Дали е каре?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Дали е каре?

Мнение от ivocsim » 30 апр 2006, 19:58

Колеги от известно време като карам и завивам от дясно има едно туп-туп... Интентересното е ,че се губи от време на времел Гумите са ми нови и са проверенил Не носи ?Какво може да е освен каре:?:

LACHO
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 19 мар 2006, 11:31
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8td
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

ок

Мнение от LACHO » 01 май 2006, 13:42

Според мен си е каре,но провери за всеки случай преди това и биалетките,че едното е доста по скъпо от другото.Успех.

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 01 май 2006, 14:10

Значи караш си батенце и влизаш в завой пускаш газта и не щрака влизаш в следващия даваш газ щрака значи имаш прецакано каре ако не го прави по гореописания начин трябва да търсиш проблема другаде :twisted:
Купи си Форд и бъди щаслив

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от ivocsim » 01 май 2006, 20:56

Благодаря за съветител Между другото какво представляват тия биалетки? :? Преди карах Кадет там е направено за леваци.

Потребителски аватар
vlad
потребител
потребител
Мнения: 646
Регистриран: 22 мар 2005, 17:51
Модел на автомобила: Mondeo MK III '07, 2.2 TDCi Ghia, sedan
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vlad » 02 май 2006, 09:12

Отиваш на "търсене", най-горе под банера.Пускаш "биалетки", и ще ти излезат десетина теми.Има и описание, и какви са признаците за разбити такива.
Успех!

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 887
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от jack71 » 02 май 2006, 10:24

абе каре е и според мен. ама споки моите щракат от 3 години ( на обратензавой само) ама още не съм ги сменил. нямам и намерение. даяни доста дълго време пък и здраво натоварване.

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

туп-туп

Мнение от ivocsim » 02 май 2006, 19:34

Абе то не е щракане а тупуркане "туп-туп-туп-туп....." да не ставам вече банален.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 02 май 2006, 21:02

...туп-туп-туп...това може да е от спирачните ти апарати (ако е глухо, ама предполагам сам се сещаш за какво говоря, щото туп-туп не е като чуто и видяно :wink: ), другия вариант е нещо по окчването и по-специално на връзките - шарнири, стабилизираща, някой лагер на главината, или да ти подава я хидравликата, ч някой тампон...

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

keFi

Мнение от ivocsim » 02 май 2006, 22:11

Благодаря с ваша помощ стигнах до някакъв резултат. Дясната биалетка смених ама мисля да сменя и лявата. Остава да проверя и лагера и карето.

p.s.
Да знаете приятели, това тупане може да го прави и лагер на предната главина. Сминих го и всичко заспа. Мисля, че няма какво да коментираме вече по въпроса.

Потребителски аватар
Murphy
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 21 сеп 2008, 20:44
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 16V RS Style '96
Местоположение: PA City
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от Murphy » 23 сеп 2008, 12:20

Колеги при мен е същото, но се чува леко так-так-так и при пълен ляв и пълен дясен...
Мисля, че е каре? Какво ще кажете?
Russian Roulette is not the same without a gun!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от HACKO » 23 сеп 2008, 15:10

Murphy написа:Колеги при мен е същото, но се чува леко так-так-так и при пълен ляв и пълен дясен...
Мисля, че е каре? Какво ще кажете?
Правилно, но щом е леко и само при пълно завиване има още време докато станат за смяна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от tankovbg » 23 сеп 2008, 16:15

При мен е подобно, при ляв завой на скорост, с натисната газ, дясното колело (или около него нещо там) започва да тресе в такт с оборотите на гумата (може и да е като туп-туп на колегата, сякаш гумата минава по бабуни). Ако отнема газта няма такова чудо. Също когато карам над 80 км/ч с газ, при лягане на предницата пак се чувства това тресене от дясната страна. Тоест ефекта го има само когато давам газ и когато купето натиска надолу предницата в дясната страна. Нямам обаче характерното щракане на карета, но какво е господ знае (майстора не знае).

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от ivocsim » 23 сеп 2008, 19:21

при карето се чува по-остро щракане, а при лагера както съм написъл по-горе е глухо и се чува постоянно и когато караш направо най-явно при по-висока скорост!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от HACKO » 23 сеп 2008, 21:15

tankovbg написа:При мен е подобно, при ляв завой на скорост, с натисната газ, дясното колело (или около него нещо там) започва да тресе в такт с оборотите на гумата (може и да е като туп-туп на колегата, сякаш гумата минава по бабуни). Ако отнема газта няма такова чудо. Също когато карам над 80 км/ч с газ, при лягане на предницата пак се чувства това тресене от дясната страна. Тоест ефекта го има само когато давам газ и когато купето натиска надолу предницата в дясната страна. Нямам обаче характерното щракане на карета, но какво е господ знае (майстора не знае).
И при мене го има същото, предполагам че е от вътрешно каре ама му свикнах и не ми се занимава. Ще го чакам да се счупи и тогава ще го мисля. Получава се само при интензивно ускоряване, обаче при настоящите цени на бензина избягвам всякакви интензивни режими.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от tankovbg » 24 сеп 2008, 09:23

Да бе HACKO ще свикваме, но все пак може и да си прав за вътрешно каре. При мен на Фиестата, в дясната страна от диференциала (скоростната) излиза вал който лагерува на опорния лагер закрепен с опора на двигателя, след него е вътрешно каре, полуоска и външно каре. Предположението ми е или това вътрешно каре или опорния лагер.
Fiesta_poluoski.jpg
На тази картинка се вижда, под номер 2 е междинния вал, под номер 3 е опората с лагера, следва въпросното каре, 4 е полуоската. В нормално състояние тази полуоска е наклонена към колелото, когато купето легне надолу полуоската заема по хоризонтално положение (както е например на картинката) при което се проявява това биене. Предполагам Италианците са товарили колата, и в чашата на карето на това място се е образувал луфт който предизвиква това биене. По малко вероятно е опорния лагер, защото биенето ще го има винаги ако е той.
183960_fr.jpg
(6.46 KБ) Свален 910 пъти
Ето това представлява вътрешно каре, точно тази чаша в която е тройника с лагерите прави белите вероятно. не вярвам да са лагерите защото ще го прави винаги.
Дали ще се намери само тази чаша (тяло ли да го нарека), ще проуча.
Всичко това обаче не изключва и външното каре да има такъв луфт.
Ще вадя тази полуоска барабар с каретата и ще видя точно къде е, но май струват солено тези шибани чаркове, както разбирам от някои колеги.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от HACKO » 24 сеп 2008, 14:38

При мене няма лагер (с две различни по дъжина полуоски е), така че лагера отпада. Вътрешното каре е същото (като конструкция), може да се смени само външната част, но така и иначе навсякъде върви комплект така че няма смисъл. Външните карета ми са добре а и конструкцията им е по друга и първо почва да щрака на завой.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от tankovbg » 24 сеп 2008, 14:54

При тебе даже може и да не е каре, а щом полуоската ти е дълга да е леко крива и при въртенето да замята и тресе.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от HACKO » 24 сеп 2008, 20:01

Тогава ще е във всички режими.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от nikolovvd » 25 сеп 2008, 09:24

Ако е вътрешно каре би трябвало да се чува по всяко време, а не само при ляв или десен завой.
При това положение тракането идва от външно каре и мисля че трябва да се сменя на време, защото ако се счупи си оставаш на пътя.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Дали е каре?

Мнение от tankovbg » 25 сеп 2008, 12:04

HACKO, при крива полуоска биенето е пропорционално на въртенето - центробежните сили зависят от скороста (оборотите) на въртене, при ниски го има но не го чувстваш.
Моят случай, както писах по горе е специфичен и се проявява само когато купето се снишава по отношение на ходовата част и когато карета и полуоски са под тяга (с газ на скорост). Локализирал съм, че е в дясната страна защото при ляв завой, на скорост, с газ купето под въздействие на центробежните сили ляга на дясно и тогава този ефект е най силен, при завой на дясно го няма. Освен това при праволинейно движение с газ на скорост и снишаване на купето пак го има. Най вероятни според мен са, десни вътрешно или външно каре или опорния лагер. Именно тези детйли са под тяга и променят съосието си спрямо полуоската. Но не изключвам и лагер на главината на предно дясно колело. Общо взето ще правя проверка на всички детайли по окачване и задвижването на дясното предно колело.
Но първо трябва да си оправя (сменя) лагерпомпата на съединителя която протече яко и колата не се движи.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта