За дизела и нафтата

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

За дизела и нафтата

Мнение от aaleks » 02 апр 2006, 20:22

Ами след като искате, ето и моето мнение по въпроса.Най-напред ще започна с малко информация.Дизеловото гориво и бензина се получават при ректификация на суров петрол.Процесът най-общо представлява поетапно загряване на петрола като при всеки етап се отделят различните горива под формата на газове.Нещо като ракиджийски казан, само че малко по-сложно.При първия етап на загряване се отделят леките горива-бензин, лигроин, керосин.На вторият етап вече при по-висока температура се отделя дизеловото гориво, което е по-тежко от предните.Накрая остава тежкото мазутно гориво и битумите /асфалти/.Качествата на бензина се характеризират с т.нар. октаново число, а при дизела е налице друга характеристика-цетаново число.На практика двете характеристики са взаимно противоположни като смисъл.Принципът на действие на бензиновият двигател се основава на предварително образуване на гориво-въздушна смес, която се подава готова в цилиндъра, компресира се и се запалва с помощта на искра.Колкото по-рано се запали горивната смес преди буталото да е достигнало горна мъртва точка /крайното положение на максимално сгъстяване/, толкова е по-зле за мощноста на двигателя.Няма да обяснявам защо, че няма да ми стигне мястото на сървъра.В този смисъл октановото число показва способността на горивото да задържи запалването си до подаване на искра от електрическата свещ.При по-нискооктаново гориво има детонации на някои въглеводороди от състава му още при процеса на сгъстяване на горивната смес преди подаването на искра за запалване.Колкото е по-високооктаново горивото, толкова процеса на задържане на предварителното възпламеняване е по-дълъг.Това не означава, обаче че трябва да наливаме само 100 октанов бензин и да очакваме чудеса от двигателя.Всеки двигател си е проектиран да работи с точно определено октаново число-взависимост от степента си на сгъстяване и центроваката на запалването.Използването на различни октанови числа бензин от предписаните от завода производител води до лоша работа на мотора, загряване, димност, голям разход на гориво и др.
Цетановото число характеризира способността на горивото да се самовъзпламенява.Максималното цетаново число е 50.Всяко по-ниско число е на по-трудно възпламеняващо се гориво.Тук важи напълно казаното вече за предписаните от завода производител цетанови числа на горивото за конкретен двигател.Автодизелите използват гориво с цетаново число около 35.
Като цяло дизеловото гориво е по-некачествено от бензина.Следователно и теоретично неговата цена трябва да е по-ниска.Само че обратно на логиката виждаме, че не е така на практика.
Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие.Докато при бензина се регулира количеството на гориво-въздушната смес, която се подава в цилиндъра /количествено регулиране/, то при дизела се регулира само количеството на горивото, което се впръсква в цилиндъра /качествено регулиране/.Количеството на въздуха е постоянна величина при всяко положение на педала на газта.Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра /това е вероятностен процес/.Ето защо степента му на сгъстяване е 2-3 пъти по-голяма.Ако новият бензинов мотор има 14 бара компресия /много неправилно се изразих, но ако използвам инстинските термини, много от вас няма да ме разберат/, то новият дизел е с 34-36 бара.За добър дизел на старо се смята такъв с компресия 30 и повече бара.КПД на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни нискооборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели.От тук следва и пословичната икономичност на дизела.Вярно е, че като двигател дизела е температурно и якостно по-натоварен, но това не е от значение напрактика.Трябва да се отбележи, че дизелът е нискооборотен мотор.Максимума на въртящият му момент е при около 2000-2500 оборота в минута.Това гарантира и по-голямата дълговечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/.Чувал съм за автодизели с по 500-700 000 хиляди километра без основен ремонт.Специално моя 1600 кубиков дизел на Форд приближава 300 000 километра и е в цветущо здраве.
А сега по специалността ми-двигателите с вътрешно горене.Ще ви дам няколко съвета, които ще ви помогнат при покупката на дизелов автомобил:
1.Дизел се купува през зимата.Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/.При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор.
2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път.
14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура.Диагностиката струва тук във Варна 15 лева.Предполагам, че и в София или в друг град няма да е по-скъпа.Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.За Форд и 1900 кубиковите френски дизели /Пежо 405, Рено 19 и Ситроен ZX и др./ тези стойности са около 34-36 максимум и 24-26 минимум.Ориентировъчно двигател с 30 бара и повече компресия е добър и си заслужава.
Ако изпълните всички описани от мен процедури вероятността да ви метне някой мошеник се снишава значително.Все пак гаранция няма.Единственият сигурен метод за диагностика е да се разглоби двигателя и да се дефектира покомпонетно чрез микрометрични измервания.Това обаче никой няма да ви позволи да направите.В цялата работа има и известна доза късмет.Но то при всичко от живота е така.Въпроса с присадките е доста болен.Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ.Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло.Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици.Вторият тип се откриват лесно при студено време.Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене.Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.
Толкова мога да кажа засега.Надявам се, че ще ви е полезно това, което написах.


Добра идея, колега Марк Антоний!Много сполучлив избор.За всички, които ме питаха какви са предпочитанията ми за производителите на дизели по народности, ето и моето скромно мнение:
1.Номер едно в света за мен е дизеловият мотор на Мерцедес.Това е машина времени.Толкова здрав, безавариен и дълговечен двигател просто няма друг.За хора от моята черга най-добрия вариант е да се купи някоя 190-ка на Мерцедес с 2000 кубиков дизелов мотор.Това наистина е класика.
2.Номер две са моторите на малките жълти хора, които обикновено нищо ново не измислят, но крадат разработките на останалите и ги правят пет пъти по-добре от тях.Говоря за японските мотори.Най-добрия японски дизел според мен е 1,8 литровият на Митсубиши.Но това е по-скоро пристрастие.Който и японски агрегат да вземете няма да сбъркате.Качеството им е безкомпромисно.
3.Номер три-френските дизели.Оказва се, че освен да снимат филми за канал XXL, французите могат и да правят добри дизели.Там съм еднозначно фен на Пежо-те останалите френски фирми вземат мотори от тях на практика.Като качество на двигателите се доближават до жълтурчетата.Най-сполучливият им мотор е 1,9 литровият атмосферен агрегат.Новите им "comon rail" нещо не са толкоз качествени обаче.Общо взето навлизането на компютрите в управлението на моторите скъси живота на автомобилите.До 5 годишни колите се държат добре, но над тази възраст-само проблеми с електрониката.
4.Номер 4-останалите немски производители начело с БМВ и Ауди.Въпреки, че ги поставям едва четвърти напрактика ги препоръчвам.Основно заради качествата на целите автомобили като цяло.Добри са и дизелите на Форд, Фолксваген, Опел.Общо взето лошо няма.Малко са по-шумни и пушещи, но иначе са много здрави мотори.Сигурни са, защото са с проста конструкция.Вече знаете, че лично аз съм заложил на 1,6 фордски дизел от 1988 година.Много съм доволен от мотора-просто съм възхитен.Вярно, че е шумен и придимява малко повече, но иначе е безотказен.Освен това има най-голямо междуцилиндрово разстояние, което го прави много устойчив на претоварвания по топлина и якостни пренапрежения.
5.Номер 5-италианските мотори.Получих питане защо дизелите на Фиат са толкова скапани.Ами не са скапани.Просто до 92-93 година италианските автомобилостроители не обръщаха достатъчно внимание на качествения контрол на своята продукция.В резултат на 10 двигателя 7 бяха боклук още от завода производител и 3 бяха много добри екземпляри.Нещо като нашите Перкинс.Уж са английски мотори, уж са много добри, ама пипне ли ги Ганьо Балкански и реномето им отива по дяволите.Имам колеги, които са работили във варненското ВАМО и са сглобявали Перкинси.Като ми разказват какви са ги дялкали направо ми се изправя косата.Иначе след 93 година нещата при италианците добиха добър вид.Една Ланчиа Дедра 2,0 турбо дизел от 95 година не е изобщо лош автомобил.

инж.Йовчев
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Мнение от snaiperisto » 03 апр 2006, 00:39

E това беше наистина интересна статия...направо супер. Научих неща за които ИДЕЯ съм нямал...ЕВАЛА.

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 03 апр 2006, 05:04

е това наистина емного добро БЛАГОДАРЯ
Изображение

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 03 апр 2006, 06:14

snaiperisto написа:E това беше наистина интересна статия...направо супер. Научих неща за които ИДЕЯ съм нямал...ЕВАЛА.

Предполагам че откри отговора на въпроса който беше задал преди няколко дни "Защо ми пуши и излиза черен дим като подам газ" :!:

Браво на aaleks,че си е направил труда да намери тази статия и да я сподели с нас =D>:
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 09 апр 2006, 21:04

Всъщност след като обсъдих статията с доста познати и приятели включително и автомонтьори и възникнаха няколко противоречия със статията,но те са минимални що се отнася до първата част.Най-големи противоречия възникнаха с подредбата на двигателите.Според болшинството хора с които говорих,Nо1 е френският дизел,а всички останали се нареждат зад него,като подобаващо място отделят на Фолксвагеновия.А в статията не е отделено място и на чешкият дизел който изобщо не е за подценяване и е значително по-добър от този на Опел,Фиат,че и донякъде(ах,Юда *167* )и на Форд
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
jekov_k
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 10 апр 2006, 10:20
Модел на автомобила: Mitsubishi Galant 2,0 чист карбуратор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jekov_k » 16 апр 2006, 13:26

*00118*
Е браво Aaleks-лекцията е добра.Извинявай за директният въпрос,но ти всъщност с химия ли се занимаваш?

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 16 апр 2006, 17:30

jekov_k написа:*00118*
Е браво Aaleks-лекцията е добра.Извинявай за директният въпрос,но ти всъщност с химия ли се занимаваш?
Извинявам се, че не съм написал най-горе, че това е цитат. Автор на "лекцията" е инж.Йовчев /пише го отдолу/, а аз нямам нищо общо с него.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
jekov_k
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 10 апр 2006, 10:20
Модел на автомобила: Mitsubishi Galant 2,0 чист карбуратор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jekov_k » 16 апр 2006, 17:47

:oops: сега го видях и аз,мерси за пояснението.

:P На практика самите процеси при получаване на дизелово или бензиново гориво са по различни.И въпреки това така получените горива не могат да се използват от крайните потребители,демек от нас,затова горивата се подлагат на повторна преработка,най-често каталитична ...........,но както и да малко се поувлякох.

: *167* извинете ме колеги,малко се поовлякох,но какво да се прави обичам химията :oops: :oops: :oops:

krustnikut
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 06 фев 2006, 21:58
Модел на автомобила: Sierra 2.0 CLX OHC
Местоположение: Essen
Status: Извън линия

Мнение от krustnikut » 11 май 2006, 00:59

Кой не чете до края? :evil: :lol: :lol: :lol:
Много полезно четиво :) Който кара дизел трябва да го прочете!
Писането на кирилица развива ума и тялото!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 17 май 2006, 19:40

1.8d написа:... чешкият дизел който изобщо не е за подценяване и е значително по-добър от този на Опел,Фиат,че и донякъде(ах,Юда *167* )и на Форд
Юдо, а знаеш ли, че на Сиерите се слага точно дизел от Пежо? :D
Изображение

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 17 май 2006, 19:50

Е,вече знам :idea: :D Аз визирах ДВГ-то 1.8 на Ескорт,Орион и Мондео.Казаха ми че то е било разработка на Мицубиши или на Мазда.Абе нещо японско беше,но според повечето хора разработката излязла не толкова успешна.Честно казано за Сиерите нямам никакви наблюдения,а и не съм се заинтересувал досега.Иначе 1.6Д е много,много добър ДВГ.
Последна промяна от 1.8d на 18 май 2006, 19:43, променено общо 1 път.
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

meetyuo
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 17 май 2006, 23:31
Модел на автомобила: peugeot 405 td
Status: Извън линия

Мнение от meetyuo » 18 май 2006, 00:07

Искам да добавя и своето мнение .Карам Пежо 405 1.8 турбо дизел на съпругата ми Ксантия 1.9 турбо дизел на баща ми Ескорт 1.8 турбодизел и на брат ми Астра 1.7 атмосферен дизел.
пристрастен съм към Пежото .Кара се лесно в града не се налага да превключвам често скоростите ,на извънградско си изпреварвам леко,ама трябва да се съобрази "турболака" да се натисне по рано газта.А по баир си е като турбодизел!!!Май това е най-икономичната от изброените.Ксантията е може би най бързата и динамична от четворката но си иска много ръчкане със скоростите има малко забележим турболак мека е за управление и вози като истински Ситроен.Форда е комби много добър като муле.За мен той е балансиран по всички показатели.Астрата не ми допада по никой
от изброените показатели но триябва да съм откровен че противно на всеобщото мнение е сменил само маншони на полуосите за 5 години

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 18 юни 2006, 00:56

Не знам сак някой е решил, че 1.8тд. не е добър двигател???
Така това ми е втората кола с такъв двигател, първата беше Сиера 1.8тд. `90 - бях супер доволен от нея имах я три зими и само веднъж отказа да запали и то просто защото на акумолатора му беше дошло времето, единствената причина, поради коато я продадох бе, че беше седан /а те почти си нямат багажник/ и си взех монди 1.8тд. комби, което тормазя вече две зими и положението е аналогично. Колкото за съпоставката между двете поколения на този мотор мога да посоча, че наистина при монди положението като цяло е по-добро, колата е по-мощна, по бърза, гъвкава и обезшумена /скоростите са по-добре изчислени/, но за сметка на това харчи повече средно 0.5 - 0.7л. при различните режими на каране от сиерата.

Колкото до това кой дизел е най-добър е доста спорен въпрос, защото в РБ болшенството коли идват от Италия, където тези мърльовци са разбили всичко хубаво и са превърнали колите в лъскави гробници /имам лично горчиво наблюдение по въпроса/ и просто е не възможно да се определят обективни критерии за сравнение, а като нови всички коли са хубави.

Колкото това, че VW/Ауди имат добри дизели мога доста да поспоря, имам над 200 000 км. с различните поколения на транспортер и смея да твърдя, че не ме кефят /дори кия са много по-добри от тях/, а освен това половината ми познати се сдобиха с различни представители на тези "прочуте мярки" и свят им се изви - това турбини, валове, водни помпи, ГНП са си направо консуматив, да не говориме и че смянята ангренажа на 2.5ТДИ е направо сложно инжинерно упражнение, за което е необходимо до се разглоби половината кола и след което да се гледат едни "лабилни" белези, който освен това и толкова тежък, че просто за нула време из София амортизира предницата. Още повече този известен представител на дизеловата порода се е монтирал и в 740 и 850 на Волво /срам за тях да опропастят тези модели/ и това беше сериозна причина да си взема монди вместо доста по-реномираното комби на 850 /единствения начин 740д да запали през зимата е смнооого яко дърпане/ - така че Форд - дизел си е ок.

А иначе съм свидетел на странна тенденция PSA от началото на `90 слагат ГНП бош при положение, че френските са по-добри???, докато форд купува френски!

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от T punchev » 09 ное 2006, 11:07

Двигателите 1.8 д 1.8тд нямат нищо общо с френския дизел.Френски дизел се монтира на сиера и скорпио 2.3 и 2.5 става дума за по старите модели!

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 09 ное 2006, 22:05

стига със тия митове френски японски дизел моета класация е bmw alfa ford(а 3 място за ford защото имат малко 2.5 двг )

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 11 ное 2006, 11:39

T punchev написа:Двигателите 1.8 д 1.8тд нямат нищо общо с френския дизел.
Нямат ест защото са разработка на Мазда ;)
стига със тия митове френски японски дизел моета класация е bmw alfa ford(а 3 място за ford защото имат малко 2.5 двг )
Не че нещо но в момента ( пък и не само в момента ами и в началото на 90-те) )най-добрите дизелови агрегати се правят от Тойота. Ако си чувал за D4D .... да това е последната дума на техниката при дизелите ;) Пък и не са важни личните ни класации ... те експертите са си казали думата :) За това което си написал ... коментара ми е "от италянци и французи само вино, спагети и ми**ти" :) Спор няма, че понятието "дизел" при BMW е нещо различно от при останалите марки но ... определено не са от най-здравите и най-икономични мотори. Иначе за динамика - спор няма ненормални са!

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: За дизела и нафтата

Мнение от sangals » 11 юли 2015, 10:40

Я да раздвижим тази важна и с много мнения тема !
За старите и изпитани дизели на Форд- ясно е всичко....

Питането ми е за 2.0 TDCI и 2.2 TDCI поставяни на Мондео МК 4 .....
Инженер собственик на сервиз MOTO PHOE ми разправяше,че за да спестят от разработка на нови дизелови мотори са поръчали на PSA концерна тези два мотора ! Французите са ги направили и са ги дали на FORD.
Обаче когато им е дотрябвали подобни мотори с подобни характеристики са започнали да ги вграждат във френските коли.......

Тогава от FORD са възроптали, защото са ги платили и лицензирали (не знам дали е точна думата) ........и се наложило французите за разрешение за ползване да си платят на FORD....или там някак си са се споразумели !

Има ли нещо вярно във ФРЕНСКИЯ произход на тези два модела двигатели на FORD ??

Потребителски аватар
mustang94
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 22 апр 2015, 17:37
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.0TDCi 130hp
Местоположение: Белене
Контакти:
Status: Извън линия

Re: За дизела и нафтата

Мнение от mustang94 » 11 юли 2015, 11:39

Еми и аз бях чувал нещо такова. Според този сайт TDCI 1.4 и 1.6, както и 2.0 и 2.2 се водят TDCI/HDI. И са слагани във Форд, Ситроен, Волво, Пежо и Ланд Ровер. Значи има нещо вярно. Също така и за 4-те двигатела(изключваме 2.0 и 2.2 преди 2005) са проектирани от Пежо. Като гледам моя 1.8 е проектиран от Форд... не знам дали това е добра новина защото тука бях чел, че тези двигатели били добри защото били по патент на Пежо, а моя явно не е :(

Потребителски аватар
sangals
Потребител
Потребител
Мнения: 240
Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Re: За дизела и нафтата

Мнение от sangals » 11 юли 2015, 12:10

Ами може да съм лаик, но по кубатурата от гамата дизели на Форд е логично това да е по принцип същия двигател 1.8 тд вграждан на старите модели..... с известни корекции на ел.управлението на ГНП-то .....за повишението на мощността ...може и турбенката да е пипната някъде в лопатките.... малко на съчинение го ударих :D

Потребителски аватар
BIGFORDFAN
потребител
потребител
Мнения: 1368
Регистриран: 03 май 2007, 05:06
Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: За дизела и нафтата

Мнение от BIGFORDFAN » 11 юли 2015, 14:30

Точно стария мотор 1.8 е, просто е с комън рейл горивна с-ма. Същото упражнение го правят и Опел с 1.7 дизела, има чист, с турбо, с комън рейл и т.н.

Sent from my Lenovo

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 24 госта