Ремонт на скоростна кутия на форд
- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ремонт на скоростна кутия на форд
С риск да бъда линчувана във форума, проблемът е следния - наложително е да оправя скоростната кутия на колата си. Тъй като обаче едва от година живея в София не знам към кой сервиз да се насоча - не само от гледна точка на това да не си оставят ръцете при ремонта и съвсем да влошат положението, но все пак и цената да е поносима. Чудя се също така дали пък да не търся запазена скоростна кутия втора ръка и просто да я сменя??Но пък такова търсене може да отнеме месеци!!??Вие какво бихте направили?
Бих искала да подчертая, че ми е много спешно разрешаването на проблема, защото първо - обичам си колата и не искам да я мъча, а от друга страна ми трябва колата много, защото пътувам често. А тоя теч на масло от кутията хич ама хич не е "здравословен"....
В профила ми пише каква е колата, но тук ще напиша отново - Форд ескорт 1993г, 1.4, бензин, CLX
Бих искала да подчертая, че ми е много спешно разрешаването на проблема, защото първо - обичам си колата и не искам да я мъча, а от друга страна ми трябва колата много, защото пътувам често. А тоя теч на масло от кутията хич ама хич не е "здравословен"....
В профила ми пише каква е колата, но тук ще напиша отново - Форд ескорт 1993г, 1.4, бензин, CLX
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
какво и има на кутията? аз миналата седмица си ремонтирах моята сам. не е чак толкова трудно пък и кой знае какви ръце не можеш да си оставиш по нея
(освен ако не ти останат части след като я сглобиш).сменях сателити на диференциала. за да стигнеш до него трябва да разглобиш цялата кутия.
та какво каза и има на твоята?
п.с. Сори че не пуснах тема със снимки кое как точно е ставало но общо взето я разглобявах набързо в свободното време на кафе сутрин или след вечеря и така де бързах
ако някой има въпроси относно нещо как става да пита ще обясня с удоволствие. а снимки със сигурност ще пусна щото лагерите на диференциала са за смяна ама не ги направих сега може би след месец два...

та какво каза и има на твоята?
п.с. Сори че не пуснах тема със снимки кое как точно е ставало но общо взето я разглобявах набързо в свободното време на кафе сутрин или след вечеря и така де бързах

ако някой има въпроси относно нещо как става да пита ще обясня с удоволствие. а снимки със сигурност ще пусна щото лагерите на диференциала са за смяна ама не ги направих сега може би след месец два...
- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами доста неща ми казаха, че са за смяна в сервиза, където съм ходила и преди - общо сумарно щяло да излезе към 450лв
А освен това съм жена и макар, че съм завършила Технически университет, не съм инжинер и не мога да разбирам от всичко .....Исках да направя сверка и в друг сервиз как стоят нещата, но не знам в кой??


А освен това съм жена и макар, че съм завършила Технически университет, не съм инжинер и не мога да разбирам от всичко .....Исках да направя сверка и в друг сервиз как стоят нещата, но не знам в кой??
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мисля, че цената коята са ти казали е добра (за части + работа). Ако наистина има да се сменят части вътре в самата кутия.
Аз имам за смяна два синхронизатора и муфи и само частите са ми толкова в МП. А не съм сигурен, че искам неоригинални части за ск. кутия. Така че ако имаш наблюдения върху това как работят и си доволна действай.
Аз засега съм се спрял на Политрейд сервиз на бул. Тотлебен, срещу магазина на Шкода. Доволен съм от тях, но там съм правил само смяна н абиалетки, тампони и ремонт на алтернатора. ЗА ск. кутия ми казаха, че ще ми излезе по-евтино да си взема втора ръка и да я сменят. Щяло да ми излезе около 400-500лв.
Аз имам за смяна два синхронизатора и муфи и само частите са ми толкова в МП. А не съм сигурен, че искам неоригинални части за ск. кутия. Така че ако имаш наблюдения върху това как работят и си доволна действай.
Аз засега съм се спрял на Политрейд сервиз на бул. Тотлебен, срещу магазина на Шкода. Доволен съм от тях, но там съм правил само смяна н абиалетки, тампони и ремонт на алтернатора. ЗА ск. кутия ми казаха, че ще ми излезе по-евтино да си взема втора ръка и да я сменят. Щяло да ми излезе около 400-500лв.
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
бамааму. кви са тия цени бе хора. 450 лв множко ми се вижда ме мен. трябва да се сменят мнооого части. кажи речи всички синхронизатори (по 15 лв парчето) лагери (6 бр.) семеринги (4бр.) и работа... е ако някоя и друга зъбчатка е заминала... може ама надали всичко това накуп е за смяна.
зарвиз за Сф. колегите от там могат да кажат. кутия от морга поне във варна върви около 250 лв. монтаж демонтаж доколкото знам е около 60 лв. ама както каза е тото хубава /скапана . тук поне практиката е "маркирай си желязото и ако е боклук ще ти го върна"
апропо каква специалност си завършила в меи? аз мъча 5та година едни комуникации... и Софийско меи ли?
зарвиз за Сф. колегите от там могат да кажат. кутия от морга поне във варна върви около 250 лв. монтаж демонтаж доколкото знам е около 60 лв. ама както каза е тото хубава /скапана . тук поне практиката е "маркирай си желязото и ако е боклук ще ти го върна"
апропо каква специалност си завършила в меи? аз мъча 5та година едни комуникации... и Софийско меи ли?
- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз съм завършила в ТУ - Варна....Когато кандидатствах право факултета беше автономен, на пряко подчинение към МС, после го прикрепиха към ТУ...
А за втора ръка - мислих-мислих, но рискът да взема още по-голяма бракма е бая голям - а 2 разбити скоростни кутии ще ми дойдат множко...Доволна съм от сервиза, където бях - там сменях филтри, там смених амартисьори и сложих газови, с които съм и сега. Въпросът е като сменят всичките неща по скоростната кутия дали ще успеят да ги урегулират и напаснат....Все пак оргиналът си е оригинал!
А за втора ръка - мислих-мислих, но рискът да взема още по-голяма бракма е бая голям - а 2 разбити скоростни кутии ще ми дойдат множко...Доволна съм от сервиза, където бях - там сменях филтри, там смених амартисьори и сложих газови, с които съм и сега. Въпросът е като сменят всичките неща по скоростната кутия дали ще успеят да ги урегулират и напаснат....Все пак оргиналът си е оригинал!

-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Цената на ск. кутия втора ръка е 250-300 лв. и смяната 60-70 лв.samorasliche написа:Ами доста неща ми казаха, че са за смяна в сервиза, където съм ходила и преди - общо сумарно щяло да излезе към 450лв![]()
![]()
Следователно ако споменатата цена 450 лв. е само за ремонт на скоростната кутия, нещо ми се вижда височка и аз лично бих предпочел смяната.
- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Начина е следния - уговаряш се с човека, който ти продава кутията при условие, че не е както трябва да му я върнеш и той да ти върне съответно парите - това е най-безболезнения начин. Наистина ще се "набуташ" да платиш за сваляне и качване на кутията, но така е с такива части...samorasliche написа:Проблемът е как да тествам такава скоростна кутия втора ръка - от къде да знам, че не е по зле от моята....Има ли начин да се разбере, за да не се набутам??

- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Понеже са малко колешките във форума, реших да помогна като се по рових в архива за теми свързани със СК ето ги:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://quantums.info/gearbox.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - тази най ми хареса но е на немски
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
Прочети ги може и да извлечеш някъква полза от тези теми
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://quantums.info/gearbox.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - тази най ми хареса но е на немски
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 3%F2%E8%FF" onclick="window.open(this.href);return false;
Прочети ги може и да извлечеш някъква полза от тези теми

- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
единствено може да се проверява на диферециала как е хавата, но си е чисто тото когато купуваш 2ра ръка кутия. друго си е да си я отвориш да си я погледнеш отвътре.. ама наистина не си е за жена тази работа(не се засягай , просто е мръсно, оцапано, тежи доста...). ал лично бих си сменял частите по кутията, щото ще си знам че ще ме карат още много време... пък и ще съм сигурен че е вече добре.
а за урегулиране напасване и т.н. няма страшно. новите автомобили така ги правят поне в тази част че няма центровки бог знае колко сложни. единствената центровка е когато се сменят лагери на диверенциал (които са коносовидни) трябва като се сглоби да има луфт на диференциала от порядъка на 1/4 от мм т.е. 0.2мм и това става седни подложни шайби които са фабрично сложени - ако няма никакъв лифт се разглобява и се махат шайбите. това е единствената настройка.
аз лично бих си отремонтирал. ама при тези цени на майсторите пък бих се замислил честно казано...
а за урегулиране напасване и т.н. няма страшно. новите автомобили така ги правят поне в тази част че няма центровки бог знае колко сложни. единствената центровка е когато се сменят лагери на диверенциал (които са коносовидни) трябва като се сглоби да има луфт на диференциала от порядъка на 1/4 от мм т.е. 0.2мм и това става седни подложни шайби които са фабрично сложени - ако няма никакъв лифт се разглобява и се махат шайбите. това е единствената настройка.
аз лично бих си отремонтирал. ама при тези цени на майсторите пък бих се замислил честно казано...
- samorasliche
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 19 апр 2006, 15:18
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4 CLX benzin
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Няма накъде да бягам от отремонтиране, защото проблемът е сериозен и сега карам с известен страх да не стане нещо по пътя - има теч на масло от кутията - проверено е, че не са спирачки!!
Така, че ще трябва да се прежалят доста пари! Човек би казал, че на улицата ги намираме - като си представя, че само за труд ми искат 150 и нагоре може да ме поздравите......
Благодаря на всички за мненията!
Сега ми остава и въпроса на същия ли сервиз да ходя или знаете къде бачкат добре?
Така, че ще трябва да се прежалят доста пари! Човек би казал, че на улицата ги намираме - като си представя, че само за труд ми искат 150 и нагоре може да ме поздравите......

Благодаря на всички за мненията!
Сега ми остава и въпроса на същия ли сервиз да ходя или знаете къде бачкат добре?

- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Виж, за сервиз не мога да дам съвет. Но мога да споделя опит.
Миналата година взех една скоростна кутия - евтино защото имаше пробелм. Собственика два пъти е правил ремонт и вече се отказа от нея. Но явно ремонта е бил такъв! Повредата (поне тази която е видима) е семерингата на първичният вал. Скъсана е и тече масло на поразия. Сменили са я но нищо... И как ще очакваш да стане нещо след като първичният вал се люлее като... стара мотика. Имаше и един лагер на първичният вал заминал. Смених и единият лагер на диференциала - всичко това за под 50 лв. като части. Ремонта си го правих сам (ех, почти сам - с малко помощ от приятели).

На външен вид стана като нова
, но още не съм я монтирал

След като тече масло от твоята, предполагам проблема е сходен.
Миналата година взех една скоростна кутия - евтино защото имаше пробелм. Собственика два пъти е правил ремонт и вече се отказа от нея. Но явно ремонта е бил такъв! Повредата (поне тази която е видима) е семерингата на първичният вал. Скъсана е и тече масло на поразия. Сменили са я но нищо... И как ще очакваш да стане нещо след като първичният вал се люлее като... стара мотика. Имаше и един лагер на първичният вал заминал. Смених и единият лагер на диференциала - всичко това за под 50 лв. като части. Ремонта си го правих сам (ех, почти сам - с малко помощ от приятели).

На външен вид стана като нова



След като тече масло от твоята, предполагам проблема е сходен.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта