Как и кога работи клапана на EVAP
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Как и кога работи клапана на EVAP
Братята газаджии бяха резнали маркучето идващо от клапана за бензиновите пари, за да не се смесва газта с парите.
Възстанових маркучето от клапана до инжекцията, но изключих куплунга на клапана за да не стане беля. В резултат на това, ЕКУ-то отчиташе грешка за този клапан, затова реших да направя една проста схемичка с реленце и втори клапан.
Когато се движа на бензин, клапана на EVAP е свързан към нормално затворения контакт на релето, при преминаване на газ, релето цъква и превключва свободния клапан, който съм монтирал. Така ЕКУ-то отчита че клапана си е там и не трупа грешка.
След малко тестове, установих че ЕКУ-то затваря масата на клапана (затваря веригата и клапана сработва) при подаване на газ. Клапана се отваря, при достигане на определени работни параметри на двигателя.
При температура X, клапана отваря при подаване на газ, и затваря при отпускане на педала на газта.
При температура X+Y, при подаване на газ клапана непрекъснато отваря и затваря (получава се непрекъснато щракане докато е подадена газ), докато не се отпусне педала на газта.
При температура X+Y+Z, клапана може и да отвори, може и да не се отвори.
Въпросът ми е, по кои параметри освен температура на двигателя, ЕКУто отваря клапана на EVAP. Ламбда сондата играе ли роля?
Възстанових маркучето от клапана до инжекцията, но изключих куплунга на клапана за да не стане беля. В резултат на това, ЕКУ-то отчиташе грешка за този клапан, затова реших да направя една проста схемичка с реленце и втори клапан.
Когато се движа на бензин, клапана на EVAP е свързан към нормално затворения контакт на релето, при преминаване на газ, релето цъква и превключва свободния клапан, който съм монтирал. Така ЕКУ-то отчита че клапана си е там и не трупа грешка.
След малко тестове, установих че ЕКУ-то затваря масата на клапана (затваря веригата и клапана сработва) при подаване на газ. Клапана се отваря, при достигане на определени работни параметри на двигателя.
При температура X, клапана отваря при подаване на газ, и затваря при отпускане на педала на газта.
При температура X+Y, при подаване на газ клапана непрекъснато отваря и затваря (получава се непрекъснато щракане докато е подадена газ), докато не се отпусне педала на газта.
При температура X+Y+Z, клапана може и да отвори, може и да не се отвори.
Въпросът ми е, по кои параметри освен температура на двигателя, ЕКУто отваря клапана на EVAP. Ламбда сондата играе ли роля?
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта