Запушена дюза на 1.8TDI или...
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Запушена дюза на 1.8TDI или...
Здравейте на всички, както си карах в петъка из "хубавите" пътища на Б-ия след около 300км усетих, че загубвам мощност. Помислих че е субективно върнах една предавка и се поуспокоих. След около 5-6км обаче двигателя съвсем се спъна и след като спрях музиката и чистачките с ужас чух някакво чукане отпред. Впоследствие като вдигнах капака разбрах че над 1500 об се чува и то от дв-ля
!ДВГ-то си държеше об. на пр. ход и си палеше както и преди, като при появяването на чукането запушваше бяло.
Понеже вече бях на 10-ина км от мястото закъдето бях тръгнал продължих с обороти до 1500, докато съвсем не се спъна мотора. вече съвсем уплашен спрях. След дърпане и обикаляне по сервизите на малкия град в който бях се изразиха мнения от рода: биални лагери, запушена дюза, бутален болт. След влизането в сервиза и отварянето на мотора
, майстора каза че бил разхлабен биалния лагер на единия цилиндър... и само това. В началото се зарадвах, че осн. ремонт ми се размина, но след носенето на дюзите за проверка се установи, че единия разпръсквач е зле. Та мисълта ми е дали въобще е било нужно да се отваря ДВГ-то, или е била само запушена дюза
(майстора в началото разви последователно две от холендровите гайки на тръбопроводите и каза че не било от дюзи). Някъде бях чел че е възможно от зап. дюза да се разхлаби лагер ?!?. Някой ако е имал подобен или има опит моля да сподели.
P.S. в момента мотора още не е събран!

Понеже вече бях на 10-ина км от мястото закъдето бях тръгнал продължих с обороти до 1500, докато съвсем не се спъна мотора. вече съвсем уплашен спрях. След дърпане и обикаляне по сервизите на малкия град в който бях се изразиха мнения от рода: биални лагери, запушена дюза, бутален болт. След влизането в сервиза и отварянето на мотора


P.S. в момента мотора още не е събран!
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 30 май 2005, 09:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1,6 2000г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не съм имал подобен проблем но белия /сивия/ пушек за мен е от хлабавия лагер за който ти е споменал майстора. Следствие на неговия луфт, компресията в съответния цилиндър се нарушава. Или по-точно различните точки в който се получава максимално налягане необходимо за възпламеняване на горивото. При запушена дюза по-скоро би подпушвало в черен цвят /този проблем съм го имал и го реших с подмяна на разпръсквачи/. Така и така мотора е отворен поне смени и сегментите /маслени и компресионни/. Не вярвам да са много скъпи.
Също така проверете и хода на изпускателните клапани.
Дано съм бил полезен и успех от мен
Също така проверете и хода на изпускателните клапани.
Дано съм бил полезен и успех от мен
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Благодаря за бързия отговор! Аз му казах да прегледа и каквото трябва да се смени, беше тръгнал вътр. семеринг на кол. вал, вече го купих, всичко друго било ОК ?.. Като отидох да го видя ДВГ-то ми беше със свален капак на клапаните и картер естествено извън колата
(мисля че не е отварял блока защото разпр. вал и ангр. ремък си бяха на място). Човека каза че неможел да се свали картера без да се измъкне целия двигател !?! - дали е така. Бил го измъчил климатика... Уж най-добрия в града. Май трудно се намират добри майстори за Форд. Притеснението ми е при това изваждане на двигателя да не съсипе някои от останалите възли - климатик, хидр. охлаждане. Иначе моторчето за 5000 км откакто съм го купил (като изкл. проблема с тайнственото засмукване отнякъде на в/х дискутирано в друга тема) изглеждаше добре - за тези км не пипаше маслото, добре опъваше и разхода му беше 5 към 7 извънгр./градско.
Имаше едно странно скърцане при студено от дясно което ту се появяваше ту изчезваше. В началото мислех да не е турбото, но при обстойно преслушване ми се струваше че идва отвътре. Майстора каза че лагерите били наред, незнаел от какво е, пък и като съм му я палел не бил го чул... Дано не съм ви изнервил с дългите си обяснения

Имаше едно странно скърцане при студено от дясно което ту се появяваше ту изчезваше. В началото мислех да не е турбото, но при обстойно преслушване ми се струваше че идва отвътре. Майстора каза че лагерите били наред, незнаел от какво е, пък и като съм му я палел не бил го чул... Дано не съм ви изнервил с дългите си обяснения

-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Дали не съм помогнал за запушването при смяната на маркучите по горивната система, уж пазех чистота! Реших и четирите разпръсквача да сменя, но нещо има проблеми с намирането им за Лукас горивна с-ма. Дюзите са сваляни по накаква причина(имаше червен силикон по тях). Като се замисля доста вибрации имаше на пр. ход в купето, незнам как е при колегите с Ескорти. Онзи денсе качих на една Мареа 1.9ТДИ, мотора естествено беше целия в масло
но пък вътре нямаше почти никакви вибрации.

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Ее, това с вибрациите може да е от тампоните на двг. - да са си по заминали, не е зле да ги провериш, че така и така двг е вън от коша.
А колкото до това със запушването, то най вероятно се дължи или на лоша нафта или /недай боже/ на скъсан въздушен и/или горивен филтър и от там проникнали прашинки - дюзите са невероятно чувствителни към проникването на дори мноооого малки частици в тях.
Ако ти се наложи смяна на дюзите - мой съвет е да смениш всички едновременно, защто в противен случай пълненето няма да става равномерно за вс. цилиндри и двг ще има нестабилна работа /новата дюза ще осигурява по-голям дебит от старите, които вече в някаква степен са се по амортизирали/!
А колкото до това със запушването, то най вероятно се дължи или на лоша нафта или /недай боже/ на скъсан въздушен и/или горивен филтър и от там проникнали прашинки - дюзите са невероятно чувствителни към проникването на дори мноооого малки частици в тях.
Ако ти се наложи смяна на дюзите - мой съвет е да смениш всички едновременно, защто в противен случай пълненето няма да става равномерно за вс. цилиндри и двг ще има нестабилна работа /новата дюза ще осигурява по-голям дебит от старите, които вече в някаква степен са се по амортизирали/!
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Развитието на проблема е следното: След като си взех колата покарах около 60-70 км и всичко изглеждаше ОК. Майстора не сменил и четирите разпръсквача, а само единия, защото другите били добре. Найстина ми се струваше може би е субективно, че колата работеше по меко дори и студена. Вчера обаче предприех обратно пътуване за София, но уви след 80-тия км се случи същото
(вж. по-горе). Карах без музика и веднага щом чух тропането спрях. Този път колата не държи стабилно об. на пр. ход и пуши черно щом се появи тропането. Аз си мисля пак за запушена дюза. Въпросът е дали майстора е замърсил гор. с-ма или от някъде проникват боклуци за да се запушват така дюзите - ако въобще е в това проблема. Мисля на този етап сам да се оправям като сваля дюзите и ги дам за проверка на стенд.

-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да и аз се замислих вече за помпата като се има предвид, че след смяна на всички маркучи по гор. с-ма продължи да пали с доста въртене макар че с напомпване от ръчната помпа пали от половин оборот. Като се замисля проблемът и двата пъти стана след по -продължително каране с около 110 - 120 км/h, незнам дали има някаква връзка.
-
- потребител
- Мнения: 427
- Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Запушена дюза на 1.8TDI или...
Колега аз мисля че е нещо от помпата или някакава електроника по двигателя!Аз съм имал подобен случаи след като си измих двигателя на колата,но след като престоя една нощ се оправи от самосебеси!Наи добре отиди на диагностика,и провери центровката на помпата!
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Благодаря на отзовалите се. Проблемът бе разрешен със смяна на четирите дюзи с нови БОШ....
Смененият разпръсквач, както и още един бяха блокирали. Засега около 400 км след смяната им всичко изглежда наред. За съжаление
изваждане на двигателя не се е налагало (майстора който ми сменя разпръсквачите каза, че ако е имало разхлабен биялен лагер всичко вътре щяло да стане на чорба), поне смених единия семеринг на коляновия вал, антифриза и направих профилактика на стартера и динамото. Добре, че поне блока не отваряхме, а само картера и капака на клапаните, но колко други възли може да са засегнати при това изваждане ще се разбере.. засега няма течове необичайни шумове или вибрации.
Сега положителния ефект: някой беше писал наскоро, че колата му е мудна в ниските обороти, като се замисля и моята беше спъната ..... сега не мога да я позная, а пък с вкл. на турбото направо се изтрелва
Та съветът ми към колегите с подобен проблем е да си проверят дюзите така или иначе ги дават да се сменят на около 100 хил. км.
Смененият разпръсквач, както и още един бяха блокирали. Засега около 400 км след смяната им всичко изглежда наред. За съжаление

Сега положителния ефект: някой беше писал наскоро, че колата му е мудна в ниските обороти, като се замисля и моята беше спъната ..... сега не мога да я позная, а пък с вкл. на турбото направо се изтрелва


Та съветът ми към колегите с подобен проблем е да си проверят дюзите така или иначе ги дават да се сменят на около 100 хил. км.
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Досега зареждах само от Лукойл, но чух мнение, че точно нафтата им не била хубава.... Иначе разпръсквачите ги взех по 40 лв/бр. Предполагам че могат да се намерят и на по-добра цена, просто трябва да се намери магазин в който хората да знаят да работят с каталога на Бош. Аз обикалях доста из София и не намерих Бош, а само полски или италиански за по 15-18 лв, които не препоръчвам на никой.
В темата за трудно палещия 1.8ТДИ се бях включил и аз(след смяна на всички маркучи и филтри без резултат) - отчасти разреших и този проблем: На помпата на изхода за излишната нафта има един клапан който изглежда като болт с отвори по него - смениха ми го и сега колата пали по-лесно, но пък ми се струва, че от тогава малко се спъна в смисъл че след 2000 об (когато се вкл. турбото) сега не дърпа осезателно както преди. Чудя се дали новия клапан не е от друга помпа т.е. с по-малък отвор. Ако някой се интересува мога да кача и снимки.
В темата за трудно палещия 1.8ТДИ се бях включил и аз(след смяна на всички маркучи и филтри без резултат) - отчасти разреших и този проблем: На помпата на изхода за излишната нафта има един клапан който изглежда като болт с отвори по него - смениха ми го и сега колата пали по-лесно, но пък ми се струва, че от тогава малко се спъна в смисъл че след 2000 об (когато се вкл. турбото) сега не дърпа осезателно както преди. Чудя се дали новия клапан не е от друга помпа т.е. с по-малък отвор. Ако някой се интересува мога да кача и снимки.
-
- потребител
- Мнения: 64
- Регистриран: 24 фев 2005, 00:32
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4TDCI 06г.
Ford Focus CMAX 1.6TDCI 06г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Извинявам се за закъснението, но имах много задачки..
Ограденото с червено е въпросния клапан, който на помпите Лукас се намира на изходящата нафта. При мен сега по-добре пали но все още се връща, защото като напомпя дори веднъж с ръчната помпа на филтъра пали от половин оборот - някой ако знае откъде да се намери нов, може би в сервиза на Лукас мисля на Житница че беше..
М/у другото слагането на обратен клапан (от тези алуминиевите) на входа на помпата не помага - по не при мен и с него и без него няма разлика.
Ограденото с червено е въпросния клапан, който на помпите Лукас се намира на изходящата нафта. При мен сега по-добре пали но все още се връща, защото като напомпя дори веднъж с ръчната помпа на филтъра пали от половин оборот - някой ако знае откъде да се намери нов, може би в сервиза на Лукас мисля на Житница че беше..
М/у другото слагането на обратен клапан (от тези алуминиевите) на входа на помпата не помага - по не при мен и с него и без него няма разлика.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта