неравномерно подаване на газ при Ескорт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
juliex
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

неравномерно подаване на газ при Ескорт

Мнение от juliex » 17 окт 2006, 20:36

Здравейте колеги,
Карам Ford Escort Ghia, 1993, 1.4 mi бензин. Имам следния проблем – неадекватно подаване на газ. Най-осезаемо се проявява в режим на празен ход, когато колата или гасне или държи 2000-3000 оборота. Същия номер прави и при нискя скорост (до 30км/ч), понякога направо върви сама и се налага да я карам на спирачка, друг път гасне и паленето става единствено с неколкократно “помпане” на педала на газта. Високия разход на гориво (14-15/100 на градско) ми е най-малкия проблем. На извънградско (натварен 90-100км/ч) разхода е нормален 8/100, но симптома пак се провява при ускоряване. В елементарна ситуация за изпреварване тази кола ме е изправяла на нокти и ако ви кажа, че не изпреварвам с нея няма да ви излъжа.
Обиколил съм доста сервизи, правили са по нея какво ли не – смяна на инжекциона, чистене на същия и моторчето за празен ход, смяна на свещи, релета на бензинова помпа, температурен датчик,изкуствено вдигане на оборотите и какво ли още не. Специалистите от Бош и направиха по 1 компютърна диагностика и щяха да ми сменят потенциометър на дроселовата клапа и няколко други датчика, но всичко излизаше към 400лв, а не ми се даваше гаранция, че след смяната на това колата ще работи нормално. Няма да продължавам въпроса ми е такъв – съвети всякакви приемам и ще ми бъдат от полза, но даже снимки да ми пратите не мога да се оправя. Ако някой от вас може да помогне – да види колата ако може да направи нещо или поне да каже какво и е и като отида в сервиз да инструктирам майсторите какво да правят. Предлагам съответното за труда заплащане ако някой много се опъва – почерпка!

Потребителски аватар
ivo9180
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 01 сеп 2005, 15:03
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v zetec 95г
Местоположение: Пирдоп
Status: Извън линия

Мнение от ivo9180 » 17 окт 2006, 22:04

Може би отнякаде смуче въздух Най вече от сервото или маркуча от него до смукателните тръби

juliex
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от juliex » 17 окт 2006, 22:17

ivo9180 написа:Може би отнякаде смуче въздух Най вече от сервото или маркуча от него до смукателните тръби
Да, това ми каза и един преподавател по ДВГ. В първия сервиз, където поисках да прегледат това отговора беше отрицателен и ме насочиха към проблем в бензиновата помпа - подавала ниско налягана и затова дигнаха оборотите.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 17 окт 2006, 22:41

ламбда сонда имаш ли ,как е.Центровката как ти е,с какви клапани си..

juliex
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от juliex » 18 окт 2006, 00:14

J6B написа:ламбда сонда имаш ли ,как е.Центровката как ти е,с какви клапани си..
Имам ламбда сонда. При диагностиката даде "твърде богата смес" - това се изписа на монитора на компа, но не се насочиха към нея, а към потенциметъра на дроселовата клапа. Във форума четох, че колата може да работи и без него, трябва да загрява по няколко минути и се отразява само върху динамиката на двигателя, но като им го казах само се изсмяха. Центровката всеки път я правят ама го"центрират" само за 50-ина км и пак си почва да ги прави мизериите. Последния път доколкото разбрах налягане 4бара при нормано 1 (даже ме бъзикаха, че ще вървя като мерцедес) и високи обороти. Ако се намалят гасне. За клапани не знам с какви съм, но мога да питам.

Потребителски аватар
dqboL
потребител
потребител
Мнения: 79
Регистриран: 23 юли 2005, 15:18
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '98 Zetec... po edno vreme..
Местоположение: Varna
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dqboL » 22 окт 2006, 22:12

Здрасти от мен!
Имах същия проблем със Зетек 1.6 98ма година, форсираше се сам и вървеше бетер автопилот (даваше си сам гас), на място оборотите ми варираха между 500-1200 беше ужас, обиколих около 3-4 елкона и всички се чудят по простата причина че моя немогат да го закачат към компютър. Оказа се,че ми е прецакан стъпковия мотор ( мотора на празния ход). В моя случаи при тръгване на 1-ва когато му дам гас сам си ускоряваше до 2000об/м и си ги задържаше, ако просто натиснех съединителя увеличаваше оборотите до 3500/4000 и когато го изфорсирах се оправяше. Реших си кратко, ясно и лесно проблема, просто го изключих от куплунга, по простата причина че ми обявиха цена от 300лв за нов. Сега колата е добре, след като ръчно и дигнахме оборотите до 900, защото с откачен стъпков мотор, работеше на 400/500. Проблем имам вмомента само при запалване, първата минута работи на 600об/м и после със загряването си ги повишава до почти нормалните 900.
Кара смело и безотговорно!

Потребителски аватар
bijuto
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 03 сеп 2006, 11:05
Модел на автомобила: преди escort 1.6/16v'98г. сега vectra 2.0dti'01г.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от bijuto » 23 окт 2006, 13:20

При мен проблема с оборотите беше почти същият,или ги вдигаше на 2000-2500 или падаха под 300-400,разликата от при тебе е че моята не гаснеше.Един казваше моторче за ниските обороти,друг кабели и свещи,трети компютър,MAFдатчик и т.н.Оказа се обаче спукан маркуч на парите от картера,който засмуква въздух и датчиците започват да грешат.Искам само да отбележа че цепнатината на маркуча беше много малка и затова толкова трудно я открихме.Смених въпросният маркуч и оборотите се оправиха.

geo_g
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 02 юни 2006, 17:00
Модел на автомобила: A4 1.8T,
Punto 1.7D
Местоположение: София
Status: Извън линия

обороти

Мнение от geo_g » 23 окт 2006, 14:09

Пробвай със спрей за почистване на кабели. Разкачи внимателно всички букси, куплунзи и т.н. по командването на двигателя, карбутатор, сонди и........ почисти ги внимателно, като внимаваш да не откъснеш или размениш някой. Това преди 4 години ми спести 400лв. като майстор се кълнеше, че е стъпков мотор, датчик, сензор и ........... Ако не помогне ще се набуташ само 3-4лв. за спрей.

Късмет

qwert
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
Местоположение: Видин/ София
Status: Извън линия

Мнение от qwert » 23 окт 2006, 15:16

bijuto написа:Оказа се обаче спукан маркуч на парите от картера,който засмуква въздух и датчиците започват да грешат.Искам само да отбележа че цепнатината на маркуча беше много малка и затова толкова трудно я открихме.Смених въпросният маркуч и оборотите се оправиха.
Съжалявам за намаса в темата, на как го хванахте, че е спукан и за кои маркуч - този от двигателя, от дюзите или този които отива към въздушния филтър.

juliex
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 28 юни 2006, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort'93 1.4 mi
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от juliex » 24 окт 2006, 14:43

Благодаря на всички за съветите. Днес за пореден път я взимам от сервиз и си движи с 3000 оборота на 1-ва. Ще взема спрей за кабели, ще я нося пак да пробват и с откачане на стъпковия мотор. Междувремено говорих с едни газаджии, които почти успяха да ме убедят, че ако сложа газова нещата щели да се оправят. Ако смуче въздух обаче няма как да стане. Лошото е, че по сервизите не им се занимава да преглеждат маркучи а аз колкото и да гледам нищо не откривам. Има ли нямкакъв по-достъпен начин да ги облепя с нещо като изолирбанд?

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 24 окт 2006, 15:53

juliex написа:Благодаря на всички за съветите. Днес за пореден път я взимам от сервиз и си движи с 3000 оборота на 1-ва. Ще взема спрей за кабели, ще я нося пак да пробват и с откачане на стъпковия мотор. Междувремено говорих с едни газаджии, които почти успяха да ме убедят, че ако сложа газова нещата щели да се оправят. Ако смуче въздух обаче няма как да стане. Лошото е, че по сервизите не им се занимава да преглеждат маркучи а аз колкото и да гледам нищо не откривам. Има ли нямкакъв по-достъпен начин да ги облепя с нещо като изолирбанд?
То обикновено смученето на въздух се чува. Спри я в някоя квартална уличка, отвори капака и слушай.
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта