Как и кога работи клапана на EVAP

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
MasterBo
потребител
потребител
Мнения: 94
Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007
Местоположение: Pleven / Plovdiv
Status: Извън линия

Как и кога работи клапана на EVAP

Мнение от MasterBo » 28 юли 2006, 10:24

Братята газаджии бяха резнали маркучето идващо от клапана за бензиновите пари, за да не се смесва газта с парите.
Възстанових маркучето от клапана до инжекцията, но изключих куплунга на клапана за да не стане беля. В резултат на това, ЕКУ-то отчиташе грешка за този клапан, затова реших да направя една проста схемичка с реленце и втори клапан.
Когато се движа на бензин, клапана на EVAP е свързан към нормално затворения контакт на релето, при преминаване на газ, релето цъква и превключва свободния клапан, който съм монтирал. Така ЕКУ-то отчита че клапана си е там и не трупа грешка.

След малко тестове, установих че ЕКУ-то затваря масата на клапана (затваря веригата и клапана сработва) при подаване на газ. Клапана се отваря, при достигане на определени работни параметри на двигателя.

При температура X, клапана отваря при подаване на газ, и затваря при отпускане на педала на газта.
При температура X+Y, при подаване на газ клапана непрекъснато отваря и затваря (получава се непрекъснато щракане докато е подадена газ), докато не се отпусне педала на газта.
При температура X+Y+Z, клапана може и да отвори, може и да не се отвори.

Въпросът ми е, по кои параметри освен температура на двигателя, ЕКУто отваря клапана на EVAP. Ламбда сондата играе ли роля?
-=* Brain Powered by SlackWare *=-

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта