Полезна информация

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Полезна информация

Мнение от petkoff_pl » 24 юли 2006, 11:25

Тип на двигателя – Бензинови двигатели
KENT – 4 цилиндров редови OHV – двигател ( старо означение A-KENT). Спрян от производство.

VAL ( Valencia ) - 4 цилиндров редови OHV – двигател ( старо означение L-KENT). Заменя A-KENT двигателите. В момента също е спрян от производство.

HCS - 4 цилиндров редови OHV – двигател. В началото на 1989г. заменя двигателя VAL ( Valencia ), който е спрян от производство. HCS – завихряне при високо налягане

CVH - 4 цилиндров редови OHС – двигател с разположен в главата разпределителен вал, хидравлични повдигачи на клапаните и клапани, разположени под ъгъл един спрямо друг (старо означение Р-CVH)

CHT - 4 цилиндров редови OHV – двигател ( старо означение R – двигател ). Този двигател е монтиран за ограничен период от време в автомобили, предназначени за специфични експортни територии.

OHC/E - 4 цилиндров редови OHС – двигател за Econovan ( старо означение U-OHC )

OHC - 4 цилиндров редови OHС – двигател с разположен в главата разпределителен вал, (старо означение В-OHC)

DOHC - 4 цилиндров редови DOHС – двигател с два разположени в главата разпределителни вала и 8 клапана.

DOHC 16 V - 4 цилиндров редови DOHС – двигател с два разположени в главата разпределителни вала и 16 клапана.

DOCH COSW – Cosworth - 4 цилиндров редови DOHС – двигател с два разположени в главата разпределителни вала и 16 клапана.

V4 Esx – Essex V4 - 4 цилиндров редови OHV – двигател. (старо означение E –V4 ).

V6 Esx – Essex V6 - 6 цилиндров редови OHV – двигател. (старо означение F –V6 ).

V6 Turbo – F0G V6 - 6 цилиндров редови OHV – двигател, с механични повдигачи на клапаните и с турбокомпресор за състезателни автомобили (Capri ).
V6 – F0G V6 - 6 цилиндров редови OHV – двигател, снабден с хидравлични или механични повдигачи на клапаните (старо означение С –V6 ).

V6 24 V - V6 - 6 цилиндров редови DOHС, снабден с хидравлични повдигачи и 24 клапана.

Zetec - 4 цилиндров редови DOHС – двигател с два разположени в главата разпределителни вала и 16 клапана.


Zetec – E - 4 цилиндров редови DOHС – двигател с два разположени в главата разпределителни вала и 16 клапана и високо ниво на екологичност.

Ползвах литература: " Технически данни и особенности в ремонта и регулировката на автомобили FORD" Auto Point 1999 г
Тип на двигателя – дизелови двигатели

Diesel 1.6 – 1.6 L - 4 цилиндров редови OHС – двигател с разположен в главата разпределителен вал и предкамерно впръскване. (старо означение S - Diesel)

Diesel 1.8 – 1.8 L - 4 цилиндров редови OHС – двигател с разположен в главата разпределителен вал и предкамерно впръскване. (старо означение S - Diesel)

Diesel 1.8Т – 1.8 L - 4 цилиндров редови OHС – двигател с разположен в главата разпределителен вал, свръхпълнене с турбокомпресор и предкамерно впръскване.

Diesel 1.8ТCI – 1.8 L - 4 цилиндров редови OHС – двигател с разположен в главата разпределителен вал, предкамерно впръскване, свръх пълнене с турбокомпресор и междинно охлаждане.

Diesel 2,0 – 2,0 L - 4 цилиндров редови OHС – двигател с разположен в главата разпределителен вал и предкамерно впръскване за автомобилите Econovan. (старо означение M - Diesel)

Diesel 2,3 – 2,3 L - 4 цилиндров редови OHV – двигател с предкамерно впръскване (старо означение N - Diesel)

Diesel 2,5 – 2,5 L - 4 цилиндров редови OHV – двигател с предкамерно впръскване (старо означение N - Diesel)

Diesel 2.5Т – 2,5 L - 4 цилиндров редови OHV – двигател с предкамерно впръскване и свръхпълнене с турбокомпресор.

Diesel 2,5 ТCI – 2,5 L - 4 цилиндров редови OHV – двигател 4 цилиндрови глави, предкамерно впръскване, свръх пълнене с турбокомпресор и междинно охлаждане.

Diesel 2,7 – 2,7 L - 4 цилиндров редови OHV – двигател с предкамерно впръскване, свръх пълнене с турбокомпресор.

York Diesel– 2,4 L - 4 цилиндров редови OHV – двигател с предкамерно впръскване (старо означение G - Diesel)

Di - Diesel– 2,5 L - 4 цилиндров редови OHV – двигател с предкамерно впръскване (старо означение T - Diesel)

LC – с ниска компресия

HC – с висока компресия

Ползвах литература: " Технически данни и особенности в ремонта и регулировката на автомобили FORD" Auto Point 1999 г

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 24 юли 2006, 16:58

Колеги направих си труда да препиша тази таблица за да стане ясно какво трябва да е нивото на маслото в скоростната кутия на различните модели. Ползвах литература: " Технически данни и особенности в ремонта и регулировката на автомобили FORD" Auto Point 1999 г
Прикачени файлове
Maslo v SK 1.gif
Последна промяна от petkoff_pl на 25 юли 2006, 11:34, променено общо 1 път.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 24 юли 2006, 17:00

Колеги направих си труда да препиша тази таблица за да стане ясно колко трябва да е количеството на маслото в двигателя на различните модели.
Ползвах литература: " Технически данни и особенности в ремонта и регулировката на автомобили FORD" Auto Point 1999 г
Прикачени файлове
Maslo.gif
Последна промяна от petkoff_pl на 25 юли 2006, 11:45, променено общо 1 път.

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 24 юли 2006, 17:06

Общи указания при смяна на ремъците на газоразпределителният механизъм ( ГРМ)

В случай на скъсване на ремъка на ГРМ или неправилно монтиране шансът да не се получат повреди в двигателя е много малък. Затова е важно да се спазват следните указания:

1. Да се откачи минусовата клема на акумолатора. При необходимост да се осигори автономно захранване на системите който са с код ( аларма, аудио система)

2. За облекчаване превъртането на двигателя да се демонтират запалителните свещи ( бензинов двигател) или подгряващите ( дизелов двигател)

3. Да се превърта двигателят само по направление на въртенето на ръка. Да не се превърта двигателя чрез резпредерителният вал или другите спомагателни агрегати.

4. При временно повторно използване на ремъка да се спази посоката на въртене, която е имал преди това.

5. Да не се превърта коляновият и разпределителен вал и ГНП при демонтиран ремък.

6. Снемане на старият ремък и поставяне на новият да се извършва само при съвпадение на съответните белези на валовете. Обърнете внимание накъде е насочен палеца на прекъсвач-разпределителя.

7. Да се провери профилът на зъбите на замененият ремък: трапецовидните и полукръглите зъби не са взаимозаменяеми.

8. Да се провери въртенето на навесните и спомагателните агрегати ( водна помпа, маслена помпа, опъваща ролка, паразитна ролка и др.) Не се допуска задържане при въртене и повишен шум.

9. Да се спазват препоръчаните моменти на затягане на резбовите съединения. След поставяне на новият ремък и правилното му натягане се убедете в съвпадане на белезите, след което бавно на ръка завъртете коляновият вал минимум 2 оборота и отново проверете съвпадането на белезите и посоката на палеца на прекъсвач-разпределителя.

10. След смяна на ремъка да се отрегулира момента на запалване(бензинови двигатели) или момента на впръскване (дизелови двигатели)

11. Не се допуска попадане върху ремъка на масло, горива или охлаждаща течност.

12. Да се сменя ремъка при най- малки съмнения за намаляване на неговата работоспособност.

Ползвана литература: " Технически данни и особенности в ремонта и регулировката на автомобили FORD" Auto Point 1999 г

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 25 юли 2006, 14:22

СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДВИГАТЕЛЯ
В следващият пост е направен кратък преглед на системите за управление на двигателя за европейските автомобили FORD. Повече информация може да намерите в съответната сервизна литература.

А. ЗАПАЛИТЕЛНА СИСТЕМА

1. Обикновена запалителна система – Тук се включва обикновения прекъсвач –разпределител с чукче и наковалня и центрубежен и вакумен регулатор. Тази система е спряна в края на 1986 г.
2. Транзисторна запалителна система – При тази система в разпределителя са монтирани ротор и приемаща бобина вместо чукче, наковалня и кондензатор. Отделен електронен модул приема инпулсите от дистрибутора и превключва първичната намотка на индукционната бобина. Балансът на системата е като в т.1
3. Електронна запалителна система – При тази система се използва Hall-Effect и дистрибуторът е без центробежен и вакуумен регулатори. Изпреварването на запалването се контролира чрез електронен модул, към който се подава информация за честотата на въртене и натоварването на двигателя ( ESC І, ESC ІІ, UESC, ESC H1, ESC H2, EEC ІV или Weber ECU модули )
4. Запалителна система без дистрибутор “DIS” - Запалителна система без дистрибутор означава, че механичното разпределение на високоволтовата енергия е премахнато. Използва се първичен преобразувател за положението на коляновия вал и електронен управляващ модул ( UESC, ESC H2, UPAC, ESC P1, ESC P3 или EEC ІV) и двойни запалителни бобини. Те създават две искри едновременно – една за цилиндъра в такта сгъстяване и една за цилиндъра в такта изхвърляне на отработените газове.
В. СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДВИГАТЕЛЯ – КАРБОРАТОРНИ ДВИГАТЕЛИ
Основна информация: Всички варианти на ESC блокове получават и обработват входните сигнали и контролират тока в първичната намотка на бобината. Количеството на другите изпълнителни органи зависи от типа на използвания ESC модул

1. ESC І – Електронна система за контролиране на запалването ( първо поколение). Използва се в комбинация с дистрибутор с Holl-Effect.

2. ESC ІІ – Електронна система за контролиране на запалването ( второ поколение). Използва се в комбинация с дистрибутор с Holl-Effect или с обикновен високосъпротивителен дистрибутор ( двигатели DOHC).

3. UESC – Универсална електронна система за управление на запалването. Използва се в комбинация със запалителна система без дистрибутор “DIS”.

4. UPAC – Универсална ESC система плюс АТС датчик. Използва се в комбинация със запалителна система без дистрибутор.

5. ESC H1 – Електронна хибридна система ( първо поколение). Използва се в комбинация с дистрибутор с Holl-Effect. Двигателя може да е оборудван с импулсна система за въздух.

6. ESC H2 – Електронна хибридна система ( второ поколение). Използва се в комбинация с дистрибутор с Holl-Effect или с обикновен високосъпротивителен дистрибутор. Двигателя може да е оборудван с импулсна система за въздух (1.8 CVH).

7. ESC P1 – Електронна полиамидназапалителна система ( първо поколение). Използва се в комбинация със запалителна система без дистрибутор “DIS”.

8. ESC P3 – Електронна полиамидназапалителна система ( трето поколение) с контрол на празният ход. Използва се в комбинация със запалителна система без дистрибутор “DIS”.

С. СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ДВИГАТЕЛЯ – ДВИГАТЕЛИ С ВПРЪСКВАНЕ НА БЕНЗИН

1. K-Jetronic - Това е механична система за впръскване на гориво, използвана с транзиторна запалителна система с въртящ се ротор и приемаща бобина.

2. KE-Jetronic –Това е контролирана по електронен път механична система за впръскване на гориво, използвана с дистрибутор с Holl-Effect и отделни модоли на Bosch за запалването и впръскването. При двигатели с турбокомпресорно свръхпълнене вместо запалителният модул Bosch се използва запалителен модул ESC II. Системата работи с регулируем катализатор и кислороден ( HEGO) датчик и система за вредни изпарения EVAP.

3. EEC IV/EFI – Система за контрол на двигателя с електронно впръскване на гориво. Тази EEC IV/EFI се използва в различни комбинации:

3.1 С дистрибутор с Holl-Effect или обикновен високосъпротивителен дистрибутор и различно поставяне на датчиците, използвани в EEC IV модула в комбинация с TFI запалителен модул. Системата може да работи с трипътен регулируем катализатор с кислороден ( HEGO) датчик, регулация на отработените газове EGR, импулсна система за въздух и система за контролиране за вредните изпарения EVAP.
3.2 Със запалителна система без дистрибутор E-DIS-4 на автомобили с регулируем катализатор и система за контролиране за вредните изпарения EVAP. В този случай модулът EEC IV е управляващ, докато E-DIS-4 модула превключва първичните намотки на бобината тип DIS.

4. EEC IV/SEFI – Система за контрол на двигателя с последователно впръскване на гориво. Със запалителна система без дистрибутор E-DIS-4 на автомобили с регулируем катализатор и система за контролиране за вредните изпарения EVAP. В този случай модулът EEC IV е управляващ, докато E-DIS-4 модула превключва първичните намотки на бобината тип DIS. Системата задеиства впръскващите дюзи по реда на работа на цилиндрите.

5. ECU – Weber/Marelli - Система за управление на двигателя. Тази система се използва само при двигатели те 2.0 DOHC Cosworth. Главни особенности са: фазов датчик в дистрибутора, датчик за положението на коляновият вал, управляващ блок ECU и запалителен блок Marelli за превключване на първичната намотка на бобината.
Прикачени файлове
t_weber_810.jpg
Weber
EEC IV SEFI 1.jpg
EEC IV/SEFI
EEC IV SEFI.jpg
EEC IV/SEFI
EEC IV EFI 1.jpg
EEC IV/EFI
EEC IV EFI.jpg
EEC IV/EFI
K Jetronic.jpg
K-Jetronic
KE Jetronic.jpg
KE Jetronic
Последна промяна от petkoff_pl на 26 яну 2007, 10:51, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 25 юли 2006, 22:22

:D Ей върха си на много хора ще е от полза .
:idea: Пусни и линкове да могат дда прочетат повече .
paci:
Адаша сканира, рови и синтезира инфо от няква книжка. Всичко е ръкоделие. К'ви линкове ?
*00133*

Потребителски аватар
HePeDoBeH
потребител
потребител
Мнения: 153
Регистриран: 15 мар 2006, 23:25
Модел на автомобила: Scorpio 2.9i '88
Местоположение: Стара Загора
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от HePeDoBeH » 26 юли 2006, 09:32

Абе такива книжки на български на никой който ги има не му се занимава да ги сканира, а щяха да бъдат от полза на толкоз народ.... Дайте да спестим некой лев и да ги пуснем в един PDF , както са направили руснаците.Колкото и да е на ТИ всеки с руски/английски пак е зор за някои специфични неща. Предлагам тези които имат книжки на български да ги споделят с други които разполагат със скенер и малко свободно време и добро желание да ги сканират :) Нека да не преоткриваме колелото плс...
оооо Селянино докараха новите голфове..същите като едно време

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 26 юли 2006, 10:46

съгласен съм,аз имам за фиестата,тази дето върви с колата,на немски е,в нея няма нищо особено но ако някой му е интересно мога да сканирам по важните неща....

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 юли 2006, 14:22

HePeDoBeH написа:Абе такива книжки на български на никой който ги има не му се занимава да ги сканира, а щяха да бъдат от полза на толкоз народ....
Начи книжката била 277 страници.
Господин Петкоф каза, че няма възможност да направи това което предлагаш.
Ползването на скенера е ... по-лесно му било да ги снима с фотоапарата :lol:
А за pdf забрави да може да ги обработи и да ги пусне :cry:
П.С.
Това той трябваше да го напише но вика пиши ти :D

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 26 юли 2006, 14:39

Ето корицата на прословутата книга и съдържанието (има още една страница ама батерията на фотото падна като се зареди ще я кача и ще истрия това в скобите) така че което ви интересува от съдържанието пишете пък ще се опитам да го кача по някакъв начин.
Прикачени файлове
Cadarjanie 4.jpg
стр. №4 от съдържанието
Cadarjanie 3.jpg
стр. №3 от съдържанието
Cadarjanie 2.jpg
стр. №2 от съдържанието
Cadarjanie 1.jpg
стр. №1 от съдържанието
t_korica_135.jpg
Корицата
Последна промяна от petkoff_pl на 26 яну 2007, 10:38, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 26 юли 2006, 20:12

Ще се разгледам из славейков дано я намеря.
Гледам има интересни неща в нея.
*00133*

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Мнение от licho » 26 юли 2006, 21:15

повечето неща ги има в haynes или
на faq.ford77.ru поне ще се отнася за фиеста

http://www.smartbooks-bg.com/index.php? ... e&prodid=8
тук пише че я има, гледам и за mondeo и за escort/orion някакви има.
(не е реклама на книжарницата)
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 18 авг 2006, 09:08

Ето малко информация и от мен, която намерих в голямото си търсене на "кое е по добро" :) Може на доста от вас да е до болка позната, но все на някой ще свърши работа.

АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК И РОЛКИ

Основната функция на ангренажния ремък е да осигури точната синхронизация между разпределителния и коляновия вал. Като зъбно колело зъбите на ангренажния ремък лягат по профила на зъбния барабан. Разпределителния вал активира клапаните, докато буталата на двигателя посредством мотовилка задвижват коляновия вал. Тази схема осигурява синхронизирано задвижване, като разпределителния и коляновия вал имат пропорционална постоянна скорост на въртене.
Напоследък ангренажния ремък все по-често се използва и за задвижване на други компоненти като водна или инжекционна помпа.

Автомобилните ремъци се изработват от различни материали които придават здравина и гъвкавост на ремъка. Всеки материал и слой изпълняват важна роля за правилното функциониране на ремъка.
1) Гумения компонент е опорния елемент на ремъка, който същевременно формира и профила му. Зъбите на ремъка могат да бъдат заоблени или трапецовидни. Влакната са ориентирани по посока на въртенето на ремъка, като по този начин се осигурява висока степен на надлъжна гъвкавост, като същевременно се поддържа висока напречна твърдост. Гумения компонент е особено устойчив на износване, масла, греси, и т.н.
2) Устойчивите на опън нишки са основния компонент на ремъка, който придава движението. Използването на ангренажен ремък, за да се предава и синхронизира задвижважването, поставя към него особено големи изисквания за здравина. Поради тази причина стъклени нишки се използват за придаване на устойчивост против излишно разтягане. Именно стъклените нишки предлагат изключителна здравина и почти никакво удължаване. За да се придаде още по-голяма здравина, стъклените нишки се усукват. Това предотвратява измъкването на ремъка от шайбата на разпределителния вал. Това е особено важно защото тям за разлика от други шайби, няма ограничаващ ръб.
3) Устойчивостта на зъбите срещу износване изпълнява значителна роля за правилната работа на ремъка. Външния слой на зъбите се състои от тъкан от синтетични влакна които са импрегнирани с гума. Тази тъкан увеличава здравината на зъбите и устойчивостта им към износване.
Изображение
Изображение

Обтяжните и паразитни ролки имат същия строеж като всеки един лагер. Вътрешността на лагера се състои от метални сачми, които се движат по вграден канал, като по този начин се осигурява неговото равномерно движение.
Обтяжната ролка осигурява правилното обтягане на ремъка. Има два типа обтяжни ролки. Ремъка се обтяга или от автоматична обтяжна ролка или се натяга ръчно по време на монтажа. Най-разпространения тип е втория с ръчно натягане. Правилното натягане се постига или чрез настройка на механизъм с ексцентрик или чрез преместване на носещата пластина.

Изображение
Изображение
Изображение

Функцията на паразитната ролка е да направлява ангренажния ремък и да осигури правилното зацепване на зъбите му със зъбното колело.

Изображение
Изображение

Продуктите имат специфичен код, който посочва броят на зъбите, неговия профил и широчина.
Изображение
1) Брой на зъбите
2) Тип на профила и стъпка
3) Широчина на ремъка в мм x10

Инструкции за правилен монтаж

Изображение

Правилния монтаж и обтягане на ремъка ще осигурят безпроблемна работа в продължение на много години. Когато се монтира нов ремък е важно да се подбере прецизно точния продукт съгласно спецификациите на производителя.
При демонтажа може да се наложи да се отстранят други компоненти, за да се получи достъп до ремъка и капака към него. След това завъртете коляновия вал по посока на въртене на двигателя докато маркера на шайбата на коляновия вал съвпадне с маркера на корпуса. Сега вече закрепващия болт на обтяжната ролка може да бъде развит.
При подмяна на ангренажния ремък обтяжната, паразитните ролки и шайбата на коляновия вал задължително трябва да бъдат прегледани за признаци на износване. Същата информация може да се получи и от състоянието на отстранения ангренажен ремък. Препоръчително е да се извърши едновременна подмяна на ремъка и всички ролки.
Ангренажния ремък се поставя на ръка без да се използват инструменти. Ремъкът по никакъв начин не трябва да се насилва или усуква. Това може да доведе до повреда на неговите зъби или влакна. След това се поставя обтяжната ролка. В случай че механизмът не включва автоматично натягане, то обтягането става ръчно според предписанията на автомобилния производител. Обтягането може да се замери със специален уред. Накрая се проверява съвпадането на двата маркера и чак след това се затяга ролката с ключ. Последно се поставя обратно капака на ремъка.[/img]
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 18 авг 2006, 11:02

MegatroniC,
информацията е интересна и като такава я препубликувам в сайта в рубриката ПОЛЕЗНО>>ВСИЧКО КОЕТО ТРЯБВА ДА ЗНАЕМ ЗА
:arrow: АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК И РОЛКИ

:twisted:

metodijivanov
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 18 дек 2006, 13:56
Модел на автомобила: FORD-ORION 1.6 D, 87 г.
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Мнение от metodijivanov » 18 дек 2006, 16:15

licho написа:повечето неща ги има в haynes или
на faq.ford77.ru поне ще се отнася за фиеста

http://www.smartbooks-bg.com/index.php? ... e&prodid=8
тук пише че я има, гледам и за mondeo и за escort/orion някакви има.
(не е реклама на книжарницата)
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=5028" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 18 дек 2006, 20:01

Имам книга, имам достъп до скенер, не е проблем да я сканирам, обаче после как и къде да я кача. Двайсет страници са 8Мб, 320 не знам колко ще са, но няма как да ги кача на сайта с 2 Мб лимит.

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 21 дек 2006, 04:14

Дай ги на нqкой админ или дай аз ще ги кача в дата.бг поне ще го има нqкъде

georgi61
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 02 май 2008, 21:08
Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Re: Полезна информация

Мнение от georgi61 » 10 ное 2008, 21:04

Колеги кажете ми какъв тип е двигателят Ендура Е 1,3 пъл. инж.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Полезна информация

Мнение от cenzor » 10 ное 2008, 21:14

georgi61 написа:Колеги кажете ми какъв тип е двигателят Ендура Е 1,3 пъл. инж.
:roll: Ъъ, пълен инжекцион ще да е? :D:
Какъв е този въпрос изобщо.. какво точно те интересува за този двигател!>?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

georgi61
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 02 май 2008, 21:08
Модел на автомобила: форд фиеста мк4 1,3 i Ендура-Е 97г
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Re: Полезна информация

Мнение от georgi61 » 10 ное 2008, 21:28

Ами всичко за него с каква мошност и така на татък

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта