високи празни обороти на сиера 2.0i

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
dedo_liben
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 юли 2005, 01:15
Модел на автомобила: Ford Sierra clx 2.0i ohc 74kw N4B двигател
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

високи празни обороти на сиера 2.0i

Мнение от dedo_liben » 23 авг 2005, 01:02

имам един малко тъп въпрос, ама като незнам .....
та значи оборотите на празен ход са ми много високи- 1400-1500.такива обороти държи още като запаля двигателя.много рядко падат до 1000 , и то след голям преход, независимо дали е градско или извънградско (да речем поне 20 -тина километра). Тома започна да го прови от известно време.Преди като палих двигателя (особено по-студеното време) първо за около десетина секунди оборотите се колебаеха, след това се застопоряваха на окол 1100-1200 и след най-много минута падаха до нормалните към 950.разпоза ми се покачи значително от тези идиотски 1500 оборота на празен ход, та кажете къде да търся проблема и евентуално от какво се контролират оборотите на празния ход. Изчистих си моторчето за празен ход, че имаше ммного прахоляк по него, но проблема остана. колата е сиера 90-та 2000 кубика , инжекцион bosch l-jetronic, 100 коня с катализатор помагайте!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 23 авг 2005, 08:57

Струва ми се, че си караш на постоянен смукач. Май ти е зацепило отворено. Пробва ли и със спрей в колектора (почистващ) или с друго моторче (от приятел за проба)?
Другата вероятност е запушен катализатор, но...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 авг 2005, 09:13

Или прецакан датчик, който дава грешна информация /например, че колата е студена/

dedo_liben
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 юли 2005, 01:15
Модел на автомобила: Ford Sierra clx 2.0i ohc 74kw N4B двигател
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Мнение от dedo_liben » 23 авг 2005, 18:39

къде да пипна , та да затворя тоя пусти смукач! утре може би ще свалям главата, та някъде из всмукателните колектори ли да търся проблема- там където е датчика за температурата на постъващия въздух? същ смятам да сменя и датчик за т на водата.ама дали ще се оправи. :roll:
а катализаора отдавна е махнат.казах го само защото двигателите с и без катализатор се раз-личават по степента на компресия.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 24 авг 2005, 08:59

dedo_liben написа:...утре може би ще свалям главата, та някъде из всмукателните колектори ли да търся проблема...
:?: Що ще сваляш главата?
Започни последователно - пробвай датчиците един по един, но без да ги купуваш! Иначе ще ти излезе много солено начинанието :wink:
Най-често проблема се дължи на стъпковото моторче (имал някакъв ексцентрик, пластмасов и от него идвал проблема). Пробвай с такова от някой познат и ще разбереш. Друга вероятна причина....ламбда сондата - възможно е да си е останала на "бедна смес" и от там компа да буха бенз.....Но и това се мери, а не веднага в магазин. Лошото е, че не съм го правил. Има и трета възможност - да ти се е сцепило/напукало някое от вакуумчетата - огледай ги!
И не бързай да се набутваш!

dedo_liben
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 юли 2005, 01:15
Модел на автомобила: Ford Sierra clx 2.0i ohc 74kw N4B двигател
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Мнение от dedo_liben » 27 авг 2005, 13:27

абе аз свърших с набутването вчера!
то си беше принудително , тъй като имаше четири цилиндъра с четири раpлични компресии 10, 6, 4.5, 10.5!!!
Та след като свалихме главата освен че се видя, че разпределителния вал и кобилиците са отишли и се оказа че не са клапани, а сегменти.Та общо взето съм сменил бая работи- разпределителен вал, кобилици, гумички на клапаните, семерингите на коляновия и разпр. валове, сегменти , биелни лагери, както и всевъзможните гарнитури. Двигалеля го почистих "от до" и го направих "както в Кьолн са го сглобили"!почистих и моторчето за празен ход, почистих и входящите и изходящи колектори, маслените магистрали, коляновия вал , главата и каквото се сетите. Сглобихме двиателя, запалих и след като направихме центровка на запалването всичко си беше наред - 900-950 оборота и колаа си мъркаше перфектно. Обаче след 2 часа пак същото - тея високи обороти пак се появиха.Сега стои на 1300 на празен ход независимо дали е загряла или не.
От кои датчици да го почвам и как да ги тествам?Имайте предвид, че съм подил на диагнотиа в Бош сервиз и там на тетера ми казаха, че нямало по никоя от системите грешки, които компа да е засякъл, само малко ми била мудна ламбда сондата.та си чудя дали ако я елиминирам за два три дни да видя как ще е без нея?

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 27 авг 2005, 14:55

хм. знам,че двигателите са ни малко различни ама на мен като ми държеше високи обороти се беше откачил някъв маркуч и смучеше мн мощно въздух...чуй дали свисти и прегледай маркучите.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

dedo_liben
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 юли 2005, 01:15
Модел на автомобила: Ford Sierra clx 2.0i ohc 74kw N4B двигател
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Мнение от dedo_liben » 27 авг 2005, 16:04

не свисти от никъде.всички маркучи са прегледани (между другото е много лесно, когато целият двигател е извън коша :lol: ) за напукано или пречупено. незнам всъщност от къде се настройва този празен ход- в една книжка (Haynes Ford Sierra Service And Repair Manual) пише , че на разходомера за въздух има винтче, от което се регулира празния ход/съдържанието на СО в изгорелите газове (ама при мен го няма) другаде пък четох, че ЕКУ-то само си събира инфо от разходомера за въздух, ламбда сондата, т на водата, т на въздуха в колектора, МАР сензора, и от всичко тва само си регулра празния ход. Та въпроса ми е от къде аджеба стаа цялата хава- има си отделно "нещо", "машинка" за това (имам предвид автоматичния смукач) или самото ЕКУ си определя оборотите на празен ход.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 27 авг 2005, 17:09

ЕКУто трябва да е. събира инфо от всички датчици, и решава колко гориво и въздух да пуска(при студена кола трябва да има повече тунджа, при натоварен мотор/климатик примерно/ повече от двете и т.н)
на мен ми се е случвало зад някоя гляма машина(автобус или камьон) за малко да си изгуби обороти. все едно свършва горивото. просто в тия пушеци не остава кислород и горивото не може да изгори, тогава ако всички е в час ЕКУто трябва също да разбере к'ва е играта и да се погрижи да не изгасне колата.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

dedo_liben
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 юли 2005, 01:15
Модел на автомобила: Ford Sierra clx 2.0i ohc 74kw N4B двигател
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Мнение от dedo_liben » 27 авг 2005, 19:48

проблема решен!или да се надявам , че е!
по прочетох по-подробно книжката на Haynes и видях едн невзрачно пасажче , в което се описва процедурата по самообучение за EEC-ІV. Та значи направих това , което пишеше: след изключване за около 15 мин на акумулатора следва включване;запалва се двигателя и се оставя да работи на празен ход без подаване на газ за около 3 минути.след тези три минути подавате газ като трябва да задържите газта на 1200 оборота за около 2 минути. След това пускате газта и изчаквате да паднат оборотите.По този начин компа се самообучава за празния ход.Следват от 8 до 15 км. разходка с колата по улиците , за да се научи отново екуто за оптималните стойности под товар. И т'ва е! при мен имаше ефект и сега оборотите са 1100 като запаля и след 5-6 сек. падат на 950.Сега остава и разходът да ми е паднал, щото онея 16 на 100 преди ремонта просто няма никога да ги забравя, джобът ми още по-малко. :shock:

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта