Налягане на гуми на Ескорт?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Налягане на гуми на Ескорт?

Мнение от orlinm » 27 юли 2006, 14:51

Здравейте :)

От вчера имам един Ескорт 96 1.6 Зетек хечбек, който е с гуми 185/60 14ки. Навсякъде търсих информация колко трябва да е налягането в гумите по съвет на производителя но нищо не открих. Някой дали може да ми помогне с линк или съвет? Мерси предварително.

Потребителски аватар
shaby
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 31 май 2006, 11:36
Модел на автомобила: Escort '96 1.8 TD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shaby » 27 юли 2006, 15:06

Имам Ескорт '96 1.8 TD и в книгата пише за 185/60/14 до три човека отпред 2.4, отзад 2.2. При повече от три човека отпред 2.5, отзад 3.1. Аз ги карам на 2.2 всичките, незнам колко е правилно, но така съм свикнал от старата си кола (Фиеста 1.1 '89)

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 юли 2006, 16:04

Виж таблицата по-долу :arrow:
А цялата книжка я има на САЙТА. :idea:
Прикачени файлове
Gumi.jpg
Табличката е малко рязната в единия край, ама колегата така я е сканирал. Ама е по-добре от нищо ;-)
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 27 юли 2006, 16:33

Да значи моите наблюдения се, че при бензиновите версии налягането в гумите трябва да е около 2-2.2 атм., като цяло колата не ти е тежка. Наистина в книжките пише, че когато ще возиме повече хора или багаж да донапомпаме леко гумите - в това разбирасе има резон и при едно динамично шофиране ще направи автомобила по-стабилен, но не съм сигурен дали това е добро като идея в РБ, защото по-твърдите гуми освен, че имат по-сигурна стъпка, при попадане в някой роден трап се натоварват значително повече, което може лесно да доведе до скъсване на влакно от структората на гумата и/или изкривяване на джантата /особено ти предполагам че си лети джанти/!
Но много важно е да не допускаме гумата да е по-мека от необходимото /под 2атм./ - в този случай: се получава завишение на разхода, колата лесно губи инерция и има леко дестабилизирано поведение особено при рязко натискане на спирачката или промяна в траекторията. Това се дължи на липсата на стабилност на борда и и не доброто сцепление на грайфера /съвременните грайфери са много прецизно изчислени и изрработени и за да функционират нормално е необходиво гумата да не е мека, защото в противен случай се получава тъй нареченото размазване на рисунката и отделните сегменти на грайфера не показват пълните си възможности - това горното е от особено значение за зимните гуми/

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 31 юли 2006, 13:21

Благодаря за отговора. Направих ги отпред 2 а отзад 1.8. Аз само собствения си г*з возя така, че няма да ги пренапомпвам.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта