проблем във Вакуумния усилвател
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
проблем във Вакуумния усилвател
случи се следния проблем. обезвъздуших си спирачната уредба. всичко ОК. сега обаче стана нещо което не ми е ясно, та искам да попитам обезвъздушава ли се някаде вакумния усилвател(помпа)???
проблема ми е следния : когато карам и натисна спирачката кове на място, като го натисна веднага още 1 педала усещам как става по-твърд и колата не иска да спира!напомпам ли върху него става все едно съм изключил мотора...... минават 30 тина сек и всичко се повтаря. моля дайте някъква идея че за малко щях да излетя .
проблема ми е следния : когато карам и натисна спирачката кове на място, като го натисна веднага още 1 педала усещам как става по-твърд и колата не иска да спира!напомпам ли върху него става все едно съм изключил мотора...... минават 30 тина сек и всичко се повтаря. моля дайте някъква идея че за малко щях да излетя .
Be happy
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Както сам каза,че е като при загасен мотор-действа само първия път и после се втърдява и трябва да скочиш с двата крака за да спре колата.Имаш проблем някъде в системата с вакума.Прегледай маркучите от усилвателя до мястото отпред на мотора от където взима вакума.Ако няма нещо което да ти направи впечатление издърпай маркуча от усилвателя запуши го с пръст и запали колата за да видиш създава ли вакум или нещо се е прецакало и не работи.Ако няма вакум и маркучите са здрави ми се обади да ти дам устройството което ти създава проблеми. 

- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
ми всичко е ОК!
оказа се че системата създава вакум (щеше да ми измука пръста) . обезвъзд. я за всеки случай и сега яко Рейсинг .
мерси все пак
P.S колеги които се съмнява в с-мата дали създава вакум прави следната тренировка:
преди да запали "помпа" на място педала на спирачката докато стане твърд(6-8 пъти) и задържа; без да пуска или намалява усилието на крака си пали мотора. след като изреве "змея" педала трябва да потъне!!! това означава че с-мата работи нормално и затваря кръга


P.S колеги които се съмнява в с-мата дали създава вакум прави следната тренировка:
преди да запали "помпа" на място педала на спирачката докато стане твърд(6-8 пъти) и задържа; без да пуска или намалява усилието на крака си пали мотора. след като изреве "змея" педала трябва да потъне!!! това означава че с-мата работи нормално и затваря кръга
Be happy
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
А това дали важи за с-ми с АБС, щото аз май не наблюдавам подобно потъване на педала след изреваването на "змея". Обаче при даване на контакт след 2-3 сек. се чува едно "цъкване" (вероятно реле или електромагн. клапан) и се усещта съвсем леко тупване по спирачния педал, ако съм го натисналфорд мк2 написа:...
P.S колеги които се съмнява в с-мата дали създава вакум прави следната тренировка:
преди да запали "помпа" на място педала на спирачката докато стане твърд(6-8 пъти) и задържа; без да пуска или намалява усилието на крака си пали мотора. след като изреве "змея" педала трябва да потъне!!! това означава че с-мата работи нормално и затваря кръга

- cybernone
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Абе а на мен при рязко натискане на педала на спирачките, отнякъде изпуска, смисъл чува се едно свистене, някаде долу откъм педалите, и е нужно повече усилие...При плавно натискане, няма толкова проблем. Карам я на майстори и те викат "нема, бате, страшно, ше си караш така" ама аз знам че си страшно. тва стана след като учих сестрами да кара (тя има книжка, ама не може
) и преди да и обясня че няма нужда на спряла кола да се злоби на педала....на един сжетофар изсфири за първи път....
Някакви предположения, гледах и в книжката на форд, там за някакви мембрани ама нищо не мога да открия, а проблема ме притеснява...


Някакви предположения, гледах и в книжката на форд, там за някакви мембрани ама нищо не мога да открия, а проблема ме притеснява...
Love sucks......true love swallows!
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това свистене, което чуваш, не е изпускане, а по-скоро всмукване на въздух в сервоусилвателя. Когато спирачката не е натисната при работещ двигател в двете камери на усилвателя има вакуум (те по принцип са разделени от мембрана, но при тази ситуация система от клапани и канали съединява пространството в тях). Като натиснеш спирачката, клапаните изолират камерите напълно и в първата от тях през входящ отвор с филтър нахлува въздух. И тогава най-вероятно се чува свистенето, особено ако е рязко натискането на педала.cybernone написа:Абе а на мен при рязко натискане на педала на спирачките, отнякъде изпуска, смисъл чува се едно свистене, някаде долу откъм педалите, и е нужно повече усилие...При плавно натискане, няма толкова проблем. Карам я на майстори и те викат "нема, бате, страшно, ше си караш така" ама аз знам че си страшно. тва стана след като учих сестрами да кара (тя има книжка, ама не може![]()
) и преди да и обясня че няма нужда на спряла кола да се злоби на педала....на един сжетофар изсфири за първи път....
Някакви предположения, гледах и в книжката на форд, там за някакви мембрани ама нищо не мога да открия, а проблема ме притеснява...
Ако има голяма разлика в усилието или спирането при плавно и при рязко натискане, възможна причина е запушването на въпросния отвор или филтър на сервото (ако изобщо причината се окаже че е в сервото), или пък в недобрата работа на клапаните вътре.
- cybernone
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 02 юли 2005, 16:28
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 OHC; Escort 1,8 16V Mk7 (105 Ps)
- Местоположение: Sofiq
- Status: Извън линия
Което значи че трябва да си купя ново серво ли?Peter_CLX написа:Това свистене, което чуваш, не е изпускане, а по-скоро всмукване на въздух в сервоусилвателя. Когато спирачката не е натисната при работещ двигател в двете камери на усилвателя има вакуум (те по принцип са разделени от мембрана, но при тази ситуация система от клапани и канали съединява пространството в тях). Като натиснеш спирачката, клапаните изолират камерите напълно и в първата от тях през входящ отвор с филтър нахлува въздух. И тогава най-вероятно се чува свистенето, особено ако е рязко натискането на педала.cybernone написа:Абе а на мен при рязко натискане на педала на спирачките, отнякъде изпуска, смисъл чува се едно свистене, някаде долу откъм педалите, и е нужно повече усилие...При плавно натискане, няма толкова проблем. Карам я на майстори и те викат "нема, бате, страшно, ше си караш така" ама аз знам че си страшно. тва стана след като учих сестрами да кара (тя има книжка, ама не може![]()
) и преди да и обясня че няма нужда на спряла кола да се злоби на педала....на един сжетофар изсфири за първи път....
Някакви предположения, гледах и в книжката на форд, там за някакви мембрани ама нищо не мога да открия, а проблема ме притеснява...
Ако има голяма разлика в усилието или спирането при плавно и при рязко натискане, възможна причина е запушването на въпросния отвор или филтър на сервото (ако изобщо причината се окаже че е в сервото), или пък в недобрата работа на клапаните вътре.
Как мога да го диагностицирам, откаде точно идва проблема.
Оня ден замалко да зема една броня на едно голфче. При рязко натискане (при ситуация когато най - ти трябва) колата не спира, дори не мога да блокирам колелата, а нямам ABS....
Love sucks......true love swallows!
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
А при плавно натискане успяваш ли да блокираш колелата? Ако не - вероятно не си успял да обезвъздушиш системата достатъчно.cybernone написа:Което значи че трябва да си купя ново серво ли?
Как мога да го диагностицирам, откаде точно идва проблема.
Оня ден замалко да зема една броня на едно голфче. При рязко натискане (при ситуация когато най - ти трябва) колата не спира, дори не мога да блокирам колелата, а нямам ABS....
Не знам дали трябва да си купуваш ново серво, но вероятността това да е за изхвърляне не е много голяма, според мен. Поне докато не провериш дали вакуумът от двигателя не е качествен, а също и въпросният входен отвор не е запушен, особено ако има филтърче - предполагам проверката и евентуално смяната му е по евтина и лесна отколкото купуването на ново серво.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Абе за какво обезвъздушаване говорите на сервото ?
На моя го сменявах и никакво обезвъздушавне не съм правил.
Лапаше въздух от към помпата и с "новото" и го мазаха със силикон .. май. После като се загледах ми има си канал прорез някакъв да си контролира вакума ... май ... иначе за какво е правен този прорез на спирачната помпа.
Интересно ми беше какво обезвъздушавате?!?
На моя го сменявах и никакво обезвъздушавне не съм правил.
Лапаше въздух от към помпата и с "новото" и го мазаха със силикон .. май. После като се загледах ми има си канал прорез някакъв да си контролира вакума ... май ... иначе за какво е правен този прорез на спирачната помпа.
Интересно ми беше какво обезвъздушавате?!?

-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Е как за какво обезвъздушаване говорим - нали спирачките все пак са си хидравлични, те се обезвъздушават, не сервото 
Колегата спомена че правил обезвъздушаване преди това, но не е ясно дали е дало резултат. А иначе естествено, че ако сменяш серво, не е нужно да обезвъздушаваш (при условие че успееш да го монтираш без да разглобяваш тръби около помпата)

Колегата спомена че правил обезвъздушаване преди това, но не е ясно дали е дало резултат. А иначе естествено, че ако сменяш серво, не е нужно да обезвъздушаваш (при условие че успееш да го монтираш без да разглобяваш тръби около помпата)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта