ако сложа кутия от мотор 1.4i на моя 1.6 Mi какво ще стане?
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
ако сложа кутия от мотор 1.4i на моя 1.6 Mi какво ще стане?
абе намерих си кутия от 1.4 инж. (моята нали се скапа) и се чудя ако я монтирам нея дали ще има разлика (в натоварване на ДВГто или скорост/обороти) иначе на вид и начин на монтаж е същата. още не съм я взел и не съм я разглобил да и видя диференциала. знае ли някой каква ще е разликата?
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
1.трябва да провериш дали въобще може да я монтираш /дали са съвместими на габарити, места за захващане и т.н/
2.ако се следва логиката ти си в добра като цяло позиция /ако беше обратното щеше да е зле/ - по правило това е скоростна кутия , която е разчетена да тегли същото купе, но с по-слаб двигател /или с поне по-малък работен обем/ следователно тя най-вероятно има малко по-къси предавки /редукция спряма твоята/, което може да се разглежда и като плюс и като минус - минусът е че при извън градско шофиране за поддържането на определена скорост тя ще поддържа малко по-високи обороти от ориг, което ще доведе до промяна в разхода на гориво/в лоша посока/, ще доведе до малко по-ниска макс. скорост /около 5-10км/ч./ и леко завишение на шума от мотора; плюсове - в градски условия по-горе изложеното ще направи колата по-динамична в ускоренията от светофар до светофар /по-гоямата мощност на твоя мотор в отделните оборотни режими ще позволява на новата ти скоростна кутия да тегли купето с по-голяма лекота/, ще позволява шофиране на по-висока предавка при по-ниска скорост, което като цяло ще доведе до икономия в разхода на гориво.
3. дори и да стане новата ти скоростна кутия, то не трябва да се забравя, че тя е разчетена за по-ниска мощност и трябва да се щади /повишената мощност ще увеличи и натоварването спрямо нея/ - започнеш ли да я юркаш много и да пилиш гуми много бързо ще и видиш сметката!
4.има вариянт всъщност и двете скоростни кутии да са абсолютно еднакви!
2.ако се следва логиката ти си в добра като цяло позиция /ако беше обратното щеше да е зле/ - по правило това е скоростна кутия , която е разчетена да тегли същото купе, но с по-слаб двигател /или с поне по-малък работен обем/ следователно тя най-вероятно има малко по-къси предавки /редукция спряма твоята/, което може да се разглежда и като плюс и като минус - минусът е че при извън градско шофиране за поддържането на определена скорост тя ще поддържа малко по-високи обороти от ориг, което ще доведе до промяна в разхода на гориво/в лоша посока/, ще доведе до малко по-ниска макс. скорост /около 5-10км/ч./ и леко завишение на шума от мотора; плюсове - в градски условия по-горе изложеното ще направи колата по-динамична в ускоренията от светофар до светофар /по-гоямата мощност на твоя мотор в отделните оборотни режими ще позволява на новата ти скоростна кутия да тегли купето с по-голяма лекота/, ще позволява шофиране на по-висока предавка при по-ниска скорост, което като цяло ще доведе до икономия в разхода на гориво.
3. дори и да стане новата ти скоростна кутия, то не трябва да се забравя, че тя е разчетена за по-ниска мощност и трябва да се щади /повишената мощност ще увеличи и натоварването спрямо нея/ - започнеш ли да я юркаш много и да пилиш гуми много бързо ще и видиш сметката!
4.има вариянт всъщност и двете скоростни кутии да са абсолютно еднакви!
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 12 авг 2005, 18:41
- Модел на автомобила: 96 Ford Escort 1.6 16v Ghia Turnier
- Местоположение: Кърджали
- Status: Извън линия
На теория е така,обаче нещо ми се върти в главата,че са доста малко колите който имат достатъчно мощност да достигнат ограничителя на обороти на 5-та скорост или 6-та ако има такава кадето на теория се достига максималната скорост.Та си мисля аз че ако се сложи по къса скоростна кутия двигателя ще може да се завърти на по високи обороти на последната предавка и да се достигне една близка ако не и еднаква скорост спрямо ск. кутия с по дълги предавкиchains написа: ще доведе до малко по-ниска макс. скорост /около 5-10км/ч./

Това са си мой мисли де не твърдя че са вярни и ще ми е интересно някой запознат да изкаже своето мнение относно написаното по горе

-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Тук съм писал за този датчик http://clubford.org/forum/viewtopic.php?p=33859#33859" onclick="window.open(this.href);return false;jack71 написа: обаче забелязах че на "новата" там където влиза жилото за километража има некъв датчик от който излиза букса с 3 пинчета. за кво ли е?
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
така! снощи приключих със ск. кутия. резултата е : няма придрусване при потегляне или искорение от малка скорост на 2ра. нито на задна. мисля че е от новия комплект съединител. скоростите всизат съвсем гладко и хубаво. по- пъргава е от преди определено. но не успях да я напъна на извънградско да сравня оборотите защото не ми стигна маслото за кутията и днес трябва да долея. определено работи добре, НО виенето на лагерите е съвсем малко по слабо отпреди. съмнява ме че и задните са заминали
а това виене бе главната причина да я метна в гаража... явно ще има продължение в мъките!!!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта