Facebook

 
Гласувайте за нас в .: BGtop.net :.

двигател и разход

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Правила на форума
===============
Неспазването на ПРАВИЛАТА във форума може да доведе до заключване и/или изтриване на теми и мнения. Полезно е да прочетете и КАК ДА ЗАДАВАМЕ ВЪПРОСИ, ТАКА ЧЕ ДА ПОЛУЧИМ ОТГОВОР

двигател и разход

Мнениеот serwiza на Нед 23 Юли, 2006 20:08

Имам Форд Галакси 2.3 16В разхода при градско каране е около 13л на 100км . При ускоряване от 2900об до 3600об се получава едно /забиване/ по слабо ускоренле на мотора


serwiza
потребител
потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 23 Юли, 2006 19:59
Местоположение: Iambol
Модел на автомобила: Ford galaxi 2.3/16V

Мнениеот chains на Чет 27 Юли, 2006 16:59

Колкото до разхода - според размерите и масата на купето то смея да твърдя, че това си е направо перфектно постижение; колкото до леката липса на мощност това може да се дължи на некачествено гориво. Иначе като цяло двг. как работи - ими ли проблеми с ниските обороти, как е мощността и т.н.


Аватар
chains
потребител
потребител
 
Мнения: 1167
Регистриран на: Сря 09 Мар, 2005 0:25
Местоположение: Sofia
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier

Мнениеот serwiza на Нед 30 Юли, 2006 11:44

Проблеми с оборотите на ниски няма, единствено при изключване от скорост- примерно от3000 об. падат до 800об. много бавно-някъде за около 5-6 сек. Горивото е само от ШЕЛ, ЛУКОИЛ, ОМВ.


serwiza
потребител
потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 23 Юли, 2006 19:59
Местоположение: Iambol
Модел на автомобила: Ford galaxi 2.3/16V

Мнениеот chains на Пон 31 Юли, 2006 16:10

Е, щом спокойно си поддържа празния ход значи няма проблем /800 оборота си е ок/, а колкото до бавното сваляне на оборотите, то това го контролира компа и може така да си е нормално /при по-новите коли компа е доста прецизен при контрола на горивната смес в различните режими на работа според натоварването и може да изчаква малко при отнпускането на газта за да е по-оптимален процеса на горене с цел екология и по-стабилна работа на двг при смяната на режимите - на брат ми Тиграта набор `97 като пуснеш газта оборотите слизат плавно до 1000, където се задържат около 1 сек след което пак плавно стига до 700 - ходихме на диагностика и всичко си беше в нормата/. Колкото до лекото забиване то е широко коментирано във форума на опел /и брат ми го има/ и след дълги беседи са установили, че екотек моторите са си попринцип пеко спънати, което се дължи на т.н. Егер клапан /с какъвто предполагам и твоя двг. е снабден/, който с цел намаляване на вредните емисии връща недобре изгорелите газове в цилиндрите за вторична обработка, което наистина спомага за постигането на по-добри нива на екологичност, но страда динамиката в отделни режими.

ПП: Все пак ако имаш съмнения, то една диагностика никога не вреди!


Аватар
chains
потребител
потребител
 
Мнения: 1167
Регистриран на: Сря 09 Мар, 2005 0:25
Местоположение: Sofia
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier

Мнениеот T punchev на Пон 31 Юли, 2006 16:44

Брат ми кара скорпио 2.3 мисля че двигателя е същия,разхода му е между 11.5 и 12.5 зимата може и до 13,такаче мисля е нормално.Що се отнася до ускорението при него няма такъв проблем ,набира яко и равномерно още от ниски обороти!Една диагностика направи! Може да е катализатор!


T punchev
потребител
потребител
 
Мнения: 427
Регистриран на: Нед 06 Ное, 2005 19:55
Местоположение: София
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST

Мнениеот chains на Пон 31 Юли, 2006 16:51

Скорпиона не е ли с V6?, защото Галаксито е с 2.3 16V с четири цилиндъра и май беше специално разработен за него??


Аватар
chains
потребител
потребител
 
Мнения: 1167
Регистриран на: Сря 09 Мар, 2005 0:25
Местоположение: Sofia
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier

Мнениеот T punchev на Пон 31 Юли, 2006 16:54

Скорпиото е със същия 2.3 16v 147 коня!


T punchev
потребител
потребител
 
Мнения: 427
Регистриран на: Нед 06 Ное, 2005 19:55
Местоположение: София
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST

Re: двигател и разход

Мнениеот z42 на Пон 14 Ное, 2011 16:22

Късно се ориентирах, но това май в тази тема трябваше да го напиша:
z42 написа:...при мене галакси-то държи 1000 оборота на място, а при движение на свободна съм забелязал че са по-високи, примерно днес ми направи впечатление че бяха 1300, но не съм забелязал още дали ги държи устойчиво, колко варират и дали след време имат тнденция да падат. ...
... разгледах из други теми тука и гледам че май на празен ход на място оборотите наистина трябва да са малко по-ниски, но и оборотомера изглежда не показва съвсем точно ...

... От време на време (няколко пъти за около месец - от как карам колата) се случва да паднат (рязко) оборотите - а-ха да изгасне и после компютъра ги вдигне на 1200-1300 и всичко се оправи. Веднъж аз подадох газ на момента и пак така - оправи се. Повечето пъти е сутрин на студен двигател на свободна. Но поне веднъж се случи на загрят мотор (7 км) непосредствено след спиране на светофар. Веднъж - сутринта на излизане от паркинга, при движение на задна на полусъединител. Веднъж пак сутринта след 200 метра на завой на свободна на бавен ход направо си ми изгасна (след това докато врътна ключа и си запали както винаги). В почти всички, ако не и във всички случаи, съм натискал спирачка непосредствено преди или по време на прекъсването.
Сменени са свещите - старите имаха добър вид (индикация за добро изгаряне), но бяха с неправилна междина - 0.8 мм вместо 1.1 мм. Не се оправи. Интересното е, че и със старите (BOSH PLATINUM) и с новите (NGK иридиеви) си върви практически еднакво добре (субективно!). Но ако правилно съм засякъл разхода първия път (защото тогава не го измерих както си му е реда от пълно до пълно, а от резерва до резерва) беше 16 л / 100 км софийско в натоварено време, а след смяната на свещите е 14 л / 100 км, т.е. по-малко с цели 2 литра. Планинско (до Алеко и обратно) ми даде 10.1 л / 100 км. На дълъг път още не съм я изкарвал.
Сега ще видим дали след смяната на въздушния филтър ще го прави пак номера и за след смяната и на двигателното масло (което директно си е за ново - на повече от 15000 км е по сервизна книжка и новото е вече купено) съм нарочил да сменям горивния филтър, паралелно ще огледаме маркучите за вакуума...
Мисля си дали да не я заведа някъде на комп. диагностика - дори и да си реша въпроса с прекъсванията, бих искал да съм сигурен, че и оборотите на празен ход са ми настроени правилно. Ако някой може да ми препоръча подходящо (и проверено) място за Галакси 2.3, ще съм благодарен!


На слизане от Витоша се опитах да го усетя на колко оборота включва принудителния празен ход и съм много объркан - усещам го на 3500 оборота, което според мен не може да е истина. Ако беше така, как щеше да ми постигне среден разход от 10 на сто нагоре/надолу? На старата ми кола ППХ се включва малко непредсказуемо, но обикновено на 2000 оборота по нанадолнище вече не подава гориво (изведен й е сигнала от ламбда сондата и се вижда кога става супер-бедна сместа) и се изключва към 1500 оборота. На Галакси-то сякаш няма и хистерезис, което също не ми се вярва... Някой наясно ли е с ППХ на Галакси 2.3? Ще ми се да си поопозная по-добре двигателя преди да слагам газта, но пък не ми се отлага до безкрай, защото бензина си ми бърка в джоба през това време.

(Малко много въпроси се събраха, ама дано поне за наистина важните се намери някой да подскаже)


z42
потребител
потребител
 
Мнения: 129
Регистриран на: Нед 30 Окт, 2011 0:21
Местоположение: София
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300

Re: двигател и разход

Мнениеот kEFi на Пон 14 Ное, 2011 20:23

ППХ не е на обороти! Дори можеш да си сменяш скоростите на...двигателна спирачка! Не само на въпросния двигател.


Аватар
kEFi
потребител
потребител
 
Мнения: 2878
Регистриран на: Пон 17 Яну, 2005 14:19
Местоположение: София
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi

Re: двигател и разход

Мнениеот opex на Пон 14 Ное, 2011 21:12

Инжекторите се изключват при отчитане на затворен дросел, показание на оборотите над 1500 и съответен сигнал от VSS сензора за скоростта на движение, под 1500 се включват. Поне така четох в ръководство за начина на работа на ЕЕС-4. Системата и принципа си е същия и при ЕЕС-5 не би трябвал ода има разлика ако е такъв.

Ескорта ми след като му смених и проверих всички сензори и датчици под конец и изключих всички възможни вакууми и маркучета за ЕГР-и и т.н. с изключение само на този за сервото, без да изключвам куплунзите на соленоидите дето отварят/затварят егр-а за да не вкарва грешка в компютъра го докарах до 8л/130км градско с поне 2 паления сутрин на студено, когато гълта като ламя и чакане да позагрее преди да потегля.
За това силно се съмнявам на това 2.3 да му е такъв нормалния разход. В смисъл, действително му дават 14 градско, но и на ескорта му дават 8,5+ и предвид че това са просто каталожни данни и разхода на ескорта 100% може с коткане да се смъкне на 10 като нищо.
Обаче сензори, датчици, системи, грешки в компютър всичко трябва да е изпънато като войнишко одеало. :lol:
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!


Аватар
opex
потребител
потребител
 
Мнения: 1934
Регистриран на: Пон 25 Авг, 2008 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8 16v
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: двигател и разход

Мнениеот Муцев на Чет 23 Фев, 2012 0:37

z42 написа:Късно се ориентирах, но това май в тази тема трябваше да го напиша:

На слизане от Витоша се опитах да го усетя на колко оборота включва принудителния празен ход и съм много объркан - усещам го на 3500 оборота, което според мен не може да е истина. Ако беше така, как щеше да ми постигне среден разход от 10 на сто нагоре/надолу? На старата ми кола ППХ се включва малко непредсказуемо, но обикновено на 2000 оборота по нанадолнище вече не подава гориво (изведен й е сигнала от ламбда сондата и се вижда кога става супер-бедна сместа) и се изключва към 1500 оборота. На Галакси-то сякаш няма и хистерезис, което също не ми се вярва... Някой наясно ли е с ППХ на Галакси 2.3? Ще ми се да си поопозная по-добре двигателя преди да слагам газта, но пък не ми се отлага до безкрай, защото бензина си ми бърка в джоба през това време.

(Малко много въпроси се събраха, ама дано поне за наистина важните се намери някой да подскаже)

Аз също съм установил липсата на ППХ при Галакси, но с двигател 2.0 115 к.с. Принудителен празен ход при моят двигател има само в диапазона 4500-3500 оборота т.е. при 4500об/мин се включва ППХ( гаси инжекторите) и при 3500 об/мин ги включва пак. Проверката е направена, както е описана в Ауто Дата-та за проверка на сигнала към инжекторите с LED лампа закачена паралелно на инжекторите. Все още съм в недоумение защо е направено така. :shock:


Муцев
потребител
потребител
 
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 15 Фев, 2010 18:50
Местоположение: София
Модел на автомобила: Форд Транзит '07,Форд Галакси '98+LPG FOBOS

Re:

Мнениеот z42 на Чет 17 Май, 2012 13:26

chains написа:... че екотек моторите са си попринцип пеко спънати, което се дължи на т.н. Егер клапан /с какъвто предполагам и твоя двг. е снабден/, който с цел намаляване на вредните емисии връща недобре изгорелите газове в цилиндрите за вторична обработка, което наистина спомага за постигането на по-добри нива на екологичност, но страда динамиката в отделни режими.

EGR клапан моето Галакси (1998-2000) няма ми казаха - заводски е затапено мястото, където се свързва EGR системата при Скорпио-то. Предполагам не само моето е така.


z42
потребител
потребител
 
Мнения: 129
Регистриран на: Нед 30 Окт, 2011 0:21
Местоположение: София
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300


Назад към ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: mi6o и 3 госта

 
cron