Питане за хидравлика

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
alvin
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 ное 2006, 19:17
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 98
Status: Извън линия

Питане за хидравлика

Мнение от alvin » 04 ное 2006, 21:10

Здравей те всички от форума на Форд!

От няколко дена съм собственик на Мондео и като цяло автомобила много ми харесва(возия, комфорт, мощ и т.н), но се сблъсках още от самото начало със следния проблем:
Когато двигателя работи на тихи обороти се чува леко виене в дясно под капака? Интересното е че лекото виене се чува най-ясно вътре в купето?? Ходих на майстор и той ми каза, че това е от хидравличната помпа. Погледна на канал(сваляйки корите под двигателя) и хидравличната рейка и ми каза че така си вие хидравликата на всички стари автомобили.
Веднага се присъединих към голямото семейство на форумистите в клуба на Форд и изчетох почти всичко свързано с моя проблем. Стигнах до извода че това е общ проблем за всички автомобили Форд? Ето и моето питане:
Коя е причината за виенето-хидравлична помпа, хидравлична рейка или със смяната на маслото(по описания вече начин из форума) проблема ще изчезне?
Предварително благодаря за отговорите!

T punchev
потребител
потребител
Мнения: 427
Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Питане за хидравлика

Мнение от T punchev » 04 ное 2006, 22:17

Моята хидравлика не вие,4ува се звук наподобяващ виене( по скоро леко бръмчене) при маненвриране! не е нормално да вие без натоварване.Да не е друг проблема ( водна помпа,ролки на ангренажен ремък ,динамо или др) Наи добре свали пистовия ремък и запали колата да видиш дали шумъ го има,ако го има значи не е от хидравликата!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 ное 2006, 09:48

А ремъка как ти е?

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 05 ное 2006, 10:45

Хидравлично масло от 1998г.,както е год.на твоята кола е определено ветеран,след смяна ще позатихне тоя шум,но няма да стане чудо,свойствата на хидр.масло освен всички нормални е и да не образува възд.мехурчета или притежаване на анти-пенители с годините тези съставки се губята разрушават,след като се увериш от къде е шума го сменяш с оригиналното за Форд.

alvin
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 04 ное 2006, 19:17
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 98
Status: Извън линия

Мнение от alvin » 05 ное 2006, 13:13

Преди малко, като запалих колата на студено чух как ремака просвири на няколко пъти и после се нормализира. Този ремък върти доста работи и просто се чудя от къде идва виенето(или можеби това е нормалната работа на двигателя) Странното е че виенето се чува само вътре в купето, а от вън на отворен капак, при работещ двигател няма нищо???

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 ное 2006, 15:10

Да не ти вие случайно вентилатора на парното? - този звук се чува предимно от вътре и откъм отпред в дясно.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 05 ное 2006, 16:47

Този ремък върти водна помпа,хидравлика генератор и климатик дори слабо зареден акумолатор при стартирване на двг. прави особен звук на присвирване и по-силен звук от генератора, трудно е да се определи така на слух кое товари в моменто по-вече.

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 06 ное 2006, 22:10

за да неотварям нова тема ще попитам в тази имали някакви особености при смяната на ролката(на ремака )при помпата на хидравликата

mond2000
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 17 ное 2007, 21:16
Модел на автомобила: мондео 2000 джия
Местоположение: плевен
Status: Извън линия

Re: Питане за хидравлика

Мнение от mond2000 » 29 ное 2011, 18:01

Може би не е точно по темата, но е свързано с хидравликата. От известно време ми капеше хидравлично масло от помпата, където влиза маркуча за високото налягане- под помпата. Колата ходи на ремонт за смяна на гарнитура на главата, че беше изгоряла и като се върна вече течеше от въпросното място. Както и да е. Свалих помпата с триста зора и развих гайката на тръбата към помпата. Самата гайка е фиксирана към трабата, само може да се върти около нея. Тръбата отпред е разширена, само че ръбът в помпата където трябва да опре за да уплатни, е много навътре и при пълно навъртане на гайката не достига и то много. Въобще не ми се връзват нещата. Как е било досега или аз изспускам нещо. Някой знае ли нещо по въпроса . Колата е мондео 97, ZETEK- 2000 см3.

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане за хидравлика

Мнение от z42 » 15 дек 2011, 10:24

И аз да не отварям нова тема...

Макар че то реално си трябва отделна (при това закарфичена най-отгоре) за тия заплетени фордови спецификации!

Какво е това хидравлично масло за Галакси-то: FORD N052146-VX00 и това: WSS-M2C204-A2?
По книжка е първото. В Мото-пфое по номера на рамата ми казаха второто.
В нета открих, че каквото и да е това, двете трябва да са едно и също и да е зелено на цвят.
Но в Мото-пфое ми казаха още, че е възможно в колата да съм с друго - WSA-M2C195-A, което е червено. Червеното и зеленото не били съвместими, затова да съм видел какво е в колата. За доливане със сигурност е важно какво е сипано, но аз ще го сменям и може-би е редно все-пак да заложа на това, което е по книжка и което излиза по номара на рамата, т.е. на зеления флуид?
(Гледам, че за някои коли или едното или другото масло го слагат на автоматични скорости - примерно на Форд Транзит)

Е, видях го - в колата е ЖЪЛТО! И сигурно не е сменяно от как колата е излязла от завода 2001 година.
Някой знае ли що за нещо е това жълтото, което са сипали в колата? В един руски форум срещнах, че и други като мене са изтакали жълт флуид когато са наливали зеления. Там прочетох също, че за Шараните дават WG004000-M2, което май било по-нова заменка на WG002000... Никое от тия обаче не ми говори нищо.

В мото-пфое естествено не можаха да ми кажат на какво от нормалния свят отговарят фордовите спецификации. При тях зеления флуид е около 26 лв, а червения (по-високия клас) 48 лв на литър.
Колега ми препоръчва като по-добър Titan ZH3044 (зелен), който е по около 24 лв на литър. Мога да взема зеленото от мото.пфое, но ако титана наиститна е подходящ, не бих се замислил изобщо. Особено като се има пред вид случката с грешното масло за скоростите, което в официалните сервизи разпространяват с генералната благословия на Форд.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Питане за хидравлика

Мнение от diesel1.6 » 15 дек 2011, 10:53

Зеленото става на жълто, червеното леко потъмнява до червено-кафяво или кафяво. Не гарантирам за това, все пак :)

z42
потребител
потребител
Мнения: 154
Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Питане за хидравлика

Мнение от z42 » 15 дек 2011, 11:22

Мерси!
П.П. Най-малкото ми звучи доста правдоподобно :wink:

Peet
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Питане за хидравлика

Мнение от Peet » 20 дек 2011, 19:00

От 1 година съм с хидравлично масло на Арал, купено от специализиран магазин за Форд. Всичко е наред.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Питане за хидравлика

Мнение от Didibao » 20 дек 2011, 19:41

mond2000 написа:Може би не е точно по темата, но е свързано с хидравликата. От известно време ми капеше хидравлично масло от помпата, където влиза маркуча за високото налягане- под помпата. Колата ходи на ремонт за смяна на гарнитура на главата, че беше изгоряла и като се върна вече течеше от въпросното място. Както и да е. Свалих помпата с триста зора и развих гайката на тръбата към помпата. Самата гайка е фиксирана към трабата, само може да се върти около нея. Тръбата отпред е разширена, само че ръбът в помпата където трябва да опре за да уплатни, е много навътре и при пълно навъртане на гайката не достига и то много. Въобще не ми се връзват нещата. Как е било досега или аз изспускам нещо. Някой знае ли нещо по въпроса . Колата е мондео 97, ZETEK- 2000 см3.
Това което се чудиш е много просто и тръбата не трябва да опира за да не тече, гайката която се върти около тръбата вътре има О пръстен който държи маслото да не тече, лично съм го правил това което пиша, след сваляне на въпросната тръба от долу на помпата почна да си тече зверски, с доста мъки гайката която е на тръбата отива назад под нея има нещо като зегерка която е държи, след отделянето на гайката ще се види О пръстенчето, вземате си едно ново от специализиран магазин, една зегерка в която да набиете гайката защото старата заминава след разглабянето, събирате всичко както е било, но гайката през зегерката се набива доста трудно, това нещо съм го правил преди 2-3 години и от тогава до сега масло не е имало повече от там да протече, а всичко излиза към 0,20-0,25 стотинки.
Изображение

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта