:20

Тампона видимо може да се познае дали е заминал - ако има изскочил ръб или е закъсан. Другото е обикновено по това време(затопляне) започва едно скърцане като на каручка :wink:
Биалетите също видимо могат да се разпознаят, но най-вече се проверяват за луфт - при силно разклащане не би трябвало да подават. Свързват стабилизиращата щанга с окачването. Обикновено от него идва потропването (усеща се по павета)...

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 22 мар 2006, 11:22

аз ще си ги сменям сам.Но тампона къде се намира?Където носача е хванат за купето някъде там може би?А биалетите са тези шарнирчета нали?
А има и една стабилизираща щанга която минава от едното до другото колело и е извита някак си.Тя "лагерува" в едни гумени цилиндрични тампони.Виждат ми се износени и те.
Ще ме светнеш ли кои тампони къде се намират,моля те.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 22 мар 2006, 11:23

точно така KEFI,на павета си е..... майката.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 22 мар 2006, 11:45

apock,
дай адрес или телефон на магазина че ми предстои скорода сменям итмпони и биалетки.
В Мото Пфое ми казаха че около 100лв за биалетките но не разбрах за едната или за двете
*00133*

Потребителски аватар
apock
потребител
потребител
Мнения: 374
Регистриран: 09 сеп 2005, 10:39
Модел на автомобила: Escort Ghia, Endura-DE, 1.8TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от apock » 22 мар 2006, 11:48

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3141" onclick="window.open(this.href);return false;
Всичко ми го взе майстора, ако не ги намериш на същата цена кажи, ще отида да го питам от къде ги е купувал.
Не ме излъгал, зашото е познат и ми носи и фактурите и бележките. Той ми взе и горивния филтър - 5лв.

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 22 мар 2006, 12:13

Колега "mrdds" как ще ги сменяш сам като незнаеш къде се намират дори тампомите :wink:. Всеки носач има по два тампона - един малък и един голям.Малките са по 5-6лв. а големите 8-10(ориентировъчно). Скоро питах в един магазин за биалетки и цените бяха от 24лв до 45 зависимост от производителя за комплект. Най-хубаво е според мен да си смениш направо и четирите тампона + биалетки + малките танпончета на стабилизиращата щанга(3-4 лв. парчето). Те потракват неприятно на неравности когато са износени и е малко играчка докато ги сменяш. А пък за тампоните на носачите ще ти трябват малко втулки за избиване и набиване и терен за работа и си готов! :lol:
P.S. Големите номера "камъни" от гидорито стават идеално за избиване и набиване, но ще ти трябва и една по-голяма втулка за подлагане и някой помагач!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 22 мар 2006, 15:03

dgg_g написа:Колега "mrdds" как ще ги сменяш сам като незнаеш къде се намират дори тампомите !
Ами нали затова питам.Имам условия,инструменти,книга,УМ,така че невиждам какво друго ми трябва.Малко повечко време,ама ще се намери.
Мерси все пак.

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 22 мар 2006, 15:15

Колега "mrdds" не ми се вързвай :D
Някой помагач ти трябва само за смяната на тампоните(че става по-лесно) и наистина с малко повече време и щом имаш инструменти(което е важно) ще си смениш всичко сам! :wink:

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 22 мар 2006, 15:32

Провери кой от колегите във форума е от пловдив и се свържи с него иако е навит да ти помогне ,ясно е че и ти на него и така ще е по лесно.А и по този начин ще почнете да се събирате и другите от Пловдив
*00133*

nimm
потребител
потребител
Мнения: 61
Регистриран: 01 мар 2006, 09:57
Модел на автомобила: Мондео 1,8 16V 1993
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от nimm » 23 мар 2006, 18:13

Да споделя и моя опит:
Биалетките "Лемфьодер" или каквото е там са м/у 10 и 25 лв за брой. В ДиН ми искаха 45 за "немски", а в МП - 112лв/бр.
Е аз реших да си турна тия от ~20лв и да си ги сменям всяка година.

И при мен има тропане отзад (в колата) и имам съмнения за тампони на амортесьорите. Правих си опити, изолирах и разграничих всички паразитни шумове (капак, кора, номер, инструменти и т.н.), возих се в багажника и тропкането си идва от към горния край на макферсона.
Ако някой има идея или е правил подобно нещо да каже, защото тампоните са ми 2* 40-55 лв + работа......

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта