Мощност и обороти

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мощност и обороти

Мнение от Rick » 01 юни 2006, 02:38

Тия дни водих Сиерата на доктор щото нещо се беше задавила и мощноста и не беше хубава. Смених филтри, пипнахме карбуратора, почистване, диагностики и т.н. и сега немога да я позная. Станала е като пушка, много е бърза. Проблема е че до сега си я бях свикнал да е по-тромавичка и сменях бързо скоростите на доста ниски обороти. Майстора обаче каза че е грешка да се кара така, защото идеалното съотношение между скорост/обороти/предавка се губило. Въпроса ми е как да го разбера това правилно съотношение, демек коя скорост на какви предавки и обороти горе долу. Знам че тъп въпрос и няма универсален отговор, но все пак горе-долу какви са вашите впечатления.
В книжката има разни стойности, но те са в такъв диапазон че няма начин да са добър ориентир.

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 01 юни 2006, 10:48

Аз не виждам проблем да се включват по-рано предавките.... щом колата не придърпва??!! Има значение, доколкото знам от личен опит при автомобил, които имат някакви синхронизатори по скоростите(Алфа Ромео 75 съм карал такава) и там ако не си на нужните обороти се чува едно чегъртане все едно вкарваш без съединител.....
Ако имаше значение от оборотите защо не всички модели имат оборотомер?

P.S. Ако се пусна на рали "Златни пясъци", там виж ще ми трябва оптималното съотношение между обороти, предавка и скорост!
:wink:

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Re: Мощност и обороти

Мнение от demiro » 01 юни 2006, 11:55

Rick написа:...Майстора обаче каза че е грешка да се кара така, защото идеалното съотношение между скорост/обороти/предавка се губило. Въпроса ми е как да го разбера това правилно съотношение.....
Значи всичко зависи към какво се стремиш в конкретната ситуация. Дали към мощност примерно при изпреварване-тогава трябват обороти около тия на които колата ти има максимални конски сили при мен са около 3800 и нагоре,или пък ако се стремиш към малък разход на гориво-тогава карам около 2500-3000 оборота. Някои специалисти съветват при 16клапанови хидравлични машини,да се кара с по-вече обороти,за да има по-добро мазане и т.н. истории.
Общо взето това са субективни моменти и се приучават в процеса на изграждането на добри шофьорски умения.
Като цяло извода е един:
Ако си с дизелов автомобил имаш по-голям въртящ момент на ниски обороти и по-добро доускоряване и КПД.При бензинките требват обороти братче,там пък имаш по бързо набиране от 0 до 100.Не се учудвам както си карам примерно със сто и тръгнем да изпреварваме с някой дизел на опашката ми и ако не ръгна 4 или 3та,той ме подпира яко. :wink:
Изображение

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 02 юни 2006, 04:22

Беше ми интересно да разбера вашето мнение, защото съм чувал различни отзиви. Едни казват, че на по-висока е по-добре, други пък обратното заради мазането както каза Demiro.
Нямам проблем с предърпването, имах проблем с ниските предавки преди защото губеше мощност на тях, сега обаче върви еднакво добре с една и съща скорост на различните предавки и затова се чудех кое реално е по-добро за двигателя. Преди ми беше ориентир когато стане по-шумен двигателя сменях на по-горната. Сега като няма шум ми е по-трудно да я усетя.

monov
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 11 юли 2005, 00:34
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi '93
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от monov » 02 юни 2006, 08:59

аз съм свикнал на 2000 да превключвам и колата върви супер, но все пак съм с по-малък мотор от ваште.. 2200-2400 ми се струва златна "среда" :)
Когато животът ти поднесе лимон - направи си ЛИМОНАДА :D

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 02 юни 2006, 09:29

Мойта пък до 2000 оборота се чуди какво да прави а над 3000 те залепя за седалката. Като карам нормално (спокойно) си сменям на 3000 иначе като я юркам към 6000.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта