Спускане със спирачки !

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Спускане със спирачки !

Мнение от TIN » 03 авг 2006, 12:58

Как е по добре на скорост или на "феродо" :) ?
Чувал съм правилото: " на каквато качваш на такава слизаш ? "
Мнения ?

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 03 авг 2006, 13:21

Подкрепям това правило. Качвом на трета - спускам на трета и от време на време (при нужда) помагам на мотора с феродото на накладките :)

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 03 авг 2006, 14:24

Ако човек шофира сам зависи от колата - двигател, скоростна кутия и т.н.
Ако е 4Х4 можеш да качваш със каквато си искаш скорост стига да ти стиска и да владееш колата. Спускането също, когато си с хубави широки гуми. Ако си с вентилирани дискове може да спускаш на по-висока предавка и да си помагаш с спирачка. Общо взето движението с 4Х4 по инерция се различава коренно от останалите автомобили. В този режим колата направо си спира.
В случаите, когато автомобила е по-обикновен, горното правило е приложимо с известни уточнения - няма тежкатоварни автомобили по пътя и завоите не са остри. В противен случай се влачиш на 2-ра, без значение нагоре или надолу.
Обикновено като качвам към Белоградчик карам на 5-та, но когато вляза в трафик непрекъснато ръчкам 2-3-4 и обратно. Освен това когато не съм сам вземането на завоите с по-голяма скорост (гумите са широки и колата стои добре на пътя) нарушава комфорта на пътниците на задната седалка и стават като чували с картофи.
Поради това смятам, че най-удачно е да не се ползват никакви правила. Просто карайте така все едно имате кафе върху таблото. Така всички около вас ще са доволни и спокойно ще се наслаждават на природата и няма да мислят за къде да се хванат при поредния остър завой.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 03 авг 2006, 15:21

а, какво става при този вид спускане с разхода ?
Мисля, че се казва "принудителен празен ход" ?
Как е при инжекционите ?
т.е. каква е разликата ( в разхода ),при спукане на скорост и на "свободна" ?

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 03 авг 2006, 15:26

Да въпроса на TIN и мен ме вълнува. Също така някой знае ли какъв е отговора на въпроса му в случай че се кара на газ? Двигателя в моя случай е 1.6 Зетек
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 03 авг 2006, 15:28

orlinm написа:Да въпроса на TIN и мен ме вълнува. Също така някой знае ли какъв е отговора на въпроса му в случай че се кара на газ? Двигателя в моя случай е 1.6 Зетек
Аз карам на газ....!

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 03 авг 2006, 15:31

Е да видях малко след като написах въпроса. Но има разлика защото при карането на газ май компютъра не управлява мотора като при бензина.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 03 авг 2006, 15:32

orlinm написа:Е да видях малко след като написах въпроса. Но има разлика защото при карането на газ май компютъра не управлява мотора като при бензина.
Ами мисля, че го управлява всъщност той е "излъган" че гори бензин иначе би трупал грешки и ще има проблеми...

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 03 авг 2006, 16:46

на каквото и да карате преразход има в сравнение с нормален празен ход(800 об) факт е че двигателя работи на 2-3000 об при спускане на 3-та с 60км/ч.аз ползвам двигателя само в случайте когато слизам дълго и има опасност да загрее сп.течност,и задължително през зимата.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 03 авг 2006, 17:05

аз по принцип съм "въздаржател" мразя да дигам много много оборотите на мотора и рядко се спускам на предавка но ако пътните условия изискват адекватна реакция (пр. зимно време) се доверявам на по голямата сигурност чрез мотора 8)
Be happy

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 03 авг 2006, 17:11

Първо в различните му там наръчници пише - "НИКОГА ДА НЕ СЕ СПУСКА НА НУЛЕВА СКОРОСТ"; това има резон при : 1 при свободно "падане" особено при планински пътища автомобила бързо донабира /колкото е по-натоварен - толкова повече; гравитацията понякога е гадно нещо/ и при натискането на спирачката нпосредствено преди всеки завой води много бързо загряване на дисковете и накладките, които нямат време да се охладят преди следващия завой /последните направо изгарят - накладките се ронят, дисковете посиняват, изкривяват се или се пукат - зависи колко са оригинални и амортизирани/, което води до намаляване на тяхната ефективност и в един момент просто спират да държат /характеризира се с едно особено чувство - натискаш педала, а колата започва само да шари леко на ляво и надясно и не намалява - ужасно чувство дано никога не го изпитвате/; 2. Ако евентуално се появи повреда в спирачната система, то ако не да се спре напълно то може при движение на скорост да се ограничи скоростта до безопасно ниво и да се хване предстоящия завой и в последствие в обратен ред на предавките да се спре автомобила - ако си на нулева колата много бързо може да достигне 80 и повече км/ч., което първо ти оставя много малко време за реагиране, второ дори и да реагираш адекватно може да не влезе трета скорост, ако си с пет скорости или втора ако си с четири /четвърта не върши работа твърде е директна и колата набира почти като на нулева/. 3. Друга важна причина е, че докато се спускаш на скорост двигателя върти помпата на хидравликата и повдига налягането на сервоусилвателя на спирачната система /при натискане на спирачката сервоусилвателя отделя налягането си за осъществяването на спирането, като в последствие има механично време за презареждане на системата, което зависи от самата система и от оборотите на мотора - при по-високи обороти е по-къс интервала/, отделно и акумулатора се зарежда по-ефективно.


Колкото до разхода на гориво : при спускане на скорост двигателя се завърта не от експлозиите на горивото от цилиндрите, а от кинетичната енергия, която се акумулира от колелата - при старите коли разхода не се променя - при отпуснат педал на газта дроселовата клапа е затворена и просто няма от къде да дойде повече бензин отколкото при празен ход!; при съвременните коли наистина компа коригира това с цел да няма сътресения в мотра и процесите да са по-гладки, но това е в много тесни граници и разхода е незначително повишен. Но много много хора забравят, а това е по-важното - че нашите коли са с принудително мазане, тоест колко добре се маже двигателя зависи от оборотите на маслената помпа - при ниски обороти е ниско налягането на маслото и малко масло достига до главата, при средни и високи обороти налягането е високо - минава много масло през детайлите, което освен че ги смазва ги и охлажда, като по-този начин двг е защитен!

ПП: Помнете, че правилата за безопасно шофиране са написани с много кръв по улиците!

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 03 авг 2006, 17:28

chains
Даже на мен ми се вижда 3та точка като особено важна. Преди седмица ми угасна мотора на влизане в един завой, скоростта не беше голяма но аз се спусках по инерция на изключена от скорост. Та точно преди завоя мотора изгасна и видях бая зор да завъртя волана да взема завоя. Опасничко си е да ти умре сервото изведнъж.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 03 авг 2006, 17:35

chains написа: ....
ПП: Помнете, че правилата за безопасно шофиране са написани с много кръв по улиците!
Така е !
А па ти вземи пиши малко по-кратко ... после ще го чета. :D
nikolovvd, каквото е написал като каране в проход, така карах и аз с дъртия с 15/50/195 гуми.
Кой пита за икономично каране?
Усетил си бях дъртия от всякъде и си подържах едно темпо нито бързо, нито бавно. Няма рязко скачане по спирачки за завой и газ до ламарината на излизане. Знам къде, как и с колко ще влезе, е леко намалявам де, излизам си плавно и така. Но все ще намериш да настигнеш някой които е много труден за изпреварване ( с 60 коня и купе почти колкото на Мондео) щото тормози спирачките в завойте а в завой тряя си много прост да изпреварваш и на излизане мачка газта. Ай дръпне ... плавно дръпнеш и ти и на следващия завой пак спираш след него и после пак едно юнашко ускорение. Нямаме пътища където да караме спкойно и икономично. Гледах да не се нерва и т'ва е.
Дъртия се караше почти 100% на газ.
И все пак в прохода не спусках много много на скорост защото "спортиста" пукаше в ауспуха. Реве като 500 коня най-малко и като върнеш газта пука като истинска бегачка. Абе имаше чалъм да се спуска на скорост но определено не му беше много хубаво, сигурно заради малкия мотор.

Потребителски аватар
BukTop
потребител
потребител
Мнения: 73
Регистриран: 15 апр 2006, 19:07
Модел на автомобила: Escort CL 1.3 карб 1995 МК VI
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Мнение от BukTop » 03 авг 2006, 18:38

Относно спускането, мисля си че е по-правилно да е на скорост, първо защото няма опасност да ти угасне колата, и второ защото има много по-малка вероятност да ти загреят спирачките. А пък скоро научих, че в Австралия или в Канда карането по инерция било противозаконно :? , но щом има такъв закон, следователно има някаква причина за съществуването му.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 03 авг 2006, 19:54

TIN написа:а, какво става при този вид спускане с разхода ?
Мисля, че се казва "принудителен празен ход" ?
Как е при инжекционите ?
т.е. каква е разликата ( в разхода ),при спукане на скорост и на "свободна" ?
При повечето от тях разходът в този режим е нулев. При затворен дросел (ненатиснат педал на газта) и над определени обороти компа спира подаването на гориво от инжекциона и двигателят се върти само от инерцията на автомобила. При падане на оборотите под границата (около 1500 /мин примерно) или при подаване на газ, горенето се подновява.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 03 авг 2006, 22:34

...но на газ си лапа в зависимост от оборотите....

А това как се кара при спускане...колегата chains го е описал много добре.
Е, това не значи, че трябва да стоите на 2-ра и на 4000об :wink:
Просто на скорост не се позволява на колата да литва, помага се леко със спирачка преди влизане и с малко газ на излизане....

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 04 авг 2006, 08:54

mrdds написа:на каквото и да карате преразход има в сравнение с нормален празен ход(800 об) факт е че двигателя работи на 2-3000 об при спускане на 3-та с 60км/ч.аз ползвам двигателя само в случайте когато слизам дълго и има опасност да загрее сп.течност,и задължително през зимата.
Колега позволи ми да не се съгляся със теб. Ако гледната точка е разхода на гориво/пък и каквото друго да погледнеш/,много по-добре за двигателя е да спускаш баири на скорост. Веднъж горенето е почти нулево и втори път не натоварваш спирачките и имаш пълен контрол при извънредни ситуации,тук изразявам пълно съгласие с написаното от колегата chains. Имаше на времето една много хубава статия някъде по горният въпрос,но за съжеление не си спомням къде беше написана :cry:
Е има и изключения и те са при двутактовите автомобили.Там именно за това има система в ск.кутия/фрайлайф/,която като си на четвърта и спускаш наклон,изключва от скорост. Това е защото иначе при надолнище и почти нулев приток на гориво,няма достатъчно мазане на ДВГто :lol:
Изображение

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 04 авг 2006, 10:12

paci написа:..... Абе имаше чалъм да се спуска на скорост но определено не му беше много хубаво, сигурно заради малкия мотор.
:?: Е сега, какво излиза бре рaci, че аз трябва да слизам само на спирачки ли??
:wink:

kenanoff
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 24 ное 2005, 12:26
Модел на автомобила: Focus 1, 2005, 1.4
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kenanoff » 04 авг 2006, 10:49

Съвременните двигатели горят 0 (нула) на сто, когато сте на скорост и не пипате педала на газта. Да не говорим за улеснената работа на спирачките и липсата на риск да угасне и сервото.
Така че - винаги на скорост. Даже и като приближавам светофар в града. Така се пести значително

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 06 авг 2006, 12:47

Интересно.... а аз никога не се спускам на скорост.... И все си мисля, че като се напува мотора надолу по склона примерно на 4-та..това много го товари и разхода ми скача. 8)
Просто мотора е толкова малък и така жално ръмжи на спускане че....ми дожалява за него и не съм на скорост :oops:
Изображение
Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта