Пак за тракащите клапани...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Пак за тракащите клапани...

Мнение от kotyo » 19 май 2006, 01:44

Здравейте,банда,това е първият ми пост тук!
Четох,четох,ама тая работа така и не ми се изясни съвсем. Като го запаля сутрин ,Моньо си чука неприятно 10-30 сек.,после по-тихо 3-4мин или 3-4 преки.След това нещата се оправят значително,особено като наближи раб.температура. Същото се получава и при палене след по-кратък престой,но нещата се нормализират 5-10 пъти по-бързо. Смених маслото с 5w30 ,преди това утихваше по-бавничко, ама звукът сега е по-звънък и работи по-неравномерно първата минута.Също така повече понамирисва на масло откъм ауспуха,но само докато е студена.То и преди си миришеше,пък за 6000км я беше мръднало с 1-2мм,я не.Мислех,че проблема е в позадръстени повдигачи,та му слагах промивка на Liqui Molly.Бая гадничко изтече,но се надявах на по-голям ефект.Засега 300км с новото масло,върви си на пушка,ама се надявах да изчезне неприятния звук :( .Преди време,като отварях капака на клапаните,забелязах че около повдигачите на изпускателните клапани има бая масълце,а около смукателните хич. Това доста ме озадачи,но така и не разбрах кое е нормалното,все пак мотора не беше работил почти два дни.
Дългичко стана ,като за първи път,дано сте го дочели :lol:

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 19 май 2006, 07:59

Добре дошъл при назе!
Това с клапаните си е често явленийце при всички автомобили с хидравлични такива.Като гледам твоя Мони не е първа младост и сигурно е на бая километри.Да не те притеснява след две три смени на масло ще утихнат предполагам.Лошо щеше да бъде,ако залепват и губиш компресия.А иначе слагай 5 на 30 или 10 на 40 масло и къпи. Моето Мондео е на 200к и досега не съм забелязвал чукане,освен леко първите 2-3 секунди.Всичко зависи от предният собственник,как се е отнасял с колицата,абе божа работа.Ако е от Италия обикновенно така чукат,но за това пък са по-запазени от корозия :wink:
Успех :!:
Изображение

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 20 май 2006, 00:17

Абе тя,че е от Италия-от Италия е и си няма грам ръждица засега, а вече изкара 1 година в ръчичките ми.Дразня се аз,защото разни познати с аналогични двигатели въобще го нямат тоя проблем, пък мойта сутрин ми се маскира на дизелче за по няколко минути. По се притеснявам да не е поиздухан двигателя,че като знам какво масло източих от него ,като я купих, направо мастило си беше.Дали са само повдигачите или има и луфт в лагерите,все пак на студено двигателя работи по-твърдо. По-рано бай Фиат Арджента го бях излекувал от всякакви неприятни шумове,включително зверски чукащ клапан,с 2-3 дози Римет- направо мъркаше като котенце, ама антика '84 набор. Страх ме е ,че ако му шибна и на Моньо ,ще вземе да заклещи повдигачите и "ойде коня у реката". А иначе не се оплаквам ,върви пущината, само да не трябваше да разглобявам половината кола заради едни втулки на левия носач :( ,голяма борба беше. И в тая фирма имало инженери за бой.... :)

Е,дано се пооправи работата ,че само разваля впечатленията от една наистина доста хубава кола.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта