Луфт на волана

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Луфт на волана

Мнение от lexus » 06 юни 2006, 10:57

Незнам дали точно така се казва, но това е празен ход на волана около 1-2 см. в който автомобила не завива, а въртя волана. От какво може да е това ? :roll:

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 06 юни 2006, 12:12

При това въртене чуваш ли потропване в курмилния прът? Ако да - вероятно карето на курмилния прът ти е за смяна.

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 06 юни 2006, 12:48

Като възможност можеш и реиката да погледнеш ако е поразбита може да се получи този ефект :wink:
Купи си Форд и бъди щаслив

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 06 юни 2006, 13:07

в кормилната рейка има една пластмасова "шайба" която най-вероятна ти е износена, струва 2-3лв. и се сменява общо взето лесно, но според мен луфта ти идва от накрайниците на кормилната рейка или ябълковидния болт накрая на рейката.Лесно се установява на канал.

Потребителски аватар
kurshuma
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 18 авг 2005, 20:16
Модел на автомобила: Escort 1.8D 98 Endura de
Местоположение: София жк. "Гоце Делчев"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от kurshuma » 06 юни 2006, 13:25

Да да колегата Overclock е прав но като добавка мога да кажа че рейката има вътрешни накраиници които не всички сменят и може и те да са разбити намират се в вътрешния маншон на реиката :P
Ако не си добре запознат една диагностика в D&N не е скъпо а ще ти е от полза :)
Купи си Форд и бъди щаслив

lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от lexus » 06 юни 2006, 14:08

Любо написа:При това въртене чуваш ли потропване в курмилния прът? Ако да - вероятно карето на курмилния прът ти е за смяна.
Чува се потропване, но е много тихо и се чува само когато не работи двигателя.


kurshuma написа:Ако не си добре запознат една диагностика в D&N не е скъпо а ще ти е от полза Smile
Не съм от Сф :-)

Потребителски аватар
Overclock
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 15 апр 2005, 19:19
Модел на автомобила: Sierra 1,8TD, BMW 316 96'
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Overclock » 06 юни 2006, 14:26

точно вътрешните накрайници имах впредвид, но не се сетих, че така им казват.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 06 юни 2006, 14:30

Отиди някъде на канал и огледай за луфтове отдолу, след като ги отстраниш ако още имаш това тропане смени и карето на волана. Между другото него също би трябвало да можеш да го видиш отдолу. Хвани го с ръка и провери за луфтове.
Където имаш луфт сменяш. При смяна на накрайниците -> реглж предница. при смяна на въпросното каре също се прави реглаж, за да ти се изправи волана, така че ако сменяш всичко си прави сметката, за да не плащаш два пъти за реглажа.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 06 юни 2006, 15:35

Според мене първото нещо което трябва да се провери е карето на волана - все пак това е проблемното место на Фиестите - вчера точно при такива симптоми сменихме карето на една Фиеста и сега всичко е ОК.

:twisted:

Bakara
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
Модел на автомобила: Ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bakara » 07 юни 2006, 09:44

Дам карето е доста слаб възел в тези фиеста. Слушам че и на мен ми претраква нещо точно за кормилото звучи точно като каре но луфта на волана не се е увеличил. Огледах го карето, което е точно преди рейката и си беше добре(на пръв поглед). Почвам да се чудя дали няма още едно каренце някъде м-у двигателния отсек и купето.

lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от lexus » 07 юни 2006, 10:46

Когато минавам по черен път или през дупки се чува тракане което е в купето според мен и е от курмилното устройство. Това друг проблем ли ще е или същия с луфта?
То докато не отида на майстор няма да се разбере откъде точно е :-)
Благодаря ви за отговорите.
Последна промяна от lexus на 07 юни 2006, 11:51, променено общо 1 път.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 07 юни 2006, 11:21

Според мен проблема ти е от едно и също място

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 10 юни 2006, 15:27

lexus,
Brock правилно ти отговори че карето е проблем при нашите коли.
:idea: Ако все още се съмняваш че е то,викни някой приятел или съсед.
Вдигни капака на фиестата игледай и слушай а той да завърти илида убере луфта.
Така най добре щеразбереш от каде идва луфта.
От каре,рейка или накрайници.
Не протакай.
*00133*

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 10 юни 2006, 17:02

Аз също имах такъв проблем и той се оказа, че идва от износен пиньон на кормилната рейка, но все пак аз съм със Сиера. Иначе не подлежеше на ремонт и на бързо се наложи да сменя цялата рейка. Сега нямам луфт на волана и като карам по павета вече нищо не ми трака. :D

lexus
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 18 юли 2005, 21:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 mi '91г.
Местоположение: Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от lexus » 24 юни 2006, 15:09

Вчера поразгледах и намерих къде е луфта, но не знам как се казва тази част. Затова я намерих и ще ви помоля да ми кажете какво е това на прикачения файл. Това е щангата която излиза от купето. Дано се вижда ясно на картинката.
Прикачени файлове
a.JPG

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 24 юни 2006, 18:49

Това е карето на кормилната рейка. Явно е слабо място на Фиестите защото на мойта предната Фиеста 1,1 имаше луфт и го сменях. Цената не помня но за около 30-40лв май беше оригинално от Мото-пфое. Иначе май има и неоригинални на половин цена.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта