Проблем с ескорт 1.3l 81г

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Проблем с ескорт 1.3l 81г

Мнение от borko 30 » 11 дек 2006, 13:40

Здравейте. Провлема с моя форд е следният, при студен двигател пали от четвърт оборот но после се мъчи да гасне ,трябва да се подържа с педала на гаста . При малко по силно натискане на педала гасне. И така някъде около 10мин се мъчи да гасне и с неравномерни обороти . Като загрее и като се изключи автоматичния смукач , а той се изключва чак когато стрелката за температурата е на средата .Чак тогава става за каране , успея ли да тръгна преди това няма тяга и придърпва зверски сякаш ще фръкне мотора. Когато е загряла пък трудно пали много харчи -над20на100, един ден има ряз при потеглян направо рови , друг ден е много тромава при потегляне-двигателя много бръмчи пък не бяга.Това всичко след първия ремонт на карбуратора преди 3г . Карбуратора е моторкрафт W , мотора е след ремонт CVH. Ако можете да ми помогнете с някакви съвети било за настройка или нещо да сменя -благодаря ви предварително. Тук в добрич почти никой не се хваща с ремонт на този модел карбуратор, а който се навие в крайна сметка нищо не прави само ми взима парите а като питам защо не пали и не върви пак както ми казва че те тоз модел били тъй.Да ама аз го имам от 12г и знам че не беше тъй,та затова искам сам да се пробвам с ваша помощ разбира се.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 12 дек 2006, 00:41

Дай имейл ще ти сканирам нужната информация и ще ти я пратя(в Петък). Карбуратора не е труден но иска МНОГО четене. Когато е правилно регулиран е перфектен. Може да ти се наложи да смениш платна най-вече на ускорителната помпа(има ремонтен комплект със всички мембрани и гарнитури). Ако можеш намери си механичен смукач, заменими са а ти си определяш кога да гоизключиш.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 12 дек 2006, 08:47

има вероятност да си повредиш двигателя с този карбуратор. в някои режими бензинът буквално се излива в колекторите и част от него се смесва с маслото в картера. сегашният бензин е трудно изпаряем, и съм имал случаи, в които маслото става много рядко и задират разни части. първо са лагерите на кобилиците, после повдигачи и маслена помпа и после лагерите по вала.
ако досега ти е вървяла колата толкова години, вероятно се е разпаднало платното на ускорителната помпа. то е "малката мембрана", както казват "майсторите". може след това, от "кихане" на двигателя да са изхвърчали и тапи на карбуратора - има две за изхвърчаване.
мембраните и гарнитурата са все по 7 лв в една софийска фирма. имат много части за много коли - все дефицитни. имат каталог в интернет, продават всичко отделно, има и комплекти. ако намеря визитката им, ще напиша тук.
ако не го оправите, обади се, аз съм във варна.
сложи си газово :)

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 12 дек 2006, 18:12

Имейлът ми е borko_4828@abv.bg.Между другото точно заради него правих ремонт на мотора , беше напълнил картера бензин . После един уж го направи да не пълни мотора с бензин и от тогава нищо не му работи като хората ни смукача ни нищо и страшно харчи . Който друг му се е пробвал само повече го разбутва.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 12 дек 2006, 22:38

Дано не го е съсипал. В Петък ще ти пратя мейла.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 14 дек 2006, 09:58

Снощи му свалих капака на карба и гледам че като загася мотора и резервоарчето му както е пълно и при загасен двигател почва да спада и се исцежда до капка някаде .Отвън течове няма значи къде отива бензина-в цилиндрите. Това го прави при всяко гасене на мотора ,нормално ли е ? Аз съм нагласял нивото на карба на ВАЗ обаче там като го нагласиш точно над жигльорите и да палиш и да гасиш се така си стои ,не знам дали имат общо ,просто споделям.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 14 дек 2006, 18:18

Мога ли да регулирам болчето за качество на сместа прецизно без уред за измерване на СО2?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 14 дек 2006, 19:43

borko 30 написа:Мога ли да регулирам болчето за качество на сместа прецизно без уред за измерване на СО2?
За иглата на горивния жигльор ли говориш? Която определя колко богата да е сместа?
Тази игла е на големия подвижен детайл. Мога да погледна колко е завита фабрично на същия карбуратор. А ти можеш да я въртиш по малко, докато колата тръгне да върви добре. Завий я докрай, после я отвий на 3 оборота и започни да отвиваш. Би трябвало на 3 оборота да няма мощност. Това го пише в разни документи, колко се завива иглата.
Между другото, аз имам такъв резервен карбуратор, вече не е цял. Не е нормално бензинът да изтича нанякъде - или е много високо нивото, или има проблем. Нивото на този карбуратор няма нужда и е невъзможно да се регулира (освен ако не отрежеш от някои части). Може някой майстро да ти го е потрошил и сега да не знаеш кое кога и как е ставало.
Ако никак не се оправиш, донеси карбуратора да го оправим.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 14 дек 2006, 21:50

Говоря за болчето което е за шестограм в ляво на карборатора . ПО документи дават 900об и 1.5% съдържание на въгл двуокис на ауспуха при празен ход на мотора. То беше навито почти до край , като го мърдах звука на мотора не се променяше и реших че и то не работи и го завих до край . Качам се в колата и не мога да потегля -няма никаква тяга ,слязох и го развих почти до край , качам се пак и при потегляне сякаш самолет -ще фръкне. За това питам дали се наглася беез уред защото досега ми гореше над 20 на100 а сега като развих това болтче да не се вдигне на 50на100 и как се регулира въобще?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 15 дек 2006, 11:58

borko 30 написа:досега ми гореше над 20 на100 а сега като развих това болтче да не се вдигне на 50на100 и как се регулира въобще?
завиваш докато започне да пречи на вървенето. да не би майсторите ти да са завили много иглата на главния жигльор (онази голямата и подвижна), уж за икономия, но да са постигнбали обратното - супер бедна неработеща смес. И съответно, кто излееш бензинец през винта за празен ход, да работи с него, компенсирайки недостига от правилното място.
А в ред ли ти е електромагнитният клапан за допълнително обогатяване на сместа при студен двигател (ако не греша за предназначението де) - това е един клапан откъм купето на колата. Той се разбичква и също пречи. Нормалното му положение е да е запушил дупката срещу него - става и с подходяща тапа, завита на мястото на клапана. Когато го няма, леко придърпва студена.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 15 дек 2006, 15:17

Електромагнитния клапан е сменян преди две години -като беше изгорял палиш и веднага гаснеше. Сега мисля че работи защото като му откача и закача кабелчето и цъка. Значи сега полека да завивам болчето и да се качам да праобвам докато пак вземе да не върви.Ако е повече развито повече ли ще ми гори?И да питам пак от какво може да се изтича бензина от резервоарчето на карбуратора при загасен двигател ,че да не го напълни пак с бензин и да го скапе като преди време?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 15 дек 2006, 23:07

Бензина ти изтича през платното на ускорителната помпа. Тъй като е с вакумно задействане не тече навън(както при жигулите) а през вакуумните канали в д-ля. Оттам ти идва и високия разход, нестабилната работа на д-ля и трудното палене. Най вероятно като смениш платното нещата ще се оправят без да има нужда от реглаж на "смукача".

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 16 дек 2006, 12:23

HACKO написа:Бензина ти изтича през платното на ускорителната помпа. Тъй като е с вакумно задействане не тече навън(както при жигулите) а през вакуумните канали в д-ля. Оттам ти идва и високия разход, нестабилната работа на д-ля и трудното палене. Най вероятно като смениш платното нещата ще се оправят без да има нужда от реглаж на "смукача".
ako e това се прекръсти и спри да караш колата - точно това поврежда тези двигатели по светкавичен начин.
а електромагнитният клапан не е проблем ако изгори - тогава просто не отваря - амо ако се разхлопа механично и започне от вибрациите да недозатваря добре.
платното на помпата е 7 лв, целият комплект беше под 25 лв... но не помня фирмата, която има всичко това налично.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 16 дек 2006, 22:47

Електромагнитния клапан е от системата за принудителен празен ход. Когато педала на газта е отпуснат колата се движи на скорост и оборотите са над 1200 клапана е затворен. Когато оборотите паднат под 1200 клапана отваря и подава гориво към с-мата за празен ход. Ако клапана изгори -няма тихи обороти.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 17 дек 2006, 18:01

HACKO написа:Електромагнитния клапан е от системата за принудителен празен ход. Когато педала на газта е отпуснат колата се движи на скорост и оборотите са над 1200 клапана е затворен. Когато оборотите паднат под 1200 клапана отваря и подава гориво към с-мата за празен ход. Ако клапана изгори -няма тихи обороти.
сигурен ли си в последователността на работа на този клапан? ...че аз нямам книжка и се чудех коя система реализира.
АаааААА! а какво се сетих - ами че то това е готово да го вържа на ключето си на газовото и така ще имам моторна спирака без разход на газ - действаща система за принудителен :)))))). сега цъкам на ръка копчето, и мислех да сложа прекъсвач с микрета на пода, като на големите камиони моторната спирачка.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 21 дек 2006, 05:04

Благодаря на всички които дадоха мнение по тази тема и се опитаха да ми помогнат ,и най вече на Христина Войнова за литературата която ми прати . Ако успея да намеря резервни части за карбуратора ще пиша за резултата от майсторлъка ми .

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 23 дек 2006, 13:45

Христина е жена, ми през мойта поща така и не можах да ти я пратя.

Потребителски аватар
kolef
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
Модел на автомобила: совалка
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от kolef » 27 дек 2006, 11:03

пфу, добре че открих тук какво сте питали и отговорили..мислех да отворя нова тема по този проблем, хубаво че поразрових.Та, моя проблем е почти същия като на Борко 30, само че сега в студеното време въртя на стартер около минута (здрав акомулатор брей *00147* ), а като запали, не мога да пипна педала на газта, пак изгасва, и така, докато поработи на ТИХИ обороти 4-5 минути.. Чак тогава мога да потеглям, но на полусъединител и с високи обоороти (май ще прецакам и съединителя :cry: ) А като позагрее, върви, но както казва колегата, един път лети, друг път се влачи :? на градско със 12 литра бензин (20 лева) минавам около 80-90 км, а извънградско оня ден минах 160 км :!: със същото количество .. Сега сядам да чета и след нова година почвам да се правя на майстор, само че платната ги смених всичките (комплект + игла за затваряне на достъпа на гориво -32 кинта) Ако успея нещо да направя, ще пиша тук, ако ли не, пак ще пиша :lol: А, г'син полковник, Наско :wink: ако не те затруднява, вземи метни и на моята поща такава литература :?: моля !!! nikola_koleff@abv.bg . Благодаря предварително :drink: . Бих сменил и целия карбуратор, ако намеря работещ :roll:

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 27 дек 2006, 17:57

Колега Колеф,обърнал ли си внимание при свален капак на карбуратора като загасиш мотора бензина от резервоарчето му стича ли се надолу в мотора както при моя? По съвет на колегите от форума прегледах платното на ускорителната помпа-сякаш е здраво ,мисля че като се загаси мотора карбуратора пуска бензин в мотора и цапа свещите , сигурно затова трудно пали . Освен това платно какво друго може да е причината за пускане на бензин при изгасен двигател?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 дек 2006, 19:48

Борко,що не пробваш да свалиш целия карбуратор, да му сложиш бензин и да видиш откъде изтича. Мисля си, че ако иглата на електромагнитния клапан не затваря добре дали няма да тече, ама не съм сигурен.
Колега Колеф, пратих ти каквото искаше.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 29 госта