проблем във Вакуумния усилвател

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

проблем във Вакуумния усилвател

Мнение от форд мк2 » 12 юни 2006, 00:48

случи се следния проблем. обезвъздуших си спирачната уредба. всичко ОК. сега обаче стана нещо което не ми е ясно, та искам да попитам обезвъздушава ли се някаде вакумния усилвател(помпа)???
проблема ми е следния : когато карам и натисна спирачката кове на място, като го натисна веднага още 1 педала усещам как става по-твърд и колата не иска да спира!напомпам ли върху него става все едно съм изключил мотора...... минават 30 тина сек и всичко се повтаря. моля дайте някъква идея че за малко щях да излетя .
Be happy

Потребителски аватар
bilder
потребител
потребител
Мнения: 359
Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
Местоположение: София-Надежда 5
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от bilder » 12 юни 2006, 04:40

Както сам каза,че е като при загасен мотор-действа само първия път и после се втърдява и трябва да скочиш с двата крака за да спре колата.Имаш проблем някъде в системата с вакума.Прегледай маркучите от усилвателя до мястото отпред на мотора от където взима вакума.Ако няма нещо което да ти направи впечатление издърпай маркуча от усилвателя запуши го с пръст и запали колата за да видиш създава ли вакум или нещо се е прецакало и не работи.Ако няма вакум и маркучите са здрави ми се обади да ти дам устройството което ти създава проблеми. :wink:

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 12 юни 2006, 19:52

ми всичко е ОК! 8) оказа се че системата създава вакум (щеше да ми измука пръста) . обезвъзд. я за всеки случай и сега яко Рейсинг . 8) мерси все пак

P.S колеги които се съмнява в с-мата дали създава вакум прави следната тренировка:
преди да запали "помпа" на място педала на спирачката докато стане твърд(6-8 пъти) и задържа; без да пуска или намалява усилието на крака си пали мотора. след като изреве "змея" педала трябва да потъне!!! това означава че с-мата работи нормално и затваря кръга
Be happy

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 12 юни 2006, 22:50

форд мк2 написа:...
P.S колеги които се съмнява в с-мата дали създава вакум прави следната тренировка:
преди да запали "помпа" на място педала на спирачката докато стане твърд(6-8 пъти) и задържа; без да пуска или намалява усилието на крака си пали мотора. след като изреве "змея" педала трябва да потъне!!! това означава че с-мата работи нормално и затваря кръга
А това дали важи за с-ми с АБС, щото аз май не наблюдавам подобно потъване на педала след изреваването на "змея". Обаче при даване на контакт след 2-3 сек. се чува едно "цъкване" (вероятно реле или електромагн. клапан) и се усещта съвсем леко тупване по спирачния педал, ако съм го натиснал
:?:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 юни 2006, 23:35

ABS-а има електрическа помпа. Това което си чул е изключванета на релето, през което се захранва помпата.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 16 юни 2006, 09:38

Абе а на мен при рязко натискане на педала на спирачките, отнякъде изпуска, смисъл чува се едно свистене, някаде долу откъм педалите, и е нужно повече усилие...При плавно натискане, няма толкова проблем. Карам я на майстори и те викат "нема, бате, страшно, ше си караш така" ама аз знам че си страшно. тва стана след като учих сестрами да кара (тя има книжка, ама не може :) :? ) и преди да и обясня че няма нужда на спряла кола да се злоби на педала....на един сжетофар изсфири за първи път....
Някакви предположения, гледах и в книжката на форд, там за някакви мембрани ама нищо не мога да открия, а проблема ме притеснява...
Love sucks......true love swallows!

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 16 юни 2006, 18:11

cybernone написа:Абе а на мен при рязко натискане на педала на спирачките, отнякъде изпуска, смисъл чува се едно свистене, някаде долу откъм педалите, и е нужно повече усилие...При плавно натискане, няма толкова проблем. Карам я на майстори и те викат "нема, бате, страшно, ше си караш така" ама аз знам че си страшно. тва стана след като учих сестрами да кара (тя има книжка, ама не може :) :? ) и преди да и обясня че няма нужда на спряла кола да се злоби на педала....на един сжетофар изсфири за първи път....
Някакви предположения, гледах и в книжката на форд, там за някакви мембрани ама нищо не мога да открия, а проблема ме притеснява...
Това свистене, което чуваш, не е изпускане, а по-скоро всмукване на въздух в сервоусилвателя. Когато спирачката не е натисната при работещ двигател в двете камери на усилвателя има вакуум (те по принцип са разделени от мембрана, но при тази ситуация система от клапани и канали съединява пространството в тях). Като натиснеш спирачката, клапаните изолират камерите напълно и в първата от тях през входящ отвор с филтър нахлува въздух. И тогава най-вероятно се чува свистенето, особено ако е рязко натискането на педала.

Ако има голяма разлика в усилието или спирането при плавно и при рязко натискане, възможна причина е запушването на въпросния отвор или филтър на сервото (ако изобщо причината се окаже че е в сервото), или пък в недобрата работа на клапаните вътре.

Потребителски аватар
cybernone
потребител
потребител
Мнения: 225
Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
Местоположение: Sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cybernone » 18 юни 2006, 13:06

Peter_CLX написа:
cybernone написа:Абе а на мен при рязко натискане на педала на спирачките, отнякъде изпуска, смисъл чува се едно свистене, някаде долу откъм педалите, и е нужно повече усилие...При плавно натискане, няма толкова проблем. Карам я на майстори и те викат "нема, бате, страшно, ше си караш така" ама аз знам че си страшно. тва стана след като учих сестрами да кара (тя има книжка, ама не може :) :? ) и преди да и обясня че няма нужда на спряла кола да се злоби на педала....на един сжетофар изсфири за първи път....
Някакви предположения, гледах и в книжката на форд, там за някакви мембрани ама нищо не мога да открия, а проблема ме притеснява...
Това свистене, което чуваш, не е изпускане, а по-скоро всмукване на въздух в сервоусилвателя. Когато спирачката не е натисната при работещ двигател в двете камери на усилвателя има вакуум (те по принцип са разделени от мембрана, но при тази ситуация система от клапани и канали съединява пространството в тях). Като натиснеш спирачката, клапаните изолират камерите напълно и в първата от тях през входящ отвор с филтър нахлува въздух. И тогава най-вероятно се чува свистенето, особено ако е рязко натискането на педала.

Ако има голяма разлика в усилието или спирането при плавно и при рязко натискане, възможна причина е запушването на въпросния отвор или филтър на сервото (ако изобщо причината се окаже че е в сервото), или пък в недобрата работа на клапаните вътре.
Което значи че трябва да си купя ново серво ли?
Как мога да го диагностицирам, откаде точно идва проблема.
Оня ден замалко да зема една броня на едно голфче. При рязко натискане (при ситуация когато най - ти трябва) колата не спира, дори не мога да блокирам колелата, а нямам ABS....
Love sucks......true love swallows!

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 18 юни 2006, 17:41

cybernone написа:Което значи че трябва да си купя ново серво ли?
Как мога да го диагностицирам, откаде точно идва проблема.
Оня ден замалко да зема една броня на едно голфче. При рязко натискане (при ситуация когато най - ти трябва) колата не спира, дори не мога да блокирам колелата, а нямам ABS....
А при плавно натискане успяваш ли да блокираш колелата? Ако не - вероятно не си успял да обезвъздушиш системата достатъчно.

Не знам дали трябва да си купуваш ново серво, но вероятността това да е за изхвърляне не е много голяма, според мен. Поне докато не провериш дали вакуумът от двигателя не е качествен, а също и въпросният входен отвор не е запушен, особено ако има филтърче - предполагам проверката и евентуално смяната му е по евтина и лесна отколкото купуването на ново серво.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 юни 2006, 17:54

Абе за какво обезвъздушаване говорите на сервото ?
На моя го сменявах и никакво обезвъздушавне не съм правил.
Лапаше въздух от към помпата и с "новото" и го мазаха със силикон .. май. После като се загледах ми има си канал прорез някакъв да си контролира вакума ... май ... иначе за какво е правен този прорез на спирачната помпа.
Интересно ми беше какво обезвъздушавате?!? :?

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 18 юни 2006, 17:58

Е как за какво обезвъздушаване говорим - нали спирачките все пак са си хидравлични, те се обезвъздушават, не сервото :D
Колегата спомена че правил обезвъздушаване преди това, но не е ясно дали е дало резултат. А иначе естествено, че ако сменяш серво, не е нужно да обезвъздушаваш (при условие че успееш да го монтираш без да разглобяваш тръби около помпата)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 юни 2006, 18:03

Peter_CLX написа:Е как за какво обезвъздушаване говорим - нали спирачките все пак са си хидравлични, те се обезвъздушават, не сервото :D
Оф :evil:
Чета-чета и останах с впечатлението, че нещо сервото обезвъздушавате.
Викам :censur: тъпотията :shock:

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта