Двигатели - Фиеста?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Двигатели - Фиеста?

Мнение от dgg_g » 12 май 2006, 18:46

Здравейте, колеги.
Имам едно питане към тези които са запознати с бензиновите ДВГ-та на Фиеста.
Тъй като скоро ще почвам да търся някаква бензинова фиеста на жена ми, а пък аз не съм запознат бензиновите двигатели на фиестата, бихте ли ми казали какви кубатури имат фиестите '93, '94г.(след фейслифта)?
Интересува ме кои двигатели са по-надеждни че да не се занимавам много с поправки :lol: По-принцип хич не обичам електрониката по-тези коли ама като гледам те повечето вече инжекции все имат разни там управляващи блокове :evil: . Досега съм карал само две коли карбураторна бензинка и сегашния атм. дизел. И двете са максимално опростени. Та в тоя ред на мисли :-?: ,имат ли фиестите ДВГ-та с карбуратори от тия години или са само инжекции :?:

И какво е хубаво да гледам като избирам такава фиеста около тези години(’93, ’94) :?:
Благодаря предварително на отговорилите *00134* 8)

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 12 май 2006, 21:21

93-94г. няма карбураторни мисля. Предимно моноинжекция с кубатура 1,1;1,3;1,4. 94 година пускат със двигатели Zetec 1,6 и 1,8 които са пълна инжекция и 16 клапана.
Предишната ми Фиеста беше 1,1 моно и е с достатъчно опростен и надежден двигател а и поддръжката не е скъпа.

runtavguz
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
Местоположение: Sofia, д`ге
Status: Извън линия

Мнение от runtavguz » 12 май 2006, 23:45

тези двигатели, както пише колегата са доста опростени (с изключение на моноинжекционната система, но и това не е болка за умиране) и изненадващо евтини за поддръжка....те са с ангренажна верига, което при покупка на автомобила ти спестява 200-250 лв за смяна на ангренажен ремък и ролки; Само масло и м. филтър + въздушен филтър сменяш "и си свиркаш". Горе долу двигателите 1.1 и 1.3 моноинж. имат приблизително еднакъв разход...затова избери по-големия мотор.. Аз моята фиеста(1.3mi) съм засичал 5.5-6л на сто извънградско и около 8л градско, Сф съм стигал и до 8,5 (разхода е на бензин А-92) На моноинж двигател се слага обикновена АГУ без проблем за (без главоболия с газови инжекциони)...тук колегите ще кажат.

ДДС(или т.нар. мито)за такива автомобили е 800-900лв...така можеш да си направиш сметка когато търговеца е обявил цена "За инвалид"

Особеностите, които трябва да огледаш са характетрни за всеки автомобил; огледай по ДВГ дали има течове на масло около гарнитурите, особено отдолу около семерини и скростна кутия. Запали колата - (ако е моноинж) трябва да пали без смукач с малко завъртане, първоначално високи оборотите трябва да намалеят след 3-5 мин работа до достигане на работна темп(зависи от околната темп) до около 820 - 850 rpm. Клапаните чукат все едно къплват кокоши на тенекия...не е болка за умиране. Опитай се да разбереш дали има добавка в маслото...
Ако имаш възможност закарай я на стенд...там ще я закачат и срещу макс 20 лв ще ти кажат състоянието на мотора, а може и да видят неща, които си пропуснал.

Успех при покупката!!!...Дано да зарадваш жената :lol:

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 13 май 2006, 00:56

Благодаря за отговорите колеги!
Току що се разрових в менията за разходите и там наистина установих, че почти няма разлика между разхода на 1.1 и 1.3.
Много ми е интересно още едно нещо. Чувал съм че тези новите ДВГ-та 16 клапановите - 1.6(ако не се лъжа 90 коня) изкарват доста добър разход :-?: Та колега "DigiPro" можеш ли да кажеш какъв ти е разхода на твоята фиеста :?:
Питам и затова защото почвам да се двуумя малко *00147* Единият вариант е да взема една фиеста 1.3 за по- малко пари и със по-лесна поддръжка, а другият е да взема някоя по хубава с по голям мотор(за повече пари), че да мога да я карам и аз от време на време да се кефя *00143*. Щото като ми гледате мойте 60коня на ескорта не мога да набера 2 мин. >:P: Обаче пък тази фиеста ще се кара предимно градско и дали такъв голям мотор ще е икономичен :-/: Е съответно съм се замислял и за пропан-бутан или метан да сложа ама то има време за това...

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4337
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 13 май 2006, 12:16

dgg_g написа: Чувал съм че тези новите ДВГ-та 16 клапановите - 1.6(ако не се лъжа 90 коня) изкарват доста добър разход :-?: Та колега "DigiPro" можеш ли да кажеш какъв ти е разхода на твоята фиеста :?:
Еееех :cry: И на мен ми се иска да е добър разхода но като я взех разхода беше 8,5 извънградско и 18 градско. Смених термостат и ламбда сонда и сега съм на около 7 извънградско и 12 градско. Да отбележа че доста си я настъпвам, но дори и така пак е висок. Просто тези Фиести 1,6 16V са замислени като леко спортен вариант, а същевременно да не са със безбожно скъпи данъци и застраховки. И за да се постигне добро ускорение от 0-100 с този слаб и скопен двигател са им поставили къси (спортни) скорости. В следствие на това колата се кара предимно на високи обороти и от там и високия разход. Колегата acj е със същата Фиеста но си смени скоростната кутия с обикновенна (не спортна) от Ескорт и каза че разхода му е паднал.
Така че ти си прецени каква да вземеш.

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 13 май 2006, 15:22

Благодаря колега!
Разясни ми всичко идеално. Май трябва да се насоча към 1.3 - 60 коня
Май това е най добрия вариант и за поддръжка, а пък като се замисля че двувратата фиета на баща ми с ДВГ 1.8 дизел върви доста добре с тези 60 коня и тази не би трябвало да е много скопена :) :-?:
Пък и гореното ще е добре...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 13 госта