Пребоядисване на кола - стъпка по стъпка?
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Пребоядисване на кола - стъпка по стъпка?
Така, знам че не мога да получа изчерпателен отговор, защото всеки занаят си има тънкости.
Възможно ли е някой да напише стъпка по стъпка как да си подготвя колата за пребоядисване и самото боядисване. Какви са основните стъпки, какви шкурки и материали да избера и кога кое се използва.
Някои ще кажат да отида при бояджия да ми свърши работата. Добре, ама най-евтиното което намерих е 700 лева... пък аз нещо нямам толкова, а и самата ми колица струва не повече от 2к... така че май не е оправдано.
Реших да си я боядисам сам пък каквото излезе...
Купих си ексцентрик шлайф... някъв измислен за 50 кинта ма предполагам ш свърши работа. С каква шкурка да започна (предполагам някаква груба (60-90) и после с каква фина (200-300) ?
Колата е била APORTO RED 92 а сега е жълта. Трябва да сваля всичкото жълто, докато стигна до червено за да я боядисам пак червеничка.
Ако някой може да помогне, ще му бъда много благодарен.
Възможно ли е някой да напише стъпка по стъпка как да си подготвя колата за пребоядисване и самото боядисване. Какви са основните стъпки, какви шкурки и материали да избера и кога кое се използва.
Някои ще кажат да отида при бояджия да ми свърши работата. Добре, ама най-евтиното което намерих е 700 лева... пък аз нещо нямам толкова, а и самата ми колица струва не повече от 2к... така че май не е оправдано.
Реших да си я боядисам сам пък каквото излезе...
Купих си ексцентрик шлайф... някъв измислен за 50 кинта ма предполагам ш свърши работа. С каква шкурка да започна (предполагам някаква груба (60-90) и после с каква фина (200-300) ?
Колата е била APORTO RED 92 а сега е жълта. Трябва да сваля всичкото жълто, докато стигна до червено за да я боядисам пак червеничка.
Ако някой може да помогне, ще му бъда много благодарен.
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Няма никакъв смисъл да сваляш боята до червено, просто я матираш с 320, там където има неравности ще остане гланцово, изтриваш с 80 и полагаш кит. Кита се търка с 80 а след като решиш че е готов се прекарва с 180. Ако кривината е по-голяма и трябва да сложиш повече от 1-2 мм кит задължително триеш до ламарина и слагаш една ръка влакнест кит за да избегнеш напукването впоследствие. След това шприцоваш цялата кола или само местата където си сложил кит (по твоя преценка но ти препоръчвам цялата). Шприца се търка на ръка с водна шкурка 320-400. Вземи си боя BODY -по евтина е а е с добро качество ако капаците отвътре и колонките са жълти ще ти трябва 2кг боя инак и 1,5кг те оправят.
Препоръчвам ти следните китове:
Влакнест- BODY
Обикновен- ДЮПОН или BODY LP+
Шприц -BODY 3+1 червен (1кг стига да шприцоваш цялата кола)
Материалите ти са около 200 лв, намери някой да ти я боядиса като я подготвиш защото е важно пистолета да не е обикновен и налягането на въздуха да може да се регулира.
Предвид късния час сигурно не съм достатъчно изчерпателен но питай каквото не ти е ясно ще помагам.
Препоръчвам ти следните китове:
Влакнест- BODY
Обикновен- ДЮПОН или BODY LP+
Шприц -BODY 3+1 червен (1кг стига да шприцоваш цялата кола)
Материалите ти са около 200 лв, намери някой да ти я боядиса като я подготвиш защото е важно пистолета да не е обикновен и налягането на въздуха да може да се регулира.
Предвид късния час сигурно не съм достатъчно изчерпателен но питай каквото не ти е ясно ще помагам.
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Когато дадох колата да я пребоядисат жълта (беше такси), онези маймуни изобщо не са подготвили колата.. ами изглежда са ръсили жълто направо върху гланца на червеното.. и жълтото пада на люспи.
Случи ми се даже да отлепя парче жълта боя 10х10 см.
Затова предполагам, че трябва да махнa всичката жълта боя.
Колата е жълта само отвън, отвътре е оригиналния цвят и мисля да не го пипам.
Мисля да започна с 80-100 и после с 180-200... така добре ли е?
Случи ми се даже да отлепя парче жълта боя 10х10 см.
Затова предполагам, че трябва да махнa всичката жълта боя.
Колата е жълта само отвън, отвътре е оригиналния цвят и мисля да не го пипам.
Мисля да започна с 80-100 и после с 180-200... така добре ли е?
-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
НЕ! бачках в сервиз за тенекии около 2 месеца. момчетата бяха много добри и правихме само намазани автомобили. 1во каква боя ще я боядисваш? металик или обикновена?
значи доколкото си спомням (бачках преди около 4-5 месеца) дейсвахме така:
като за начало да посвалиш кофти боята може да шкурниш със 180. ама не се втилявай
1-с ексцентрик по равните повърхности 260шкурка за обикновена боя или 420 за металик (бягай от обрятни извивки и ръбове, не задържай дълго време ексцентрика на едно място а го разхождай по капака, ако трябва пак се върни по късно на същото място защото ако го задържиш и ламарината се нагрее тем има опасност да се изметне)
после на ръка по ръбовете (контури на капак, врати и т.н.) същата шкурка но като шкуриш на ръка пръстите ти трябва да са напречно на движението а не надлъжно така че формата им да не прави "канавки"
като я ошкуриш цялата (с много търпение и зор) измиваш добре, подсушаваш, китваш там където е необходимо (хубаво е преди да нанесеш кита да минеш с нещо което маха мазнините) кита го изглаждаш (изравняваш)като изсъхне с шкурка 360 ако го правиш на ръка пак по този начин който описах.трябва като приключиш с кита той да се "размазва" на вид по контурите си. т.е. не трябва да е на линия контура а да е като размазан. може дори да е "прозрачен" по контура си.
пръска се шприц грунд, ако е за светла боя - жълт или бял , ако е тъмна - черен.
може да пръснеш малко лак съвсеееем леко на леки пръски така че като шкуриш след това грунда да виждаш къде си шкурил и къде не. почваш с шкурка 600. пак мноооого търпение и нерви, може с ексцентрик на правите и големи части, контурите, ръбовете и извивките на ръка.но понеже ексцентрика ти предполагам е обикновен (няма вакуум прахосмукачка или нещо от сорта да се закачи към него, т.е. частиците които си ошкурил остават под шкурката и драскат) по добре на ръка. преди това си пробиваш капачката на едно шише и го пълниш с водица. намокряш детайла предварително. значи с едната ръка шкуриш както казах с пръсти нашречно на движението , а с другата поливаш с водица там където шкуриш така че частиците които сваляш да се отмиват да падат и да не надират грунда на мястото където шкуриш.може да поспреш дотук ако не си луд вманиачен идиот като нас. ако си със същата жълта книжка с печат като мен отиваш и си купуваш от магазина за автобои едно киче (скочбрайт се казваше ако не се лъжа) и паста 3М за подготовка преди пръскане . нещо като абразивна паста е. мокриш детайла, кичето, слагаш малко от пастата и търкаш както със водната шкурка. трябва да се пени. ако спре да се пени пак слагаш от пастата и продължаваш. като я отъркаш така хубаво я измиваш и подсушаваш. трябва да изглежда като перфектно боядисана черна, жълта или бяла (цвета на грунда) и е готова за облепяне и пръскане.
ами толкоз от мен. предупреждавам те че има мноооооооооого търпение упорит труд и нерви.
значи доколкото си спомням (бачках преди около 4-5 месеца) дейсвахме така:
като за начало да посвалиш кофти боята може да шкурниш със 180. ама не се втилявай
1-с ексцентрик по равните повърхности 260шкурка за обикновена боя или 420 за металик (бягай от обрятни извивки и ръбове, не задържай дълго време ексцентрика на едно място а го разхождай по капака, ако трябва пак се върни по късно на същото място защото ако го задържиш и ламарината се нагрее тем има опасност да се изметне)
после на ръка по ръбовете (контури на капак, врати и т.н.) същата шкурка но като шкуриш на ръка пръстите ти трябва да са напречно на движението а не надлъжно така че формата им да не прави "канавки"
като я ошкуриш цялата (с много търпение и зор) измиваш добре, подсушаваш, китваш там където е необходимо (хубаво е преди да нанесеш кита да минеш с нещо което маха мазнините) кита го изглаждаш (изравняваш)като изсъхне с шкурка 360 ако го правиш на ръка пак по този начин който описах.трябва като приключиш с кита той да се "размазва" на вид по контурите си. т.е. не трябва да е на линия контура а да е като размазан. може дори да е "прозрачен" по контура си.
пръска се шприц грунд, ако е за светла боя - жълт или бял , ако е тъмна - черен.
може да пръснеш малко лак съвсеееем леко на леки пръски така че като шкуриш след това грунда да виждаш къде си шкурил и къде не. почваш с шкурка 600. пак мноооого търпение и нерви, може с ексцентрик на правите и големи части, контурите, ръбовете и извивките на ръка.но понеже ексцентрика ти предполагам е обикновен (няма вакуум прахосмукачка или нещо от сорта да се закачи към него, т.е. частиците които си ошкурил остават под шкурката и драскат) по добре на ръка. преди това си пробиваш капачката на едно шише и го пълниш с водица. намокряш детайла предварително. значи с едната ръка шкуриш както казах с пръсти нашречно на движението , а с другата поливаш с водица там където шкуриш така че частиците които сваляш да се отмиват да падат и да не надират грунда на мястото където шкуриш.може да поспреш дотук ако не си луд вманиачен идиот като нас. ако си със същата жълта книжка с печат като мен отиваш и си купуваш от магазина за автобои едно киче (скочбрайт се казваше ако не се лъжа) и паста 3М за подготовка преди пръскане . нещо като абразивна паста е. мокриш детайла, кичето, слагаш малко от пастата и търкаш както със водната шкурка. трябва да се пени. ако спре да се пени пак слагаш от пастата и продължаваш. като я отъркаш така хубаво я измиваш и подсушаваш. трябва да изглежда като перфектно боядисана черна, жълта или бяла (цвета на грунда) и е готова за облепяне и пръскане.
ами толкоз от мен. предупреждавам те че има мноооооооооого търпение упорит труд и нерви.
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
ами за добро боядисване :
компресор мин 8бар мин50л - тия простите по метро дето ги продават може само някой и друг калник да боядисаш с тях (свършва бързо налягането)
не е задължително камера , може и просторно помещение но е препоръчано да е щпакловано (да не падат прапинки от стените ) хубаво би било ако може да се поизмие под преди това и добре проветрено. по принцип камерите не са само за изпичане на боята ами имат 2 вентилатора с филтри които въртят въздуха вътре.
подготовката по облепянето също е много пипкава и трябват нерви.
иначе може и с валяк
бяхме боядисали едно трабантче на един приятел така на двора 
компресор мин 8бар мин50л - тия простите по метро дето ги продават може само някой и друг калник да боядисаш с тях (свършва бързо налягането)
не е задължително камера , може и просторно помещение но е препоръчано да е щпакловано (да не падат прапинки от стените ) хубаво би било ако може да се поизмие под преди това и добре проветрено. по принцип камерите не са само за изпичане на боята ами имат 2 вентилатора с филтри които въртят въздуха вътре.
подготовката по облепянето също е много пипкава и трябват нерви.
иначе може и с валяк


- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
ами успех в начинанието и стискам палци. имаш ли за китване? съветвам те да вържеш една прахосмукачка отзад на отвора за торбата и да я включваш като шлайфаш. и внимавай като слагаш шкурката да не запушваш отворите. и не задържай ексцентрика на едно място. разхождай го по детайла...
успех още веднъж
успех още веднъж
- MasterBo
- потребител
- Мнения: 94
- Регистриран: 21 фев 2006, 08:48
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.4i / 93
Ford Fiesta 1.4 16v / 2008
Ford Focus 2.0 TDCI / 2007 - Местоположение: Pleven / Plovdiv
- Status: Извън линия
Вече съм в боя
...
... връщане назад няма!

Започвам да разбирам, защо бояджиите искат толкова пари за работа
Оказа се, че върху капака ми има поне 2кг кит... и ще търся нов капак.. или поне от някоя морга някой сносен.
Ако можете да ме ориентирате колко върви капак за Ескорт '93 ?
Също ме интересува дали капака от предния модел ще стане на моя, защото е по-плосък и имам оригиналните дифузьори от Cosworth и да ги сложа
Моя капак е такъв:

... евентуално да сложа такъв:

П.П. Ако някой си разпознае колата да не се сърди.. такива примери намерих в мобиле.бг

... връщане назад няма!

Започвам да разбирам, защо бояджиите искат толкова пари за работа

Оказа се, че върху капака ми има поне 2кг кит... и ще търся нов капак.. или поне от някоя морга някой сносен.
Ако можете да ме ориентирате колко върви капак за Ескорт '93 ?
Също ме интересува дали капака от предния модел ще стане на моя, защото е по-плосък и имам оригиналните дифузьори от Cosworth и да ги сложа

Моя капак е такъв:

... евентуално да сложа такъв:

П.П. Ако някой си разпознае колата да не се сърди.. такива примери намерих в мобиле.бг

-=* Brain Powered by SlackWare *=-
- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
аз смених моя от права маска на овалната. купих 2ра ръка за 110 лв. гледай да е прав и въобще да не се налага кит. така и така ще го сменяш поне да е прав. 2ро гледай да няма кит по капака. като погледнеш долната стана ребрата не трябва да са цепени и заварявани. това означава че е изправян от удър. абе избери си читав капак. а напукването може да не е само от вида на кита а също колко втвърдител е сложен в кита (да не е много) дали е обезмаслено преди да се нанесе кита колко слоя лак е пръскано за край и др. такива.
както каза колегата капака и тавана са платната на колата. те криви ли са целия й фасон ще е накривен.
пък ако искаш крив капак имам един в мазата
и още нещо. като стигаш финала (лака на боята) не се оливай! 2 ръце и стигат. докато бачках в сервиза джамбазите караха италиански коли които са се оливали да им пръскат лак като са ги пребоядисвали. по 4 ръце лак са слагали а тогава от слънцето лака се напуква
както каза колегата капака и тавана са платната на колата. те криви ли са целия й фасон ще е накривен.
пък ако искаш крив капак имам един в мазата

и още нещо. като стигаш финала (лака на боята) не се оливай! 2 ръце и стигат. докато бачках в сервиза джамбазите караха италиански коли които са се оливали да им пръскат лак като са ги пребоядисвали. по 4 ръце лак са слагали а тогава от слънцето лака се напуква
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта