Катализатор-дали е станал за смяна?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Катализатор-дали е станал за смяна?

Мнение от mrdds » 18 сеп 2006, 13:10

Колеги,попрочетох темите за катализатора,но пак ми се въртят разни въпроси.....
Значи първо да кажа,че колата почна да не върви както можеше-дори и на газ.Баирите се минават много кахърно-подавам газ-колата не върви,почва да бръмчи странно като хванат певец за гърлото,докато не премине нагорнището.Свещите с сменяни,кабелите преди 2 месеца,газта е хубава-добре настроена-в града дава разход 10-11,извън градско до 120-9.Средното гърненце по бръмчава че съм решил другата събота да го свалям за заварка.Ама се чудя сега тъй и тъй свалям,дали да махна катализатора и да сложа резонаторно гърне.Не знам как се слага това гърненце,реже ли се катализатора...... и се притеснявам дали после(ако някой ден не искат да ни пускат на преглед без кат)ще може да се върне обратно на мястото си?Километрите са 135к.но си мисля че не са реални,така че е подминал границата за издръжливост от 150к.км.
Обръщам се към хората които са си ги сменяли(Brock&Demiro видях че са го махнали)и всички които знаят нещо по темата:Дали да си отстраня катализатора или да го оставя?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 18 сеп 2006, 13:19

От това което аз научих - никой не може да ти каже със сигурност дали катализатора ти е за смяна, освен ако питите не са ти се отлепили и тропат в самия корпус на катализатора. При мене се получи точно това - каране от Сф до морето по магистралата със 150-160 и се отлепи.

Иначе КАТ-а се маха с отрязване и на негово място е хубаво /не е задължително/ да се сложи резонаторно гърне.

Ако се наложи да си слагаме пак катализаторите, твоя и без друго е заминал и няма да върши работата за която е предвиден. В момента в КРАФТ има универсални катализатори - мисля, че този до 1600см3 струваше 160лв, а за по-мощните ДВГ е към 200лв.

:twisted:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 18 сеп 2006, 13:28

Само да допълня въпроса:

Как ще се отрази липсата на катализатора на разхода на гориво, тъй като се променя налягането на газовете около ланда сондата?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 18 сеп 2006, 13:31

nikolovvd написа:Само да допълня въпроса:

Как ще се отрази липсата на катализатора на разхода на гориво, тъй като се променя налягането на газовете около ланда сондата?
ако караш със стандартна АГУ никак,понеже ламбдата не играе роля в горенето на газ.
А до колкото знам на датчика не му оказва влияние налягането че да има изкривена стойност без катализатор.Може и да бъркам

Потребителски аватар
Tuz
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 10 авг 2006, 15:40
Модел на автомобила: Мондео 2004
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от Tuz » 18 сеп 2006, 14:10

Аз си ги махам веднага щом си купя колата, слагаш резонатор и всичко е ОК. 8)
Коллата направо излита...а ако почнат да ги проверяват има по около 200 лв .
Моя съвет е ако ти се мъчи колата режи го :lol:
Карай бавно, Стигни жив и здарав

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 18 сеп 2006, 14:45

Извинявам се за въпроса, който е малко извън темата, но пак е за кат-а...
Та въпроса ми е: Как влияе се катализатора и работата му от работата на ДВГ на газ?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 18 сеп 2006, 16:25

Газта му съкращава живота, но за сметка на това кола на газ няма проблем с газ анализатора ;)
Изображение

qwert
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
Местоположение: Видин/ София
Status: Извън линия

Мнение от qwert » 18 сеп 2006, 16:27

mrrds, аз карам без катализатор от 5-г. и единствения проблем които се получава е по- големия шум.
Първо ми бяха срязали гърнето на катализатора и махнаха питите, но трябва да сложиш перфорирана тръба (вътре в гърнето) иначе е много дразнещо /шумно, сега съм с цяла тръба и разликата от преди никаква, само че знам че ако ти е запушен катализатора трябва да ти е по-висок разхода, а както пишеш в момента е нормален (то и моя е такъв).

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 18 сеп 2006, 16:42

Кво да допълня и аз,махнах моя щото се чуваше дрънчене :cry: Оказаха се питите здрави,но едната се беше отлепила.Колата в момента е осезаемо по-шумна,така че първо разучи какво да туриш на негово място.Значи моя го сцепихме и махнахме"пълнежа" и сега върви малко по-вече,но ще търся начин да сложа нещо на негово масто,дали гърне или тръба,още не съм решил,но ще трябва да се сложи някаква измама.А за прегледите не се притеснявай въобще,ще им се намери цаката и на тях.Ти да си виждал откакто въведоха забраната за непушене в заведенията да се спазва,а? :lol: :lol: Тъй като те "слушам" ще се наложи ампутация май скоро време.... :wink:
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 18 сеп 2006, 17:02

:wink: благодарско на всички.Май първо ще го гледаме срещу слънцето па после ще режем.Не дрънчи както казвате вие,но това невървене нее добро.И дизелите ме вземат за мезе по баирчетата. :wink:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 19 сеп 2006, 00:01

Аз като реших да кормя моя катализатор с най голямо учудване установих, че манипулацията вече е извършена още в Германия. Така че и там явно има начин.
Колата дойде оттам на автовоз със счупен диференциал и знам какво е правено по нея.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 69 госта