Проблем с ескорт 1.3l 81г
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Проблем с ескорт 1.3l 81г
Здравейте. Провлема с моя форд е следният, при студен двигател пали от четвърт оборот но после се мъчи да гасне ,трябва да се подържа с педала на гаста . При малко по силно натискане на педала гасне. И така някъде около 10мин се мъчи да гасне и с неравномерни обороти . Като загрее и като се изключи автоматичния смукач , а той се изключва чак когато стрелката за температурата е на средата .Чак тогава става за каране , успея ли да тръгна преди това няма тяга и придърпва зверски сякаш ще фръкне мотора. Когато е загряла пък трудно пали много харчи -над20на100, един ден има ряз при потеглян направо рови , друг ден е много тромава при потегляне-двигателя много бръмчи пък не бяга.Това всичко след първия ремонт на карбуратора преди 3г . Карбуратора е моторкрафт W , мотора е след ремонт CVH. Ако можете да ми помогнете с някакви съвети било за настройка или нещо да сменя -благодаря ви предварително. Тук в добрич почти никой не се хваща с ремонт на този модел карбуратор, а който се навие в крайна сметка нищо не прави само ми взима парите а като питам защо не пали и не върви пак както ми казва че те тоз модел били тъй.Да ама аз го имам от 12г и знам че не беше тъй,та затова искам сам да се пробвам с ваша помощ разбира се.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Дай имейл ще ти сканирам нужната информация и ще ти я пратя(в Петък). Карбуратора не е труден но иска МНОГО четене. Когато е правилно регулиран е перфектен. Може да ти се наложи да смениш платна най-вече на ускорителната помпа(има ремонтен комплект със всички мембрани и гарнитури). Ако можеш намери си механичен смукач, заменими са а ти си определяш кога да гоизключиш.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
има вероятност да си повредиш двигателя с този карбуратор. в някои режими бензинът буквално се излива в колекторите и част от него се смесва с маслото в картера. сегашният бензин е трудно изпаряем, и съм имал случаи, в които маслото става много рядко и задират разни части. първо са лагерите на кобилиците, после повдигачи и маслена помпа и после лагерите по вала.
ако досега ти е вървяла колата толкова години, вероятно се е разпаднало платното на ускорителната помпа. то е "малката мембрана", както казват "майсторите". може след това, от "кихане" на двигателя да са изхвърчали и тапи на карбуратора - има две за изхвърчаване.
мембраните и гарнитурата са все по 7 лв в една софийска фирма. имат много части за много коли - все дефицитни. имат каталог в интернет, продават всичко отделно, има и комплекти. ако намеря визитката им, ще напиша тук.
ако не го оправите, обади се, аз съм във варна.
сложи си газово
ако досега ти е вървяла колата толкова години, вероятно се е разпаднало платното на ускорителната помпа. то е "малката мембрана", както казват "майсторите". може след това, от "кихане" на двигателя да са изхвърчали и тапи на карбуратора - има две за изхвърчаване.
мембраните и гарнитурата са все по 7 лв в една софийска фирма. имат много части за много коли - все дефицитни. имат каталог в интернет, продават всичко отделно, има и комплекти. ако намеря визитката им, ще напиша тук.
ако не го оправите, обади се, аз съм във варна.
сложи си газово

- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Имейлът ми е borko_4828@abv.bg.Между другото точно заради него правих ремонт на мотора , беше напълнил картера бензин . После един уж го направи да не пълни мотора с бензин и от тогава нищо не му работи като хората ни смукача ни нищо и страшно харчи . Който друг му се е пробвал само повече го разбутва.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Снощи му свалих капака на карба и гледам че като загася мотора и резервоарчето му както е пълно и при загасен двигател почва да спада и се исцежда до капка някаде .Отвън течове няма значи къде отива бензина-в цилиндрите. Това го прави при всяко гасене на мотора ,нормално ли е ? Аз съм нагласял нивото на карба на ВАЗ обаче там като го нагласиш точно над жигльорите и да палиш и да гасиш се така си стои ,не знам дали имат общо ,просто споделям.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
За иглата на горивния жигльор ли говориш? Която определя колко богата да е сместа?borko 30 написа:Мога ли да регулирам болчето за качество на сместа прецизно без уред за измерване на СО2?
Тази игла е на големия подвижен детайл. Мога да погледна колко е завита фабрично на същия карбуратор. А ти можеш да я въртиш по малко, докато колата тръгне да върви добре. Завий я докрай, после я отвий на 3 оборота и започни да отвиваш. Би трябвало на 3 оборота да няма мощност. Това го пише в разни документи, колко се завива иглата.
Между другото, аз имам такъв резервен карбуратор, вече не е цял. Не е нормално бензинът да изтича нанякъде - или е много високо нивото, или има проблем. Нивото на този карбуратор няма нужда и е невъзможно да се регулира (освен ако не отрежеш от някои части). Може някой майстро да ти го е потрошил и сега да не знаеш кое кога и как е ставало.
Ако никак не се оправиш, донеси карбуратора да го оправим.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Говоря за болчето което е за шестограм в ляво на карборатора . ПО документи дават 900об и 1.5% съдържание на въгл двуокис на ауспуха при празен ход на мотора. То беше навито почти до край , като го мърдах звука на мотора не се променяше и реших че и то не работи и го завих до край . Качам се в колата и не мога да потегля -няма никаква тяга ,слязох и го развих почти до край , качам се пак и при потегляне сякаш самолет -ще фръкне. За това питам дали се наглася беез уред защото досега ми гореше над 20 на100 а сега като развих това болтче да не се вдигне на 50на100 и как се регулира въобще?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
завиваш докато започне да пречи на вървенето. да не би майсторите ти да са завили много иглата на главния жигльор (онази голямата и подвижна), уж за икономия, но да са постигнбали обратното - супер бедна неработеща смес. И съответно, кто излееш бензинец през винта за празен ход, да работи с него, компенсирайки недостига от правилното място.borko 30 написа:досега ми гореше над 20 на100 а сега като развих това болтче да не се вдигне на 50на100 и как се регулира въобще?
А в ред ли ти е електромагнитният клапан за допълнително обогатяване на сместа при студен двигател (ако не греша за предназначението де) - това е един клапан откъм купето на колата. Той се разбичква и също пречи. Нормалното му положение е да е запушил дупката срещу него - става и с подходяща тапа, завита на мястото на клапана. Когато го няма, леко придърпва студена.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Електромагнитния клапан е сменян преди две години -като беше изгорял палиш и веднага гаснеше. Сега мисля че работи защото като му откача и закача кабелчето и цъка. Значи сега полека да завивам болчето и да се качам да праобвам докато пак вземе да не върви.Ако е повече развито повече ли ще ми гори?И да питам пак от какво може да се изтича бензина от резервоарчето на карбуратора при загасен двигател ,че да не го напълни пак с бензин и да го скапе като преди време?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Бензина ти изтича през платното на ускорителната помпа. Тъй като е с вакумно задействане не тече навън(както при жигулите) а през вакуумните канали в д-ля. Оттам ти идва и високия разход, нестабилната работа на д-ля и трудното палене. Най вероятно като смениш платното нещата ще се оправят без да има нужда от реглаж на "смукача".
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
ako e това се прекръсти и спри да караш колата - точно това поврежда тези двигатели по светкавичен начин.HACKO написа:Бензина ти изтича през платното на ускорителната помпа. Тъй като е с вакумно задействане не тече навън(както при жигулите) а през вакуумните канали в д-ля. Оттам ти идва и високия разход, нестабилната работа на д-ля и трудното палене. Най вероятно като смениш платното нещата ще се оправят без да има нужда от реглаж на "смукача".
а електромагнитният клапан не е проблем ако изгори - тогава просто не отваря - амо ако се разхлопа механично и започне от вибрациите да недозатваря добре.
платното на помпата е 7 лв, целият комплект беше под 25 лв... но не помня фирмата, която има всичко това налично.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Електромагнитния клапан е от системата за принудителен празен ход. Когато педала на газта е отпуснат колата се движи на скорост и оборотите са над 1200 клапана е затворен. Когато оборотите паднат под 1200 клапана отваря и подава гориво към с-мата за празен ход. Ако клапана изгори -няма тихи обороти.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
сигурен ли си в последователността на работа на този клапан? ...че аз нямам книжка и се чудех коя система реализира.HACKO написа:Електромагнитния клапан е от системата за принудителен празен ход. Когато педала на газта е отпуснат колата се движи на скорост и оборотите са над 1200 клапана е затворен. Когато оборотите паднат под 1200 клапана отваря и подава гориво към с-мата за празен ход. Ако клапана изгори -няма тихи обороти.
АаааААА! а какво се сетих - ами че то това е готово да го вържа на ключето си на газовото и така ще имам моторна спирака без разход на газ - действаща система за принудителен

- kolef
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
- Модел на автомобила: совалка
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
пфу, добре че открих тук какво сте питали и отговорили..мислех да отворя нова тема по този проблем, хубаво че поразрових.Та, моя проблем е почти същия като на Борко 30, само че сега в студеното време въртя на стартер около минута (здрав акомулатор брей
), а като запали, не мога да пипна педала на газта, пак изгасва, и така, докато поработи на ТИХИ обороти 4-5 минути.. Чак тогава мога да потеглям, но на полусъединител и с високи обоороти (май ще прецакам и съединителя
) А като позагрее, върви, но както казва колегата, един път лети, друг път се влачи
на градско със 12 литра бензин (20 лева) минавам около 80-90 км, а извънградско оня ден минах 160 км
със същото количество .. Сега сядам да чета и след нова година почвам да се правя на майстор, само че платната ги смених всичките (комплект + игла за затваряне на достъпа на гориво -32 кинта) Ако успея нещо да направя, ще пиша тук, ако ли не, пак ще пиша
А, г'син полковник, Наско
ако не те затруднява, вземи метни и на моята поща такава литература
моля !!! nikola_koleff@abv.bg . Благодаря предварително
. Бих сменил и целия карбуратор, ако намеря работещ 









- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Колега Колеф,обърнал ли си внимание при свален капак на карбуратора като загасиш мотора бензина от резервоарчето му стича ли се надолу в мотора както при моя? По съвет на колегите от форума прегледах платното на ускорителната помпа-сякаш е здраво ,мисля че като се загаси мотора карбуратора пуска бензин в мотора и цапа свещите , сигурно затова трудно пали . Освен това платно какво друго може да е причината за пускане на бензин при изгасен двигател?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 29 госта