двигател и разход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
serwiza
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран на: 23 юли 2006, 19:59
Модел на автомобила: Ford galaxi 2.3/16V
Местоположение: Iambol
Статус: Извън линия

двигател и разход

Мнениеот serwiza » 23 юли 2006, 20:08

Имам Форд Галакси 2.3 16В разхода при градско каране е около 13л на 100км . При ускоряване от 2900об до 3600об се получава едно /забиване/ по слабо ускоренле на мотора

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран на: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Статус: Извън линия

Мнениеот chains » 27 юли 2006, 16:59

Колкото до разхода - според размерите и масата на купето то смея да твърдя, че това си е направо перфектно постижение; колкото до леката липса на мощност това може да се дължи на некачествено гориво. Иначе като цяло двг. как работи - ими ли проблеми с ниските обороти, как е мощността и т.н.

serwiza
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран на: 23 юли 2006, 19:59
Модел на автомобила: Ford galaxi 2.3/16V
Местоположение: Iambol
Статус: Извън линия

Мнениеот serwiza » 30 юли 2006, 11:44

Проблеми с оборотите на ниски няма, единствено при изключване от скорост- примерно от3000 об. падат до 800об. много бавно-някъде за около 5-6 сек. Горивото е само от ШЕЛ, ЛУКОИЛ, ОМВ.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран на: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Статус: Извън линия

Мнениеот chains » 31 юли 2006, 16:10

Е, щом спокойно си поддържа празния ход значи няма проблем /800 оборота си е ок/, а колкото до бавното сваляне на оборотите, то това го контролира компа и може така да си е нормално /при по-новите коли компа е доста прецизен при контрола на горивната смес в различните режими на работа според натоварването и може да изчаква малко при отнпускането на газта за да е по-оптимален процеса на горене с цел екология и по-стабилна работа на двг при смяната на режимите - на брат ми Тиграта набор `97 като пуснеш газта оборотите слизат плавно до 1000, където се задържат около 1 сек след което пак плавно стига до 700 - ходихме на диагностика и всичко си беше в нормата/. Колкото до лекото забиване то е широко коментирано във форума на опел /и брат ми го има/ и след дълги беседи са установили, че екотек моторите са си попринцип пеко спънати, което се дължи на т.н. Егер клапан /с какъвто предполагам и твоя двг. е снабден/, който с цел намаляване на вредните емисии връща недобре изгорелите газове в цилиндрите за вторична обработка, което наистина спомага за постигането на по-добри нива на екологичност, но страда динамиката в отделни режими.

ПП: Все пак ако имаш съмнения, то една диагностика никога не вреди!

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран на: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Мнениеот T punchev » 31 юли 2006, 16:44

Брат ми кара скорпио 2.3 мисля че двигателя е същия,разхода му е между 11.5 и 12.5 зимата може и до 13,такаче мисля е нормално.Що се отнася до ускорението при него няма такъв проблем ,набира яко и равномерно още от ниски обороти!Една диагностика направи! Може да е катализатор!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран на: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Статус: Извън линия

Мнениеот chains » 31 юли 2006, 16:51

Скорпиона не е ли с V6?, защото Галаксито е с 2.3 16V с четири цилиндъра и май беше специално разработен за него??

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран на: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Статус: Извън линия

Мнениеот T punchev » 31 юли 2006, 16:54

Скорпиото е със същия 2.3 16v 147 коня!

z42
потребител
потребител
Мнения: 145
Регистриран на: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: двигател и разход

Мнениеот z42 » 14 ное 2011, 15:22

Късно се ориентирах, но това май в тази тема трябваше да го напиша:
z42 написа:...при мене галакси-то държи 1000 оборота на място, а при движение на свободна съм забелязал че са по-високи, примерно днес ми направи впечатление че бяха 1300, но не съм забелязал още дали ги държи устойчиво, колко варират и дали след време имат тнденция да падат. ...
... разгледах из други теми тука и гледам че май на празен ход на място оборотите наистина трябва да са малко по-ниски, но и оборотомера изглежда не показва съвсем точно ...

... От време на време (няколко пъти за около месец - от как карам колата) се случва да паднат (рязко) оборотите - а-ха да изгасне и после компютъра ги вдигне на 1200-1300 и всичко се оправи. Веднъж аз подадох газ на момента и пак така - оправи се. Повечето пъти е сутрин на студен двигател на свободна. Но поне веднъж се случи на загрят мотор (7 км) непосредствено след спиране на светофар. Веднъж - сутринта на излизане от паркинга, при движение на задна на полусъединител. Веднъж пак сутринта след 200 метра на завой на свободна на бавен ход направо си ми изгасна (след това докато врътна ключа и си запали както винаги). В почти всички, ако не и във всички случаи, съм натискал спирачка непосредствено преди или по време на прекъсването.
Сменени са свещите - старите имаха добър вид (индикация за добро изгаряне), но бяха с неправилна междина - 0.8 мм вместо 1.1 мм. Не се оправи. Интересното е, че и със старите (BOSH PLATINUM) и с новите (NGK иридиеви) си върви практически еднакво добре (субективно!). Но ако правилно съм засякъл разхода първия път (защото тогава не го измерих както си му е реда от пълно до пълно, а от резерва до резерва) беше 16 л / 100 км софийско в натоварено време, а след смяната на свещите е 14 л / 100 км, т.е. по-малко с цели 2 литра. Планинско (до Алеко и обратно) ми даде 10.1 л / 100 км. На дълъг път още не съм я изкарвал.
Сега ще видим дали след смяната на въздушния филтър ще го прави пак номера и за след смяната и на двигателното масло (което директно си е за ново - на повече от 15000 км е по сервизна книжка и новото е вече купено) съм нарочил да сменям горивния филтър, паралелно ще огледаме маркучите за вакуума...
Мисля си дали да не я заведа някъде на комп. диагностика - дори и да си реша въпроса с прекъсванията, бих искал да съм сигурен, че и оборотите на празен ход са ми настроени правилно. Ако някой може да ми препоръча подходящо (и проверено) място за Галакси 2.3, ще съм благодарен!


На слизане от Витоша се опитах да го усетя на колко оборота включва принудителния празен ход и съм много объркан - усещам го на 3500 оборота, което според мен не може да е истина. Ако беше така, как щеше да ми постигне среден разход от 10 на сто нагоре/надолу? На старата ми кола ППХ се включва малко непредсказуемо, но обикновено на 2000 оборота по нанадолнище вече не подава гориво (изведен й е сигнала от ламбда сондата и се вижда кога става супер-бедна сместа) и се изключва към 1500 оборота. На Галакси-то сякаш няма и хистерезис, което също не ми се вярва... Някой наясно ли е с ППХ на Галакси 2.3? Ще ми се да си поопозная по-добре двигателя преди да слагам газта, но пък не ми се отлага до безкрай, защото бензина си ми бърка в джоба през това време.

(Малко много въпроси се събраха, ама дано поне за наистина важните се намери някой да подскаже)

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран на: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: двигател и разход

Мнениеот kEFi » 14 ное 2011, 19:23

ППХ не е на обороти! Дори можеш да си сменяш скоростите на...двигателна спирачка! Не само на въпросния двигател.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2159
Регистриран на: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8 16v
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: двигател и разход

Мнениеот opex » 14 ное 2011, 20:12

Инжекторите се изключват при отчитане на затворен дросел, показание на оборотите над 1500 и съответен сигнал от VSS сензора за скоростта на движение, под 1500 се включват. Поне така четох в ръководство за начина на работа на ЕЕС-4. Системата и принципа си е същия и при ЕЕС-5 не би трябвал ода има разлика ако е такъв.

Ескорта ми след като му смених и проверих всички сензори и датчици под конец и изключих всички възможни вакууми и маркучета за ЕГР-и и т.н. с изключение само на този за сервото, без да изключвам куплунзите на соленоидите дето отварят/затварят егр-а за да не вкарва грешка в компютъра го докарах до 8л/130км градско с поне 2 паления сутрин на студено, когато гълта като ламя и чакане да позагрее преди да потегля.
За това силно се съмнявам на това 2.3 да му е такъв нормалния разход. В смисъл, действително му дават 14 градско, но и на ескорта му дават 8,5+ и предвид че това са просто каталожни данни и разхода на ескорта 100% може с коткане да се смъкне на 10 като нищо.
Обаче сензори, датчици, системи, грешки в компютър всичко трябва да е изпънато като войнишко одеало. :lol:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Муцев
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран на: 15 фев 2010, 17:50
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re: двигател и разход

Мнениеот Муцев » 22 фев 2012, 23:37

z42 написа:Късно се ориентирах, но това май в тази тема трябваше да го напиша:

На слизане от Витоша се опитах да го усетя на колко оборота включва принудителния празен ход и съм много объркан - усещам го на 3500 оборота, което според мен не може да е истина. Ако беше така, как щеше да ми постигне среден разход от 10 на сто нагоре/надолу? На старата ми кола ППХ се включва малко непредсказуемо, но обикновено на 2000 оборота по нанадолнище вече не подава гориво (изведен й е сигнала от ламбда сондата и се вижда кога става супер-бедна сместа) и се изключва към 1500 оборота. На Галакси-то сякаш няма и хистерезис, което също не ми се вярва... Някой наясно ли е с ППХ на Галакси 2.3? Ще ми се да си поопозная по-добре двигателя преди да слагам газта, но пък не ми се отлага до безкрай, защото бензина си ми бърка в джоба през това време.

(Малко много въпроси се събраха, ама дано поне за наистина важните се намери някой да подскаже)

Аз също съм установил липсата на ППХ при Галакси, но с двигател 2.0 115 к.с. Принудителен празен ход при моят двигател има само в диапазона 4500-3500 оборота т.е. при 4500об/мин се включва ППХ( гаси инжекторите) и при 3500 об/мин ги включва пак. Проверката е направена, както е описана в Ауто Дата-та за проверка на сигнала към инжекторите с LED лампа закачена паралелно на инжекторите. Все още съм в недоумение защо е направено така. :shock:

z42
потребител
потребител
Мнения: 145
Регистриран на: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Статус: Извън линия

Re:

Мнениеот z42 » 17 май 2012, 13:26

chains написа:... че екотек моторите са си попринцип пеко спънати, което се дължи на т.н. Егер клапан /с какъвто предполагам и твоя двг. е снабден/, който с цел намаляване на вредните емисии връща недобре изгорелите газове в цилиндрите за вторична обработка, което наистина спомага за постигането на по-добри нива на екологичност, но страда динамиката в отделни режими.

EGR клапан моето Галакси (1998-2000) няма ми казаха - заводски е затапено мястото, където се свързва EGR системата при Скорпио-то. Предполагам не само моето е така.


Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 0 госта