Дали да сменим крушките със свето диоди?!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Дали да сменим крушките със свето диоди?!

Мнение от nikolovvd » 11 дек 2006, 10:42

Влизам в един магазин и гледам - върху цокъл на крушка сложен светодиод. До тук добре. Викам си 1лв. кво му плащаш. Купих си 2 броя за 2 лева и вървя към дома. Вървя и си мисля - светодиода теоретично е вечен и харчи по-малко ток, следователно ще има и по-голямо съпротивление (съответно по-малка консумация), а какво ли ще каже компютъра.
Пребирам се оставям покупките и веднага да пробвам новата придобивка. Да ама не. Всичко ОК обаче компютъра се сърди. Според него има проблем в светлините отзад.
Извод:

При автомобили с специализиран компютър за тестване на крушките, не е удачно монтирането на такива осветителни тела.
Последна промяна от nikolovvd на 03 апр 2007, 15:53, променено общо 1 път.

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Дали да сменим крушките със свето диоди?!

Мнение от 1.8d » 11 дек 2006, 11:04

nikolovvd написа:...Всичко ОК обаче компютъра се сърди. Според него има проблем в светлините отзад.....
Има нещо такова,беше обсъждано и преди време това нещо.Аз бях си купил преди време първо от тези лилавите,а после и червени диоди за габаритите,и при двата вида компа отчита че има нередност при фаровете.Питах един ел.техник защо така и той ми каза абсолютно същото,че има разлика в съпротивлението и затова
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 11 дек 2006, 11:47

Точно так - самоче съпротивлението е по-малко, съответно и разхода на ел.енергия е в пъти по-малък. Когато колата има комп, който тества светлините - той отчита много малко съпротивление и решава, че крушката е изгоряла. Това може да се реши, ако се закупи по-скъпа крушка /светодиодна/ с вградено съпротивление, което е равно на съпротивлението на нормална крушка. Другия начин е да се върже допълнително съпротивление към крушката - ама това трябва да се сметне. Най-добре е да се пита някой, който се занимава с електроника.

:twisted:

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 11 дек 2006, 20:40

принципно светодиода не се пуска на 12В без съпротивление което да ограничи тока през него....... без това съпротивление той изгаря мигновенно. За нормален светодиод например ( споменатите по-горе са с по-голяма мошност ) при 12В е необходим резистор между 750 ома и 1 К ом.
От всичко това следва, че диода се отчита от компа като твърде голямо съпротивление в сравнение с крушката ( тя е приблизително между 5 и 10 ома - може и малко повече или оп - малко - зависи от крушката ) , все пак 750 ома до 1 Кома е мнооооооооого повече от 5-10 ома...... Изгорялата крушка е теоритично с безкрайно голямо съпротивление......
Явно за компа всичко на 20ома например е проблем - последното е само теоритично..... незнам точно как следи компа ви връзките.....

Потребителски аватар
ivocsim
потребител
потребител
Мнения: 80
Регистриран: 28 фев 2006, 13:07
Модел на автомобила: escort 1,6 16 v Zetec 1998
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

LED

Мнение от ivocsim » 11 дек 2006, 22:37

Ами да. Ето пример: на обикновена кола когато изгори крушка на мигач като го включиш и кантролната лампа на таблото не мига а свети постоянно и по това разбираш ,че е изгоряла... Така, че сигурно се следи тока в тази верига където е проблема. Така мисля аз.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 11 дек 2006, 23:44

"Компютъра" следи тока във всяка то веригите на съответната крушка, когато се сложи светодиод тока е нищожен и затова се отчита изгоряла крушка. Шунтирането на диода с товарен резистор ще реши проблема с отчитането, обаче се обезмисля монтажа на светодиод защото консумацията ще бъде като крушка а светлинния поток по-малък.

Потребителски аватар
gmivanko
потребител
потребител
Мнения: 270
Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
Местоположение: Елин Пелин
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gmivanko » 12 дек 2006, 00:09

Brock написа:...съпротивлението е по-малко, съответно и разхода на ел.енергия е в пъти по-малък...
Не е ли точно обратното... когато съпротивлението е по-голямо, тогава токът е по-малък. Когато е свързано "на късо", тогава съпротивлението е много малко (равно е на 0).
Т.е. тока спрямо съпротивлението е в обратнопропорционална зависимост (едното намалява, другото нараства) :idea: :wink:
Изображение Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 12 дек 2006, 00:44

I=UxR

:oops: като се правя на учен в 0:44така се случва :oops:
Последна промяна от HACKO на 12 дек 2006, 23:02, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 12 дек 2006, 09:03

HACKO написа:I=UxR
Не се излагай :P I=U/R

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0% ... 0%9E%D0%BC
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 12 дек 2006, 13:46

Виждам, че сте запознати с интегралната форма на закона на Ом.
Светодиодите работят с ток - 15 до 30 mA и затова се слага резистор със съпротивление R=12/0.03=400 ома (за мощен светодиод) или около 0.8-1 килоом за маломощните (като на телевизора за стенбай). Това е приложимо при габарити и стоп светлини. За мъгла и заден ход са необходими по-мощтни светлини и съответно тези диоди са по-скъпи (от порядъка на 12-15 лв.) и са върху масивна метална основа, която се закрепва на радиатор задължително, за да не се стопи светодиода. При пътепоказателите (мигачите) нещата са по особени, защото там се следи консумацията (на всички автомобили без изключение).
Поставянето на съпротивление паралелно на светодиода ще доведе до преминаване на тока през по-малкото съпротивление и така се шунтира свето диода. Може да стане но трябва да се смята повече и няма да се мине само с закона на Ома.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 12 дек 2006, 14:46

имаш ли снимка на диода...в смисъл има ли фасонка за нормална крушка или си е стандартния диод с 2 крачета?мОже да са измислили вече с фасонки за автомобилни стопове-направо развиваш крушката и завиваш диодната крушка.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 12 дек 2006, 15:24

mrdds написа:имаш ли снимка на диода...в смисъл има ли фасонка за нормална крушка или си е стандартния диод с 2 крачета?мОже да са измислили вече с фасонки за автомобилни стопове-направо развиваш крушката и завиваш диодната крушка.
Вече са измислени отдавна - даже се продава и въпросното съпротивление, нужно за крушки за мигачите.

:twisted:
Прикачени файлове
led0.jpg
load_res2.jpg
load_res1.jpg
led4.jpg
led3_1.jpg
led3.jpg
led2.jpg
led1.jpg

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 12 дек 2006, 17:45

Мдаааа, искам такоа! Брок да ми купи :twisted:

п.п. И да не чувам гък, че съм на тюлями... такоата де, вишки...
Изображение

Потребителски аватар
mi6el
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 20 авг 2005, 00:17
Модел на автомобила: Ford Orion 1.4
Местоположение: Балчик
Status: Извън линия

Мнение от mi6el » 25 дек 2006, 23:33

Къде във Варна или Добрич може да се купи от тези бижута?
Замислил съм се да си сложа едни допълнителни фарове със светодиоди, защото нормалните крушки вече ми писна да изгарят.
А и вечно зареждащото динамо вдига все пак разхода.
Предварително благодаря за информацията.

kpaci
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kpaci » 23 яну 2007, 22:39

Да попитам-ако светодиода е 12 волта/на снимката/,пак ли трябва съпротивление?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 яну 2007, 23:02

Това на снимката видимо не е светодиод а миниатюрна крушка с нажежаема жичка.

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 24 яну 2007, 09:51

но ако беше светодиод пак щеше да има нужда от съпротивление ;) - за ограничаване на тока през диода

В тази връзка - някой мяркал ли е някъде superbright LED с около/над 40 lm - колкото повече, толкова повече :D?
Последна промяна от carrot на 24 яну 2007, 11:04, променено общо 1 път.

kpaci
потребител
потребител
Мнения: 142
Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kpaci » 24 яну 2007, 10:14

HACKO написа:Това на снимката видимо не е светодиод а миниатюрна крушка с нажежаема жичка.
За светодиоди са обявени,а на снимката са лампи наистина.


carrot написа:но ако беше светодиод пак щеше да има нужда от съпротивление ;) - за ограничаване на тока през диода
Благодаря ти,ще търся готови за употреба.

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 24 яну 2007, 19:17

carrot: comet.bg :D

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 25 яну 2007, 11:32

Мерси!

тия "изделия" на Cree са доста ... палави :) - 80+ lm при 3 W консумация. Само цената малко... ме възпира :oops:
Иначе Luxeon Star имат и по-мощни LED - K2: 130 lm :shock:

@kpaci - погледни тук - пресмята LED вериги, може да ти е полезно :wink:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 56 госта