компресия на мондео...

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

компресия на мондео...

Мнение от TIN » 13 окт 2006, 13:35

1,8 бензин...в какви граници трябва да му е компресията...
намерих във форума една тема...пише 10:1...какво означава това ?

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 13 окт 2006, 15:09

това значи, че при един пълен цикъл на буталото трябва да направи компресия 10 атмосфери. Отиваш на някой сервиз и им казваш да ти проверят компресията струва към 10-15 лв.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 13 окт 2006, 15:33

Колегата по-горе се е пообъркал малко. 10:1 е степента на сгъстяване. Обема на горивната камера когато буталото е в долна мъртва точка е 10 пъти по-голям от обема когато буталото е в горна мъртва точка. Като купувах колата и мерих компресията и всички цилиндри имаха над 14 атмосфери. Предният собственик може да е слагал някаква добавка ... знам ли. Но 14 си е като на нов двигател след разработване. Над 10-11 е добре. По-важно е да няма голяма разлика между цилиндите - +/- 1 атмосфера.

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cotecna » 13 окт 2006, 15:51

Да правилно обаче прави 14 атмосфери максимално при постоянно въртене на стартера т.е няколко хода на буталото а не само един от д.м.т. до г.м.т. тогава може и 16 да покаже нали така ?

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 13 окт 2006, 21:27

В голямата книга пише 10.0 бара./ориентировъчни показания за бензин 11-13бара ,за дизел 20-25бара/
-палиш откачаш бушона на помпата докато огасне
-сваляш свещите
-превърташ на стартер да се продухат цилиндрите
-поставяш уреда въртиш на стартер с натиснат до край педал на газта
-въртиш докато спре да покачва стойностите на уреда
-така мериш 4-те цилиндъра
-записваш ги
-приемливи разлики м/у цилиндрите 3.0бара /дизел 5.0бара/
Но при тази операция сумираш грешки в ЕКУ-то,затова провеждаш теста за "само-убочение".
Успех..........

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 14 окт 2006, 10:10

Върти се на стартер докато стрелката спре да се вдига повече. 16 атмосфери може да покаже двигател с по-голяма степен на сгъстяване. Този повече от 14.5 трудно. Плюс/минус 3 атм. е голяма разлика. Аз бих се притеснявал ако единият цилиндър вади 10 а другите 13.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 14 окт 2006, 10:45

Не се притеснявай излишно е 14 и нагоре атм. е малко трудничко и за много нов двг.и мерен с изправен уред,а и никои производител на серийни коли не преследва такива стойности на компресия не са им нужни.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 14 окт 2006, 11:08

И след теста на 4-те цилиндъра капваш с спринцовка малко маслов цилиндрите и пак мериш.Ако имаш спад в налягането и има разлика в показаниата начи сигменти.Компресиата може да бяга и от клапаните.На един руски саит беше много добре уписано но немога го намеря в момента.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 16 окт 2006, 10:16

ok, Благодаря на всички за отговорите...
сега ако може един обобщителен.....
напр.....10 за ремонт....14 нов ДВГ....12 добре ?

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 16 окт 2006, 14:39

И 10 е добре, стига разлкиката между отделните цилиндри да не е голяма. Ако са между 9 и 11 и не ти гори много масло - нищо му няма на двигателя.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 17 окт 2006, 21:04

Ескорт 95г. - 10атм. е за отличен ако са еднакви горе-долу ст/стите не го закачай.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта