Налягане на гуми на Ескорт?
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Налягане на гуми на Ескорт?
Здравейте
От вчера имам един Ескорт 96 1.6 Зетек хечбек, който е с гуми 185/60 14ки. Навсякъде търсих информация колко трябва да е налягането в гумите по съвет на производителя но нищо не открих. Някой дали може да ми помогне с линк или съвет? Мерси предварително.
От вчера имам един Ескорт 96 1.6 Зетек хечбек, който е с гуми 185/60 14ки. Навсякъде търсих информация колко трябва да е налягането в гумите по съвет на производителя но нищо не открих. Някой дали може да ми помогне с линк или съвет? Мерси предварително.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Да значи моите наблюдения се, че при бензиновите версии налягането в гумите трябва да е около 2-2.2 атм., като цяло колата не ти е тежка. Наистина в книжките пише, че когато ще возиме повече хора или багаж да донапомпаме леко гумите - в това разбирасе има резон и при едно динамично шофиране ще направи автомобила по-стабилен, но не съм сигурен дали това е добро като идея в РБ, защото по-твърдите гуми освен, че имат по-сигурна стъпка, при попадане в някой роден трап се натоварват значително повече, което може лесно да доведе до скъсване на влакно от структората на гумата и/или изкривяване на джантата /особено ти предполагам че си лети джанти/!
Но много важно е да не допускаме гумата да е по-мека от необходимото /под 2атм./ - в този случай: се получава завишение на разхода, колата лесно губи инерция и има леко дестабилизирано поведение особено при рязко натискане на спирачката или промяна в траекторията. Това се дължи на липсата на стабилност на борда и и не доброто сцепление на грайфера /съвременните грайфери са много прецизно изчислени и изрработени и за да функционират нормално е необходиво гумата да не е мека, защото в противен случай се получава тъй нареченото размазване на рисунката и отделните сегменти на грайфера не показват пълните си възможности - това горното е от особено значение за зимните гуми/
Но много важно е да не допускаме гумата да е по-мека от необходимото /под 2атм./ - в този случай: се получава завишение на разхода, колата лесно губи инерция и има леко дестабилизирано поведение особено при рязко натискане на спирачката или промяна в траекторията. Това се дължи на липсата на стабилност на борда и и не доброто сцепление на грайфера /съвременните грайфери са много прецизно изчислени и изрработени и за да функционират нормално е необходиво гумата да не е мека, защото в противен случай се получава тъй нареченото размазване на рисунката и отделните сегменти на грайфера не показват пълните си възможности - това горното е от особено значение за зимните гуми/
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта