Ръчната спирачка на Ford Scorpio се настройва сама.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ръчната спирачка на Ford Scorpio се настройва сама.
Много съм се чудил защо на Скорпиото няма възможност за натягане на жилото на ръчната спирачка като на другите автомобили.
За да не си разглобявам колата реших да си купя заден спирачен апарат от моргата и да го разгледам по-обстойно. Какво се оказа?
Това просто на вид устройство е много хитро. В самото бутало има вградено нещо като тръбичка с резба, която е подвижна и се върти, но с по-голямо усилие. В нея влиза нещо като шпилка също с резба. Резбата обаче е с много голяма стъпка и е квадратна или трапецовидна (без очила невиждам добре). Тъй като буталото е уплътнено с гумено оплътнение се върти много трудно.
Как работи устройството?
При дърпане на ръчната, лостчето избутва шпилката и така буталото излиза напред, понеже има налягане в системата, това става сравнително лесно. При отпускане, ако се е получил луфт от износване на накладките шпилката се връща в началното си положение без да връща целия ход на буталото, защото има налягане и по пътя на най-малкото съпротивлние тръбичката с резбата в буталото се завърта и ръчната е настроена.
На практика това представлява един вид храпов механизъм. Движи се само напред, но не и назад. Като хвана апарата и започна да движа лосчето на ръчната напред и назад буталото само излиза без да се връща.
Извод:
При проблем с ръчната спирачка на Скорпиото трябва да се свали апарата, да се свали будалото и след като се махне зегерката да се промият всички части с спирт. Следва сглобяване и край с проблемите. При тази операция задължително се сменят всички гумени уплътнения и маншони. Те са общо 4. Едно между апарата и буталото (най-важното), един къс маншон който също е между апарата и буталото, но отвъншната страна (предпазва буталото от корозия) и два маншоно които предпазват направляващити шпилки от корозия.
За да не си разглобявам колата реших да си купя заден спирачен апарат от моргата и да го разгледам по-обстойно. Какво се оказа?
Това просто на вид устройство е много хитро. В самото бутало има вградено нещо като тръбичка с резба, която е подвижна и се върти, но с по-голямо усилие. В нея влиза нещо като шпилка също с резба. Резбата обаче е с много голяма стъпка и е квадратна или трапецовидна (без очила невиждам добре). Тъй като буталото е уплътнено с гумено оплътнение се върти много трудно.
Как работи устройството?
При дърпане на ръчната, лостчето избутва шпилката и така буталото излиза напред, понеже има налягане в системата, това става сравнително лесно. При отпускане, ако се е получил луфт от износване на накладките шпилката се връща в началното си положение без да връща целия ход на буталото, защото има налягане и по пътя на най-малкото съпротивлние тръбичката с резбата в буталото се завърта и ръчната е настроена.
На практика това представлява един вид храпов механизъм. Движи се само напред, но не и назад. Като хвана апарата и започна да движа лосчето на ръчната напред и назад буталото само излиза без да се връща.
Извод:
При проблем с ръчната спирачка на Скорпиото трябва да се свали апарата, да се свали будалото и след като се махне зегерката да се промият всички части с спирт. Следва сглобяване и край с проблемите. При тази операция задължително се сменят всички гумени уплътнения и маншони. Те са общо 4. Едно между апарата и буталото (най-важното), един къс маншон който също е между апарата и буталото, но отвъншната страна (предпазва буталото от корозия) и два маншоно които предпазват направляващити шпилки от корозия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта